mopar 04.03.2013 17:54:51 | |
---|
Gyl mää taidan tilata uraltonelta ton f-face kitin. En nyt todellakaan oleta sen olevan maailman paras fuzz, mut halpa se on ja pääsen askartelemaan... |
Laulava Kylätohtori 04.03.2013 18:08:11 | |
---|
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Laulava Kylätohtori 04.03.2013 18:08:49 | |
---|
mopar: Gyl mää taidan tilata uraltonelta ton f-face kitin. En nyt todellakaan oleta sen olevan maailman paras fuzz, mut halpa se on ja pääsen askartelemaan... Täällä on vahvasti samat tunnelmat, saa siitä ainakin vinkkiä, mihin suuntaan seuraavaksi.... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Kahviakiitos 05.03.2013 19:28:45 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tuolta siis päättelin Jimin trankut: http://www.jimdunlop.com/product/jhf1-jimi-hendrix-fuzz-face Taitaa olla Jimillä ollut sama suosikki.. ;) edit. niin silicon lienee siis olla piitä eikä silikonia... edit 2. tuolta linkin takaa juuri muuta ymmärrä kuin aika yksinkertaisesta pelistä kysymys, joten esim. >200 euron hinnat tuntuvat aika kovilta, eikä ~150 halvaksi voi sanoa. Pitää miettiä, tuntuu vaan, että nuo od:t on nyt käyty siinä mielessä läpi, ettei yhden od:n vaihto toiseen tuo kovin suurta muutosta, vain pienet erot ja vaikuden päättää, minkä pistää lautaan. Fuzz voisi olla luonnollinen jatkumo overdriveille.. En tiedä onko vielä tullut esille, mutta erittäin lämpimästi voin suositella Roger Mayerin Axis Fuzzia. Itse pidän sitä stratocasterin ja buddan välissä ja soundi on kyllä ihan pirun hyvä. taipuu ties mihin ja etenkin siihen hendrixiin. Pedaali on ostosta asti ollut joka treeneissä kokoajan päällä. ei tartte kun volapotikkaa pyöräyttää niin menee pehmeästä fuzzista cleaniksi asti ja välissä on vähintään kaikki ainakin minun tarvitseva. :) There are some less likeable things, like the badguys (who are evil) and the women (who are female). |
jyrkalt 05.03.2013 20:00:05 | |
---|
Kahviakiitos: En tiedä onko vielä tullut esille, mutta erittäin lämpimästi voin suositella Roger Mayerin Axis Fuzzia. Itse pidän sitä stratocasterin ja buddan välissä ja soundi on kyllä ihan pirun hyvä. taipuu ties mihin ja etenkin siihen hendrixiin. Pedaali on ostosta asti ollut joka treeneissä kokoajan päällä. ei tartte kun volapotikkaa pyöräyttää niin menee pehmeästä fuzzista cleaniksi asti ja välissä on vähintään kaikki ainakin minun tarvitseva. :) Mun mielestä homman pitää toimia juuri näin! Hyvä vaffari, hyvä fuzz ja hyvä kitara. Volumepotikalla loput. |
Laulava Kylätohtori 08.03.2013 23:03:21 | |
---|
jyrkalt: Mun mielestä homman pitää toimia juuri näin! Hyvä vaffari, hyvä fuzz ja hyvä kitara. Volumepotikalla loput. Tässäkö se olisi vastaus, kun tuntuu, että nuo od-pedaalit pääsevät melkein perille, mutta ei ihan kuitenkaan.... Ensimmäinen askel on kuitenkin otettu, Fuzz-Kit tilattu Uraltonelta, vielä kun se saapuisi perille ja sitäkin suurempi ihme on, jos ehdin sen jossain välissä kasa ja se toimii.... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
mopar 08.03.2013 23:11:16 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tässäkö se olisi vastaus, kun tuntuu, että nuo od-pedaalit pääsevät melkein perille, mutta ei ihan kuitenkaan.... Ensimmäinen askel on kuitenkin otettu, Fuzz-Kit tilattu Uraltonelta, vielä kun se saapuisi perille ja sitäkin suurempi ihme on, jos ehdin sen jossain välissä kasa ja se toimii.... Ai sä tilasit jo. Mulla on vielä "pitäis" vaihe menossa. |
svilo 09.03.2013 01:12:06 (muokattu 09.03.2013 01:32:28) | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Ziggy Bubba 09.03.2013 04:36:42 | |
---|
Musta se normi Axis-Fuzz ei ole ihan ässä fuzz, makuasioita toki. |
jyrkalt 09.03.2013 06:31:38 | |
---|
Ziggy Bubba: Musta se normi Axis-Fuzz ei ole ihan ässä fuzz, makuasioita toki. Tää just on fuzz-purkkien suola ja oikeutus sille miksi futseja ei voi olla koskaan liikaa. Persoonallisia säristimiä joilla jokaisella on se oma juttu. Huumaavia pedaaleja :) |
Laulava Kylätohtori: Tässäkö se olisi vastaus, kun tuntuu, että nuo od-pedaalit pääsevät melkein perille, mutta ei ihan kuitenkaan.... Ensimmäinen askel on kuitenkin otettu, Fuzz-Kit tilattu Uraltonelta, vielä kun se saapuisi perille ja sitäkin suurempi ihme on, jos ehdin sen jossain välissä kasa ja se toimii.... Kerroppas sitten miltä tuo maistuu? |
Laulava Kylätohtori 14.03.2013 15:30:18 | |
---|
mopar: Ai sä tilasit jo. Mulla on vielä "pitäis" vaihe menossa. Joo, mutta nyt, kun romut on tossa pöydällä levitettynä, niin hmmmm... menee sormi suuhun. Ei tämä taidakaan olla sellainen vedenpinnanhälytin-projekti, joka ala-asteella tehtiin... Lainasin kunnon kolvinkin kaverilta, mutta niin turhaan niin turhaan.... jyrkalt: Kerroppas sitten miltä tuo maistuu? Heh, luulen, että maku voi olla melko kitkerä, jos alan itse kolvaamaan. Ehkä nyt olisi aika tehdä peliliike ja unohtaa itse kasaus (ei se nyt niin hirveästi edes kiinnosta) ja ottaa yhteyttä johonkin kolvaustaitoiseen ihmiseen. Tulee halvimmaksi, helpoimmaksi ja nopeimmaksi... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
mopar 14.03.2013 17:03:06 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joo, mutta nyt, kun romut on tossa pöydällä levitettynä, niin hmmmm... menee sormi suuhun. Ei tämä taidakaan olla sellainen vedenpinnanhälytin-projekti, joka ala-asteella tehtiin... Lainasin kunnon kolvinkin kaverilta, mutta niin turhaan niin turhaan....
Heh, luulen, että maku voi olla melko kitkerä, jos alan itse kolvaamaan. Ehkä nyt olisi aika tehdä peliliike ja unohtaa itse kasaus (ei se nyt niin hirveästi edes kiinnosta) ja ottaa yhteyttä johonkin kolvaustaitoiseen ihmiseen. Tulee halvimmaksi, helpoimmaksi ja nopeimmaksi... Kai siinä nyt ohjeet tuli mukana? Eli ei kai siinä mitään McGyveriä tarvita, kolvi käteen vaan.:) |
Laulava Kylätohtori 14.03.2013 17:10:28 | |
---|
mopar: Kai siinä nyt ohjeet tuli mukana? Eli ei kai siinä mitään McGyveriä tarvita, kolvi käteen vaan.:) Onhan se toki noinkin... Varmaan poltan ensimmäiset komponentit ja lopuista teen hätääntyneenä kylmäjuotoksia... Noh, pitää nyt katsoa, jos sitä kokeilisi. Millaiselle lämpötilalle tuo kolvi kannattaisi laittaa, 250 astetta? Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
ZeusMalt 14.03.2013 20:03:59 (muokattu 14.03.2013 20:06:47) | |
---|
Mä oon juottanu pedaaleita lämpöjen ollessa siellä 330-350 astetta. Suosittelen siis korkeampaa :) Edittiä: ellet jo ehtiny kokeilemaan, jolloin epäilen että ei oikein tehokkaasti juottanut? |
svilo 14.03.2013 20:11:35 | |
---|
Zeus_God: Mä oon juottanu pedaaleita lämpöjen ollessa siellä 330-350 astetta.
RoHS tinalle saa kyllä olla korkeampi ... /s "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
ZeusMalt 14.03.2013 21:23:04 | |
---|
:) Lyijyllistä tosiaan... |
Laulava Kylätohtori 14.03.2013 22:36:07 | |
---|
Kiitos rohkaisevista sanoistanne, eikä mitään ole pilattu - vielä. Nyt vähän katselen komponenttien sijoittelua ja olisi tosiaan eduksi, jos tunnistaisi komponentit ja oikeasti ymmärtäisi, mitä ne tekee ja miksi. Onko kondensaattoreilla väliä, miten päin ne pistää? Muut laitan kuten Uraltonen kuvassa, mutta yksi iso punainen mollukas on huono, kun siitä ei näe kuvassa, miten päin se on. Siinä lukee toisella kuljellä 27L 104...? Vastukset ym. toimii käsittääkseni vain oikeinpäin laitettuna. Kuinka paljon noihin uskaltaa jättää jalkoja, eli irti piirilevystä? Vai onko siitä edes hyötyä, jos ajatellaan, etten polttaisi komponentteja ihan niin helposti? Noh, katsotaan, jos tosiaan lämmittäisi kolvin kuumaksi ja alottaisi osien tuhoamisen.. ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
gemisti 14.03.2013 23:01:17 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kiitos rohkaisevista sanoistanne, eikä mitään ole pilattu - vielä. Nyt vähän katselen komponenttien sijoittelua ja olisi tosiaan eduksi, jos tunnistaisi komponentit ja oikeasti ymmärtäisi, mitä ne tekee ja miksi. Onko kondensaattoreilla väliä, miten päin ne pistää? Muut laitan kuten Uraltonen kuvassa, mutta yksi iso punainen mollukas on huono, kun siitä ei näe kuvassa, miten päin se on. Siinä lukee toisella kuljellä 27L 104...? Elektrolyytti- ja tantaalikonkilla on pääasiassa väliä, mutta perus muovikonkilla ei. Niissä on + tai - merkittynä kyllä jos väliä on. "punainen mollukas" viitaa siihen ettei ole väliä mitenpäin on. Vastukset ym. toimii käsittääkseni vain oikeinpäin laitettuna. Vastukset toimii kumminpäin vaan. Kuinka paljon noihin uskaltaa jättää jalkoja, eli irti piirilevystä? Vai onko siitä edes hyötyä, jos ajatellaan, etten polttaisi komponentteja ihan niin helposti? Kiinni levyyn vaan, passiivikomponenttien ryssiminen tinatessa on loppujen lopuksi melko vaikeaa puuhaa, vaikka käyttäisi lyijytöntä tinaa ja yli 400c lämpöjä. Liian pitkät jalat osuu pian toisiinsa, ei mahdu levy koteloon, ja komponentitkin pääsevät liikkumaan enemmän, luotettavuus heikkenee/tinaukset murtuu ajan kanssa. IC-piirit kannattaa laittaa irtokannan kanssa, niin ei saa niitäkään lämmiteltyä pilalle. Fuzzissa niitäkään ei ole. Noh, katsotaan, jos tosiaan lämmittäisi kolvin kuumaksi ja alottaisi osien tuhoamisen.. ;) |
J-P L 14.03.2013 23:11:41 (muokattu 14.03.2013 23:14:38) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onko kondensaattoreilla väliä, miten päin ne pistää? Muut laitan kuten Uraltonen kuvassa, mutta yksi iso punainen mollukas on huono, kun siitä ei näe kuvassa, miten päin se on. Siinä lukee toisella kuljellä 27L 104...? Vastukset ym. toimii käsittääkseni vain oikeinpäin laitettuna.
Suurin osa elektrolyytti- ja tantaalikondensaattoreista on polaarisia (niillä on + ja - navat), joten niiden kohdalla on väliä, miten päin ne pistää. Muut kondensaattorit voi asettaa miten päin lystää. Vastukset toimivat kummin päin tahansa asennettuina. |