Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MusicMan neuvoja
1 2
silhouette
06.03.2013 14:46:44 (muokattu 06.03.2013 14:57:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ostamassa itselleni MusicManin kitaraa, ja mielessä on nämä neljä eri mallia: Axis, SteveMorse-malli, Luke-malli sekä ehkä joku Petrucci-malli. Mutta, ainut ongelma näyttää olevan se, että näitä kitaroista ei jostain syystä saa hyvin suomesta, tai jos saakin niin maahantuonti on aika hidasta, kitaraa joutuisi odottelemaan puolisen vuotta. Elikkä, siis, topicin, aiheena on kysyä neuvoja musiikkiliikkeisiin jotka Musareita myyvät. Thomannin tiedän, mutta olisiko vielä jotain muita vaihtoehtoja? Kiitti :)
 
Aina voi yrittää.
Boogierooster
06.03.2013 14:57:49 (muokattu 06.03.2013 14:58:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla olisi juuri myynnissä puolella Thomannin pyynnistä uudemman mallinen Steve Morse. Ja löytyy varmaan muitakin etsimiäsi.
 
silhouette
06.03.2013 15:03:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boogierooster: Torilla olisi juuri myynnissä puolella Thomannin pyynnistä uudemman mallinen Steve Morse. Ja löytyy varmaan muitakin etsimiäsi.
 
Jess, kiitos vaan vinkistä, mutta olen itsekin huomannut tuon torilla olevan Morsen. Ja, hienolta peliltä vaikuttaa, ainut ongelma on vaan se, että haluaisin oman kitarani uutena enkä käytettynä, muuten olisin kyllä voinut ehkä harkitakin ostaa kyseisen kitaran. En tosiaan tiedä mistä se johtuu, mutta haluan useien kitarani uusina enkä käytettyinä jos mahdollista :)
 
Aina voi yrittää.
pappasfin
06.03.2013 15:13:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Jess, kiitos vaan vinkistä, mutta olen itsekin huomannut tuon torilla olevan Morsen. Ja, hienolta peliltä vaikuttaa, ainut ongelma on vaan se, että haluaisin oman kitarani uutena enkä käytettynä, muuten olisin kyllä voinut ehkä harkitakin ostaa kyseisen kitaran. En tosiaan tiedä mistä se johtuu, mutta haluan useien kitarani uusina enkä käytettyinä jos mahdollista :)
 
DLX:stähän noita voip käydä kattelemassa, yleensä siellä on yksi Lukather, yksi Petrucci ja oisko ollu joku muukin Musari.
 
Itellä löytyy Petrucci ilman sitä piezoa eli ns. karvalakki malli, tosin en ole sillä kauheesti soitellu viime aikoina vaikka onkin ihan jeesh kitara.
 
PappaSFin
silhouette
06.03.2013 15:19:56 (muokattu 06.03.2013 15:26:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: DLX:stähän noita voip käydä kattelemassa, yleensä siellä on yksi Lukather, yksi Petrucci ja oisko ollu joku muukin Musari.
 
Itellä löytyy Petrucci ilman sitä piezoa eli ns. karvalakki malli, tosin en ole sillä kauheesti soitellu viime aikoina vaikka onkin ihan jeesh kitara.

 
Itse asiassa minä kyselin jo DLX:stä kyseisiä kitaroita, paitsi Petrucci-mallia unohdin kysyä ja vastaus oli, että yhtään kyseistä kitaraa ei myymälässä ole paikalla, ja keskusvaraston kauttakin niitä saisi noin 4-6 kuukauden odotusajalla.
 
Aina voi yrittää.
pappasfin
06.03.2013 15:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Itse asiassa minä kyselin jo DLX:stä kyseisiä kitaroita, paitsi Petrucci-mallia unohdin kysyä ja vastaus oli, että yhtään kyseistä kitaraa ei myymälässä ole paikalla, ja keskusvaraston kauttakin niitä saisi noin 4-6 kuukauden odotusajalla.
 
OK, ovat sitten tuolta loppuneet ja toimitusaika on näköjään pitkähkö, mikäköhän tuossa sitten on kun ennen on saanut vähän nopsempaan noita, kenties on sitten kiirusta aikaa eikä valmistus meinaa pysyä perässä jos on sopivasti innokkaita ostajia ollu liikenteessä näin kevääseen mentäessä.
 
PappaSFin
silhouette
06.03.2013 15:28:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: OK, ovat sitten tuolta loppuneet ja toimitusaika on näköjään pitkähkö, mikäköhän tuossa sitten on kun ennen on saanut vähän nopsempaan noita, kenties on sitten kiirusta aikaa eikä valmistus meinaa pysyä perässä jos on sopivasti innokkaita ostajia ollu liikenteessä näin kevääseen mentäessä.
 
Viitsitkö selittää pappasfin, että mitä tarkoitat "karvalakkimallilla"?
Ilmeisesti et mitään hyvää, ja en ole vaan ennen kuullut kyseistä termiä tämän kitaran ohessa, eli onko tämä kyseinen kitara ns. "karvalakkimalli":
 
http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=156720
 
Aina voi yrittää.
KUNU
06.03.2013 16:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Viitsitkö selittää pappasfin, että mitä tarkoitat "karvalakkimallilla"?
Ilmeisesti et mitään hyvää, ja en ole vaan ennen kuullut kyseistä termiä tämän kitaran ohessa, eli onko tämä kyseinen kitara ns. "karvalakkimalli":
 
http://www.dlxmusic.fi/Product/product.aspx?id=156720

 
Petruccin ensimmäisen tuotannon musarin mallista sai tilatessa valita tiettyjä optioita: Otelautamerkit, piezo-mikitys, lavan viimeistely sekä valinnainen Mystic Dream väritys. Kaikista nuista joutui maksamaan lisää hintaa aika reilustikkin. Muuten kitara on täysin sama, eli karvalakki versiossa ei ole mitään lisäoptioita ja on kuten tuossa laittamassasi linkissä.
Jos Petruccin malli nappaa niin ehdottomasti torilta käytettynä ostaisin, DLX musiikissa taisi olla tosin JP12 6-kielisenä vielä viikko sitten, hinta tosin oli aika suolainen.
Petruccin nykyisissä malleissa ei ole enää valittavana nuita samoja optioita vaan tulevat "full loaded" malleina kaikki.
 
The Ultimate HorseFace
silhouette
06.03.2013 16:08:45 (muokattu 06.03.2013 16:09:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos KUNU, selitit asian erittäin hyvin, niin, että tyhmempikin ymmärtää sen joten plussaa siitä! Mutta, luulen kyllä, että mulle saa riittää tuo Petruccin karvalakkimalli, jos parempia vaihtoehtoja ei tule vastaan lähiaikoina.
 
Aina voi yrittää.
KUNU
06.03.2013 16:14:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Kiitos KUNU, selitit asian erittäin hyvin, niin, että tyhmempikin ymmärtää sen joten plussaa siitä! Mutta, luulen kyllä, että mulle saa riittää tuo Petruccin karvalakkimalli, jos parempia vaihtoehtoja ei tule vastaan lähiaikoina.
 
Tuo Petruccin "karvalakkimalli" on kitarana loistava ja ehkäpä helpposoittoisin kitara millä olen koskaan soittanut, hyvä valinta. Ja kuten tuossa viittasinkin niin nuo lisäoptiot tuovat lähinnä vai esteettisyyttä ja piezon lisänä. Piezo on ihan ok saundinen mutta pitemmän päälle jäi ainakin itselleni erittäin vähäiselle käytölle ja näin ollen turha lisäke.
 
Mutta käy toki testaamassa ensin tuo keppi jos vain on mahdollista, kaikille tuo ei vain istu käteen.
 
The Ultimate HorseFace
Samuel P.
06.03.2013 18:31:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on itellä Musarin Steve Morsen se ensimmäinen malli sekä Luken nykyinen BFR malli. Molemmat on erittäin hyviä kitaroita, mutta molemmilla on myös oma luonteensa. Morsessa on passiivimikit ja siitä saa ulos hyvin monenlaisia erilaisia soundeja, siinä on miljoona ja yksi erilaista mikkiyhdistelmämahdollisuutta. Lukessa on EMG:n aktiivit ja siinäkin on hyvät soundit, mutta sen on ominaispiirteenä tietynlainen melko voimakas keskialueen korostus josta joko pitää tai sitten ei. Mulle se on kaksijakoinen juttu, yleensä tykkään mutta aina joskus se alkaa ottamaan korvaan.
 
Myös kitaroiden kaulat ovat erilaiset. Morsessa on mun mielestä paras kaula mitä tähän mennessä on vastaan tullut, sopii mun lapaan täydellisesti. Lukessa on hiukan kapeampi kaula, josta myös pidän, mutta en niin paljon kuin Morsesta.
 
Jos siis kiikarissa on Musari, kannattaa mahdollisuuksien mukaan testailla ennen ostamista. Molemmat mun kitaroista vilkutti mulle torilla, josta ne muutti meille asumaan. Molemmat olivat myös viimeisen päälle kunnossa ostohetkellä (kuin myös nytkin), joten kyllä torivaihtoehtoakin mun mielestä kannattaa harkita.
 
pappasfin
06.03.2013 18:35:11 (muokattu 06.03.2013 18:37:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorry tuo mun "karvalakki malli" kuvaus.
 
Tarkoitin siis mallia missä ei ole speciaali otelautamerkkejä ja sitä piezoa tai lavan väritystä.
 
Mun kitara ei oikeastaan eroa soundiltaan kuin siinä, että siinä ei ole piezoa tai kelanpuolituksia pelkässä talla tai kaula asennossa (tallanpuolitus on keskiasennossa) , nuo muut ovat siis ihan ulkomuodollisia seikkoja, joista ei kannata välttämättä maksaa rahaa jos "karvalakki malli" kelpaa eikä tarvi piezoa.
 
Tuosta piezosta sen verran asiaa, että ite en sitä edes halunnut kun oikeasti jos haluaa sitä akustisen kitaran soundia niin paras vaihtoehto siihen on se oikea akustinen kitara, en ole missään meinaan kuullut että ois niin hyvä piezo-soundi että ois akustisen kuulloista, toki se on ihan kivaakin soundia muttei kuitenkaan sen oikean akustisen kuulloista ja tämä siis syy miksi en sitä piezoa halunnut ja perusmalli kelpas.
 
Tuo on tosiaan hyvä kitara ja vaikka ei ole niitä lukkopäitä satulassa niin voi vemputtaa ja vireen pitää, yksi parhaimmista talloista mitä on itelle tullu vastaan, kitaran body ja kaula on mukavan tuntuinen ja soundikin on kohdillaan, toki soundit ja tuntuma menee soittajakohtaisesti jokaisen mieltymyksen mukaan.
 
Se miksi en ite ole tuolla nyt soitellut on vaan siksi että kun on useampi kitara niin aina jokin toinen jää vähemmälle, kyllähän tuolla Petruccilla olen aikaisemmin soitellut ihan hyvät määrät. Kyllähän sitä ite toivois, että tämä ainainen kama-junkkaus loppuisi mutta minkäs sitä tekee ku pitää aina kuolata kamojen perään vaikkei olisi varaa.
 
PappaSFin
silhouette
06.03.2013 19:06:39 (muokattu 06.03.2013 22:01:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei hitto, minä taidan ottaa tuon Morsen Musarin torilta. Täytyypä laittaa myyjälle viestiä. :)
 
EDIT: Ai niin ja meinasi unohtua sanoa tämä eli: kiitokset Samuel P ja pappasfin asiallisista kommenteista/kirjoituksista! Niissä oli hyvää asiaa, joka päivä näköjään oppii kaikkea uutta :)
 
EDIT: no, se siitä Morsesta, joku oli jo kerennyt varata sen. Mikä taas tarkoittaa sitä, että suuntaan ajatukset uudelleen Petrucciin. No, sellaista.
 
Aina voi yrittää.
Decadetroll
06.03.2013 23:28:45 (muokattu 06.03.2013 23:30:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Ei hitto, minä taidan ottaa tuon Morsen Musarin torilta. Täytyypä laittaa myyjälle viestiä. :)
 
EDIT: Ai niin ja meinasi unohtua sanoa tämä eli: kiitokset Samuel P ja pappasfin asiallisista kommenteista/kirjoituksista! Niissä oli hyvää asiaa, joka päivä näköjään oppii kaikkea uutta :)
 
EDIT: no, se siitä Morsesta, joku oli jo kerennyt varata sen. Mikä taas tarkoittaa sitä, että suuntaan ajatukset uudelleen Petrucciin. No, sellaista.

 
Petrucci ja Morse lienevät aivan erilaisia tuntumaltaan, kannattanee ottaa huomioon. Petruccia lienee saatavilla lähinnä tuolla kelluvalla lukittamattomalla tallalla ja Morsea on saatavilla floikalla ja kiinteällä tallalla, 3-4 mikkisinä versioina.
 
Meinaan vaan sitä, että kannattais varmaan ainaki kerran kokeilla molempia ennen sokkona ostamista, ovat meinaan aivan erilaisia ja tyylisiä soittajia. Ja lisäisin ehkäpä mukaan myös Steve Lukatherin ernie ballin.
 
Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
joukov
07.03.2013 03:16:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös kaulaprofiilit ja kaulojen leveydet ovat Morsessa ja Petruccissa täysin erilaiset.
 
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
Decadetroll
07.03.2013 05:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joukov: Myös kaulaprofiilit ja kaulojen leveydet ovat Morsessa ja Petruccissa täysin erilaiset.
 
Tätä yritin kyllä viestittää, mutta olin jokseenkin humalassa, niin ajatus saattoi jäädä vähän puolitiehen.
 
Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
pappasfin
07.03.2013 14:58:17 (muokattu 07.03.2013 16:09:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: Ei hitto, minä taidan ottaa tuon Morsen Musarin torilta. Täytyypä laittaa myyjälle viestiä. :)
 
EDIT: Ai niin ja meinasi unohtua sanoa tämä eli: kiitokset Samuel P ja pappasfin asiallisista kommenteista/kirjoituksista! Niissä oli hyvää asiaa, joka päivä näköjään oppii kaikkea uutta :)
 
EDIT: no, se siitä Morsesta, joku oli jo kerennyt varata sen. Mikä taas tarkoittaa sitä, että suuntaan ajatukset uudelleen Petrucciin. No, sellaista.

 
Kiitos palautteesta :-)
 
Tuossa jo muutama kertoikin että kannattaa kokeilla noita eri malleja mm. kaula eron ym. takia.
 
PappaSFin
MusikMan
07.03.2013 16:26:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samuel P.: Myös kitaroiden kaulat ovat erilaiset. Morsessa on mun mielestä paras kaula mitä tähän mennessä on vastaan tullut, sopii mun lapaan täydellisesti. Lukessa on hiukan kapeampi kaula, josta myös pidän, mutta en niin paljon kuin Morsesta.
 
Täysin samaa mieltä. Itselläni ollut Morsen kiinteätallainen n. 15 vuotta ja siinä on ehdottomasti paras (~"helpposoittoisin") kaula, joka on vuosien varrella kouraan osunut. Tälläkin hetkellä standissä vertailukohtana Suhria, Tom Andersonia ja 57 GT VOS. Ehdoton keeper eli tuo kitara lähtee sitten aikanaan kanssani samalla Monosen kyydillä. Morsen Dimarzion nimikkohumpparit omat todella maukkaat; kitaran kahden Dimarzion yksikelaisen vaihtamista olen säännöllisin väliajoin suunnitellut, kun ovat niin mitäänsanomattoman kuuloiset tuhnut, mutten vaan aikaiseksi ole saanut.
 
Viime syksynä hankin usean vuoden GAS:n jälkeen Luken BFR:n ja siinä on kyllä ehdottomasti kapein kaula, johon olen törmännyt. Puoli vuotta mennyt opetellessa olemaan luistattamatta molempia E-kieliä kaulan ulkopuolelle. Zipanetsit olen kiertänyt sen jälkeen, kun v. 83 myin ekan sähkikseni eli Iban lawsuit Lespan pois; sen verran pitkän allergisen reaktion sain ;-) Myös Luken vibratalla voi olla myrkkyä joillekin; kelluva vintagemalli ilman lukkosatulaa. Isolla kädellä kampea käyttävä saa tottua virittelyn korjaamiseen. Noiden kanssa kun oppii elämään niin hel**tin hyvä kitara tämäkin.
 
Musareissa ei mene rahat hukkaan, ja omansa saa aina pois, jos osaa pitää Torilla silmänsä auki, eikä ole myydessä liian kärsimätön.
 
pappasfin
07.03.2013 17:07:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MusikMan: kitaran kahden Dimarzion yksikelaisen vaihtamista olen säännöllisin väliajoin suunnitellut, kun ovat niin mitäänsanomattoman kuuloiset tuhnut, mutten vaan aikaiseksi ole saanut.
 
Voiskohan tuossa toimia jotku Dimarzion yksikelaisten kokoiset humpparit? tuli vaan mieleen oman Ibanezin Gruizer mikit, jotka on aika kivan kuulloiset (AT100 mallin vakio mikit nuo).
 
PappaSFin
MusikMan
07.03.2013 18:12:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Voiskohan tuossa toimia jotku Dimarzion yksikelaisten kokoiset humpparit? tuli vaan mieleen oman Ibanezin Gruizer mikit, jotka on aika kivan kuulloiset (AT100 mallin vakio mikit nuo).
 
Neljän humpparin kitara? Ja nimeksi Nigel Tufnel -signature? Olen kyllä ajatellut ihan jotain laadukasta single coilia, esim. Suhrin V60 mallia.
 
Ja nyt lopetat saman tien ton AT100:n hehkuttamisen. Pyörähdin tiistaina Levytukussa, ja taas piti ihan väkisin pakottautua ratikkaan ennen Timmons sigun koeajoa. Tuo on keppi kuumottanut kanssa jo vuosia. Timmons käyttää Lonestar/Stiletto yhdistelmää maukkaasti, ja on muutenkin erittäin tyylitajuinen ja hyvän sävelkynän omaana soittaja. Vaikka se viimeisin levy olikin nyt jostain syystä koko Sgt. Pepperin versiointi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «