Aihe: Varoitus-huuto.netin tehomyyjät
1 2 3 4 5
Volle
09.03.2013 23:18:09
Onkos näitä kusettavia huuto.netin tehomyyjiä sitten isompikin joukko vai vain tuo yksi vai onko peräti kaikki tehomyyjät petkuhuiputtajia?
mpekkanen
09.03.2013 23:30:00
Volle: Onkos näitä kusettavia huuto.netin tehomyyjiä sitten isompikin joukko vai vain tuo yksi vai onko peräti kaikki tehomyyjät petkuhuiputtajia?

Varmasti ei kaikki ole kusettajia,mutta itse en ainakaan enää kokeile jos ei kerran edes siihen voi luottaa että kaikki palautteet on 100% positiivisia.
olen nyt tässä kuitenkin kertonut ,että tehomyyjänä on helpompi kusettaa jos niin haluaa. Sen tehomyyjä paketin voi ostaa.
Jatkossa teen kauppaa vain niin että kokeilen laitteen ennen ostoa ja suosittelen sitä kaikille muillekkin,vaikka olisi kaikki palautteet positiivisiä.
B-tone-flat
09.03.2013 23:42:50
mpekkanen: Sitähän tässä olen yrittänyt varoittaa,ettei kukaan muu menisi lankaan.

Kannattaa olla siis varovainen tehomyyjien kanssa joilla on hintavaraus.
Näiltä ostaminen on monesti ainoa vaihtoehto että sen kaupan tekee huudon ulkopuolella.

Eipä tämä myyjä ole mitään viesteihini vastannut ja tiedän kyllä että rikosilmoitus ei käytännössä johda yhtään mihinkään.

Tehomyyjät maksavat huuto.netille komission jokaisesta onnistuneesta kaupasta. Sempä takia ne ilmeisesti haluavat tehdä mahdollisimman monet kaupat ulkopuolella.

Jos et saa kauppaa purettua niin ilmoitusta vaan joka paikkaan. Rupeaa se nippu kusetusilmoituksista kasvamaan.
Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone
Seba
10.03.2013 00:16:16

ReBeat: Ei kusettamisesta joudu kuulusteltavaksi ellei asioita ala olemaan samalle nimelle paksua nippua. Tutkija soittaa myyjälle ja kysyy oletko henkilö x. Myyjä voi vastata että jaa mutta enpä muuten olekkaan x, vaan olen x:n veli mutta juuri nyt tässä puhelimessa. Tutkija sanoo siinä vaiheessa että ahaa, pyytää välittämään tiedon että olisi asiaa. Kokonaisuus siirretään odottamaan kertymistä ja tärkeäksi muuttumista.

Meinaat että jos mä tekisin susta rikosilmoituksen, niin et saisi kutsua kuultavaksi?
JaaGeRMaisTeR
10.03.2013 00:20:38
Seba: Meinaat että jos mä tekisin susta rikosilmoituksen, niin et saisi kutsua kuultavaksi?

Eipä siitä saa :/ soittaa ainoastaan tai jättää muhimaan lisää ilmoituksia.
Näin on!
ReBeat
10.03.2013 00:21:06

Seba: Meinaat että jos mä tekisin susta rikosilmoituksen, niin et saisi kutsua kuultavaksi?

Kutsun toimittaminen voi olla hankalaa ja siitä on vielä extra-matkaa siihen että jamppa lopulta istuu tuolissa kuultavana.
mpekkanen
10.03.2013 00:38:47
Rikosilmoituksen voi tehdä kuka vain ja mistä tahansa,mutta syyttäjä on se joka päättää onko asia sellainen että se vaatii jotain oikeudellisia toimenpiteitä.
Poliisi ei välttämättä ihan pienempiin juttuihin edes puutu.

Onneksi minulla on kaikki viestit muistissa koneella,muutenhan tässä oltaisiin tilanteessa jossa olisi sana sanaa vastaan ja siinä on aika heikoilla jos ei ole mitään todisteita.
Seba
10.03.2013 00:51:52

ReBeat: Kutsun toimittaminen voi olla hankalaa ja siitä on vielä extra-matkaa siihen että jamppa lopulta istuu tuolissa kuultavana.

