Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ableton live 8 vs Cubase 7
1
lvjh1351
11.03.2013 13:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hommaamassa uutta sekvensseri ohjelmaa Reason 5:n tilalle, jonka olen suljettuna softana todennut kehnoksi.
 
Minulla on kaksi vaihtoehtoa: Ableton tai Cubase. Olen kahden vaiheilla. Hivenen kallistunut Abletonin puoleen mitä nyt olen lueskellut ulkomaisia foorumeita. Eikös Abletonilla voi tehdä myös dj-keikoille settejä toisin kuin Cubasella? Toisaalta monet ovat kehuneet Cubasen visuaalista puolta ja helppoutta.
 
Musiikki, jota teen liikkuu electro housesta elektroniseen taidemusiikkiin ja post-rockiin, eli monipuolisuus olisi tärkeää.
 
Kiinnostaisi kuulla ammattilaisten mielipiteitä asiaan.
 
lvjh1351
11.03.2013 15:16:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit. Kiinnostaa siis kaikki mielipiteet, ei vain ammattilaisten.
 
Henri Henri Olavi
11.03.2013 22:31:23 (muokattu 11.03.2013 22:31:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Abletonissahan on siis kaksi eri 'näkymää': session ja live. Session on perus sekkari ja mielestäni loistava sellainen. Live on tarkoitettu juurikin noihin dj-setteihin, ääniajoon ja kaikenlaiseen livepelleilyyn. Musta Ableton on nerokas. Se on iisi ottaa perusteiltaan haltuun, mutta konepellin alla on vaikka minne jakaa. Sillä pystyy tekemään oikeesti tosi paljon juttuja ja aina löytyy lisää ahaa-elämyksiä. Jos siihen hommaa vielä Max/DSP:n, niin sillä voi jopa lentää.
 
edit: en ensin uskaltanut vastata. Onneksi lievensit kriteerejä.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Jaava
11.03.2013 22:37:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos teet livejuttuja, ota ableton. Muuten ottaisin cubasen.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
lvjh1351
11.03.2013 23:00:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti vastauksista!
 
Livesettejä en tee vielä toistaiseksi, olen lukiota lopettelava abiturientti eikä vielä ole kasassa keikkakamoja. Kuitenkin suunnitelmissa on keikkailu.
 
Voisitko avata vähän, miksi ottaisit Cubasen mielummin, jos et tekisi livesettejä?
Minulle tärkeintä on kuitenkin itse säveltäminen. Toisaalta köyhänä opiskelijana en pysty investoimaan kovinkaan moneen ohjelmaan ja tällä kertaa se kyseenalainen "ilmainen" hankintatapa ei ole mielessä.
 
Jaava
11.03.2013 23:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lvjh1351: Kiitti vastauksista!
 
Livesettejä en tee vielä toistaiseksi, olen lukiota lopettelava abiturientti eikä vielä ole kasassa keikkakamoja. Kuitenkin suunnitelmissa on keikkailu.
 
Voisitko avata vähän, miksi ottaisit Cubasen mielummin, jos et tekisi livesettejä?
Minulle tärkeintä on kuitenkin itse säveltäminen. Toisaalta köyhänä opiskelijana en pysty investoimaan kovinkaan moneen ohjelmaan ja tällä kertaa se kyseenalainen "ilmainen" hankintatapa ei ole mielessä.

 
Koyhänä opiskelijana ottaisin reaperin.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
lvjh1351
12.03.2013 12:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle to Reaper on ihan outo nimi. Mitä nyt lueskelin siitä, vaikutti ihan hyvältä softalta. Mutta "monet jutut" Ableton tai Cubase kuulemma tekee paremmin. Mulle kuitenkin toi sävellysohjelma on tosi tärkeä investointi, että en mä nyt niin köyhä oo ettei löytyis kuutta sataa euroa. Taidan päätyä Abletoniin, vaikka Cubasessa tuntuukin olevan muusikolle käteviä lisäominaisuuksia.. Kuitenkin tarkoitus on harjoitella live-hommia vähitellen. Ja kokemukset tuntuu olevan niin subjektiivisia ja vaihtelevia. Toiselle Abletonin sekvensseri on kotoisampi, toiselle Cubasen..
 
jyrkkis
12.03.2013 14:05:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ableton Liveä minäkin suosittelen. Käyttökokemukset ovat olleet hyvin samankaltaiset kuin Henri Henri Olavillakin. Käytössä ovat olleet Sonar, Cubase ja Logic, mutta mitään niistä en kaipaa enää. Live7:lla aloitin ja nyt menossa Live9. Cubasen tämän hetkisiä versioita en ole kokeillut, joten aktuaalia vertailua mainitsemiesi ohjelmien välillä en ole tehnyt, mutta kuten sanoin, Liveen siirtymisen jälkeen en ole muita vaihtoehtoja edes miettinyt.
 
-Jyrkkis
 
lvjh1351
12.03.2013 19:25:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkkis: Ableton Liveä minäkin suosittelen. Käyttökokemukset ovat olleet hyvin samankaltaiset kuin Henri Henri Olavillakin. Käytössä ovat olleet Sonar, Cubase ja Logic, mutta mitään niistä en kaipaa enää. Live7:lla aloitin ja nyt menossa Live9. Cubasen tämän hetkisiä versioita en ole kokeillut, joten aktuaalia vertailua mainitsemiesi ohjelmien välillä en ole tehnyt, mutta kuten sanoin, Liveen siirtymisen jälkeen en ole muita vaihtoehtoja edes miettinyt.
 
-Jyrkkis

 
Jep. Tuo vahvisti vielä päätöstäni. Onko toi Ableton live 9 jo saatavilla? Kun katoin Abletonin sivuilta niin siinä luki jotai jotain ennakkotilaamisesta? Ja jos on niin paljon sillä kokoversiolla on hintaa?
 
jyrkkis
12.03.2013 19:56:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Live 9 tuli myyntiin 5. päivä, oli päivitys vielä halvennoksessa, joten välittömästi tuli päivitettyä. Se ennakkotilaaminen koskee sitä kontrolleria, Push:ia.
 
Live 9 standard on 349€ ja Live 9 suite on 599€.
 
JPQ
12.03.2013 20:10:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tykännyt yhtään Ableton Livestä kun kokeilin Cubase menetteli tämmöisenä Sonarilla modernit musasofta hommansa aloittanut joka käyttää Logicia nykyisin. Mutta vaihtaa Studio Oneent tai Cubaseen jos Logic menee piloille jota en tosiaankaan toivo kun katsoo mitä perus plugari kattaukset maksaa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «