Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Custom Soundsin blogi "Kitaran signaalitie"
1 2 3 4
Kontiak
10.03.2013 14:27:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundisi on tasan niin hyvä, kuin signaalitien heikoin lenkki. Käyn blogisarjassa läpi kitaran matkan vahvistimelle pala palalta. Lähestymistapa on perinteisestä poikkeva. Olen varma, että moni löytää uusia näkökulmia jo moneen kertaan puituihin aiheisiin.
 
Kaikki alkaa plektrasta, joka on ensimmäisen blogin aiheena. Se julkaistaan 1.1.2013. Jatkossa kirjoitukset ilmestyvät joka kuukauden ensimmäisenä päivänä, kunnes koko aihepiiri on kaluttu perinpohjaisesti läpi. Luettavaa ja spekuloitavaa riittää siis pitkäksi aikaa.

 
http://www.custom-sounds.com/blog.php?id=3
 
Tuosta lähdettiin liikkeelle. Tästä tähän mennessä ilmestyneet osat:
 
Osa 1/20 "Plektra"
 
http://www.custom-sounds.com/blog.php?id=4
 
Osa 2/20 "Kielet"
 
http://www.custom-sounds.com/blog.php?id=6
 
Osa 3/20 "Mikit"
 
http://www.custom-sounds.com/blog.php?id=7
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
benny
10.03.2013 15:37:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvää kirjoitusta ja Kimmo todella tietää mistä puhuu.
 
shitfuck inc.
Begemoth
10.03.2013 16:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyypä seurata tätä blogia.
 
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
PIM
10.03.2013 16:29:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mielenkiintoista asiaa, mutta kieliä käsittelevästä artikkelin pinnoitettuja kieliä käsittelevästä osasta puuttui maininta Optiman kullatuista kileistä, joita olen itse käyttänyt hyvällä menestyksellä yli 20 vuotta.
 
Ziggy Bubba
10.03.2013 16:36:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin hyvää tekstiä, pitääpä seurata.
 
Yksi minimaalinen korjaus: Tony Iommi soittaa kitaraa vasuristi - häneltä meni sormenpäät oikeasta kädestä eikä vasemmasta. Siis siitä räpylästä joka on kaulalla.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Celeb
10.03.2013 16:37:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seuraavaan postaukseen vois vaihtaa Comic Sans MS:n pois, niin jaksaa keskittyä paremmin itse sisältöön.
 
hallu
10.03.2013 19:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaaha. Olipa opettavainen ja maanläheisesti kirjoitettuja blogeja. Itselleni ihan uutta tietoa ainakin tuli noiden kielien osalta. Plektroista teksti oli hauska ja se oli sisällltään juuri sitä mitä odotinkin eli senkus soitat millä läpyskällä tykkäät. Täytyypi seurata tuota blogia.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
komero
10.03.2013 19:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celeb: Seuraavaan postaukseen vois vaihtaa Comic Sans MS:n pois, niin jaksaa keskittyä paremmin itse sisältöön.
 
Oliko tämä joku läppä jonka kaikki muut, paitsi minä, tietää? :) Ei mun selaimella ainakaan mitään comic sansia näy tuolla sivustolla.
 
Grugi
10.03.2013 19:57:20 (muokattu 10.03.2013 19:58:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

komero: Oliko tämä joku läppä jonka kaikki muut, paitsi minä, tietää? :) Ei mun selaimella ainakaan mitään comic sansia näy tuolla sivustolla.
 
Kyllä siellä on käytetty kyseistä fonttia. font size="2" face="comic sans ms,sand"
 
Ainakin Chromella näkyy.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
kimurantti1
10.03.2013 20:06:30 (muokattu 10.03.2013 20:15:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä tavalla blogin fontti vaikuttaa sen informaatioarvoon? ;-) Jos ei nappaa lukea niin ei tarvi. Suosittelen kuitenkin nielemään inhon, tuolla on paljon asiaa joka ei suurimmalle osalle porukasta ole mitenkään itsestään selvää.
 
E: No offence siis kellekään, mutta tyypit tarjoaa hyvän blogin jossa on paljon infoa. Sitten tulee kuittia fontista, joka on varmaan yhdentekevin valituksen aihe minkä voi keksiä..
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jucciz
10.03.2013 21:12:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Webbisivusi on tasan niin hyvä kuin huonoin siinä käytetty fontti.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Vladi
10.03.2013 21:27:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.comicsanscriminal.com
 
Itse sisältö vaikuttaa hyvältä, tuostapa junalukemista huomiselle HKI-reissulle.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
LaXu
11.03.2013 11:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Millä tavalla blogin fontti vaikuttaa sen informaatioarvoon? ;-) Jos ei nappaa lukea niin ei tarvi. Suosittelen kuitenkin nielemään inhon, tuolla on paljon asiaa joka ei suurimmalle osalle porukasta ole mitenkään itsestään selvää.
 
E: No offence siis kellekään, mutta tyypit tarjoaa hyvän blogin jossa on paljon infoa. Sitten tulee kuittia fontista, joka on varmaan yhdentekevin valituksen aihe minkä voi keksiä..

 
Se vaikuttaa luettavuuteen. Mä olen ihan tylysti jättänyt joitain kirjojakin lukematta ihan vain sen takia, että niiden tekstiä on epämiellyttävä lukea huonon fonttikoon ja tyypin, rivivälityksen tai kappalejaon takia. Asiaa toki ei auttanut että noissa opuksissa aihepiiri oli jo muutenkin vaikea. Jossain blogipostissa tuo nyt ei ole niin paha jos sisältöä ei ole paljoa.
 
komero
11.03.2013 11:32:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Kyllä siellä on käytetty kyseistä fonttia. font size="2" face="comic sans ms,sand"
 
Ainakin Chromella näkyy.

 
Kappas, niinpä on. iPhonen Safari näytti jollain oletusfontilla, mutta Macin Safari paljasti tuon Comic Sansin.
 
Jos muuten ottaa päähän fontit tai muu ulkoasuun liittyvä seikka, niin kannattaa pistää selaimeen joku lisäosa jolla voi tallentaa eri sivuille (yleensä koko domainin kattavasti) omat tyylinsä, eli voi vaihtaa fonttia, piilottaa vaikka kuvat jne. Apua tyyleihin löytyy Googlella: "css how to change font" tms. Eli avainsana on tuo CSS.
 
kimurantti1
11.03.2013 12:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Se vaikuttaa luettavuuteen.
 
Totta, mutta ei toi musta nyt niin kärpäsenkakkaa ollut, etteikö asiasta saisi selvää. Ihan samalla tavalla sitä pystyi lukemaan kuin mnetin verdanaa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Wradlin
11.03.2013 18:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin kun ei valiteta kieliopista niin valitetaan sitten fontista. Hyvä pojat.
 
Kipander
11.03.2013 20:16:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fontti ja Tony Iommin "vääräkätisyys" muutettu. Kaikki kommentit otetaan jatkossakin vastaan.
 
Laulava Kylätohtori
11.03.2013 20:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Silloin kun ei valiteta kieliopista niin valitetaan sitten fontista. Hyvä pojat.
 
Voi Yeesus, mutta on tämä tosiaan ihme touhua... Ei mnettiläisten kanssa voi onnistua... ;)
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Vladi
11.03.2013 22:49:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Silloin kun ei valiteta kieliopista niin valitetaan sitten fontista. Hyvä pojat.
 
En osoita tätä sulle henkilökohtaisesti, mutta juuri tämmöinen asenne on näin web- ja mobiililaitedesignerin hommia töikseen tekevälle todella ärsyttävä. Samasta syystä IE6 oli nettisivujen tekijöille todella iso riesa vielä pari vuotta sitten ja ylipäätänsä koko suomalainen digitaalinen design on keskimääräisesti aikamoista huttua "ihan hyvä"-asenteen takia.
 
Comic Sansia ei ole suunniteltu digilaitteilla luettavaksi, eikä sitä sen takia kannattaisi käyttää. Kyseisestä fontista on pääosin päästy jo eroon, joten nykyään sen käyttö aiheuttaa hienoista huvitusta.
 
Kaikki kunnia blogin kirjoittajille, sisältö on täyden kympin arvoista. Olisi vain mukava, jos voisitte samalla tehdä siitä mahdollisimman helppolukuista. Kiitos ja anteeksi. :)
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Old Joe
11.03.2013 23:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle tuon lukeminen ei tuottanut vaikeuksia, mutta onham selvää, että blogin pitäjän toiveena on, että kaikki pystyisivät tekstin vaivatta lukemaan.
Monet blogikirjoitukset pläjäytetään värillä värille, jolloin joissakin tapauksissa teksti sulautuu täysin näkymättömiin, olipa lukija sitten normaalilla näkökyvyllä varustettu tai ei. Sama koskee valitettavasti myös joitakin lehtiä, kun värin asettelut menevät painossa hiukan pieleen.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «