Hard as a rock 11.02.2013 21:22:15 | |
---|
Ziggy Bubba: Aika pitkän työn tuloksena syntyi uusi yhden-miehen-pumpun biisi. Tyylissä rokkaaminen ja tunnelmien luonti on suht tasasuhteisia: http://www.mikseri.net/artists/crookmachine/crooked-deeds/526398/ E: tuotannosta ja sen puutteista kuuntelen erityisen mielellään palautetta. Kiitos. Nyt täytyy kyllä antaa jättikehut biisistä ja soundimaailmasta. Parasta Mikseri-musaa, mitä itse olen kuullut. Marge: I Have never been so embarrassed in my whole life.
Homer: Why, what did you do? |
Spedemix 12.02.2013 11:49:05 | |
---|
miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1 |
Hetu 12.02.2013 14:14:53 | |
---|
|
Ziggy Bubba 12.02.2013 15:05:50 | |
---|
Hard as a rock: Nyt täytyy kyllä antaa jättikehut biisistä ja soundimaailmasta. Parasta Mikseri-musaa, mitä itse olen kuullut. Kiitos kommenteista ja hauska kuulla että tykkäsit! Tuli tosiaan panostettua tohon soundipuoleen tällä kertaa vähän paremmin, mm. tuli testattua noita parallel- ja bus-kompuroita ja rumpujen mikittelyä. Kovasti tossa tekiessä aina oppii uutta. Netti on myös hyvä oppimisväline, etenkin Youtuubista löytyy paljon fiksua ja selkeää tietoa kun jaksaa vähän kaivella. Näin jälkeenpäin olen aika tyytyväinen tuohon tuotantoon, mitä nyt rummut ois voinu olla hilppasen pienemmällä ja kokonaisvolyymissä ois ollut hilppanen nostamisen varaa. Aika hengittäväksi kuitenkin halusin tuon, eli luovutin "volume-sodan" jo ihan periaatteesta alkumetreillä. |
Arkka 13.02.2013 00:43:06 | |
---|
Ziggy Bubba: Näin jälkeenpäin olen aika tyytyväinen tuohon tuotantoon, mitä nyt rummut ois voinu olla hilppasen pienemmällä ja kokonaisvolyymissä ois ollut hilppanen nostamisen varaa. Aika hengittäväksi kuitenkin halusin tuon, eli luovutin "volume-sodan" jo ihan periaatteesta alkumetreillä. No tota kokonaisvolajuttua ei kyl kannata harmitella. Ei tuo sen hiljempaa soi kun vanhemmat levyt. Mieluummin näin. |
johanssen 13.02.2013 01:06:07 | |
---|
Ziggy Bubba: . Aika hengittäväksi kuitenkin halusin tuon, eli luovutin "volume-sodan" jo ihan periaatteesta alkumetreillä. Hyvä veto toi sin juttu. Tänks man, oli ilo kuunnella. Ja tosta huomaa myös sen, kuinka tärkee vaihe myös toi sovittaminen ylipäätään on. Helposti jää liian pienelle huomiolle. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...ASUS P8P67 / Core i7 2600 K / 16 Gb DDR3 2000 MHz / Win 7 64bit / RME FF400 / Cubase 5 |
jhatunen 13.02.2013 11:02:15 | |
---|
Maksimit täysille |
Ziggy Bubba 13.02.2013 14:58:57 (muokattu 13.02.2013 15:00:42) | |
---|
johanssen: Hyvä veto toi sin juttu. Tänks man, oli ilo kuunnella. Ja tosta huomaa myös sen, kuinka tärkee vaihe myös toi sovittaminen ylipäätään on. Helposti jää liian pienelle huomiolle. Jep. Aika alkuvaiheessa tulee jo mietittyä, että mitä raitaa tulee mihinkin. Useimmiten se itellä meinaa aika pientä määrää yhtä aikaisia raitoja. Monesti sitä mietti (kuten tuon biisin kohdalla), että nyt tuplaan hurjasti kaikkea, mutta eipä sille yleensä ole tarvetta. Hyvä perussoundi raidoille ja mahdollisimman vähän raitoja - helpompaa sitten pitää se miksauskin jotenkin hanskassa. E: Arkka: Tolle 90-luvun alun CD-masterien tasolle on musta aika passeli nostella ne volyymit. Ei tartte tehdä ihan älyttömiä temppuja välttääkseen pumppaamiset tai väsyttävän huutavan yleissoundin. |
Hanuriin 25.02.2013 13:27:11 | |
---|
http://www.mikseri.net/artists/finningtelligens/missa-aarre-on/534287/ Koitin pitää (jälki)tuotannolliset kikkailut minimissään suunnittelemalla sovituksen ja instrumentaation siten, että ainakaan soitinten fundamentaalitaajuudet eivät mahdollisuuksien mukaan juurikaan mene päällekkäin. Eli miksauksen ja paneroinnin jälkeen masterointiefektejä on käytetty maltilla ja silti sain kaikesta huolimatta tai ehkäpä juuri siksi kokonaisvoluumitkin aika mukavalle tasolle ilman mitään kikkailuja. Lähtökohtana oli korvata rytmikitara ukulelella, jolloin bassolle jää kunnolla tilaa temmeltää alataajuuksilla. Tähän väliin sitten sai mahtumaan rautalankakitaran ja laulun helposti. Bassari+virppa-yhdistelmä riitti rumpuosastolle ja yleinen ilmava lopputulos olikin siinä. Sitä en oikein itsekään ymmärrä, miksi torvet kuitenkin toimivat ainakin minusta hyvin tässä kokonaisuudessa kun niille ei sen kummemmin järjestetty tilaa. Ehkä torvisektion synkopoidut rytmit sattuvat luonnolliseti sopimaan iskujen väliseen "tyhjään avaruuteen". Tulipa runoiltua. Rakentavat ja miksei tuhoavat kommentit otan mielelläni vastaan. |
Point 25.02.2013 13:33:36 | |
---|
|
Niq 25.02.2013 15:41:51 | |
---|
|
Numb 25.02.2013 19:37:46 | |
---|
|
ewqqq 27.02.2013 19:04:56 (muokattu 27.02.2013 19:08:42) | |
---|
Tarkasta oma jäsenkuvauksesi. |
Mikael 01.03.2013 16:24:50 (muokattu 01.03.2013 16:25:48) | |
---|
Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Niq 01.03.2013 16:29:15 | |
---|
Mikael: Omaa harrastustoimintaa: https://soundcloud.com/skipzoneband/sets/black-country Kaikki (paitsi tamburiini) äänitetty livenä yhdellä kertaa samassa huoneessa. Soitin, äänitin, miksasin ja masteroin. Hienoa elävää ja kaunista musiikkia. Soundit ihan parhautta. Ja livenä purkkiin? Hatunnoston arvoinen suoritus. :) Tuli vähän 22-pistepirkko -viboja, johtuneeko vain mieslaulajan P-K Keräsmäisestä soundista. Eikä mitenkään huonossa mielessä. |
Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Mikael 02.03.2013 15:18:50 | |
---|
Kiitos kommenteista. dewil: Tarkistaisin kompuroinnin, muutoin ihan täyttä priimaa!!! Minkä asian kompurointiin viittaat? Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
dewil 04.03.2013 16:07:39 | |
---|
Mun korvaani masterkompura elää vähän liikaa. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Mikael 04.03.2013 18:45:01 (muokattu 04.03.2013 21:14:55) | |
---|
dewil: Mun korvaani masterkompura elää vähän liikaa. Ok. Miksatessa masterissa oli vähän eri kompuroita biisistä riippuen mut haukkaus oli max 1-2db:tä - keskimäärin aika lenseillä asetuksilla ja "masteroidessa" UAD Fairchild jolla haukattiin sen mittarin mukaan n. 1db. Koitin kuunnella oikeen sillä korvalla eikä itseäni häirinnyt. Ainoa juttu mikä miksatessa aiheutti kompuraongelmaa oli hyvin epätasaisesti soiva kontra ja jota piti paikoitellen tylyttää aika reippaastikin ja kun samassa tilassa kaikki on, niin se vuotokin sieltä sit helpommin tuli kuuluviin - saattaiskohan tästä tulla sellaista hieman pumppaavan masterkompuran tuntua... en tiiä. Noh, koitin kuunnella oikeen sillä korvalla eikä itseä kuitenkaan häirinnyt. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
dewil 05.03.2013 11:57:29 | |
---|
Joo se se varmaan on ja sit ehkä tuo akkarin kompura on vähän kiree mun makuuni, mutta mulla onkin niin tissiposkimaku :D Hyvää on eniveis musa ja soundimaailma. I dig! Dont Clone The Beat. Own The Beat. |