Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Perinnehenkiset, mutta ärhäkämmät mikrofonit stratoon
1 2
Hikkis
05.03.2013 21:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Etsin Fender classic player 50 stratocasteriin hyviä mikrofoneja jotka olisivat ennen muuta stratomaiset, mutta jossa olisi enemmän potkua. Kitarassa on ollut Fenderin 57/62 ja Hot noiselesit. Kummastakaan en pitänyt. 57/62 olivat liian kirkkaat, kireät ja tehottomat. Hot noiseleseissa potkua oli tarpeeksi, mutta soundi oli aivan liian tumma ja epästratomainen. Jos jotain tuosta välistä.
 
Olen katsonut seuraavia mikrofoneja ja haluasinkin kuulla onko jollain kokemusta siitä että onko ne tarkoitukseeni sopivat mikrofonit.
 
Bare knuckle slowhand tai irish tour
Lindy Fralin Blues special, vintage hot tai real 54s
Lollar Vintage blackface tai vintage blonde
Lundgren 50s Formvar, 60s vintage
Seymor Duncan SSL1 tai SSL2
Dimarzio True velvet
 
askomiko
05.03.2013 23:29:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kinmanin uusimman tekniikan mikit on vissiin tehokkaampia mutta hyvin perinnesoundisia.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
jamu
06.03.2013 01:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on aika kirkassoundinen strato. Mikkirumba ollu seuraava: Texas Special, fat50, 69 ja nyt vintage blondet. TS:stä tykkäsin ja niin teki moni kaverikin. Olivat monta vuotta. Sitten TS:t siirty toiseen kitaraan, niin tilalle tuli fat50. Nuo olivat aivan liian kirkkaat. 69 oli tasapainosemmat, mutta vieläkin tuntui riipivän korvia. Ja noissa ei ollu potkua/sielua omaan makuun. Vintage Blondet tuntuvat olevan mukavasti tasapainossa. Potkua ei ole kyllä TS:n tyyliin, mutta kumminkin enemmän kuin 69ssä.
 
Laulava Kylätohtori
06.03.2013 11:10:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SSL-1:t ovat perinnehenkisiä, loistavia ja ennemmin kirkkaita kuin tummia mikkejä, mutta saattavat olla hieman tehottomat. Ainakin omasta mielestäni nuo ovat melko mietoja mikkejä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
LaMotta
06.03.2013 11:24:45 (muokattu 06.03.2013 20:36:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tarkoituksena on saada lisää gainia ja säilyttää single coilin klangi niin ratkaisu on Steel Pole Pickup.
 
E: Tuossahan nuo http://www.fralinpickups.com/stratstyleSP42.asp
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Tappivanukas
06.03.2013 12:35:53 (muokattu 06.03.2013 12:36:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta stratosta löytyy Irish Tourit kaulasta sekä keskeltä. Itse oon pitänyt kovasti. Keskimmäistä en oo kyllä hirveästi käyttäny, mutta kaulasta voin pientä analyysiä yrittää heittää. Saundi on kuulas ja selkeä. Ei mielestäni liian kirkas, muttei myöskään tumma. Siitä löytyy sellainen strato klangi. Hyvältä saundaa puhtailla ja pikkurosoilla sekä toimii myös vähän kovemmankin rutun kanssa ainakin sooloilu tarkoituksessa.
 
Todd
06.03.2013 16:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zexcoilin värkit ovat kanssa mainioita.
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Hikkis
06.03.2013 18:28:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tappivanukas: Omasta stratosta löytyy Irish Tourit kaulasta sekä keskeltä. Itse oon pitänyt kovasti. Keskimmäistä en oo kyllä hirveästi käyttäny, mutta kaulasta voin pientä analyysiä yrittää heittää. Saundi on kuulas ja selkeä. Ei mielestäni liian kirkas, muttei myöskään tumma. Siitä löytyy sellainen strato klangi. Hyvältä saundaa puhtailla ja pikkurosoilla sekä toimii myös vähän kovemmankin rutun kanssa ainakin sooloilu tarkoituksessa.
 
Mikä sulla on tuossa stratossa tallassa? Itse pidän talla- ja keskimikin yhdistelmästä ja sillä tulee soiteltua useinkin.
 
Olen kokeillut noita fenderin 69 ja ne ovat mielestäni aika lähellä 57/62. Fenderin tuotteet ei jostain syystä oikein sytytä.
 
Harmi kun noita ei saa oikein kokeiltua ennen ostoa.
 
Tappivanukas
06.03.2013 19:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hikkis: Mikä sulla on tuossa stratossa tallassa? Itse pidän talla- ja keskimikin yhdistelmästä ja sillä tulee soiteltua useinkin.
 
Olen kokeillut noita fenderin 69 ja ne ovat mielestäni aika lähellä 57/62. Fenderin tuotteet ei jostain syystä oikein sytytä.
 
Harmi kun noita ei saa oikein kokeiltua ennen ostoa.

 
Bare Knuckle Pickupsin VHII löytyy puolitus mahdollisuudella. Toimii ihan hyvin puolitettunakin, vaikka pidän enemmän humpparin saundista.
 
Geopardi
06.03.2013 20:28:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaapa seuraavat mikit:
http://mk-guitar.com/shop/loaded-pi … h-pickups-white-aluminium-p-64.html
 
tällä hetkellä ei näkynyt pelkkää mikkisettiä myytävänä, mutta aiemmin sitäkin löytyi eli kysymällä varmaan selviää. Aivan älyttömästi ei perinteisistä stratomikeistä ei ole kokemusta, mutta tämä setti kuulosti omaan korvaan paljon nätimmältä CS fat 50's verrattuna(samassa kitarassa). Sinlge coil soundi hyvin perinteinen strato ja tuplakelaisina sitten tuhdimpaa meininkiä. Itsellä löytyy toisesta kepistä myös samaisen kaverin pleksillä, missä nuo F500T mikit kiinni. Niillä soundi sitten huomattavasti tummempi ja kompresoituneempi.
 
Valmiissa pleksissä siis 3 miniswitchiä, joilla saat kaikki mahd. kombinaatiot käyttöön. Ennen tätä tuli soiteltua lähinnä straton kaulamikillä, nyt käyttökelpoisia soundeja n. 5-6 omaan käyttöön.. eli 5 asentoisella kytkimellä pärjää, mikäli ei pleksistä ja sähköistä tahdo maksaa hieman suolaista hintaa.
 
Ukko itsessään on asiallinen ja asiakaspalvelu toimii. Lähetys oli sulavaa molemmilla kerroilla, kunolen asioinut.
 
McNulty
06.03.2013 21:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hikkis: Bare knuckle slowhand tai irish tour
 
Tämä on varsin mukava setti. Vielä jos otat tallamikin baseplaten kera, niin on kyllä muchos bueno ja murakka. Säilyy kuitenkin Straton ominainen tone, mutta pääset eroon turhasta kirkkaudesta ja riipivyydestä. Voin lämpimästi suositella.
 
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
Hikkis
06.03.2013 22:04:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Tämä on varsin mukava setti. Vielä jos otat tallamikin baseplaten kera, niin on kyllä muchos bueno ja murakka. Säilyy kuitenkin Straton ominainen tone, mutta pääset eroon turhasta kirkkaudesta ja riipivyydestä. Voin lämpimästi suositella.
 
Siis kumpaa tarkoitat vai molempia? Täytyy silti myöntää että olen hieman jo jompaan kumpaan kallistumassa. Täytyyhän sitä kokeilua jostain jatkaa.
 
Häiriköin arvon herroja bare knucklella ja lähestyin heitä huonolla englanninkielen taidollani, kysyen heidän mielipidettään asiaan. Mielenkiinnolla odottelen mitä mahtavat tarjota, jos ymmärsivät tekstistäni edes jotain.
 
jamu
06.03.2013 22:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hikkis: Siis kumpaa tarkoitat vai molempia? Täytyy silti myöntää että olen hieman jo jompaan kumpaan kallistumassa. Täytyyhän sitä kokeilua jostain jatkaa.
 
Häiriköin arvon herroja bare knucklella ja lähestyin heitä huonolla englanninkielen taidollani, kysyen heidän mielipidettään asiaan. Mielenkiinnolla odottelen mitä mahtavat tarjota, jos ymmärsivät tekstistäni edes jotain.

 
Kerroppa tännekkin, mitä vastaavat. Aikoinaan itsekkin arvoin mm noita, mutta sitten löyty torilta Lollarit, niin helpotti valintaa.
 
Hikkis
06.03.2013 22:14:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jamu: Kerroppa tännekkin, mitä vastaavat. Aikoinaan itsekkin arvoin mm noita, mutta sitten löyty torilta Lollarit, niin helpotti valintaa.
 
Kerron kyllä. Toria olen myös seurannut, siellä vain on harvakseltaan näitä yksikelaisia settejä myynnissä. Enempi noita tuplakeloja näkyy tai sitten olen vain huonoon aikaan liikkeellä.
 
Laiskiainen
06.03.2013 23:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peter Florance (Voodoo) ainaskin tekee hyviä stratomikkejä.
 
- The late bird catches a nap -
Kontiak
06.03.2013 23:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?featur … yer_detailpage&v=Ss5gtQfnzno#t=107s
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
McNulty
07.03.2013 09:11:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hikkis: Siis kumpaa tarkoitat vai molempia? Täytyy silti myöntää että olen hieman jo jompaan kumpaan kallistumassa. Täytyyhän sitä kokeilua jostain jatkaa.
 
Häiriköin arvon herroja bare knucklella ja lähestyin heitä huonolla englanninkielen taidollani, kysyen heidän mielipidettään asiaan. Mielenkiinnolla odottelen mitä mahtavat tarjota, jos ymmärsivät tekstistäni edes jotain.

 
Irish Touria meinasin. Pahoittelen surkeaa lainausta :)
 
The world suffers a lot. Not because of the violence of bad men but because of the silence of good men.
Wespa
07.03.2013 09:26:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fralinin Vintage Hotit osuvat varsin hyvin tuohon tarpeeseesi, mulla on palacasterissa sellaiset ja en oikein enää enemmän Stratomaista soundia osaisi kaivatakaan. Ja ei ole ylikireä & ohut tallasoundi niinkuin vintage-Stratoissa monesti saattaa olla, vaan murakka. Toki se, että tallamikillekin on kytketty tone auttaa myös..
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
PIM
07.03.2013 11:04:39 (muokattu 07.03.2013 11:05:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hikkis: Hei,
 
Etsin Fender classic player 50 stratocasteriin hyviä mikrofoneja jotka olisivat ennen muuta stratomaiset, mutta jossa olisi enemmän potkua. Kitarassa on ollut Fenderin 57/62 ja Hot noiselesit. Kummastakaan en pitänyt. 57/62 olivat liian kirkkaat, kireät ja tehottomat. Hot noiseleseissa potkua oli tarpeeksi, mutta soundi oli aivan liian tumma ja epästratomainen. Jos jotain tuosta välistä.

 
Tai sit heität stratoon sinkkiblokin tilalle EKT teräksisen tallablokin ja kaulalevyn niin vanhoistakin mikeistä lähtee useampi dB enempi hönkää.
 
http://www.erikoistuote.fi
 
Laulava Kylätohtori
07.03.2013 11:10:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Tai sit heität stratoon sinkkiblokin tilalle EKT teräksisen tallablokin ja kaulalevyn niin vanhoistakin mikeistä lähtee useampi dB enempi hönkää.
 
http://www.erikoistuote.fi

 
Auttoiko tuo kaulalevykin jotain?? Vaikea uskoa... Mutta en tarkoita, etteikö se silti olisi mahdollista, jopa todennäköistä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «