Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 517 18 19 20 21347 348 349 350 351
AngieRainbow
08.03.2013 20:21:02 (muokattu 08.03.2013 20:22:19)
mpekkanen: En osta enää ikinä mitään keltään jos en näe tavaraa ja pääse sitä kokeilemaan ,vaikka olisi kuinka luotettavaksi kehuttu myyjä.

Vaikka olen täälläkin huudellut käytetyn tavaran perään isoon ääneen, niin tämän hetken vermeistäni 95% olen ostanut uutena. Toisin sanoen kaikki kitarat ja vahvistimet, kaapin sekä osan pedaaleista. Käytetyt on ollut monesti ihan ok, mutta monesti niissä on ilmennyt milloin mitäkin. Olen itse ruvennut arvostamaan uusien tuotteiden takuuta ja sitä, että tietää, missä kunnossa ne ovat.

Kyllä se vituttaa, kun ostat torilta kalliin käytetyn vahvistimen ja se ei toimi ollenkaan (kokemusta on). Myyjän mielestä on lähetettäessä toiminut ja se siitä.

Olen jonkin aikaa halunnut ostaa Mad Professorin Sweet Honey:n HW verison ja toria kyttäillyt. Juuri siellä yksi käväisi, jonka joku ehti viemään. Kyllä mä tässä olen siihen taas kallistumassa, että ostan tuonkin uutena, niin vältyy kaikelta jälkipuinnilta. Näyttäisi omien tutkimusten mukaan muuten saavan tuon pedaalin topsound:ista halvimmalla. 220 eurolla siis...
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Laulava Kylätohtori
08.03.2013 20:29:28
AngieRainbow: Vaikka olen täälläkin huudellut käytetyn tavaran perään isoon ääneen, niin tämän hetken vermeistäni 95% olen ostanut uutena. Toisin sanoen kaikki kitarat ja vahvistimet, kaapin sekä osan pedaaleista. Käytetyt on ollut monesti ihan ok, mutta monesti niissä on ilmennyt milloin mitäkin. Olen itse ruvennut arvostamaan uusien tuotteiden takuuta ja sitä, että tietää, missä kunnossa ne ovat.

Täysin samaa mieltä, raha vaan pistää ostamaan torilta... Lisäksi täällä metsässä kokeilumahdollisuudet ovat nollassa, joten torilta osto on helpoin tapa kokeilla omilla laitteilla...

Kyllä se vituttaa, kun ostat torilta kalliin käytetyn vahvistimen ja se ei toimi ollenkaan (kokemusta on). Myyjän mielestä on lähetettäessä toiminut ja se siitä.

Siinä on sana sanaa vastaan, niin paha on alkaa mitään juttuja tekemään...

Olen jonkin aikaa halunnut ostaa Mad Professorin Sweet Honey:n HW verison ja toria kyttäillyt. Juuri siellä yksi käväisi, jonka joku ehti viemään. Kyllä mä tässä olen siihen taas kallistumassa, että ostan tuonkin uutena, niin vältyy kaikelta jälkipuinnilta. Näyttäisi omien tutkimusten mukaan muuten saavan tuon pedaalin topsound:ista halvimmalla. 220 eurolla siis...

Äläs nyt, Mad Professor on niin hyvä, että sen voi ostaa käytettynäkin. Jos sulla on 8 ohmin hyväkuntoinen Red Fang nurkissa, niin vaihda se tuohon mun SHODiin... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
mpekkanen
08.03.2013 20:35:22
AngieRainbow: Vaikka olen täälläkin huudellut käytetyn tavaran perään isoon ääneen, niin tämän hetken vermeistäni 95% olen ostanut uutena. Toisin sanoen kaikki kitarat ja vahvistimet, kaapin sekä osan pedaaleista. Käytetyt on ollut monesti ihan ok, mutta monesti niissä on ilmennyt milloin mitäkin. Olen itse ruvennut arvostamaan uusien tuotteiden takuuta ja sitä, että tietää, missä kunnossa ne ovat.

Itse olen soittanut 30 vuotta ja siinä on tullut tehtyä aika paljon kauppaa. Suurin osa on mennyt ihan hyvin ja siihen nähden miten paljon olen vaihdellut ja ostanut käytettyä soitinta on kyllä ollut todella hyvää tuuria ilmeisesti kun kaupat on pääsääntöisesti sujuneet ihan ongelmitta.

Nyt on parin viime vuoden aikana tullut muutama kusetus tapaus ja tämä saa kyllä jäädä viimeiseksi.
Ostan uutta jos jotain tarvitsen. On vain harmi ettei tres kitaroita ole kovinkaan edullisesti saatavilla. Niitä ei ole edes thomannilla ja kun vielä kysyin niin ei kuulemma tulekkaan.

Voihan vielä tietysti olla että myyjän kanssa päästään kaupan purkuun,mutta en laita toivoa kyllä kovin kauheasti siihen.

Minusta on tosi ikävää,että näitä persereikiä on kaikki paikat täynnä jotka jotain vilppiä on heti vääntämässä.
Joskus 90-luvulla uskalti ihan kevyesti ostaa jostain keltaisesta pörssistä kitaran.

Nykyäänhän ei kaikki musiikkiliikkeetkään ota enää soittimia vaihdossa ja myyntitiliinkään ei ihan kaikki käy.
LaMotta
08.03.2013 20:44:03

mpekkanen: Joskus 90-luvulla uskalti ihan kevyesti ostaa jostain keltaisesta pörssistä kitaran.

Se on tämä cybervallankumous kun helpottaa kaikenlaista suhmurointia.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
AngieRainbow
08.03.2013 20:49:05
Laulava Kylätohtori: Äläs nyt, Mad Professor on niin hyvä, että sen voi ostaa käytettynäkin. Jos sulla on 8 ohmin hyväkuntoinen Red Fang nurkissa, niin vaihda se tuohon mun SHODiin... ;)

Mullahan oli tommosia Red Fangejä jossain kohtaa jopa kaksi kappaletta mun Bluetone kaapissa. Saatana kun olisi vieläkin, niin tehtäisiin kauppaa :D

Jos sulla on se HW versio ja haluat myydä, niin tarjoan mun torilla olevan pedaalin ja helvetisti euroja väliin ;)
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Gabe
08.03.2013 22:14:40
AngieRainbow: Vaikka olen täälläkin huudellut käytetyn tavaran perään isoon ääneen, niin tämän hetken vermeistäni 95% olen ostanut uutena.

Sama täällä, omat kamat suunnilleen kaikki uutena ostettu/teetetty. Etenkin tuo uutena ostetun tavaran takuu on tosi hyvä juttu. Itsekin ostin top Soundista SHOD:n.. käytettynä noita liikkuu noin 180e pintaan ja minusta tuo uuden ja käytetyn välinen ero on niin pieni että sillä ei ole niin väliä. Tietääpä ainakin saavansa kunnon tavaraa. Ja on tuo SHOD ollut kyllä joka pennin arvoinen. Mad Professorin Mighty Red Distortionin (HW) ostin kyllä torilta käytettynä kun oli luotettava myyjä ja hinta kohdillaan, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Laulava Kylätohtori
08.03.2013 22:21:32 (muokattu 08.03.2013 22:33:03)
AngieRainbow: Mullahan oli tommosia Red Fangejä jossain kohtaa jopa kaksi kappaletta mun Bluetone kaapissa. Saatana kun olisi vieläkin, niin tehtäisiin kauppaa :D

Jos sulla on se HW versio ja haluat myydä, niin tarjoan mun torilla olevan pedaalin ja helvetisti euroja väliin ;)

Bluetonen 2x12" kaappiin olen itsekin vielä toista Red Fangia metsästämässä. Tuo Barber ei taida olla sitä, mitä olen hakemassa, mutta täytyy vielä testailla SHODin boostaus-ominaisuuksia. Jos ei miellytä, niin tarjoan tuota vaikka sinulle ennenkuin laitan torille. Bluetonesta saa mielestäni paremmat pikkurosot kuin SHODista, joten siihen en sitä tarvitse....

Niin ja on tuo HW, johonkin siitä jo kuvankin laitoin...

Gabe: Sama täällä, omat kamat suunnilleen kaikki uutena ostettu/teetetty. ... Mad Professorin Mighty Red Distortionin (HW) ostin kyllä torilta käytettynä kun oli luotettava myyjä ja hinta kohdillaan, eikä mitään ongelmia ole ollut.

On se aina hienompaa kun on uusi ja takuut kunnossa. Ei tarvitse miettiä, että miten on aikaisempi omistaja kohdellut ja toimiiko varmasti kunnolla. Esim. tuossa Bluetonessa on hienoa, että tietää ongelmien sattuessa kohdalle, että takuu toimii ja vahvistin saadaan nopeasti kuntoon. Muutenkin tekninen/henkinen tuki, jota Harrylta on saanut/saa on jo itsessään aika ison rahan arvoinen juttu. Plus että vahvistin on juuri sellainen kuin itse haluaa...

Mitenkäs muuten tuo MRD? Onko yhtä hyvä kuin SHOD? Mikä on muuten fiilis sen suhteen?

e. olipas muuten hyvä arvio sinulla tuolla kitaramaailmassa. Itseasiassa opin siitä uusia juttuja tuosta SHODista, joita täytyy kokeilla, kun seuraavaksi pääsee soittamaan. Mutta MRD:n arvio puuttuu? Sitä odotellessa.... ;)
Jucciz
08.03.2013 22:27:02

Mää oon huomannut, että ihan yhtä lailla käytetyt ja uudet voivat hajota - ja mitä erilaisimmista syistä. Eikä aina takuustakaan ole iloa: jos vaikkapa keikka on lauantaina ja jokin vempele hajoaa sopivasti perjantai-iltana, ei ole mitään mahdollisuutta saada sitä ehjänä keikalle.

En oo keksinyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin hommata niin paljon kalustoa, että jos joku välillä hajoaakin, on jotain, jolla soitella sillä välin kun hajonnut vempele on korjattavana.

En mää nyt sanois, että tää pahasti on vielä käsistä lähtenyt. Tä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Laulava Kylätohtori
08.03.2013 22:33:31
Jucciz: Mää oon huomannut, että ihan yhtä lailla käytetyt ja uudet voivat hajota - ja mitä erilaisimmista syistä. Eikä aina takuustakaan ole iloa: jos vaikkapa keikka on lauantaina ja jokin vempele hajoaa sopivasti perjantai-iltana, ei ole mitään mahdollisuutta saada sitä ehjänä keikalle.

En oo keksinyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin hommata niin paljon kalustoa, että jos joku välillä hajoaakin, on jotain, jolla soitella sillä välin kun hajonnut vempele on korjattavana.

Hä? Pari vanhaa comboa ja nuppia? Big deal? ;)
Laulava Kylätohtori
08.03.2013 22:37:12
Laulava Kylätohtori: e. olipas muuten hyvä arvio sinulla tuolla kitaramaailmassa. Itseasiassa opin siitä uusia juttuja tuosta SHODista, joita täytyy kokeilla, kun seuraavaksi pääsee soittamaan. Mutta MRD:n arvio puuttuu? Sitä odotellessa.... ;)

Sorry jatkuvista viesteistä, mutta täytyy antaa tunnustusta Gaben laitearvioista. Kerrassaan loistavia, mutta niitä on liian vähän. Koska, Gabe, alat tehtailemaan niitä oikein kunnolla?
AngieRainbow
08.03.2013 22:38:54
Jucciz: En oo keksinyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin hommata niin paljon kalustoa, että jos joku välillä hajoaakin, on jotain, jolla soitella sillä välin kun hajonnut vempele on korjattavana.

Sä olet siitä mainio kitarakaman haalija, että toisin kuin niin monella muulla, kun jotain "uutta" tulee taloon, niin mistään ei luovuta. Respect!

Ja onhan se niinkin, kuten PIM taas sanoi, että laatuvermeissä on raha mukavasti tallessa.
mpekkanen
08.03.2013 22:55:58
Laitoin 6-kielisen balalaikan tallan alle molemmille puolille 5 sentin kolikot ja talla nousi sen verran korkeammalle ,että tällä vehkeellä voi nyt soittaa slidellä.

Ehkäpä kohtalon ivaa kun tuossa joku viikko sitten avasin kirjoituksen että balalaikasta slide soitin.

Kyllähän tämä tällaiseen soittoon ,ehkä vähän kallis oli,mutta saipahan jotenkin soivan pelin. Nuo pikkukolikot tallan alla paransivat huomattavasti soundia. Kun on puhuttu niistä Syväsen blogeista stratotallaan(muistinkohan nimen oikein) niin ainakin 5 senttiset käy tähän hommaan ja en ala muita kolikoita kokeilemaan. Luulisin ,että ihan yhtä hyvä on muillakin. Nämä ovat kokonsa puolesta hyvät,miksei 10 senttisetkin.

Ehkäpä tämänpäiväinen päättyi sittenkin ihan kohtalaisesti,vaikka se tres kitara jäi vielä saamattakin.

Jospa sellainen vielä löytyisi.
Gabe
08.03.2013 23:09:38
Laulava Kylätohtori: Esim. tuossa Bluetonessa on hienoa, että tietää ongelmien sattuessa kohdalle, että takuu toimii ja vahvistin saadaan nopeasti kuntoon. Muutenkin tekninen/henkinen tuki, jota Harrylta on saanut/saa on jo itsessään aika ison rahan arvoinen juttu. Plus että vahvistin on juuri sellainen kuin itse haluaa...

Samat kiitokset pitää välittää myös Rikstonen Ristolle, onhan se muutenkin aika ainutlaatuinen tilanne kun itse laitteen valmistaja on langan päässä vastaamassa kysymyksiin. :)

Mitenkäs muuten tuo MRD? Onko yhtä hyvä kuin SHOD? Mikä on muuten fiilis sen suhteen?

MRD on ollut vähän vaikeampi pala purtavaksi. Siihen tutustumiseen on mennyt selkeästi kauemmin aikaa, nyt alkaa hänkin kuitenkin olla pikkuhiljaa tuttu. SHOD on Overdrive sanan varsinaisessa merkityksessä, ja selkeästi omiaan pienellä särön määrällä ja auttamaan vahvistinta yliohjautumaan. MRD taas on täysiverinen Distortion ja toimii parhaiten hieman suuremmilla särön määrillä, pienilläkin äänenvoimakkuuksilla tuosta saa ulos aika maukasta pärinää. Mielestäni ei kuitenkaan niin hyvä kuin SHOD, siinä on aika persoonallinen soundi eikä SHOD:n tavoin sovi niin hyvin joka yhdistelmään. Pitopeli siitä kuitenkin tuli. Tekninen puoli siinä on Mad Professoreiden tapaan todella laadukasta.

e. olipas muuten hyvä arvio sinulla tuolla kitaramaailmassa. Itseasiassa opin siitä uusia juttuja tuosta SHODista, joita täytyy kokeilla, kun seuraavaksi pääsee soittamaan. Mutta MRD:n arvio puuttuu? Sitä odotellessa.... ;)

Kiitos :) Mukava jos siitä oli hyötyä, pistä viestiä jos keksit purkista jotain uutta. MRD:stä on jo muutama rivi rustattu, pitäisi nipistää jostain taas vähän aikaa ja naputella valmiiksi.

Laulava Kylätohtori: Sorry jatkuvista viesteistä, mutta täytyy antaa tunnustusta Gaben laitearvioista. Kerrassaan loistavia, mutta niitä on liian vähän. Koska, Gabe, alat tehtailemaan niitä oikein kunnolla?

Kiitos jälleen, mukava kuulla. :) Onhan tässä yhtä ja toista suunnitteilla, niitä on tähän mennessä tullut hiljakselleen kun kaikki ovat omia hankintoja. Mutta tulevaisuudessa tuota olisi tarkoitus laajentaa huomattavasti, kuvaa ja ääntä haaveilen myös saavani sinne vielä jossain välissä. Ärsyttävää kun raha(tai sen puute) asettaa aina omat rajoituksensa projekteille.
pappasfin
08.03.2013 23:31:42
Joo, onhan noita tänä päivänä ikävä kyllä huijareita.
Itellä on se periaate jos jotain myyn niin en lähetä vaan ostajan
on testattava ja todettava itse ja siinä samassa yhteydessä kerron jos on
jotain kerrottavaa myytävästä kamasta, näin on jo molemminpuolin parasta, että tavaran laita todetaan yksissä tuumin eikä jälkikäteen jää mitään kummallekaan hampaan koloon.

Rehellisyys on ihan hemmetin tärkeä asia onneksi suurimmalle osalle ja he tietävät jo etukäteen mikä on oikein ja mikä on väärin ja ettei sitä rehellisen miehen/naisen mainetta kannata menettää koska se luottamus on loppu peleissä aika vaikea saada takaisin kun kuitenkin jää epäilys toisten mieliin.

Mä ite tykkään siitä, että tavaran voi ja pitääkin testata valvotusti, jos kaupat syntyy niin se on rahat käteen ja vieläkin parempi olisi talsia pankkiin jossa todistetusti tehdään tilillesi talletus, jota ei voi vetää pois, tällä tavalla ainakin välttyy väärennettyjen rahojen saamiselta mikä onneksi taitaa olla harvinaisempaa.
PappaSFin
Jucciz
09.03.2013 00:53:33 (muokattu 09.03.2013 00:53:43)
AngieRainbow: Sä olet siitä mainio kitarakaman haalija, että toisin kuin niin monella muulla, kun jotain "uutta" tulee taloon, niin mistään ei luovuta. Respect!

No ei ihan sataprosenttisesti sentäs näin, vaikka toki pääsääntö tuo onkin tainnut olla, nyt kun taaksepäin katselee... ;)

Menihän tässä juuri hiljattain esim. Suhr Vladille ja viime vuonna möin kolme (!) vahvistinta pois - se on aika paljon se - tosin sillä tehtiin näemmä vaan tilaa noille vanhoille romuille, joita tuli tilalle varmaan kaksinkertainen määrä. Pari pedaaliakin möin tässä kuukauden sisään... mut siinäpä ne melkein taitaa olla.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Maloik
11.03.2013 00:16:09
En tiedä oliko kaveri huijari vai ei, mutta jätti vahvistimen noutamatta matkahuollosta ja ei vastaa enää viesteihin. Ja nimihän oli siis miggo666
JaaGeRMaisTeR
11.03.2013 06:19:31
Maloik: En tiedä oliko kaveri huijari vai ei, mutta jätti vahvistimen noutamatta matkahuollosta ja ei vastaa enää viesteihin. Ja nimihän oli siis miggo666

Jollei vastaa niin tais olla hupiostaja. :) kai sieltä jotain palautetta tulee jos on ollu esteellinen noutamaan tavaransa. Nii jollei sitten lle ilman lämpimänä. Sillon ei varmaan ilmotan mitään. :D
Näin on!
ReBeat
11.03.2013 08:06:52

Maloik: En tiedä oliko kaveri huijari vai ei, mutta jätti vahvistimen noutamatta matkahuollosta ja ei vastaa enää viesteihin. Ja nimihän oli siis miggo666

oikeustoimilaki, http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=192126&o=0&#p9389740

Jos on mustaa valkoisella että tyyppi lupasi ostaa ja kaupat tehtiin, niin vie asia eteenpäin.
Laulava Kylätohtori
11.03.2013 09:16:28

Ei jumalauta tätäkin porukkaa... Vahvistimen postitus ja postimaksut, kun ovat vähän toista kuin pedaalin... Ja sitten ihmetellään, jos ei joku suostu postiennakkoon...

Ei ole kahteen viikkoon käynyt täällä, joten ehkä makaa sairaalassa tai arkussa... Toivottavasti ei kuitenkaan, mutta mielestäni ne ovat ainoat syyt tehdä tällaista...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)