Aihe: Mitä mihinkin rytmilajiin voi tanssia
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23 24 25
päivis
28.04.2004 14:56:48
Varmastikin, mutta myös se, että mun keikoista "leijonanosa" on yksityistilaisuuksia, joissa on enemmänkin sellaista väkeä, joita ei normaalisti paljon tanssilavoilla näy.

Kun olen puhunut näistä asioista, olen puhunut niistä nimen omaan lavatanssinäkökulmasta. Mutta vaikka näiden vinkkien perusteella sovitettuja biisejä soittaisi jossain muualla kuin isoilla tanssilavoilla, tuskin sielläkään moitteita saisi. Kädenalitanssijoiden osuus vain olisi vähäisempi.

Mielenkiintoisia juttuja on tullut tänään ja eilen! Kommentoin tuonnempana.
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance." --Peter Saint James
isojussi
28.04.2004 15:13:43
...Mutta vaikka näiden vinkkien perusteella sovitettuja biisejä soittaisi jossain muualla kuin isoilla tanssilavoilla, tuskin sielläkään moitteita saisi...

Niin siis tottakai! Aina vaan parempi, mitä paremmin kappaleet saa pariteltua.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
päivis
28.04.2004 15:16:04 (muokattu 28.04.2004 15:21:20)
Niin siis tottakai! Aina vaan parempi, mitä paremmin kappaleet saa pariteltua.

Paritus on toki suhteellisen tärkeää sekin, mutta tanssilliset sovitukset vielä tärkeämpiä.

Edit: Paritus nousee sitä tärkeämpään asemaan, mitä monipuolisempi tanssitaito ihmisillä on; jos osaa vain foksia, tuskin on kauhean suurta merkitystä millaiset kaksi foksattavaa kappaletta paeräkkäin soitetaan. Mutta enpä usko, että tanssija on kovin nipoja siitä, jos soittaa vaikkapa boogien ja lindyn toistensa parina. Selvä fuksu ja jive voi jo aiheuttaa pienen kumakarvan noston, muttei sekään sen empää. Sen sijaan kädenalitanssittavan ja ei-kertakaikkiaan-kädenalitanssittavan parittaminen jo vähän ihmetyttää. Siis niitä, jotka menevät kädenalitansseja.
"Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance." --Peter Saint James
poppamies
28.04.2004 15:28:43

Paritus nousee sitä tärkeämpään asemaan, mitä monipuolisempi tanssitaito ihmisillä on...

No niin. Nyt päästiin villakoiran ytimeen... eikun tanssikurseille...
"G-strings are for strippers"
likka
28.04.2004 21:41:27 (muokattu 28.04.2004 22:16:34)
"...mennään pitkästä aikaa mamman kanssa voksía, niin että rippipuku pölisee, niin ei siinä mistää kainalosta ehdi koukkailla.

Ja musta sitä on juuri hieno seurata, kun ihmiset pääsee oikeesti pitkästä aikaa viihtymään ja pitämään hauskaa."

Tanssihan - ja musiikki - on todella iloinen ja positiivinen asia! Mukava lukea hauska kommenttisi! Vieläkin suu korvissa! Niin - ja jotkut ne jopa ehtii "koukkailla kainaloistakin"!!! ;-)))
isojussi
29.04.2004 16:04:43
...Sen sijaan kädenalitanssittavan ja ei-kertakaikkiaan-kädenalitanssittavan parittaminen jo vähän ihmetyttää. Siis niitä, jotka menevät kädenalitansseja.

Sen takia kannattaa paritella (biisit) varmanpäälle, ettei tuu sekosikiöitä.
WanhaWetäjä
02.05.2004 13:00:40

voisi virittää keskustelua siitä, mitkä elementit on ne, jotka tekee jotkut tiettyä lajia edustavat biisit hyviksi/huonoiksi tanssittaviksi. Esim. jive-lajeissa, hitaassa valssissa, cha-cha:ssa..

Päivis darling,mun mielestä helpoin ratkaisu tähän oikeasti visaiseen pulmaan olisi kuulla kaikki nuo tanssinopesi(?)listaamat biisit,en mä ainkaan noita fox/fuskupuolen biisejä läheskään kaikkia tunnistanut,MUTTA sen verran kuitenkin että aika mahdoton on löytää muistinvaraisesti jotain yhteistä nimittäjää?Osa biiseistähän on esim. selkeitä piilohumppia,esim Finkkujen "Hastamanjana"?Osa taas ihan perusfoxeja,ja osa kaikkea siltä väliltä?

Joten jos sulla on mahdollisuus nuo biisit saada,niin varmasti joku palstan muusikoista voisi ne kuunnella,MUTTA kun kyseessä on se MIKÄ tekee jotkut biisit tanssittavimmiksi TANSSIJAN näkökulmasta,se on varmaan makuasia ja jokaisen tanssijan henk.koht. mieltymys?

Ei tää homma selviä muuta kuin kuuntelemalla,ja mieluummin niin että paikalla olisi molempien osapuolien edustajia,ja koska joku kuitenkin taas vääntää tästäkin vitsiä,niin mä olen kyllä ihan tosissani,tällä kertaa!
baron
02.05.2004 17:42:08 (muokattu 02.05.2004 20:23:48)

Ei tää homma selviä muuta kuin kuuntelemalla,ja mieluummin niin että paikalla olisi molempien osapuolien edustajia,ja koska joku kuitenkin taas vääntää tästäkin vitsiä,niin mä olen kyllä ihan tosissani,tällä kertaa!

Olis kovin kiva, että tällaisia tilaisuuksia järkättäisiin.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
baron
02.05.2004 17:55:57

Mä en tanssi mitään mihinkään kun en osaa edes valssia :(

Kiitti samoin. Ja mä oikeesti koen, että se on "pieni" ongelma tanssimuusikolle, kun ei osaa tanssia. Seuraavassa elämässä mä varmasti paikkaan.
agentti
02.05.2004 18:34:40
Kiitti samoin. Ja mä oikeesti koen, että se on "pieni" ongelma tanssimuusikolle, kun ei osaa tanssia. Seuraavassa elämässä mä varmasti paikkaan.

Jossain mestoissa monesti kattelee vähä sillee kateellisena ku ihmiset tanssii ni tulee semmonen olo et hei mäki haluisin.
Kaunis on maailmain, kaunis kun luoksein sinut mä sain. Kaunis on rakkautein, kaunis kun saavuit mun lähellein. Love Is Blue - L' Amore É Blu
baron
02.05.2004 20:10:34

Jossain mestoissa monesti kattelee vähä sillee kateellisena ku ihmiset tanssii ni tulee semmonen olo et hei mäki haluisin.

Päivis, tuu apuun, meitä on jo kaksi!
R.W. Piuha
03.05.2004 00:50:09

Mä oon keikkaillut n. vuodesta 77 ja tollasta ei ole kyllä päässyt tapahtumaan,päinvastoin,jonkinlaista myötähäpeää olen kyllä tuntenut varsinkin kun joku on tanssinut sitä erittäinkin hyvin kammottavaa nilkutusta nimeltään kävelyhumppa,jumalalaation sentäs,aikuisia ihmisiä kuitenniiiiii!!!
Ja vielä hymyssä suin,ou mai kaad,tsiisus kraistus ;-D
agentti
03.05.2004 01:34:48
Mä oon keikkaillut n. vuodesta 77 ja tollasta ei ole kyllä päässyt tapahtumaan,päinvastoin,jonkinlaista myötähäpeää olen kyllä tuntenut varsinkin kun joku on tanssinut sitä erittäinkin hyvin kammottavaa nilkutusta nimeltään kävelyhumppa,jumalalaation sentäs,aikuisia ihmisiä kuitenniiiiii!!!
Ja vielä hymyssä suin,ou mai kaad,tsiisus kraistus ;-D

Niin no mä en tiiä totuutta kun en osaa mitään tanssii
Kaunis on maailmain, kaunis kun luoksein sinut mä sain. Kaunis on rakkautein, kaunis kun saavuit mun lähellein. Love Is Blue - L' Amore É Blu
työläinen
03.05.2004 10:46:59
Ei enää Kilkkisiä yhteiskunnan rahoilla!

Eikö?
isojussi
03.05.2004 11:30:33
...Ei tää homma selviä muuta kuin kuuntelemalla,ja mieluummin niin että paikalla olisi molempien osapuolien edustajia,ja koska joku kuitenkin taas vääntää tästäkin vitsiä,niin mä olen kyllä ihan tosissani,tällä kertaa!

Aiwan. Vois MOLEMMAT osapuolet oppia uutta. Siis myös tanssijat.

Kuinkahan moni tanssinharrastajista olis kiinnostunu saamaan jotain pientä oppia vaikka erilaisten musiikkityylien kompeista?
päivis
03.05.2004 11:58:40
Aiwan. Vois MOLEMMAT osapuolet oppia uutta. Siis myös tanssijat.

Ilman muuta.

Kuinkahan moni tanssinharrastajista olis kiinnostunu saamaan jotain pientä oppia vaikka erilaisten musiikkityylien kompeista?

Meidän seuran osalta sen näkee ensi perjantaina, kun muusikko Lasse Paasikko tulee pitämään meille luentoa.
päivis
03.05.2004 12:11:31
Päivis, tuu apuun, meitä on jo kaksi!

Jos ihan perustanssitaitoa haluatte, niin ongelma on hyvin helposti ratkaistu: tanssikurssille. Mutta jos kiinnostuksenne kumpuaa enemmänkin ymmärtämis- kuin tekemislähtökohdasta, niin silloin on jo hankalampaa, koska näitä musiikinkuulemisjuttuja (muuta kuin perusrytmi) opetetaan vasta jatkotasoilla ja sinne ei "puujalkaisella" oikein ole asiaa, musiikin kuuleminen/kuunteleminen/tulkinta kun on vain yksi osa opetusta; iso osa ajasta menee tekniikkan hiomiseen. Siinä voi kuunteluoppilaalle iskeä pitkästyminen.

Mutta jos kiinnostusta "Tanssimuusikon tanssikurssiin" alkaa tulla riittävästi, niin eipä kai esteenä ole muuta kuin raha: salivuokra + opettajan palkkio. Sitten vain määrittelemään, mitä kurssilta halutaan.

(Tämä oli siis vastaus tähän tanssimuusikon tanssitaitoasiaan, WW:n musiikinkuunteluasiaan vastaan seuraavaksi.)
päivis
03.05.2004 12:33:47 (muokattu 03.05.2004 13:31:00)
kuulla kaikki nuo tanssinopesi(?)listaamat biisit

TanssiopettaJIEN soittolistoilta poimimani

MUTTA kun kyseessä on se MIKÄ tekee jotkut biisit tanssittavimmiksi TANSSIJAN näkökulmasta,se on varmaan makuasia ja jokaisen tanssijan henk.koht. mieltymys?

Toki hieman henkilökohtainenkin, tanssitaustasta(kin) riippuen, mutta "univerasaalejakin "sääntöjä"" ("luonnonlakeja") on olemassa. Jos musiikki "töyssyttää" niin kyllä ihmistäkin "töyssytyttää".

Erittäin miellyttävä ehdotus!

Joten jos sulla on mahdollisuus nuo biisit saada,niin varmasti joku palstan muusikoista voisi ne kuunnella

Nyt voitaisiin miettiä millainen voisi olla se ensimmäinen tilaisuus, jossa näitä kappaleita kuunneltaisiin. Useampi henkilö muusikoita ja tanssijoitako vai alkuun ihan pienimuotoisesti kaksistaan/muutaman henkilön kesken?

Löytyisikö m-nettiläisistä kiinnostusta tällaiseen tapaamiseen?!?

(FB:lle, Mikille ja muille "verkkokalastajille": Valitettavasti joudun ottamaan vähintään näyttöparin mukaan, joten älkää te suotta ilmoittautuko!;)
M.i.k.key
03.05.2004 12:35:09
FB:lle, Mikille ja muille "verkkokalastajille": Valitettavasti joudun ottamaan vähintään näyttöparin mukaan, joten älkää te suotta ilmoittautuko!;)

No just kun mä olisin ollut vapaaehtoinen!
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)