Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tanssikeikan settilistat
1 2 3
baron
07.03.2013 14:48:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän bändissä käydään vääntöä siitä millaisia tanssikeikkojen settilistojen pitäisi olla.
Eli: tanssivatko ihmiset edelleen pari tanssia kerrallaan ja pitääkö settilistassa olla aina piisiparit, jotka on suunnilleen samalla lailla tanssittavia vai ei?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
hvinnamo
07.03.2013 15:00:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanssipaikkalla käyty keskustelu, haastattelija (H) vs. Esa Pulliainen (EP)
H: Miksi ette soita kahta samanlaista kappaletta peräkkäin?
EP: Miksi pitäisi?
H: Tanssipaikoilla on sellainen tapa.
EP: Joillain paikkakunnilla on tapana keväisin vetää itsensä hirteen.
H: Rinnastatteko te nämä kaksi tapaa toisiinsa?
EP: Kyllä.
Keskustelu päättyy.
 
haitari
07.03.2013 15:09:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä aloitus ja itsekin tätä miettinyt viime aikoina paljon. Ajatus nousi mieleen hetki sitten, kun eläkeläisten päivätansseissa ekalla tauolla vanhempi herrasmies avautui siitä, että "eihän mikään bändi soita nykyään tangoa heti ensimmäisessä setissä". Taisi eka setti lähteä jotenkin valssi-humppa-tango-foksi jne. linjoilla liikenteeseen.
 
Toinen vastaava samalla keikalla, kun soitimme Valot ja Kättes suojaan parina, kuten aina. Okei, komppi oli hieman erilainen ja jengi tulkitsi ne kahtena eriparisena ja palaute puolestaan tuli siitä että soitettiin parittomia...
 
-ei muuta kuin takki niskaan ja taivasalle-
Ukko
07.03.2013 15:14:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Meidän bändissä käydään vääntöä siitä millaisia tanssikeikkojen settilistojen pitäisi olla.
Eli: tanssivatko ihmiset edelleen pari tanssia kerrallaan ja pitääkö settilistassa olla aina piisiparit, jotka on suunnilleen samalla lailla tanssittavia vai ei?

 
Eix se ole pääasia että tanssijat pääsevät liikuntariittien jälkeen panemaan ?
 
COVS jäsen nro 6
omarklah
07.03.2013 15:44:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Meidän bändissä käydään vääntöä siitä millaisia tanssikeikkojen settilistojen pitäisi olla.
Eli: tanssivatko ihmiset edelleen pari tanssia kerrallaan ja pitääkö settilistassa olla aina piisiparit, jotka on suunnilleen samalla lailla tanssittavia vai ei?

 
Pareittain mennään. Ainakin perinteiset. Bileosastolla ei niin väliä, kunhan on edes yksi hidas setissä, että ehtivät vetämään henkeä välillä...
 
Semmonev vanha kitara, jonka haljennutta kantta on koitettu tökeröstik korjatak kiiltävällä ja rämisevällä pellimpalalla, or ropro...
KoskPaavo
07.03.2013 16:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hääjutuissa ei näköjään olla enää niin tarkkoja, vanhojentansseissa tuosta parijutusta ei voi poiketa, vihainen palaute tulee heti.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
07.03.2013 16:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Meidän bändissä käydään vääntöä siitä millaisia tanssikeikkojen settilistojen pitäisi olla.
Eli: tanssivatko ihmiset edelleen pari tanssia kerrallaan ja pitääkö settilistassa olla aina piisiparit, jotka on suunnilleen samalla lailla tanssittavia vai ei?

 
Kyllä ne tanssipaikoilla edelleen tanssii pareittain, mutta aina voi poiketa kun on mahdollisuus (kukaan ei tanssi esimerkiksi).
Noissa pareissa on se huonopuoli, että niistä kahdesta voi tulla liikaa 'yksyhteen'
eli lähes samabiisi jos kompit/ tempot on ihan samat,
näin varsinkin pienillä kokoonpanoilla ja soitettaessa "hatusta" : )
 
Agentsit ja vastaavat nimipändit voi soittaa lähes mitä vaan.
 
Tankero
07.03.2013 16:50:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Meidän bändissä käydään vääntöä siitä millaisia tanssikeikkojen settilistojen pitäisi olla.
Eli: tanssivatko ihmiset edelleen pari tanssia kerrallaan ja pitääkö settilistassa olla aina piisiparit, jotka on suunnilleen samalla lailla tanssittavia vai ei?

 
Tanssivat ja pitää.
 
Humppajyrä
tarmo
07.03.2013 17:02:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin jo sanomassa, että nimibändit voi vetää mitä haluaa, mutta EP ehti ensin.
 
Käyn kaupassa hakemassa poppareita....
 
baron
07.03.2013 17:15:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En aikoihin itse ole käynyt tansseissa tanssimassa mutta silloin kun kävin, tanssin kaksi piisiä yhteen menoon ja jos ne oli kovin erilaisia (eri lailla tanssittavia) niin ainaskin mua vitutti että paska bändi.
Viime vuosina olen käynyt kuuntelemassa silloin tällöin probändejä, Finlanders, Seinähullut, Tulipunaruusut, Yölintu ym ja kyllä ne tuntuivat pareja soittavan.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Tankero
07.03.2013 18:54:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Olin jo sanomassa, että nimibändit voi vetää mitä haluaa, mutta EP ehti ensin.
 
Käyn kaupassa hakemassa poppareita....

 
Totta. Jäi itsellä laittamatta.
 
Humppajyrä
pekkajau
07.03.2013 21:53:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: En aikoihin itse ole käynyt tansseissa tanssimassa mutta silloin kun kävin, tanssin kaksi piisiä yhteen menoon ja jos ne oli kovin erilaisia (eri lailla tanssittavia) niin ainaskin mua vitutti että paska bändi.
Viime vuosina olen käynyt kuuntelemassa silloin tällöin probändejä, Finlanders, Seinähullut, Tulipunaruusut, Yölintu ym ja kyllä ne tuntuivat pareja soittavan.

 
Aivan silloin "aikojen alussa" oli kuulema tapana että pelimannit soittivat tansseissa saman kappaleen kaksi kertaa peräkkäin että varmasti se "pari" toteutui.
 
baron
07.03.2013 22:55:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Aivan silloin "aikojen alussa" oli kuulema tapana että pelimannit soittivat tansseissa saman kappaleen kaksi kertaa peräkkäin että varmasti se "pari" toteutui.
 
En mä niin vanha kuvittele olevani mutta oonko kuiteskin?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Roweami
07.03.2013 23:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Aivan silloin "aikojen alussa" oli kuulema tapana että pelimannit soittivat tansseissa saman kappaleen kaksi kertaa peräkkäin että varmasti se "pari" toteutui.
 
Heh, jotenkin tuntuu, että se on vain orkesterin hyvyyttä jos soittaa "samaa paria" mutta toinen onkin erilainen, sopivasti.
Eli siihen toiseen (esim. hidastempoisempaan) voi halutessaan tanssia muutakin esim. Cha-cha-(Rumba), Rockabilly-(Fusku), Bookie-Wookie-(Lindyhop) etc, eli sopivasti annosteltuna on vain rikkaus.
 
artope
08.03.2013 08:18:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä se lähtee:
 
Ilta skanssissa
Mantsurian kummut
 
Jätkän humppa
Tammerkoski
 
Satumaa
Vanha pelargonia
 
Ikkunaprinsessa
Kangastusta
 
jne.. osv...
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
poppamies
08.03.2013 08:46:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse jonkin verran "tanssikeikkojakin" soittaneena, ja tanssijana (joka on aika harvinaista soittajien keskuudessa kuulemma), oon ehdottomasti sitä mieltä että jos soitta yhden cha-chan niin pitää soittaa toisenkin. Jos toinen on vaikkapa kävelyhumppa niin minun on pakko häväistä partnerini viemällä kädestä pitäen pois lattialta, ikään kuin ei seura kelpaisi.
 
G strings are for strippers
EP
08.03.2013 12:15:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Itse jonkin verran "tanssikeikkojakin" soittaneena, ja tanssijana (joka on aika harvinaista soittajien keskuudessa kuulemma), oon ehdottomasti sitä mieltä että jos soitta yhden cha-chan niin pitää soittaa toisenkin. Jos toinen on vaikkapa kävelyhumppa niin minun on pakko häväistä partnerini viemällä kädestä pitäen pois lattialta, ikään kuin ei seura kelpaisi.
 
Eli kävelyhumppa onnistuu, mut cha cha ei, niinkö?
 
EP
08.03.2013 16:39:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Herra Lehmuskosken kvartetti soittaa hillitysti ja kultivoituneesti"
 
Settilistoista viis, mut tuohon varmaan kannattaa kuitenkin pyrkiä? : )
 
aspali
08.03.2013 17:54:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Hääjutuissa ei näköjään olla enää niin tarkkoja, vanhojentansseissa tuosta parijutusta ei voi poiketa, vihainen palaute tulee heti.
 
Lyhyesti sanoen: samaa mieltä
 
EP
08.03.2013 18:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aspali: Lyhyesti sanoen: samaa mieltä
 
Jep, vanhat ihmiset on aika tarkkoja muutenkin!
Äiti asuu palvelutalossa ja hauska kuulla arvosteluja kulloisistakin viikon esiintyjistä! :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «