Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 583 84 85 86 8791 92 93 94 95
tarmo
10.03.2013 13:11:50
EP: Nyt vasta ehti kattoon loppuosan tuosta.
Yleisöön näytti purevan erittäin hyvin noi vanhat hitit ja pändilläkin hyvä meininki :D

E: Loppulaulut ei ehkä istunu niin hyvin, mut aina ei voi onnistua.

Voisit alkaa pitää TM -blogia. Susta tulisi äkkiä miljonääri.
EP
10.03.2013 13:46:30
tarmo: Voisit alkaa pitää TM -blogia. Susta tulisi äkkiä miljonääri.

En mä halua miljonääriksi!
Kun olis vaan sen verran ylimäärästä, että pääsis taas keikkailemaan niin olis kiva! : ))
WanhaWetäjä
10.03.2013 14:14:57

EP: Nyt vasta ehti kattoon loppuosan tuosta.
Yleisöön näytti purevan erittäin hyvin noi vanhat hitit ja pändilläkin hyvä meininki :D

Hyissss...sori vaan mutta kun tämä "ensin pelästyin" avaa suunsa niin pakko vaihtaa kanavaa...ei tuota riipovaa päkätystä ja umpikuluneita ralleja pysty kuunteleen!

E: Loppulaulut ei ehkä istunu niin hyvin, mut aina ei voi onnistua.
En katsonut, ei pysty, tuo finnShits kuvio on vaan kertakaikkiaan niiiiiiin väsynyttä osastoa, niin artistit kuin suurin osa biiseistäkin. Mutta topi tykkää, sehän on tärkeintä. Sähän olet sielultasi topi joten varmaan toimii sullekkin ihan kympillä ;-)
EP
10.03.2013 14:19:06 (muokattu 10.03.2013 14:27:50)
WanhaWetäjä: Hyissss...sori vaan mutta kun tämä "ensin pelästyin" avaa suunsa niin pakko vaihtaa kanavaa...ei tuota riipovaa päkätystä ja umpikuluneita ralleja pysty kuunteleen!

En katsonut, ei pysty, tuo finnShits kuvio on vaan kertakaikkiaan niiiiiiin väsynyttä osastoa, niin artistit kuin suurin osa biiseistäkin. Mutta topi tykkää, sehän on tärkeintä. Sähän olet sielultasi topi joten varmaan toimii sullekkin ihan kympillä ;-)

Mut jos sie ootkin itse vähän jo kenties väsynyt, ootko miettiny asiaa?

Täytyy tossa kuviossa jotain olla miksi nää laulajat on noin innostuneita vaikka ovat samat biisit laulanu vuosikymmeniä?
Ajattelin itsekin tosta Finnhitsjutusta, ettei onnistu, mut ihan kivaahan toi on kattella ja kuunnella!
WanhaWetäjä
10.03.2013 16:55:07

EP: Mut jos sie ootkin itse vähän jo kenties väsynyt, ootko miettiny asiaa?
Jos mä soitan/treenaan kitaransoittoa lähes päivittäin 2-3 tuntia, olen kiinnostunut monenlaisesta musiikista, kuuntelen musaa laidasta laitaan, en kuitenkaan virttynyttä finnhits-iskelmää, niin en mä siinä suhteessa ole väsynyt, päininvastoin, selkeesti virkistynyt niistä vuosista kun musan kuuntelu kuin myös kitaransoitto oli ihan stopissa, keikkaa oli 15-20/kk, se tappoi innostuksen harrastaa musaa vapailla.
Finnhits on tuote joka on aikansa elänyt, jos joku haluaa sen uudelleenlämmityksen myötä elää nostalgioissaan niin siitä vaan, mun korvaan/silmään touhu on väsynyttä ja siinä on vahva rahastuksen maku.

Täytyy tossa kuviossa jotain olla miksi nää laulajat on noin innostuneita vaikka ovat samat biisit laulanu vuosikymmeniä?
Oletko koskaan kuullut termiä lauluhölmö? Tai hyvä liksa? Usko pois, rahan takia noita hommia tehdään.

Ajattelin itsekin tosta Finnhitsjutusta, ettei onnistu, mut ihan kivaahan toi on kattella ja kuunnella!
Huvinsa kullakin...
EP
10.03.2013 17:06:06
WanhaWetäjä: Jos mä soitan/treenaan kitaransoittoa lähes päivittäin 2-3 tuntia, olen kiinnostunut monenlaisesta musiikista, kuuntelen musaa laidasta laitaan, en kuitenkaan virttynyttä finnhits-iskelmää, niin en mä siinä suhteessa ole väsynyt, päininvastoin, selkeesti virkistynyt niistä vuosista kun musan kuuntelu kuin myös kitaransoitto oli ihan stopissa, keikkaa oli 15-20/kk, se tappoi innostuksen harrastaa musaa vapailla.
Finnhits on tuote joka on aikansa elänyt, jos joku haluaa sen uudelleenlämmityksen myötä elää nostalgioissaan niin siitä vaan, mun korvaan/silmään touhu on väsynyttä ja siinä on vahva rahastuksen maku.

Hyvä, että tuli puheeksi.
Aikaisemmin jo kirjoitinkin aiheesta ja ihmettelin asiaa (poistin sen vaan kun en viittiny alkaa riitelemään) tuota kotona treenaamista musiikkiin mitä et kuitenkaan esitä yhtään missään?
Koskaan ei ole myöhäistä muuttaa systeemiä mutta toi keikkailu naamamyrtyssä ja ilman fiiliksiä on aikansa elänyttä.

Oletko koskaan kuullut termiä lauluhölmö? Tai hyvä liksa? Usko pois, rahan takia noita hommia tehdään.

Rahan? Tottakai rahan, mutta kun hoitaa työnsä hyvin/ hyvällä mielellä siitä myös jotain saa ..enkä tarkoita vitutusta, se on hölmöö.

Huvinsa kullakin...

Niin on.
kristalli
10.03.2013 17:40:11
Oli kyllä ihan piristävää katseltavaa ja kuunneltavaa tuo Tartu mikkiin juhlajakso jossa Finnhits- biisit soivat. Artisteilla ja bändillä oli kova meno ja meininki . Tartu mikkiin Facebook sivuilta katsojien komentteja luin, niin näyttääpi olleen jakso kovasti useimpien mieleen. (Monet jopa kaikkein parhaaksi jaksosksi tätä yltyivät ylistämään.) Näyttääpi siis siltä että nuo tutut hittibiisit uppoaa moniin suomalaisiin kuin häkä.
EP
10.03.2013 21:17:12
WanhaWetäjä: No en kai mä nyt mitään tekniikkatreeneja ala missään esittään? Omaehtoinen "niitä näitä" soittelu, vapaa säestys, improvisointi,
soundien tutkiskelu/etsiminen...kitaransoittamisessa on loputtomasti eri elementtejä mitä voi kohentaa, tutkailla ja treenata himassa ilman että niitä varsinaisesti missään koskaan esittää, ei treenaaminen ole pelkkää biisien opettelua, vai onko?
Keikkabiisit on ihan oma lukunsa, on niissäkin ihan ok materiaalia mitä joutuu treenaan, jopa sinänsä mitäänsanomattoman biisin sisällä voi olla intro, soolo tai välike jota on kiva soittaa.

Aikansa elänyttähän tää alue alkaa olla muutenkin, systeemit muuttuu ihan itekseen ja koko ajan, ei niitä tarvi alkaa muuttaan.
Me ollaan ehtoopuolen ruunia, sinä ja minä ja moni ikätovereistamme , me eletään menneissä, varsinkin sinä, ei me pysytä kehityksen vauhdissa mukana, se pitää aina muistaa ja siihen pitää sopeutua. Aikansa kutakin, sopii hyvin tähänkin kohtaan.

Heh...mä en tunne ketään jota ei koskaan vituttaisi, ihmisiähän me kaikki ollaan.

Halvat on huvit, joo, ja köyhillä ilmaset..."Tartu mikkiin" on ihan jees
mutta sekin alkaa olla jo vanha juttu.

Mä en kyllä sori vaan ymmärrä tuota sun kirjoitustasi, en ajattele noin.
KoskPaavo
11.03.2013 14:09:58
EP: Mä en kyllä sori vaan ymmärrä tuota sun kirjoitustasi, en ajattele noin.

Usko nyt hyvä ihminen että sä elät eri planeetalla/ajassa/tilassa, et sä voi ajatellakaan niinkuin vanha keikkaruuna, sä et voi olla tehnyt kuin korkeintaan muutaman kymmenen keikkaa elämäsi aikana, siksi sä olet noin naiivi kaikkeen soittoon liittyvään. Reaalitodellisuutta et ole kokenut keikkailussa, semmoinen muutama irtokeikka vuodessa ei vielä herätä unesta.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
11.03.2013 15:00:10
KoskPaavo: Usko nyt hyvä ihminen että sä elät eri planeetalla/ajassa/tilassa, et sä voi ajatellakaan niinkuin vanha keikkaruuna, sä et voi olla tehnyt kuin korkeintaan muutaman kymmenen keikkaa elämäsi aikana, siksi sä olet noin naiivi kaikkeen soittoon liittyvään. Reaalitodellisuutta et ole kokenut keikkailussa, semmoinen muutama irtokeikka vuodessa ei vielä herätä unesta.

Jep, vastauksena en haluakaan ajatella niin!
En tunnekkaan itseäni wanhaksi, enkä sen puoleen ruunaksikaan! HAHAHAA!! :D
Mulla kävi aikanaan ehkä onni onnettomuudessa, että jätin (jouduin jättämään)
sen aktiivi keikkailun,
ennen kun kaikkein pahin tylsistyminen alkoi, vaikka merkkejä jo olikin.
Tuli vähän opiskeltua välillä ja sitten aloitin vähän eri pohjalta ja harrastuksena soittamisen uudestaan.
Yritin välttää aikaisempia virheitä ja aloin kirjoittaan pikku sovituksia pändille
ja oli kiva kuulla ne kaikki breikit, introt, soolot ym. joka biisiin tein jotain uutta vaikka vaan ihan pientä, oli sitten humppa, tango, foksi, beat ..mikä vaan.

Ai niin tää oli "Tartu mikkiin" säie, eli on tosi hieno seurata bändin yhteissoittoa ja sen toimivuutta kun jokaisen soittajan tekemiset on suunniteltu vähän etukäteen.
Voi keskittyä soittamiseen esiintymiseen ja hauskanpitoon! : )
KoskPaavo
11.03.2013 23:59:37
"Mulla kävi aikanaan ehkä onni onnettomuudessa, että jätin (jouduin jättämään)
sen aktiivi keikkailun,
ennen kun kaikkein pahin tylsistyminen alkoi, vaikka merkkejä jo olikin."

Mä lainasin just tämän sun jutun sentakia että tajuaisit edes jotakin siitä mitä ihan sen leivän hankkimiseen soiton kautta tarvitaan. Ei hirveän paljon, mutta kuitenkin sen verran romanttista että edelleen, jo yli 50 vuotta ja 30 vuotta ammattilaisena musiikkia tehneenä eläkeukkona edelleen treenaan.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
12.03.2013 06:19:47
KoskPaavo: "Mulla kävi aikanaan ehkä onni onnettomuudessa, että jätin (jouduin jättämään)
sen aktiivi keikkailun,
ennen kun kaikkein pahin tylsistyminen alkoi, vaikka merkkejä jo olikin."

Mä lainasin just tämän sun jutun sentakia että tajuaisit edes jotakin siitä mitä ihan sen leivän hankkimiseen soiton kautta tarvitaan. Ei hirveän paljon, mutta kuitenkin sen verran romanttista että edelleen, jo yli 50 vuotta ja 30 vuotta ammattilaisena musiikkia tehneenä eläkeukkona edelleen treenaan.

Ei siihen ainakaan leipiintymistä tarvita niin kun ei muuhunkaan työhön, mutta uusiutumista tarvitaan.
Kaikkein hankalimpia soittokavereita on ollu justiin "kaikkitietävät ja niin kuin aina ennenkin vetävät" ja mitään uutta ei haluta oppia.
Mä luulen, että tärkeintä tanssimusiikissa on yleisön huomioiminen, niin kuin kaikissa palveluammateissa.
mattim
16.03.2013 02:54:51

Nyt löytyivät bandin kanssa yhteensoivat solistit. Ei tarkoita, että kummatkaan olisivat säväytttäneet. Voi että.
EP
16.03.2013 10:13:59
mattim: Nyt löytyivät bandin kanssa yhteensoivat solistit. Ei tarkoita, että kummatkaan olisivat säväytttäneet. Voi että.

Mitä tossa pätkän kuuntelin niin enkun ääntämys aika ok!

Tyhjää biisin legendaarinen kitarasoolo olis ollu kyllä kiva kuulla!! : )
EP
25.03.2013 19:36:18
Tossa viime lauantain uusintajaksoa seurasin..

"Kun aika on" biisistä tuli S.Simolan hieno laulu mieleen ..ei mulla oikeestaan muuta : )

Komee loppulaulu Först/ Ahvonen.
walttoni
29.03.2013 05:31:21
WanhaWetäjä: Jos mä soitan/treenaan kitaransoittoa lähes päivittäin 2-3 tuntia, olen kiinnostunut monenlaisesta musiikista, kuuntelen musaa laidasta laitaan, en kuitenkaan virttynyttä finnhits-iskelmää, niin en mä siinä suhteessa ole väsynyt, päininvastoin, selkeesti virkistynyt niistä vuosista kun musan kuuntelu kuin myös kitaransoitto oli ihan stopissa, keikkaa oli 15-20/kk, se tappoi innostuksen harrastaa musaa vapailla.

Huvinsa kullakin...

et sitten koskaan ole kuullut intohímosta? Kuinka monta keikkaa olet tehnyt näiden Finnhitspaavojen kanssa'?
COVS2.
WanhaWetäjä
29.03.2013 13:45:02 (muokattu 29.03.2013 13:46:08)

walttoni: et sitten koskaan ole kuullut intohímosta?
Joo...miten se liittyy tähän? Vaikea uskoa että vuosikymmenia samoja ralleja tulkinneet veteraanit tekevät tuota hommaa puhtaasti intohimosta.
Jos joku saa noista puhkisoitetuista ralleista kickseja niin mikäs siinä, jokainen saa luojan kiitos valita itse sen musan mistä tykkää ja mitä kuuntelee. Mulle ei ole ainakaan vielä tullut tuota vaihetta eli että pitäisi elää jossain nostalgioissa, mä olen löytänyt soittamisen ja kuuntelemisen ilon ihan muun musan parissa, jaksaa tehdä keikatkin paremmin kun pitää soittokuntoaan yllä ja opiskelee/kuuntelee uusia juttuja.

Kuinka monta keikkaa olet tehnyt näiden Finnhitspaavojen kanssa'?
En montaa, taitaa jäädä yhteen Dannyn ja Armin säestykseen, kaikkien muitten kanssa olen ollut samalla keikalla, mitä sitten?
Tunnen koko liudan soittajia jotka ovat ko artistien kanssa soittaneet, mitenkään suunnattoman antoisaa touhua esim TK:n kanssa työskentely ei heidän mukaansa ole ollut, päinvastoin varsin raskasta, ainakin henkisesti.

Mutta onhan tuo FH helvetin hyvä sapluuna, samaa sarjaa kuin "Menneisyyden vangit", ei tarvi todellakaan miettiä/päivittää ohjelmistoa ja jengi tietää takuulla mitä tuleman pitää.

Sori off topicit....
EP
29.03.2013 17:34:20 (muokattu 29.03.2013 17:45:33)
WanhaWetäjä: ..Mutta onhan tuo FH helvetin hyvä sapluuna, samaa sarjaa kuin "Menneisyyden vangit", ei tarvi todellakaan miettiä/päivittää ohjelmistoa ja jengi tietää takuulla mitä tuleman pitää.

No toihan voi olla hyväkin asia, että yleisö tietää mitä tulossa?
Ja onhan tuossa hyvät puolensa soittajallakin, voi keskittyä viihdyttämiseen ja eihän niitä biisejä tarvi aina ihan samanlailla soittaa.
Tankero
29.03.2013 17:34:33
walttoni: et sitten koskaan ole kuullut intohímosta? Kuinka monta keikkaa olet tehnyt näiden Finnhitspaavojen kanssa'?

Joku vois käyttää ilmaisua kehäraakki.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)