Aihe: Tyhmääkin tyhmempi metalli
1 2 3 4 522 23 24 25 2637 38 39 40 41
Hammarberg
06.03.2013 18:02:53

Se piski älähtää johon tyhmä musiikki kalahtaa... ;) Okei, nyt loppuu rölööminen.
inrock
07.03.2013 14:23:01
En viittiny lukkee koko ketjua läpi melekosen paskanjauhannan takia.

Mun mielestä kuitenkin, oli se hevi tyhmää eli ei, niin sitä on ainakin helvetin kiva soittaa. Se riittää. Miks pittää kaiken olla jotenkin älyllisesti selitettävissä... Ei dubsteppikään kovin älyllistä mun mielestä ole.

Mun mielestä ainakin on mukava soittaa semmosta musaa, mitä ei tarvihe kellekkään selitellä. Jos joku tulee kysymään multa että "Miks just hevy on se sun juttu?" Nii en mä koe olevani isommassa selittelyn velassa ku "Se on kivvaa ja piste."

Hihi :)
Everything louder than everything else...
Numb
07.03.2013 15:39:12

inrock: Jos joku tulee kysymään multa että "Miks just hevy on se sun juttu?" Nii en mä koe olevani isommassa selittelyn velassa ku "Se on kivvaa ja piste."

Juuri näin. Ei niitä tykkäämisiään tarvitse sen kummemmin analysoida, saatikka selitellä.

Minäkin tykkään esimerkiksi modernista taiteesta, mutta en koe tästä selitysvelvollisuutta edes itselleni.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
velipesonen
07.03.2013 16:35:52

Modernia taidetta voisikin kritisoida täysin samoin kuin olen tässä kritisoinut heviä elikkäs kyseessä on ilmiökenttä jonka piirissä on vähintäänkin kiinnostavaa taidetta ainakin jonkin verran mutta joka yhteiskunnallisena ilmiönä on ollut näkökulmasta riippuen hyödyllinen, neutraali (mikään ei ole oikeasti neutraalia) tai haitallinen.

Voisiko nyt jo joku kenties ymmärtää mikä tässä on meikäläisellä ollut kupletin juoni alusta pitäen?
I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten
Ravenheart
07.03.2013 18:08:37

velipesonen: Modernia taidetta voisikin kritisoida täysin samoin kuin olen tässä kritisoinut heviä elikkäs kyseessä on ilmiökenttä jonka piirissä on vähintäänkin kiinnostavaa taidetta ainakin jonkin verran mutta joka yhteiskunnallisena ilmiönä on ollut näkökulmasta riippuen hyödyllinen, neutraali (mikään ei ole oikeasti neutraalia) tai haitallinen.

Voisiko nyt jo joku kenties ymmärtää mikä tässä on meikäläisellä ollut kupletin juoni alusta pitäen?

Tarttee ihan nyt näin keskustelun sivustaseuraajana todeta, että vaikka argumentointisi varmasti tarkkaan syynäät ja mielessäsi jäsennätkin, et tee juttujesi seuraamista mitenkään helpoksi. Siksi niitä lukiessani mietin, onko tarkoitus kuitenkin vain sanoa jotakin mahdollisimman vaikeaselkoisesti, jotta saat sitten kysellä, miksei kukaan "tajua sun juttujasi"?

Varmasti tiedät paljon paljosta ja olet usein oikeassa, mutta ainakin minä tulkitsen useat kirjoituksesi tärkeileviksi ja siksi hieman luotaantyöntäviksi.

Itse topicin aihe on täysin turha. Jos sinulla kapasiteettia kerran on, miksi tuhlaat sitä tällaiseen?
ganesha
07.03.2013 21:17:23
ihmiskunnasta 99,9% on ihan vitun tyhmää jengiä, joten ei kai se kovin suuri synti ole nauttia tyhmästä musiikista.
Super-Jari
07.03.2013 21:35:23
ganesha: ihmiskunnasta 99,9% on ihan vitun tyhmää jengiä, joten ei kai se kovin suuri synti ole nauttia tyhmästä musiikista.

Aika kovat prosentit. Kumpaan ryhmään ittesi lasket?
EvilDead
07.03.2013 21:58:44
Ravenheart: minä tulkitsen useat kirjoituksesi tärkeileviksi ja siksi hieman luotaantyöntäviksi.

Itse topicin aihe on täysin turha. Jos sinulla kapasiteettia kerran on, miksi tuhlaat sitä tällaiseen?

Tämä. täyte
Oh by the way, which one's Pink?
velipesonen
07.03.2013 22:39:59

Ravenheart: (...) ainakin minä tulkitsen useat kirjoituksesi tärkeileviksi ja siksi hieman luotaantyöntäviksi.

Saadakseen huomiota täytyy vähäsen kärjistää itse asian kuitenkaan kärsimättä. Tietty paatos ja poleemisuus ovat nykyaikana aliarvostettuja.

En tiedä onko minulla kapasiteettia mihinkään mutta miksi ihmeessä aiheeni on turha? Kaipa tällaisista musiikin ja muun yhteiskunnan yhtymäkohdista on lupa vähän jaaritella?
I'm your fucking friend, you should know that. A really bad friend. -Johnny Rotten
Funkånaut
07.03.2013 23:09:48

Vasara: Aika kovat prosentit. Kumpaan ryhmään ittesi lasket?

90% jengistä on mielestään keskimäärästä älykkäämpää.
Syökää, juokaa ja naikaa, vuosi aikaa. - Reino Helismaa Kuuntelen tämmöistä
Ravenheart
07.03.2013 23:14:32

velipesonen: Saadakseen huomiota täytyy vähäsen kärjistää itse asian kuitenkaan kärsimättä. Tietty paatos ja poleemisuus ovat nykyaikana aliarvostettuja.

En tiedä onko minulla kapasiteettia mihinkään mutta miksi ihmeessä aiheeni on turha? Kaipa tällaisista musiikin ja muun yhteiskunnan yhtymäkohdista on lupa vähän jaaritella?

Täytyy myöntää, että olet oikeassa, usein kärjistykseen syyllistyn selventämisen nimissä itsekin.
Viittaan enemmänkin tekstisi yliampuvan "älylliseen" tyyliin. Jos haluaa oikeasti herättää keskustelua, oli aihe mikä hyvänsä, oman sivistystason jatkuva esilletuominen retorisella kikkailulla tai hienoilla sanoilla milloin minkäkin semiprovokatiivisen tiedonjyvän tai mielipiteen varjolla ei liene paras keino saada vastakaikua. Ainakaan tällä foorumilla.
Tai siis, kyllähän tähänkin ketjuun on vastakaikua tullut, kymmeniä sivuja. Mutta se ei ilmeisesti ole ollut mieleistäsi...?
Jos oikeasti haluaisit keskustella tällä foorumilla juuri tästä asiasta, eikö olisi loogista siivota välillä sitä poleemisuutta ja paatosta teksteistäsi, jolloin niiden lukeminen ei olisi niin työlästä keskivertofoorumilaiselle (jollaiseksi siis itseni tässä luen)?

Sä tyrkytät apinoille pesukonetta ja sitten suutut, kun ne ei osaa käyttää sitä.
Ehkä ne ei halua sitä, ehkä niillä on parempi viidakossa. Näin kärjistäen.

Mitä suurempi osa yleisöstäsi ymmärtää pointtisi, sitä suurempi mahdollisuus sinulla on saada aikaiseksi keskustelua. Jos haluat väkisin olla viisas ja vaikeaselkoinen, saat sivutolkulla rölötystä.

Jaarittele sinä vain, eihän se minulta sinänsä ole pois. Mutta jatkuva älyllisyyden peräänkuuluttaminen nettifoorumilla on...no, tiedäthän sä. Turhaa.
Hammarberg
07.03.2013 23:52:38

Voi vitsi kun harmittaa, että tuli tämmönen tyhjänpäivän keskustelu nostettua. Ei, oikeesti ei harmita. Vääntö siitä iäinikuisen hvein typeryydestä on ihan hauska väittely, ei ollenkaan typerä.

Varsinkin kun sitä käydään sivutolkulla läpi jonkin akateemisen, sivistyssanoja ällöttävyyteen asti viljelevän pseudofiksun hokemisen läpi. Niinkuin sanoin, aika viihdyttävä ketju. Kyllä tästä naurua saa irti, tyhmillä on nääs halvat huvit.

Joku tossa yllä sanoi, että ei sitä omaa heviään tarvitse kellekkään sen enempää selitellä, kuin että itellä on sen typerän hevin kanssa pirun hauskaa. Niin se vaan menee. Se on hemmetin hauskaa musiikkia ja on se sopivasti tyhmääkin, ei sitä muuten niin helketin viisaassa ja fiinissä maailmassa jaksais.

Kyllä mie soitan mieluummin tyhmää musiikkia ja nautin siitä, kuin hyppään vitutuspäissäni kaivoon, koska fiksu, hieno maailma välillä hajottaa.

No se siitä nyt sitten, vähäks aikaa. Antakaa anteeksi, olen pienessä hutikassa tyhmien hevitreenien päälle.
velipesonen
08.03.2013 00:46:33 (muokattu 08.03.2013 00:48:48)

Tässä on kulunut reilu kolme kuukautta tämän ketjun avaamisesta ja käsitykseni yhteiskunnasta on sinä aikana muuttunut jotenkin epämääräisempään tai plastisempaan suuntaan ja olen alkanut uskoa enemmän vanhaan kliseeseen jonka mukaan kaikki on mukamas mahdollista. Toisaalta siis esille nostamani aihe on minusta entistäkin tärkeämpi mutta toisaalta minun on aikaisempaa vaikeampi sanoa siitä mitään, mikä käy jo paradoksista.

Sivistyssanojen käyttö voi olla vain löysää kielenkäyttöä tai kliseistä kielenkäyttöä, mutta se voi osoittaa myös, että käsiteltävä aihe on hankala ja moniselitteinen. Sivistyssanat täsmentävät joitain käsitesisältöjä jotka yleiskielisemmin ilmauksin jättäisivät varsinaisen sanottavan jo liian moniselitteisyyden kynsiin.

Aiheen moniulotteisuus poleemisesta avauksestani huolimatta olisi käsittääkseni myös omiaan synnyttämään muunlaista kuin Verdunin juoksuhaudoissa kyhjöttävää, yksiselitteistä rintamalinjaa noudattavaa keskustelua. Uskoakseni olemme jonkinlaisella kulttuurisella vedenjakajalla juuri näinä aikoina, tilanteessa jossa kulttuurin hegemonia väistämättä nurjahtaa johonkin suuntaan, ja mahdollisia suuntia on useitakin. Vanha kulttuurivasemmiston aateloima humanistinen kulttuurimuseo, museon kulttuuri, ei säily, se on minulle käynyt varmaksi.

Tämä ei tarkoita sitä että kaikki muuttuu eikä sitäkään että hyvät asiat pysyy ja paranee vaan että ihmisten mielipiteillä on toisinaan tapana yhtäkkisesti humahtaa johonkin suuntaan, uuteen asentoon.
Ravenheart
08.03.2013 00:54:43

velipesonen: Tässä on kulunut reilu kolme kuukautta tämän ketjun avaamisesta ja käsitykseni yhteiskunnasta on sinä aikana muuttunut jotenkin epämääräisempään tai plastisempaan suuntaan ja olen alkanut uskoa enemmän vanhaan kliseeseen jonka mukaan kaikki on mukamas mahdollista. Toisaalta siis esille nostamani aihe on minusta entistäkin tärkeämpi mutta toisaalta minun on aikaisempaa vaikeampi sanoa siitä mitään, mikä käy jo paradoksista.

Sivistyssanojen käyttö voi olla vain löysää kielenkäyttöä tai kliseistä kielenkäyttöä, mutta se voi osoittaa myös, että käsiteltävä aihe on hankala ja moniselitteinen. Sivistyssanat täsmentävät joitain käsitesisältöjä jotka yleiskielisemmin ilmauksin jättäisivät varsinaisen sanottavan jo liian moniselitteisyyden kynsiin.

Aiheen moniulotteisuus poleemisesta avauksestani huolimatta olisi käsittääkseni myös omiaan synnyttämään muunlaista kuin Verdunin juoksuhaudoissa kyhjöttävää, yksiselitteistä rintamalinjaa noudattavaa keskustelua. Uskoakseni olemme jonkinlaisella kulttuurisella vedenjakajalla juuri näinä aikoina, tilanteessa jossa kulttuurin hegemonia väistämättä nurjahtaa johonkin suuntaan, ja mahdollisia suuntia on useitakin. Vanha kulttuurivasemmiston aateloima humanistinen kulttuurimuseo, museon kulttuuri, ei säily, se on minulle käynyt varmaksi.

Tämä ei tarkoita sitä että kaikki muuttuu eikä sitäkään että hyvät asiat pysyy ja paranee vaan että ihmisten mielipiteillä on toisinaan tapana yhtäkkisesti humahtaa johonkin suuntaan, uuteen asentoon.

Okei, ei sitten.
jazzmies
08.03.2013 22:39:42
velipesonen: Tämä ei tarkoita sitä että kaikki muuttuu eikä sitäkään että hyvät asiat pysyy ja paranee vaan että ihmisten mielipiteillä on toisinaan tapana yhtäkkisesti humahtaa johonkin suuntaan, uuteen asentoon.

Itselleni on valjennut viime päivinä fakta, että metalli ja jazz - etenkin moderni mainstream - ovat tasan yhtä pinnallista ja kornia. Molemmat painottavat samoja sekundaarisia asioita, kuten osaamista. Sydän jää sinne periferiaan molemmissa. Siksi sävellän ja olen idealisti, että maailman musiikki pelastuisi. Haastava tehtävä, mutta aion tuoda oman panokseni sen eteen.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Miikss
08.03.2013 22:42:51
jazzmies: Itselleni on valjennut viime päivinä fakta, että metalli ja jazz - etenkin moderni mainstream - ovat tasan yhtä pinnallista ja kornia. Molemmat painottavat samoja sekundaarisia asioita, kuten osaamista. Sydän jää sinne periferiaan molemmissa. Siksi sävellän ja olen idealisti, että maailman musiikki pelastuisi. Haastava tehtävä, mutta aion tuoda oman panokseni sen eteen.

No tuo ei oo musiikkityylistä kiinni oikeastaan, mitä tahansa tyyliä voi tehdä "sydämellä" tai teknisesti pelkkää taitoa käyttäen. Kuitenki itse olen sitä mieltä, että periaatteessa sillä musiikin tekijän perimmäisellä motiivilla ei ole väliä jos kuuntelija saa siitä kicksejä.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
jazzmies
08.03.2013 22:48:35
Miikss: No tuo ei oo musiikkityylistä kiinni oikeastaan, mitä tahansa tyyliä voi tehdä "sydämellä" tai teknisesti pelkkää taitoa käyttäen. Kuitenki itse olen sitä mieltä, että periaatteessa sillä musiikin tekijän perimmäisellä motiivilla ei ole väliä jos kuuntelija saa siitä kicksejä.

No myönnetäköön sen verran, että vahinkoja sattuu molemmissa lajeissa - eli sydän kuuluu läpi. Minulla on (taas) prosessi käynnissä!
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Miikss
08.03.2013 22:59:37
jazzmies: No myönnetäköön sen verran, että vahinkoja sattuu molemmissa lajeissa - eli sydän kuuluu läpi. Minulla on (taas) prosessi käynnissä!

No ikävä kyllä kaikki tunnetumpi musiikki alkaa mennä siihen suuntaan, että tehdään vaan "järjellä" ja kopioidaan vanhoja kaavoja. Edelleen sanon, että genrellä ei ole merkitystä siinä vaiheessa. Kyllä sinänsä kunnioitan niitä bändejä, jotka onnistuu sillä mainstream-paskalla tekemään rahaa, taito se on sekin. Mutta ei ne yleisesti ottaen minuun iske. Kyllä se on aika helppoa kuulla, että millä motivaattorilla sitä musiikkia loppujen lopuksi tehdään.

Mulla on sinäsä tuuria, että oon päässy semmoseen bändiin, jonka säveltäjä tekee musiikkia aidosta sydämestä omasta halustaan. Kuitenkin se musiikki on samalla äärimmäisen myyvää ja ehkä tulevaisuudessa tuolla voi jotain tienatakin. Haaveena olisi kuitenkin jossain vaiheessa saada elanto musiikilla, niin pakko ottaa vähän huomioon myös yleisön mieltymykset. Haluaisin kuitenkin myös aloittaa jossain vaiheessa oman sooloprojektin, jossa en ota huomioon mitään muuta kuin omat mieltymykseni.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Terry Pantheras
08.03.2013 23:39:53
No onhan metalli ilmiönä aika tyhmää. En nyt ainakaan itse keksi miten metallitouhuja voisi mitenkään älykkääksikään sanoa. Ei sillä, että tarvitsisikaan olla, mutta suurin osa metallibändeistä kuulostaa nykyään liikaa toisiltaan. Mun mielestä se ilmentää jonkinmoista jääräpäistä, mutta tehokasta joko-olet-meidän-puolellamme-tai-meitä-vastaan -massatyhmyyttä; vähän kuin ne Pink Floydin The Wallissa marssivat vasarat..

Metallifani/-tyyppi voi olla vaikka mensalainen, mutta metallikulttuuri on aika helvetin pöljää touhua käyttäytymismalleineen, vaikka parhaimmillaan helvetin hauskaa. Muuten se ei häiritse minua - tietyt ennakkoluulot pois lukien - mutta kun homma sotketaan akateemiseen maailmaan, niin ei saatana.

Terveisin ei-akateeminen metallifani - ei ilmeisimminkään kovin tr00 sellainen...
Uutta Masteroidia: SOUNDCLOUD
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)