![]() 10.03.2013 19:39:59 | |
---|---|
the-Antero: Taitaa tämän päivän lama painaa ihmisiä, valitettavasti. Enhän mä itsekään olisi kettusta myymässä jos olis suorilta käsiltä rahaa ostaa toinen vahvari. Sen verta paljon tuosta tykkään. Olisiko esim 3-4 vuotta vanhasta Gibson Sg stankusta 600€ liikaa? No ei ole todellakaan liikaa. Mitä olen torilla noita katsellut, niin 700 - 800 huitteilla noista huudellaan. Laukku tietty on oltava messin tai joutuu hinnassa vähän huostaamaan.... ehkä just sen satasen. Veikkaisin, että kuudella huntilla menee hetkessä..... varsinkin jos on se viininpunainen, joka on tietenkin se ainoa oikea väri SG stankulle. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 10.03.2013 19:44:22 | |
hallu: No ei ole todellakaan liikaa. Mitä olen torilla noita katsellut, niin 700 - 800 huitteilla noista huudellaan. Samana näyttää SG hintataso pysyneen ainakin viimeiset 10 vuotta. | |
![]() 11.03.2013 20:39:04 | |
Rikki oleva paska 40€: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=735734&fb=1 Ehjä versio aiheesta 33€: http://www.thomann.de/fi/behringer_gi100_ultra-g.htm "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins | |
![]() 11.03.2013 20:44:48 | |
Antti1: Rikki oleva paska 40€: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=735734&fb=1 Ehjä versio aiheesta 33€: http://www.thomann.de/fi/behringer_gi100_ultra-g.htm Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. Karhu III, elämän nektariini... | |
![]() 11.03.2013 20:51:27 | |
Ssyba: Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. Aika harva taitaa tilata pelkästään yhtä tuollaista Tompalta. Tuon varastosta puuttumisen voin kyllä ymmärtää syyksi, mutta mitään muuta perustelua hinnalle ei kyllä ole, kun laite on snadisti rikkikin. | |
![]() 11.03.2013 20:58:48 | |
Ssyba: Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. En ihan heti silti ostaisi rikkinäistä uutta ehjää kalliimmalla, vaikka uutta joutuisi vähän odottelemaankin. En silti kyllä ostaisi tuota ehjänäkään, en uutena, enkä käytettynä. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 11.03.2013 21:00:37 (muokattu 11.03.2013 21:01:12) | |
Ssyba: Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. http://www.musicstore.de/tr_TR/TRL/ … peakersimulation/art-GIT0004169-000 In stock, toimituskulut 12e. 3 vuoden takuu. | |
![]() 12.03.2013 08:45:57 | |
Noita palikoita saa kyllä ihan samaan hintaan Suomestakin, jos 12€ toimituskulut hirvittävät. Bensa, tai linkkaliputhan lähimpään musakauppaan ei onneksi maksa mitään. ;) "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins | |
![]() 12.03.2013 08:53:41 | |
Ssyba: Postikulut kun ottaa huomioon niin kalliimmaksi tulee tilata tompalta. Eikä sitä ole varastossakaan. Thomann postikulut 12 euroa+33 euroa purkki ja 3 vuoden takuu. rikkinainen purkki 40 euroa ja postikulut päälle. laite ei mahdu tavalliseen kirjeeseen joten postimaksu on luultavasti enemmän kuin sen vitosen. tässä tapauksessa on varmaan sama vaikka laittaa suoraan tilille rahat kun on laite rikki muutenkin? | |
![]() 12.03.2013 09:04:01 | |