Sehän on vaan kirjattu kirje minkä ne lähettää jos ei muuten tavoita, jos ei siihen vastata, niin menee mappi ööhön, ja nimi koneelle ja jos sattuu tulemaan vastaan niin otetaan mukaan.

Sitten toki jos niitä on monta niin haetaan vaikka kotoa, mutta ei poliisilla ole kauheasti mahdollisuuksia olla käsittelemättä mitenkään juttua kun löytyy nimet ja kirjeenvaihto.
Eri asia vaikuttaako se mihinkään kun myyjä voi vaikka väittää että kiistalaite ei ole se minkä on myynyt ja siihen poliisi ei ota kantaa, mutta jos ilmoituksen tekijällä on vaateita niin ei se suoraan mappi ööhön mene, voi olla toki että menee käsittelyyn vasta vuoden parin päästä vähemmän kiireellisenä.

Mitään tulosta sillä tuskin saavuttaa, siksi tämä maa onkin nettihuijareiden paratiisi, kun satakunta syytettä on kasassa niin saat tuomion jossa on korvauksia mitä ei tarvii maksaa sekä 6kk ehdonalaiseen, ja voit jatkaa kusetusta suoraan oikeussalista päästyäsi ilman huolta että hetkeen on pelkoa sinne takaisin päätymiseksi kun taas pari vuotta kerätään uusia ilmoituksia.

Mutta ihan niin helpolla ei rikosilmoituksesta pääse kuulustelutta kuin että ei vastaa puhelimeen.
JaaGeRMaisTeR
10.03.2013 00:55:57
Puhelin soi tai kirje tulee postiluukkuun jos tahdotaan kuultavaksi. Teillä on menny haasteet ja kuulustelu pyynnöt sekasin :) nii ja haasteeseenkaan ei riitä kirjattu kirje. Se pitää toimittaa henkilökohtaisesti.

Ihan yleinen käytäntö noin joka poliisilaitoksella.
Näin on!
ReBeat
10.03.2013 00:57:17 (muokattu 10.03.2013 01:00:27)

Luulisin että käytännössä se menee kuitenkin niin että ennenkö niitä rikosilmoituksia on nippu, niin ei ne yhden mandoliinihuijauksen takia lähde huoltomiehen kanssa kotoa hakemaan, eikä tekemään kylillä piiritystä.

Ja kutsun perille menemisellä tarkotin sitä että ylipäätään katsotaan että on saatu yhteys oikeaan henkilöön. Jos kirjeet menee roskiin ja puhelimeen vastataan "en ole se", niin siinähän sitten jää vaihtoehdoksi noi edellämainitut, joissa voi olla pieni kynnys.
JaaGeRMaisTeR
10.03.2013 01:00:31 (muokattu 10.03.2013 01:01:25)
ReBeat: Luulisin että käytännössä se menee kuitenkin niin että ennenkö niitä rikosilmoituksia on nippu, niin ei ne yhden mandoliinihuijauksen takia lähde huoltomiehen kanssa kotoa hakemaan, eikä tekemään kylillä piiritystä.

Näin se menee käytännössä :) tai siis ei mene :D mitään ei tule tapahtumaan.
Näin on!
mpekkanen
10.03.2013 01:11:34 (muokattu 10.03.2013 01:21:48)
Asiassa on vielä sekin puoli täysin perseestä,että jos joku menee syyteharkinnasta läpi eli se menee käräjille niin siinä voi mennä puolesta vuodesta vuoteen.
Sitten jos se oikeuden käynti saadan käytyä niin toinen kun valittaa hovioikeuteen niin se on taas vuosi lisää.

Kun asiaan kerätään kaikenlaisia todisteita ja lausuntoja joista osa voi maksaa niin jos asia päätyy siihen että syytetty saa sakkoja muutaman satasen ja korvauksia joita hän ei kuitenkaan edes maksa,niin onkohan koko show vaivan arvoinen.

On tietysti selvää ettei tätä pitäisi edes pohtia,mutta näin se on.
Kuka haluaa puida sellaista asiaa jossa itseä on kusetettu ja siitä on tullut hieman yli satasen menetys ,mahdollisesti vuodesta kahteen.
Varsinkin jos et niitä rahoja saa kumminkaan takaisin.

Itse teen tästä rikosilmoituksen,mutta kyllä tämä vituttaa.
Seba
10.03.2013 01:15:03

JaaGeRMaisTeR: Puhelin soi tai kirje tulee postiluukkuun jos tahdotaan kuultavaksi. Teillä on menny haasteet ja kuulustelu pyynnöt sekasin :) nii ja haasteeseenkaan ei riitä kirjattu kirje. Se pitää toimittaa henkilökohtaisesti.

Ihan yleinen käytäntö noin joka poliisilaitoksella.

Kuulusteluihin tulee kirjattu kirje jos ei muuten tavoiteta. Jos sen hakee niin hakee ainakin oikea henkilö.
Ei tässä kukaan haasteista ole puhunut, ja jokunen kuulustelu tullut istuttua joskus, ei tosin huijauksista, mutta jos tavat ei ole hirveästi muuttunut internet aikakaudella ja kuulustelut siirtynyt facebookkiin, niin kyllä sitä ennemmin tai myöhemmin kuultavaksi pääsee jos joku jostain syyttää.
Seba
10.03.2013 01:17:39

Eikä yhdestä tapauksesta asia etene edes syyteharkintaan, vaan kehoitetaan sopimaan keskenään ja poliisin osalta saattaa tulla piste hommaan, mutta ei ilman molempien osapuolten kuulemista.
Seba
10.03.2013 01:20:52 (muokattu 10.03.2013 01:24:41)

JaaGeRMaisTeR: Näin se menee käytännössä :) tai siis ei mene :D mitään ei tule tapahtumaan.

Joo, ei hae tuon takia kotoa, vaan viedään kuultavaksi jos sattuu esim liikenneratsiassa tulemaan vastaan yms.

Itse tekisin rikosilmoituksen ilman vaateita niin ei tarvii murehtia sitä jatkossa, ja mainostaisin huijaria omalla nimellään ja nimimerkeillä joka paikassa kuittaukseksi.
JaaGeRMaisTeR
10.03.2013 01:26:44
Seba: Kuulusteluihin tulee kirjattu kirje jos ei muuten tavoiteta. Jos sen hakee niin hakee ainakin oikea henkilö.
Ei tässä kukaan haasteista ole puhunut, ja jokunen kuulustelu tullut istuttua joskus, ei tosin huijauksista, mutta jos tavat ei ole hirveästi muuttunut internet aikakaudella ja kuulustelut siirtynyt facebookkiin, niin kyllä sitä ennemmin tai myöhemmin kuultavaksi pääsee jos joku jostain syyttää.

Kyllä on tullu tänne päin soitto ja kirje kuultavaksi. Ei kirjattua. Kiitos toisesta Kauhajoelle ja Jokelaan. Toinen oli omaa töpeksintä. Tuossa kirjatussakirjeessä sekin vika ettei esim irtisanomis ilmotusta voi kirjattuna laittaa koska postin saa myös valtakirjalla... Ja sen hakia on voinut matkalla sen "hukata". Ei siis sekään ole virallinen tapa saada kutsua perille... Jää siis vaan haastemies.
Näin on!
Seba
10.03.2013 01:47:28

JaaGeRMaisTeR: Kyllä on tullu tänne päin soitto ja kirje kuultavaksi. Ei kirjattua. Kiitos toisesta Kauhajoelle ja Jokelaan. Toinen oli omaa töpeksintä. Tuossa kirjatussakirjeessä sekin vika ettei esim irtisanomis ilmotusta voi kirjattuna laittaa koska postin saa myös valtakirjalla... Ja sen hakia on voinut matkalla sen "hukata". Ei siis sekään ole virallinen tapa saada kutsua perille... Jää siis vaan haastemies.

Ei olekaan, mutta käytännöstä olikin puhe?
Haasteeseen asti tuo ei tule edes koskaan menemään, tavara kun on halpa, ja se on todetusti vaihtanut omistajaa, homma on vain siitä että myyty tuote ei ole vastannut kuvausta, eli prioriteettilistan häntäpäässä on.

Puhe olikin siitä kun väitettiin että ei tule kuulusteltavaksi pyyntöä about perusteella jos puhelimessa sanoo ettei ole tavoiteltu henkilö ja keissi jää siihen.
Ei se jää, vaikka haasteeseen asti ei koskaan etene.
YarZoo
10.03.2013 01:53:21
Tsempit mpekkaselle asian selvittelyyn. Täytyy muutenkin koputella puuta kun olen tämän herran kirjoituksia lukenut ja siunaillut miltä kaikelta olen itse välttynyt. Kaikenmoista kippuraa ja harmia on yhteen osoitteeseen kertynyt joltisenkin verran.

Aiheeseen. Tuonne huutonettiin ja vastaaviin on syntynyt tuollainen kaikenkamppeen myyjien laajeneva ammattikunta, jotka haalivat erinäistä tavaraa ja myyvät niitä sitten eteenpäin väittäen tavaran olevan kuranttia ja olevansa perillä myymistään artikkeleista.

Ostajallakin on toki vastuunsa.

Myynnissä on hengenvaarallistakin kampetta. Esim. paineasetusten alaisia työkaluja, joita joku on vähän itse parsinut näyttämään kelvolliselta jne jne.

Kuvitelkaapas tilanne, jossa tyttärenne ostaa ketään konsultoimatta huutonetistä "luotettavalta" kauppiaalta tuumamitoiltaan sopivan satulan kokeillakseen sen sopivuutta omalle hepalle. Satula näyttää ehjälle, likka rasvaa, putsaa ja tarkistaa kamppeen. Satula sopii hepan selkään ja sitten matkaan. Alkuun kaikki menee ok, kunne vähän rajumman kuvion jälkeen selviää että satulaa on parsittu vahvistamattomalla puuvillalangalla ja liimailtu tie millä kananpaskalla.

Tämä ei osunut omalle kohdalle ja esimerkin tyttö on puolen vuoden hoitojakson jälkeen taas jaloillaan.

Asiaa setvittäessä ulkomaalaistaustainen myyjä tunnusti ettei tiedä tämän alan kamppeista mitään, mutta oli silti itse parsinut myyntiartikkelin mielestään esimerkilliseen myyntikuntoon.

Soittimet on tässä mitassa pikkujuttuja, mutta rahan menettäminen ja kusetetuksi tuleminen on aina raskasta.

Joku narahtaa nyt mulle, että mitä helvettiä tänne narisemaan jostain työkaluista tai heppaharrasteista. Yritin vain kuvata touhun älyttömyyttä pahimmillaan.
S.N.A.F.U
mpekkanen
10.03.2013 02:01:28
JaaGeRMaisTeR: Nii.. Näinpä se taitaa olla :)

Edelleen mpekkanen ku ottaa ihan iisisti ja odottaa vaikka sinne puoleenväliin viikkoa ennen kun tekee mitään. Ei ne asiat stressaamalla parane :)

joo,ei tässä nyt ihan persettä ole tämän takia revitty. Ja vaikka tässä meni lähes 120 euroa niin enemmän tämä on periaate kysymys kuin rahallinen.
Silläkin rahalla olisi voinut kyllä ennemmin tehdä jotain muutakin kuin ottaa tällaista laitetta nurkkiin pyörimään.

Itse pitäisin tärkeänä sen ,että vaikka itse en saisi tätä kauppaa puretuksi tai edes osittaista hyvitystä maksamastani summasta niin se olisi opiksi muille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)