Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 569 70 71 72 73112 113 114 115 116
Boyakasha
09.03.2013 12:11:14
Tupuna: Nimenomaan vaikeaa tietää, että lähteekö Casagrandelta muilta soundeja ja sävyjä. AC/DC-tyyli sopii siihen yhteen musaan. Eli AC/DC:n coverointiin.

Eikä sekään soundi irtoa kaverin kurkusta kovin luontevasti.
Tellervo
09.03.2013 13:41:29
Tupuna: Christian Casagranden ääni on mielestäni kuin moottorisahaan juuttuneen pikkuoravan.

On kyllä sellainen ääni ettei kestä kuunnella.
tiukkapipo
09.03.2013 17:21:20
Tupuna: Syytönhän Jone ikäänsä ja ulkonäköönsä on, mutta minulle tulee hänestä vahvasti mielikuva "bluesjamit"... muiden vanhojen bluesäijien kanssa irvistely, 'tämä on blues-kaava - tämä on blues-kaava - tämä on blues-kaava' -sointukiertoinen musiikki ja hirvittävien kiksien saaminen siitä.

Ei hän siis huonosti laula. Mulle tulee aivan muista asioista ei-niin-ihania mielikuvia, jotka liittyvät ihan oman musiikkimakuni henkisiin rajoitteisiin.

Heh, saisitko seuraavaksi vähän ihunampia mielikuvia - tuosta voit bongata Jonen "bluesjamittelua" kavereiden kanssa... :-)
http://youtu.be/wa6mUXuf5fA Löydätkö tuosta 'tämä on blues-kaava"-sointukiertoista musiikkia?

Tuo biisi on kestänyt aikaa yllättävän hyvin - olisivat ansainneet vähän suuremman suosion, eipä tuon aikaisella studiotekniikalla kovin useat suomalaisbändit saaneet moista jälkeä aikaan.

Inga on kyllä ainutlaatuinen laulaja Suomessa, Vestmanin ääni ei mielestäni soi niin kauniisti belttaamisessa, vähän hiljaisemmin laulaessa soundi on kuin hunajaa - oli jo vuosia sitten: http://youtu.be/1lR5S32JOAo

Jos Vestman tekisi suomeksi Närhet, niin melko varmasti tulisi laajahkoa kotimaista suosiota.
embe
09.03.2013 17:47:30
Noista eilisen jakson laulajista sen verran, että Johanna on laulunopettajani. Sekä hän että Janina olivat Jyväskylän koelauluissa kanssani yhtäaikaa ja täytyy sanoa, että sain mukavamman kuvan Janinasta siellä, kuin nyt teeveessä. Oli huono häviäjä - toki pettynyt saa olla, eikä tunteilleen mitään voi, mutta jotenkin kävi vähän lapsekkaaksi tuo "mun on pakko voittaa" -asenne, kun ei osannut edes iloita jatkoonpäässeen puolesta. Eikä hänellä mielestäni ole ääntä juuri yhtään, saati sitten positiivista lavaolemusta. Tähkän biisivalinta oli tyhmä, koska laulullisesti se ei antanut kenellekään tilaisuutta loistaa.

Reetta Vestmanista pakko todeta, että hän ei kyllä osaa improvisointia kovin hyvin. Jo "Ääni ratkaisee" -jaksossa hän veti Listenin ihan överiksi, lisäili joka paikkaan ihan liikaa kaikkea, eikä hänen äänenvärinsä ole tuommoiseen biisiin oikein sopiva. Myös eilisessä kaksintaistelussa jotkut ylä-äänet vihlaisivat korvia eivätkä sulautuneet Ingan lauluun.

Paulan joukkueen pojat olisin molemmat halunnut jatkoon - Joonaksella on mielestäni tosi erikoinen soundi ja ihmettelin, miksi aikoinaan vain Paulan tuoli kääntyi hänelle. Erityisesti tykkäsin Simple Manissa Joonaksen falsettiin siirtymisestä. Ja kyllä hän on myös aika hottis.

Ei mulla muuta.
You have to stop the Q-Tip when there's resistance.
Tupuna
10.03.2013 09:49:18
T-Stag: Tsekkaapa miehen omaa musaa, esim. Jone's Bros niin näet että herran kohdalla kyse on paljolti enemmän amerikkalaisesta aikuisrockista. Eagles, Journey jne. Vaikka Eaglesissakin on vahva country rock -leima, ovat tuonlaiset bändit huomattavasti rikkaampia harmonisesti ja melodiallisesti kuin mainitsemasi kaavaan tehty blues.

No kyllä mä tiedän, olen jopa eräässä yhteydessä vuosia sitten jopa laulanut hänen yhtyeensä taustalla. Ei iske kyllä sekään musa. Yritin ehkä tällä blueskaavajutulla viitata tietynlaiseen muusikkotyyppiin. Ei Jonessa ole mitään vikaa, mä vaan en samaistu tuohon musamakuun/tyyliin/mihinkään. Ja se on ihan henkilökohtaista urpouttani.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
tsugaru
10.03.2013 09:56:57 (muokattu 10.03.2013 09:57:49)
Tupuna: Herrinjee - miten voi valita kaikista kaksintaisteluista johdonmukaisesti joka kerta sen huonomman? Oikeusmurha kävi nyt tässä Maya Paakkarin tippumisessa. Selvästi parempi kuin Christian. Oikeesti. Hei.

No niin, eihän siis voi kuin olla huvittunut, niin irrationaalista linjaa valinnoissaan tuntuu rock`n rollin rakas lapsi vetävän tällä kertaa.
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare
Deathrace King
10.03.2013 19:15:00

Pitää kyllä yhtyä muiden mielipiteisiin siinä että M. Monroe on valinnut lähes joka kerta sen huonommin vetäneen jatkoon ja tiputtanut todella kovia laulajia. Ei voi käsittää.
DYNAMITE plays faster and harder SCORPIONS. Keikkamyynti: toni.huhtiniemi@gmail.com
hjukke
10.03.2013 20:10:18

Mä annan kyllä pointseja noista sovituksista: Äänellä jonkan kuulen, alkuperäisestä en juuri välitä, mutta nyt kävi ilmi ettei se kelvoton biisi olekkaan. Myös puhki karaokessa ja radiossa mölisty tahroja paperilla muuntui aika freesiksi.
Boyakasha
13.03.2013 10:45:28
Maya Paakkarin Facebook-statuksesta n. kuusi tuntia sitten:

"NO TULIPA SEMMOSIA UUTISIA MAAILMALTA TOSSA MUUTAMA TUNTI SITTE ETTÄ OHO. Ehkäpä yks kappale tosi TV drop outtejaki saattaa ehkä pärjätä ;)"

Ehkä maailmassa on sittenkin vielä hitunen oikeutta...
snake oil
13.03.2013 10:56:07
Drop out? Luovuttiko hän?
Kimmo72
13.03.2013 15:33:23 (muokattu 13.03.2013 15:34:36)
Boyakasha: Maya Paakkarin Facebook-statuksesta n. kuusi tuntia sitten:

"NO TULIPA SEMMOSIA UUTISIA MAAILMALTA TOSSA MUUTAMA TUNTI SITTE ETTÄ OHO. Ehkäpä yks kappale tosi TV drop outtejaki saattaa ehkä pärjätä ;)"

Ehkä maailmassa on sittenkin vielä hitunen oikeutta...

Joo. Caps Lokki jääny päälle.

Eiku joo. Uutisia Vatikaanista tietenkin. Mustaa savua puskee.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Tupuna
13.03.2013 20:21:46
Dream_eater: Joo. Caps Lokki jääny päälle.

Eiku joo. Uutisia Vatikaanista tietenkin. Mustaa savua puskee.

Siinähän se oiskii, kun paaviksi valittaisiin Maya Paakkari. Vatikaanin kirkon parvekkeelta pöllähtäisi tupakkasuinen nainen huutaen ROCK'N'ROLL!
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Alpha
13.03.2013 20:30:49
Maya ja Mayan ääni.
Musta Arkipyhä
14.03.2013 08:44:23
Minusta bändi veti muuten tuon Razamanazin jotenkin hirveän pliisusti.Jotenkin puuttu sellanen kohkaus ja särmä jota tuo vaatii.Tiedän ,että ammattiukkojahan siellä vetää mutta silti.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
eino mutku
14.03.2013 09:01:12
PsychedelicWarlord: Tiedän ,että ammattiukkojahan siellä vetää mutta silti.

Hymiö. Tavallaan ymmärrän mitä tarkoitat mutta silti...Jos ja kun otetaan huomioon kuinka laajalla skaalalla bändi operoi niin hyvinhän ne vetää. Ja onhan siellä ollut muutama uusiksikin sovitettu biisi ja vielä onnistuneesti. Yksi biisi kutakin, katko ja sitten taas jotain ihan muuta, ei mikään helpoin rasti.

Jonkin verran itseäni on yllättänyt Tuomo Dahlbomin nousu telkkarikitaristien kuumaan ryhmään. Ei sillä etteikö taitu, mutta luulisin että on melko vaikea temppu nousta pelaavaan kokoonpanoon ohi Marzin, Varren, Ville Nurmen, Kämäräisen, Sakaran, Wäinölän jne. jne. ketä nyt viime vuosina on käytetty.
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
tsugaru
14.03.2013 11:42:20 (muokattu 14.03.2013 12:07:54)
PsychedelicWarlord: Minusta bändi veti muuten tuon Razamanazin jotenkin hirveän pliisusti.Jotenkin puuttu sellanen kohkaus ja särmä jota tuo vaatii.Tiedän ,että ammattiukkojahan siellä vetää mutta silti.

Uusintakuuntelussa vähän klisheistä revittelyä Paakkarilta, Casagrande kuitenkin pysyi ruodussa.
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare
Musta Arkipyhä
14.03.2013 12:59:59
eino mutku:Jos ja kun otetaan huomioon kuinka laajalla skaalalla bändi operoi niin hyvinhän ne vetää.

Totta tämäkin.
jazzmies
14.03.2013 13:26:52
PsychedelicWarlord: Minusta bändi veti muuten tuon Razamanazin jotenkin hirveän pliisusti.Jotenkin puuttu sellanen kohkaus ja särmä jota tuo vaatii.Tiedän ,että ammattiukkojahan siellä vetää mutta silti.

Yritys tyylinmukaisuuteen pääsemisestä on taiteen turmio, rappiotila - perässähiihtäjien tylsä maailma. Koskaan ei voi miellyttää kaikkia, joten itse sovittaisin kaiken ihan uusiksi. Mutta se ei nyt sovi perässähiihtävän huttukansan ja sitä rintaruokkivan tuotannon pirtaan. Nazareth oli jo, toista ei kaivata.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Musta Arkipyhä
14.03.2013 14:00:06
jazzmies: Yritys tyylinmukaisuuteen pääsemisestä on taiteen turmio, rappiotila - perässähiihtäjien tylsä maailma. Koskaan ei voi miellyttää kaikkia, joten itse sovittaisin kaiken ihan uusiksi. Mutta se ei nyt sovi perässähiihtävän huttukansan ja sitä rintaruokkivan tuotannon pirtaan. Nazareth oli jo, toista ei kaivata.

Käsitit nyt ehken hiukan väärin.En puhu sovituksista sinänsä vaan itse soitosta.Enemmän ruhjovampaa meininkiä,eläytymistä ja ehken esim.karumpaa kitarasoundia.Se ,että olisi sovitettu kokonaan erilaiseksi ei olisikaan häirinnyt millään tavalla ,mutta tuosta jäi minulle sellanen maku ,että yritettiin mennä alkuperäisen mukaan muttei päästy siihen.Lisäksi jotenkin kontrasti laulun ja taustan suhteen jäi melko isoksi.

Ja nämä on siis vaan minun vaikutelmia asiasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)