Aihe: Amorphis
1 2 3 4 513 14 15 16 1726 27 28 29 30
janezki_
26.09.2012 14:45:40
Mie oon vaan basisti...
janezki_
16.01.2013 22:14:40
Uusi levy on nimeltään "Circle" ja tulee pihalle huhtikuun 19. päivä.

Finnish melancholic dark metal forerunners AMORPHIS have set Circle as the title of their eleventh album, due on April 19 via Nuclear Blast Records. Production and mixing duties for the follow-up to 2011s The Beginning Of Times were handled by HYPOCRISY and PAIN mastermind Peter Tägtgren, who has previously worked with such bands as CHILDREN OF BODOM, CELTIC FROST, IMMORTAL and DIMMU BORGIR. The recordings took place at Petrax Studio (NIGHTWISH, CHILDREN OF BODOM, KORPIKLAANI) in Hollola and 5K Studios in Helsinki.

A short summary about the albums concept/story that spreads throught out the lyrics by Pekka Kainulainen, who wrote the lyrics for most recent AMORPHIS albums: The protagonist has been dealt a bad hand at birth. Hes always felt himself an outsider with strong potential to become marginalized. Through an accident, after a crisis, he finds a connection with his inner powers. A guide is sent to him, from some other time and place. He gets a chance to take hold of his own life and change his destiny. From the past of Carelian Finland he finds his own spiritual tribe and the power to turn the course of his doomed life. This is a story of survival.

AMORPHIS singer Tomi Joutsen adds about the album title: Circle represents integrity. Back in the days, when there was something special to talk about, wise men used to sit in circle. Not everyone was invited to join them. But in this story, the protagonist was invited among the wise mens circle.
Mie oon vaan basisti...
Torniojaws
24.01.2013 10:00:26

Toivottavasti sillä lätyllä on jotain uutta näkemystä soundiin. Bändi on nyt kuitenkin julkaissut saman levyn 4 kertaa peräkkäin, niin olisi kiva kuulla vähän uutta jujua. Samanlaista tuuletusta kaivattaisiin kuin Far from the Sunin jälkeen Eclipse oli.
Vortech Industrial Death Metal, uusi levy ulkona!
Vekkuli1981
24.01.2013 10:19:53
Torniojaws: Toivottavasti sillä lätyllä on jotain uutta näkemystä soundiin. Bändi on nyt kuitenkin julkaissut saman levyn 4 kertaa peräkkäin, niin olisi kiva kuulla vähän uutta jujua. Samanlaista tuuletusta kaivattaisiin kuin Far from the Sunin jälkeen Eclipse oli.

Hyvin tokaistu, ei ole bändi enää kyllä toviin levyttänyt "nimensä mukaisesti".

Taitaa vaan nykyään olla tämäkin bändi niin iso, että jo taloudellisista syistä ei ukkoja kiinnosta enää kovin isoja irtiottoja tehdä. Levyt toimii vaan pakollisina käyntikortteina, että saa taas Suomeen klubi- ja joulukiertueet, eurooppaan vähän klubeja ja isoimmat festarit. Tai noin itse koen, en mä ukkoja tunne niin ihan mutuilemalla olen näin pähkäillyt. Voi tietysti mennä pahastikin metsään.

Toki nyt ottavat (no ottaisivatkin) Moon And Sun Part II: North's Sonin settilistaan, niin sitten olisi aikalailla sama minulle mitä muuta siellä tulisi.
http://www.caughtinthebetween.com/ www.disentertainment.com
pehko
24.01.2013 10:31:58

nehän soitteli jonkun uuden biisin ainakin turussa joulukuussa, ellen nyt aivan käsille kuunnellu, niin oli jopa vähän jotain bläkkis vibaa siellä.
"Miehestä on aina kaksi käsitystä. Miehellä itsellänsä yksi, omansa. Muilla toinen. Vääriä kumpikin." - Väinö|I'm a Wizard Now|untitled-projeKt|
Blizk
24.01.2013 15:02:36
pehko: nehän soitteli jonkun uuden biisin ainakin turussa joulukuussa, ellen nyt aivan käsille kuunnellu, niin oli jopa vähän jotain bläkkis vibaa siellä.

On muuten nimeltään "Shades of Gray", kun kertsin sanoja on tullut vähän kuulosteltua. Biisilista:

1. Shades Of Gray
2. Mission
3. The Wanderer
4. Narrow Path
5. Hopeless Days
6. Nightbirds Song
7. Into The Abyss
8. Enchanted By The Moon
9. A New Day
10. Dead Mans Dream (bonus)

Kansitaide ja muuta infoa tuolla: http://www.facebook.com/notes/amorp … ork-and-tracklist/10151431146196125

Lisäksi kerrottakoon että "Hopeless Days" tulee olemaan single, julkaisu 1. maaliskuuta (lähteenä NB:n verkkokauppa)
Fantasmic
01.03.2013 20:55:23
janezki_: "Hopeless Days" sinkku:
http://www.youtube.com/watch?v=gdKt1aw4BK8

Vähän erilainen meininki tällä kertaa ja hyvä niin. Erittäin lupaavalta kuulostaa.

Tuli ehkä Dimmu etc... mieleen tuosta ja koko biisin odottelin milloin Joutsenen äänijänteet aukeaa mutta ei. Toivotaan että levyllä on
enemmänkin tuollaisia biisejä jotka erottautuu noin paljon niistä mitä Joutsenen aikaan on tehty.
Tuo nimittäin on aika erilaista, silti selvästi Amorphista ja toimii ku junan(ei kuitenkaan VR:n) vessa!
Miikss
01.03.2013 21:15:26
Fantasmic: Tuli ehkä Dimmu etc... mieleen tuosta ja koko biisin odottelin milloin Joutsenen äänijänteet aukeaa mutta ei.

Samaa odottelin itsekin, lauluosuuksiltaan vähän turhankin varma sinkkubiisi (ts. ei örinää tai rääkymistä), mutta muuten toimivaa settiä. Odotukset on kyllä korkealla seuraavaa levyä kohtaan.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
pehko
01.03.2013 22:18:26

oli kyllä hyvä. soundimaailma vähän uusittu myös. tän vois jopa suorilta ostaa.

joku vitun spede sohii jollain vihreellä laser-kynällä vastakkaisen talon seinää. jes
Oonki halannu Anneke van Giersbergeniä. Repikää siitä! | I'm a Wizard Now | untitled-projeKt |
Tuomoo
03.03.2013 23:20:20
janezki_: "Hopeless Days" sinkku:
http://www.youtube.com/watch?v=gdKt1aw4BK8

Vähän erilainen meininki tällä kertaa ja hyvä niin. Erittäin lupaavalta kuulostaa.

Kuulin tämän radiosta toissailtana, ja hämmennyin. En edes tiennyt, että bändi on julkaisemassa uutta levyä. Sinkku kyllä toimii mun mielestä melko hyvin, aika paljon brutaalimman kuuloinen mitä edellisten albumeiden sinkut ovat olleet.
pehko
04.03.2013 10:44:28

Tuomoo: Kuulin tämän radiosta toissailtana, ja hämmennyin. En edes tiennyt, että bändi on julkaisemassa uutta levyä. Sinkku kyllä toimii mun mielestä melko hyvin, aika paljon brutaalimman kuuloinen mitä edellisten albumeiden sinkut ovat olleet.

näinpä, ja jos tämä on sitä radioystävällisintä, niin millasia sitten muut biisit on? aikasemmin jo sanonu, mut tosiaan joulukuussa keikalal soittivat sen jonkun uuden biisin, nimeä en nyt, musita, mut se oli kyllä aika bläkkistä.
Oonki halannu Anneke van Giersbergeniä. Repikää siitä! | I'm a Wizard Now | untitled-projeKt |
Tuomoo
04.03.2013 11:03:10
pehko: näinpä, ja jos tämä on sitä radioystävällisintä, niin millasia sitten muut biisit on? aikasemmin jo sanonu, mut tosiaan joulukuussa keikalal soittivat sen jonkun uuden biisin, nimeä en nyt, musita, mut se oli kyllä aika bläkkistä.

