Aihe: .L ja .R tiedostot eivät aukea Reaperissa
1 2
ITTAM
03.03.2013 19:34:30
Sorry, typo lipsahti

Matti
northern
03.03.2013 20:17:10

ITTAM: Niin, ne on Mac`ille vissiin SF II muodossa ja tarvitsetko sä juuri noita
Mulla on jotain luokkaa 1Gb impulsseja, mutta harvoin niitä käyttää -lähinnä jossain leffa jutuissa

Matti

Ite teen harrastajateattereille äänisuunnitteluja joten tuskin noista hirveesti haittaa ainakaan olis.

Täytyy kokeilla tota sd2 päätettä. Aika paljon Reaper kuitenkin ymmärtää. Just tuli yks päivä vahingossa kokeiltua että jopa jpg kuvia saa raahattua Reaperin raidoille.

Missään koulussa en ole tällä hetkellä opiskelemassa (musiikkiteknologia kyllä kiinnostais, muttei soittotaito riitä) joten ei ole pääsy koulujen maceille.
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
Klezberg
03.03.2013 20:22:22 (muokattu 03.03.2013 20:25:59)

northern: Ite teen harrastajateattereille äänisuunnitteluja joten tuskin noista hirveesti haittaa ainakaan olis.

Täytyy kokeilla tota sd2 päätettä. Aika paljon Reaper kuitenkin ymmärtää. Just tuli yks päivä vahingossa kokeiltua että jopa jpg kuvia saa raahattua Reaperin raidoille.

Kokeilitko sä tuota minkä mä konvertoin waviksi? Siis että toimiko se. Mä en meinaa pitää sitä kauan tuolla. Tein ja laitoin tuonne vain tämän ongelman selvittämiseksi, en jakoon.
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
northern
04.03.2013 15:08:59

Löytyipä tämmönen ohjelma millä saan noi tiedostot waviksi
http://www.railjonrogut.com/
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
L.Ruoska
04.03.2013 17:24:30

Reaperissa on ollu support WAV/AIFF filuille joiden pääte on .L ja .R jostain v2 asti, eli varmaan joku probleema noiden filujen kanssa jos ei aukea. Epämääräisiä bittisyyksiä tai jotain. Mutta käytännössähän ei niistä itse impulsseista mitään iloa kun ne on vaan semmosia pörähdyksiä. Ne pitäis laittaa käyttöön esim. LeCabilla tai Reaverbilla.
Do you want your possessions identified? (y/n)
Klezberg
04.03.2013 18:19:20 (muokattu 04.03.2013 18:24:14)

Leo Lindgren: Reaperissa on ollu support WAV/AIFF filuille joiden pääte on .L ja .R jostain v2 asti, eli varmaan joku probleema noiden filujen kanssa jos ei aukea. Epämääräisiä bittisyyksiä tai jotain. Mutta käytännössähän ei niistä itse impulsseista mitään iloa kun ne on vaan semmosia pörähdyksiä. Ne pitäis laittaa käyttöön esim. LeCabilla tai Reaverbilla.

Nuo ei missään tapauksessa ole waveja eikä aiffeja. Sekä wavissa että aiffissa on selvästi tunnistettava header alussa (jonka näkee ihan selväkielisenä jos katsoo vaikka unixin/osx:n komennolla hexdump -C failinimi). Näissä ei semmoista näy.

Logic aukaisee silti nämä filut ja kertoo että ne on 48kHz 24bit, eli ei mitään kummallisuuksia. Tähän asti todennäisin teoria on että nämä on SD2-formaattia. (tää kaikki löytyy jo tuosta edeltä)
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
northern
04.03.2013 21:41:39

Juu, olivat sd2 tiedostoja ja tolla mun linkkaamalla ohjelmalla saa muutettua wav muotoon. Täytyy vielä renderöidä erilliset kanavat yhdeksi stereo tiedostoksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)