Jos tuotteen hintaa vertaillaan, niin ei kai siihen kuulu ottaa postikuluja mukaan. Tuotteen hinta on tuotteen hinta ja sitten tuotteenhinta toimituskuluineen on toinen juttu. Eikä ainakaan niin, että uuden hintaan lisätään tompan toimituskulut, mutta käytettyyn ei mitään. Isossa osassa torikaupoistakin tulee ne postikulut siihen päälle.. Kotimaassa paketti+postiennakko maksaa muutamaa kymmentä senttiä vaille tuon tompan 12 euroa. Sitä paitsi usein on menossa kimppatilauksia tai isompia tilauksia, joista ei mene postikuluja lainkaan. Ja toisaalta tompan hinnalla saa usein myös kotimaisista kivijalkaliikkeistä ilman postikulua... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 12.03.2013 09:29:20 | |
Laulava Kylätohtori: Jos tuotteen hintaa vertaillaan, niin ei kai siihen kuulu ottaa postikuluja mukaan. Tuotteen hinta on tuotteen hinta ja sitten tuotteenhinta toimituskuluineen on toinen juttu. Eikä ainakaan niin, että uuden hintaan lisätään tompan toimituskulut, mutta käytettyyn ei mitään. Isossa osassa torikaupoistakin tulee ne postikulut siihen päälle.. Kotimaassa paketti+postiennakko maksaa muutamaa kymmentä senttiä vaille tuon tompan 12 euroa. Sitä paitsi usein on menossa kimppatilauksia tai isompia tilauksia, joista ei mene postikuluja lainkaan. Ja toisaalta tompan hinnalla saa usein myös kotimaisista kivijalkaliikkeistä ilman postikulua... Näin se menee. Polttoainenkulut, bussiliput jne jne ovat sen verran kalliita ja käytännössä melko usein kamppeet ovat sen verran kaukana (muusikoiden.net torilta ostettuna) että joutuu postittamaan. Silloin kulut kamppeiden koosta, painosta ja maksutavasta riippuen noin 3-12 euroa (kirje/maksikirje/paketti & postiennakko/maksu suoraan tilille) vaikkapa pedaalin tai sitä pienemmän tavaran tapauksessa. Ja todellakin ainakin itsellä tulee käytännössä aina tilattua Thomannilta kimppatilauksella, jolloin ei tule mitään toimituskuluja. Kivijalkaliikkeissä käydessä tulee taas polttoainekulut+pysäköintikulut tai bussilippukulut (ellei satu asumaan kohtuullisen kävely/pyöräilymatkan päässä liikkeestä). Esimerkiksi Oulun seudulla 15km säteellä keskustasta kuluja tulee helpostikin 4-7 euroa. Kyllä silti esim kitarat tulee yleensä ostettua kivijalkaliikkeestä tai käytettynä face-to-face. Onneksi kivijalkaliikkeet nykyään myyvät käytännössä ulkomaisten verkkokauppojen hinnalla. Näin oli ainakin viimeksi pari viikkoa sitten, kun kyselin yhtä 700 euron kitaraa Oululaisesta liikkeestä. -iec Ja niin päin pois... | |
![]() 12.03.2013 09:37:30 | |
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=735865&fb=1 Nätti keppi ja kyllä tuo mulle kelpaisi, mutta mikä tuossa on enää Bajaa? Kaula? Nää rankasti modatut kitarathan on aika hankalia jälleenmyyntiarvon suhteen. | |
![]() 12.03.2013 09:50:08 (muokattu 12.03.2013 09:51:43) | |
iec: Näin se menee. Polttoainenkulut, bussiliput jne jne ovat sen verran kalliita ja käytännössä melko usein kamppeet ovat sen verran kaukana (muusikoiden.net torilta ostettuna) että joutuu postittamaan. Silloin kulut kamppeiden koosta, painosta ja maksutavasta riippuen noin 3-12 euroa (kirje/maksikirje/paketti & postiennakko/maksu suoraan tilille) vaikkapa pedaalin tai sitä pienemmän tavaran tapauksessa. Ja todellakin ainakin itsellä tulee käytännössä aina tilattua Thomannilta kimppatilauksella, jolloin ei tule mitään toimituskuluja. Kivijalkaliikkeissä käydessä tulee taas polttoainekulut+pysäköintikulut tai bussilippukulut (ellei satu asumaan kohtuullisen kävely/pyöräilymatkan päässä liikkeestä). Esimerkiksi Oulun seudulla 15km säteellä keskustasta kuluja tulee helpostikin 4-7 euroa. Kyllä silti esim kitarat tulee yleensä ostettua kivijalkaliikkeestä tai käytettynä face-to-face. Onneksi kivijalkaliikkeet nykyään myyvät käytännössä ulkomaisten verkkokauppojen hinnalla. Näin oli ainakin viimeksi pari viikkoa sitten, kun kyselin yhtä 700 euron kitaraa Oululaisesta liikkeestä. -iec Kotimaassa matkailu/liikkuminen ei ole ihan ilmaista,näinhän se on. samaa mieltä olen myös siitäkin,että jos on tosissaan jotain ostamassa niin sen vehkeen voi saada siihen samaan hintaan ihan siitä lähiliikkeestäkin. Jos joku on joskus kokeillut vaikka kahta samanlaista stratoa tai les paulia ,erona vain väri niin kyllä niissä on yleensä pieniä muitakin eroja. Toinen vain istuu käteen paremmin kuin toinen. Itse ainakin väittäisin että soittimet kannattaisi ostaa liikkeestä ihan kokeiltuna jos puhutaan varsinkin vähän arvokkaammista vehkeistä. Thomannilta voi tilata porukalla kieliä ja kapuloita,laukkuja ja sellaista pientä minun mielestä. Useampien tonnien kitaraa en kuitenkaan tilaisi ,vaikka sen voisi lähettää takaisinkin. Tässäkin jutussa voi jokainen tehdä ihan oman päänsä mukaan. | |
![]() 12.03.2013 10:04:16 | |
jkourula: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=735865&fb=1 Nätti keppi ja kyllä tuo mulle kelpaisi, mutta mikä tuossa on enää Bajaa? Kaula? Ei mitään väliä mulle ainakaan, kelpais ihan tollasenaan eikä hintakaan nyt mahdottoman pahalta vaikuta noin komeasta Telestä. IMHO ja YMMV etc. disclaimerit tähän perään. Nää rankasti modatut kitarathan on aika hankalia jälleenmyyntiarvon suhteen. Mitäs hankalaa tossa nyt on? Ne on just niin kalliita tai halpoja, mitä ostaja on valmis niistä maksamaan. | |
![]() 12.03.2013 10:19:47 | |
Täytynee tunkea "pikkasen" myöhässä nokkani tähän keskusteluun kun tänään tupsahti postiluukusta uusi vintage guitar price guide. Heti alkuun haluan korostaa että en todellakaan pidä tätä opusta minään absoluuttisena totuutena ja varsinkaan tämän palstan torilla noilla kitaroiden "arvoilla" ei ole mitään merkitystä. Toisin on ehkä muualla. Pisti vaan taannoin silmään kun täällä taannoin kauhisteltiin jonkun 2200€ pyyntiä 84vuoden Les paul standardista. Price guide antaa tuon kepin arvoksi 2600-3200 dollaria kunnosta riippuen. Ja vertailupohjaksi 2000-2008 vuoden stankulle 1500-1900 dollaria. Eli vaikkei nuo nyt siis todellakaan mitään absoluuttista totuutta edustakaan, ansaitsee ainakin mun mielestä tuo taannoinen myyjä jonkin sortin synninpäästön. Eli miltei tuplahinnan tuosta 84:sta saa muualla maailmassa maksaa verrattuna 2000-luvun tekeleisiin verrattuna jos yksilö on hyvässä kunnossa. Oli se sitten nykyään "vintagea" tai ei | |
![]() 12.03.2013 10:45:43 | |
PIM: Samana näyttää SG hintataso pysyneen ainakin viimeiset 10 vuotta. Jeps, uusien hinnat tosin tulleet 200-300€ alaspäin. Mutta ainakin mun mielestä käytetystä se n. 700€ edelleen ihan käypä hinta, ehkä "paremmilla" mikeillä, luusatulalla yms. se 800€ vois vielä mennä. Tota vanhempaa malliahan saa uutena tällä hetkellä n. 850€ laukun kanssa. kyllä ne vielä muutama vuosi sitten maksoi uutena tuon 1100€ minkä siis 2013 malli maksaa nytkin | |
![]() 12.03.2013 10:46:17 | |
jkourula: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=735865&fb=1 Nätti keppi ja kyllä tuo mulle kelpaisi, mutta mikä tuossa on enää Bajaa? Kaula? Nää rankasti modatut kitarathan on aika hankalia jälleenmyyntiarvon suhteen. Rankasti modatun kitaran arvo on puhtaan hypoteettinen. Se kun vaatii sellaisen ostajan, jolla on täsmälleen samanlainen maku modausten suhteen. Vasta sitten voi ajatella saavansa kitaran hyvään hintaan kaupaksi. Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti:
Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r | |
![]() 12.03.2013 10:56:37 | |
IntriguingMan: Rankasti modatun kitaran arvo on puhtaan hypoteettinen. Se kun vaatii sellaisen ostajan, jolla on täsmälleen samanlainen maku modausten suhteen. Vasta sitten voi ajatella saavansa kitaran hyvään hintaan kaupaksi. Kyllä se niin on. Harvemmin näkee vaikka Warmothin osista kasattua kitaraa jossa on kaikki osat todella laadukkaat,että menisi yli tonnin hintaan vaikka varmasti monet sen hintaluokan soittimet päihittäisikin. Itse kyllä miettisin muutaman kerran jos jotain soitinta alkaisin oikein reilummalla kädellä modaamaan. Tai ei siinä kyllä ole mitään miettimistä jos ihan suoraan sanoo. | |
![]() 12.03.2013 11:01:41 (muokattu 12.03.2013 11:05:39) | |
PIM: Ei mitään väliä mulle ainakaan, kelpais ihan tollasenaan eikä hintakaan nyt mahdottoman pahalta vaikuta noin komeasta Telestä. IMHO ja YMMV etc. disclaimerit tähän perään. Mitäs hankalaa tossa nyt on? Ne on just niin kalliita tai halpoja, mitä ostaja on valmis niistä maksamaan. Kuten sanoin, niin kelpais mullekin, mutta miksi sitä pitää mainostaa Bajana, kun ei se enää sitä ole vaan samanlainen palacaster kuin muutkin. Hankalaa on se, että jos ton ostais ja ei sitten tykkäiskään, niin uudelleen myyminen ei olis helppoa. Siksi en ainakaan itse uskaltais ostaa oikein millään hinnalla, paitsi ehkä sellaisella, joka olisi myyjästä loukkaavaa. | |
![]() 12.03.2013 11:12:41 | |
mpekkanen: Kyllä se niin on. Harvemmin näkee vaikka Warmothin osista kasattua kitaraa jossa on kaikki osat todella laadukkaat,että menisi yli tonnin hintaan vaikka varmasti monet sen hintaluokan soittimet päihittäisikin. Itse kyllä miettisin muutaman kerran jos jotain soitinta alkaisin oikein reilummalla kädellä modaamaan. Tai ei siinä kyllä ole mitään miettimistä jos ihan suoraan sanoo. Se on vähän sama kun myytäisiin hiljattain maalattua autoa. Harva sellaista haluaa ostaa kovemmalla hinnalla, koska se on aina jonkun toisen tekemä ja silloin on tyydyttävä siihen työn laatuun mikä on. Ja harvoin, jos maalaus on tehty myynninedistämistarkoituksessa, kaikki on vimpan päälle tehty. Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti:
Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)