Radiossa, taisi olla YleX, sanoivat, että bändi taitaa tehdä paluuta juurilleen, kun sinkku on tuollainen ja sounditkin ovat "kanttiset". En tiedä, mitä nuo kanttiset soundit ovat, mutta pirun paljon raskaammalta tämä kuulostaa jo soundeiltaankin. Kyllä tuosta sinkusta tulee paikoin aika lailla jotkut bläkkisbiisit mieleen, vaikka en tuota kyseistä genreä hirveästi ole kuunnellutkaan. Edellinen levy oli mulle hienoinen pettymys Skyforgerin jälkeen, odotan tätä albumia innolla.
pehko
04.03.2013 11:10:38

Tuomoo: Radiossa, taisi olla YleX, sanoivat, että bändi taitaa tehdä paluuta juurilleen, kun sinkku on tuollainen ja sounditkin ovat "kanttiset". En tiedä, mitä nuo kanttiset soundit ovat, mutta pirun paljon raskaammalta tämä kuulostaa jo soundeiltaankin. Kyllä tuosta sinkusta tulee paikoin aika lailla jotkut bläkkisbiisit mieleen, vaikka en tuota kyseistä genreä hirveästi ole kuunnellutkaan. Edellinen levy oli mulle hienoinen pettymys Skyforgerin jälkeen, odotan tätä albumia innolla.

vai on tuossa kanttiset soundit. en siis itsekkään tiedä mitä se tarkottaa, meidän rumpali vaan viljelee vitusti sitä aina. enkä tarkota nyt kantti-iskuja.

Mulle on vasta viimeaikoina ruvennu aukeamaan Skyforger, mut silti siinä on tavaraa jotka ois voinu jättää pois. Viimesimmässä on noin puolet hyvää ja puolet ei niin hyvää. Mut parin biisin perusteella tämä uusin vois olla jopa semmonen minkä ostan suorilta kuuntelematta sitä ennakkoon.
janezki_
04.03.2013 11:12:33
Tuomoo: Radiossa, taisi olla YleX, sanoivat, että bändi taitaa tehdä paluuta juurilleen

Aika paljon sanottu. Toimittajatko sano?

Tuomoo: Kyllä tuosta sinkusta tulee paikoin aika lailla jotkut bläkkisbiisit mieleen,

Ei tuosta sinkusta kyllä bläkkistä saa kirveelläkään.

Tuomoo: vaikka en tuota kyseistä genreä hirveästi ole kuunnellutkaan.

Huomaa.

Mutta Hopeless Daysista vielä sen verran, että biisi kasvaa kokoajan kuuntelujen myötä ja odotukset levyä kohtaan ovat jo kohtuullisen korkealla.
Mie oon vaan basisti...
MV
04.03.2013 11:38:22
Uuden biisin pääriffi ja kertsi on ihan ok. Säkeistöissä jotenkin meininki lässähtää. Itse olisin myös mielelläni kuullut kunnon murinaa. Toivottavasti muu tuoreempi matsku on kohdillaan. Edellinen rieska oli vähän pettymys. Levyllä oli hyviä kohtia, mutta ei oikeastaan hyviä biisejä.
Blizk
04.03.2013 12:38:05
janezki_: Aika paljon sanottu. Toimittajatko sano?

Taisi jossain haastattelussa bändin jäsenkin todeta että Tägtgren tavoitteli levylle "old shittiä" mukaan. Paluu juurille -puheista nyt ei kannata toiveita kauheasti nostattaa yleensäkään :)
carnation
04.03.2013 17:04:38
janezki_: Ei tuosta sinkusta kyllä bläkkistä saa kirveelläkään.

Sehän sanoikin, että tulee mieleen, ei että olisi bläkkistä.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
janezki_
04.03.2013 18:48:28
carnation: Sehän sanoikin, että tulee mieleen, ei että olisi bläkkistä.

Kyllä mie sen ymmärsin. Ei siitä kyllä mieleenkään tule bläkkis vaikka miten päin kääntelis.
Mie oon vaan basisti...
Tuomoo
04.03.2013 21:06:17
janezki_: Aika paljon sanottu. Toimittajatko sano?

Perjantaina illalla joku ohjelma, en tiedä YleX:n nykyisten toimittajien nimiä.

Ei tuosta sinkusta kyllä bläkkistä saa kirveelläkään.

Ei saakaan, mutta se vähä, mitä olen esim. dimmuja kuunnellut, niin ihan tämä alun kohta, missä syntikka soittaa jousia, tuo etäisesti mieleen jotkut bändin biisit.

Huomaa.

Myönnän.

Mutta Hopeless Daysista vielä sen verran, että biisi kasvaa kokoajan kuuntelujen myötä ja odotukset levyä kohtaan ovat jo kohtuullisen korkealla.

Tämän allekirjoitan, tämä kuulostaa jatkuvasti paremmalta ja paremmalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)