Aihe: Täältä saat dekaalit kitaraasi, pedaaleihin yms..
1 2 3 4
Bassmonster
12.11.2012 18:28:15
Suosittelut täältäkin, oikein hyvälaatuiset ja helposti siirrettävät decalit oli!
Tässä lopputulos:http://www.albumini.fi/Valokuva-YIPMX7JC-D.jpg
Mighty Mite Stratokaula+pari ohutta kerrosta bilteman mattalakkaa päälle :)
JPQ
13.11.2012 18:39:43

Mikä dekaali mikäs tämä on? edes.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Osteri
19.11.2012 00:00:56 (muokattu 19.11.2012 00:01:22)
Suosittelen Oikonen-pajan tekemiä dekaaleja. Keksi itse kitarasi nimi ja Olli kyllä tekee aivotyön ja tuottaa vaihtoehtoja siitä miltä dekaali voisi näyttää. Ostercaster nr 1 on valmistumassa ja maistiaisen voi katsoa profiilistani. Dekaali on hyvää työtä ja oli helppo asentaa.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
mpekkanen
17.12.2012 17:28:19
oikonen: Meikältä niitä saa. Lähetä pikaviesti tai sähköpostia ikonen.olavi@gmail.com.

Täällä muutamia tekemiäni dekaaleja: http://www.albumini.fi/Albumi=AJFYGOYX

T: Olli

onkohan ihan laillista myydä tuotteita jolla muutetaan joku soitin sellaisen merkkiseksi jota se ei ole?miltä sinusta tuntuisi ostaa fenderin sratocaster tai joku muu ihan käypäiseen hintaan ja sitten myöhemmin huomata että sinua on kusetettu.tuoteväärennösten tekeminen on laitonta ja luulisin myös että sellaisen avustaminen on kanssa.teet vieläpä bisnestä tällaisella.susta pitäisi tehdä tutkintapyyntö poliisille
jtt
17.12.2012 17:54:03
Heh. Luonnollisesti decalin liimajalla ei ole vastuuta vaan sen tekijällä.
Kaikesta sitä voi kateellinen ollakkin.
Gabe
17.12.2012 18:19:28
mpekkanen: onkohan ihan laillista myydä tuotteita jolla muutetaan joku soitin sellaisen merkkiseksi jota se ei ole?miltä sinusta tuntuisi ostaa fenderin sratocaster tai joku muu ihan käypäiseen hintaan ja sitten myöhemmin huomata että sinua on kusetettu.tuoteväärennösten tekeminen on laitonta ja luulisin myös että sellaisen avustaminen on kanssa.teet vieläpä bisnestä tällaisella.susta pitäisi tehdä tutkintapyyntö poliisille

Onhan tällaiselle muutakin käyttöä kuin tuoteväärennös. Esimerkiksi vanhan kitaran entisöinti, omaan kitaraan oma logo jne.
www.kitaramaailma.com
mpekkanen
17.12.2012 18:37:59
Gabe: Onhan tällaiselle muutakin käyttöä kuin tuoteväärennös. Esimerkiksi vanhan kitaran entisöinti, omaan kitaraan oma logo jne.

omat logot on jo aivan toinen asia.kyllä kun noita myyntipalstoja lukee niin aika monessa on esim.fenkku logot laitettu ja tulee kyllä väkisin mieleen että ihan aina ei myyjä varmaankaan "muista" sanoa että se kaula onkin dr,parts tai joku kiinalainen kimppatilaus ihme.kyllä mua ainakin harmittaa että käytetyn kitaran ostaminen nykyään on todella riskaabelia hommaa.vaikka soitinta lähdet katsomaan niin tuskin sitä kuitenkaan puretaan osiksi,jotta kaikki selviäisi mikä on mitäkin.aina ei merkkitavarassakaan välttämättä edes lue mitään mistä sen alkuperän voisi tunnistaa.on todella ikävää että näitä kusettajia näyttää olevan kaikki paikat täynnä missä vain kauppaa tehdään.on toki suoraselkäisiä ihmisiäkin jotka sanovat että tässä on tällainen kaula.,johon on laitettu nämä logot.mun mielestä pitäisi kieltää tuotemerkkien tekeminen ettei niitä "vahingossakaan"kukaan käytä väärin.
oikonen
27.12.2012 15:57:15

Ehdottomasti mieluisampia ovat tilaajien omat dekaalit, logot yms...joko valmiista vektoripiirroksista mittoineen mutta suunnittelen erittäin mielelläni pientä korvausta vastaan uniikit dekaalit tilaajalle kitaran lapaan, efektilaitteisiin tai vaikkapa mukiin bändilogo, mielikuvitusta peliin. Mihin nyt dekaalin haluaa pistää...
DONT PANIC....
oikonen
06.02.2013 16:05:05

Uusia projekteja http://www.albumini.fi/Albumi=YX4FHMWN esim. tosi hieno vanha Eko Ranger Jumbo...
DONT PANIC....
Midrange
13.02.2013 18:33:02
mpekkanen: onkohan ihan laillista myydä tuotteita jolla muutetaan joku soitin sellaisen merkkiseksi jota se ei ole?miltä sinusta tuntuisi ostaa fenderin sratocaster tai joku muu ihan käypäiseen hintaan ja sitten myöhemmin huomata että sinua on kusetettu.tuoteväärennösten tekeminen on laitonta ja luulisin myös että sellaisen avustaminen on kanssa.teet vieläpä bisnestä tällaisella.susta pitäisi tehdä tutkintapyyntö poliisille

Voi helvata mitä jeesustelua. Soita heti 112:seen.

Ootko nyt mpekkanen ihan tosissas?
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
mpekkanen
13.02.2013 18:57:47
Midrange: Voi helvata mitä jeesustelua. Soita heti 112:seen.

Ootko nyt mpekkanen ihan tosissas?

Yllättävän nopeasti vastasit mun kirjoitukseen. Kun on joskus törmännyt soittimiin jotka ovat muuta kuin mitä siinä lavassa lukee ja on annettu ymmärtää,niin tämä on minun mielipide. En ole väittänyt että kaikki kusettaisi ,mutta sellaisiakin on ikävä kyllä ja vielä aika paljon. Toivottavasti itse onnistut välttämään kaikki huijarit elämässäsi. Minulla on 30 vuoden kokemus kitaroiden parissa ja esimerkiksi monet musiikkiliikkeet eivät enää ota vaihdossa kitaroita senkään takia kun niistä ei enää ota kaikista selvää mitä ne on. Tällaiseksi on homma mennyt.
Old Joe
14.02.2013 00:23:42
Monet valmistajat myyvät logojaan varaosina, joten siinä ei liene mitään ongelmaa. Vastuu on logon käyttäjällä. Käsittääkseni tehdaslogot ovat kuitenkin kopiosuojattuja, joten ilman lupaa niitä ei kai saisi valmistaa myyntiin.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
mpekkanen
14.02.2013 01:15:06
Old Joe: Monet valmistajat myyvät logojaan varaosina, joten siinä ei liene mitään ongelmaa. Vastuu on logon käyttäjällä. Käsittääkseni tehdaslogot ovat kuitenkin kopiosuojattuja, joten ilman lupaa niitä ei kai saisi valmistaa myyntiin.

Tätä minäkin olen ihmetellyt että onko tämä ihan laillista kun esim Gibson ja Fender ovat niin tarkkoja omista kitaramalleistaan ettei muut merkit voi ihan millilleen samanlailta tehdä. Näin oli tilanne ainakin joskus. Siksi straton lavat ja les paulin muoto on monesti aavistuksen erillainen kuin alkuperäisessä,siis näissä kopio merkeissä. Voi olla että tämä asia on muuttunut ja koskee enemmän näitä kopio/sarjatuotanto kitaroita.
Sehän on jo aivan toinen asia jos valmistaja myy varaosia kitaroihinsa.

Kopiosuojauksesta sen verran että joskus olisin halunnut tilata Jacksonin custom kitaran johon olisi tullut erään alkoholijuoman etiketti grafiikkana kanteen. W.A.S.P.in Chris Holmesillahan on sellainen charvel star jossa on Budweiser "grafiikka". Se ei kuitenkaan Käynyt näiden kopiosuojaus juttujen takia. Alko sekä sen juoman valmistaja ei antanut lupaa käyttää kyseistä kuvaa ja Jackson ei sitä siis suostunut tekemään ilman lupia. Tätäkin asiaa kun miettii niin on aika erikoista että näitä logoja saa todella myydä.

Sanon tämänkin jo toistamiseen että sellainen juttu jossa tehdään omia logoja on ihan hyvä asia eikä siinä ole mitään pahaa.
artope
25.02.2013 20:26:11

Onko tällaisia "dekaaleja" saatavana tarrapohjaisena? Tai mistä kannattaisi kysellä?
Ajattelin tehdä "helpolla" halpisjatsariin feikkinimen lapaan.
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
varakeef
14.03.2013 11:36:37
Hoi, Oikonen!

Kun käytät tuota käsinmaalaustekniikkaa ja kullan- tahi hopeanhohtoista emalimaalia, niin onko metodisi se, että ensin printtaat kalvolle mustan ja sitten pikkupensselillä sudit maalia oikeisiin kohtiin?

Onko emalimaali niitä samoja, kuin mitä koottavissa muovilentokoneissa käytetään?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
oikonen
27.03.2013 04:01:58

varakeef: Hoi, Oikonen!

Kun käytät tuota käsinmaalaustekniikkaa ja kullan- tahi hopeanhohtoista emalimaalia, niin onko metodisi se, että ensin printtaat kalvolle mustan ja sitten pikkupensselillä sudit maalia oikeisiin kohtiin?

Onko emalimaali niitä samoja, kuin mitä koottavissa muovilentokoneissa käytetään?

Käsinmaalatessa tulostan rajat tummalla, irroitan dekaalin alustastaan (en vedessä) ja maalaan sen takapuolelta 5/0 - 10/0 siveltimillä riippuen dekaalista. Tällöin maalauksen rajat säilyvät tarkkoina, krapulassa eikä kahvinjuonnin jälkeen kannata kovin pieniä piperryksiä tehdä. Tekniikka mahdollistaa myös tekstuurien käytön dekaaleissa, katso esim. MOP-tekstuuri + maalaus: http://www.albumini.fi/GroteFoto-E3C4F6BX.jpg. Maalauksen jälkeen laitan dekaalin takaisin aluspaperiinsa erinäisiä omia kikkojani käyttäen jolloin se lähtee aivan samalla tavalla irti, jopa helpommin, kuin alunperin.

Yksi tapa on myös tulostaa kuviot (reunat) väärin päin dekaalille ja maalata sitten. Tässä on vain se paha puoli että dekaalin ulkopuolella ei ole minkäänmaailman adheesio tavaraa (PVAc) jolloin asennettaessa homma pitää hoitaa itse. Samoin koska kuva on peilikuvana ja väärinpäin niin asennustekniikka on vaikeampaa ja makkelia tulee varmasti alussa.

Maalit ovat samoja mutta niissä on valmistajakohtaisia eroja juoksuvuuksissa ja pigmenttien koossa. Se on hienoa että voi tehdä dekaalit mitä upeimmilla väreillä koska valikoimat ovat todella laajat.

Maalattujen dekaalien tekemisessä on jumalaton määrä pieniä jippoja ja trikkejä jotka oppii ainoastaan tekemällä ellei ole luonnonlahjakkuus - tosin en ole sellaisesta vielä kuullutkaan.
DONT PANIC....
varakeef
27.03.2013 14:29:41
Kiinnostavaa! Miten se kalvo muuten irtoaa alustastaan ilman vettä?

Itse tyydyin mustiin laserprintterillä SP-elektroniikasta ostamalle kalvolle tulostamiini logoihin. Vaikka mitä kivaa sitenkin saa aikaan.

Täällä esimerkiksi Gretsch-muunnelma:
http://barefootbrothers.blog.com/files/2013/03/image.jpg

Huvittavaa on se, että kalvo tuntuu takertuvan alustaansa - tai tässä tapauksessa päällystäänsä, läpinäkyvään pleksiin - myös nurin päin, siis ilman liimaa. Kullan värinen maali on sitten ruiskutettu alta käsin.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
oikonen
21.04.2013 19:44:43

varakeef: Kiinnostavaa! Miten se kalvo muuten irtoaa alustastaan ilman vettä?

Itse tyydyin mustiin laserprintterillä SP-elektroniikasta ostamalle kalvolle tulostamiini logoihin. Vaikka mitä kivaa sitenkin saa aikaan.

Täällä esimerkiksi Gretsch-muunnelma:
http://barefootbrothers.blog.com/files/2013/03/image.jpg

Huvittavaa on se, että kalvo tuntuu takertuvan alustaansa - tai tässä tapauksessa päällystäänsä, läpinäkyvään pleksiin - myös nurin päin, siis ilman liimaa. Kullan värinen maali on sitten ruiskutettu alta käsin.

Se on salaisuus...(Jukka Koivisto 1953 - 2009)

Ihan ok dekaali.

Ja luulisin että se takertuminen johtuu adheesiosta (kitka on hillitön) tai staattisesta sähköstä. Veikkaan että kumpikin vaikuttaa...
DONT PANIC....
oikonen
21.04.2013 20:01:58

UUTISIA TÄÄLTÄ TÖRPPÖLÄSTÄ:

Olen pistämässä silkkipainoani vihdoin pystyyn, muutin uuteen asuntoon jo joulukuussa mutta laiska kun olen niin en ole jaksanut päkertää.

Tulossa on dekaaleita, paitoja yms. sälää ja roipetta...mitä muuta - ehdotuksia tänne niin että olis jo...

Yksi idea on vetää esim Gibson, Gretch ym. dekaalit suoraan lapaan niin kuin alunperin tehdään...
DONT PANIC....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)