Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson Sixx Thunderbird Bass, tekeekö mitään?
1
Wesu1981
23.02.2013 13:43:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaroita tullut rämpyteltyä ja nyt tekisi mieli ostaa basso lisäksi. 80-luvun rokkiin.
Esim. Blackbirdiä ei enää saa mistään Gibsonina, ja se taitaa säätimien puutteen vuoksi olla huono kotikäyttöön. Miten tämä? Pleksin kyllä vaihtaisin heti vaikka yksiväriseen mustaan.
 
Sixx itse kommentoi nyt Schecterille vaihtoaan sillä että Gibsonien laatu on niin heittelevää. Mutta liekkö tuossa olisi kotiin bassoa?
 
http://www2.gibson.com/Products/Ele … SA/Nikki-Sixx-Thunderbird-Bass.aspx
 
If it is too loud, you are too fucking old.
Dropped C
23.02.2013 19:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi tuossa on vain volume ja tone? Itse kun luulin, että kasarin tukkahevit soitetaan pelkästään tallamikki auki ja tone täböllä.
 
Blackstone
23.02.2013 20:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Miksi tuossa on vain volume ja tone? Itse kun luulin, että kasarin tukkahevit soitetaan pelkästään tallamikki auki ja tone täböllä.
 
Mitä turhia. Sixx ei kait käytä ite kuin on/off kytkintä Gibsoneissaan.
 
Wesu1981
23.02.2013 22:31:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinpä, edellisessä Gibson Blackbird Nikki Sixx-bassossa ei ollut mitään potikoita paitsi killswitch. Perusteena että hän ei keikalla tarvitse niitä. Ilmeisesti ei kovin hyvin mennyt kaupaksi (?) koska tähän seuraavaan on kuitenkin volume ja tone laitettu.
 
Blackbird oli kyllä hienomman näköinen, mutta nykään ei saa kuin Epinä, jossa kaikki erilaista paitsi maalaus verrattuna Gibsoniin.
 
Nyt Schecter tekee Sixx-signature mallia aktiivimikeillä. http://www.schecterguitars.com/Prod … /Nikki-Sixx-Schecter-Sixx-Bass.aspx
 
Sitä ei saa vielä ostettua mistään ja itse olin Gibsoniin tykästynyt. Aiemmin tuo signature on useissa nettikaupoissa ainkin ollut tavallista TB IV:tä kalliimpi hieman, nyt on päin vastoin ja tuon signaturen saa edullisemmin. 1179€ hintaan. Mötikät on kyllä lempibändini ollu 1989 asti, mutta en ole ylimääräistä halunnut maksaa signatureista.
 
Nyt tuntuisi että tuohon hintaan tuo basso voisi olla ihan hyvä, ja kotona on kätevä kun on säätöjä bassossakin. Vai olenko väärässä ja kuitenkin Sixx-nimen sokaisema?
 
If it is too loud, you are too fucking old.
Danny_fox
23.02.2013 22:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wesu1981: Niinpä, edellisessä Gibson Blackbird Nikki Sixx-bassossa ei ollut mitään potikoita paitsi killswitch. Perusteena että hän ei keikalla tarvitse niitä. Ilmeisesti ei kovin hyvin mennyt kaupaksi (?) koska tähän seuraavaan on kuitenkin volume ja tone laitettu.
 
Blackbird oli kyllä hienomman näköinen, mutta nykään ei saa kuin Epinä, jossa kaikki erilaista paitsi maalaus verrattuna Gibsoniin.
 
Nyt Schecter tekee Sixx-signature mallia aktiivimikeillä. http://www.schecterguitars.com/Prod … /Nikki-Sixx-Schecter-Sixx-Bass.aspx
 
Sitä ei saa vielä ostettua mistään ja itse olin Gibsoniin tykästynyt. Aiemmin tuo signature on useissa nettikaupoissa ainkin ollut tavallista TB IV:tä kalliimpi hieman, nyt on päin vastoin ja tuon signaturen saa edullisemmin. 1179€ hintaan. Mötikät on kyllä lempibändini ollu 1989 asti, mutta en ole ylimääräistä halunnut maksaa signatureista.
 
Nyt tuntuisi että tuohon hintaan tuo basso voisi olla ihan hyvä, ja kotona on kätevä kun on säätöjä bassossakin. Vai olenko väärässä ja kuitenkin Sixx-nimen sokaisema?

 
mun mielipide on aina ollut se, että noissa signature-malleissa se nimi maksaa vähän turhan paljon. Mutta jos on niin hardcore mötikkä-/nikkifani niiin anna mennä vaan.
 
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
trih
24.02.2013 10:18:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli aikoinaan Epiphonen Blackbird. Ihan hyvä oli omaan käyttöön, mutta pidemmän päälle alkoi puuduttamaan se ulkonäkö ja epäergonomisuus. Gibsoniinhan sitä ei tosin voi oikein verrata kuin ulkonäön osalta. Tuo uudempi versio on varmasti pidemmän päällee silmää miellyttävämpi koska väriä, siinä näyttäisi olevan loimuakin kannessa. Tuo uusi Schecter ei kyllä näytä erikoiselta ja maksaa varmasti tuon Gibson-tarjouksen verran. Outoa että Sixx meni tekemään tuollaisen, jotenkin aika erilainen niistä mitä Gibsonin kanssa teki jos ei mustaa väriä lasketa. Ergonomian luulisi olevan Schecterissä parempi, mutta koristeena ehkä huonompi, täytyisi nähdä livenä.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Typhus
24.02.2013 15:59:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusien Gibsonien kanssa kannattaa olla tosiaan varovainen. Testaa eka osta sitten vasta. Juurikin ton laadun heittelyn takia.
Mulla oli yks 2008 vuoden T-birdi joka aluksi vaikutti hyvältä, mutta loppujenlopuksi kaula eli ihan liikaa kokoajan ja hardware oli p*skaa enkä saanut sitä ikinä pysymään mieleisissä säädöissä. Sähköissä ja potikoissa oli myös ongelmia...
TOSIN, oon myös testannut paria TODELLA hyvää uudehkoa t-birdiä! Ja noi vanhemmat on kaikki olleet hyviä. Ehkä tuosta 2000 -> nykypäivä vuosien kanssa kannattaa olla tarkkana.
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
mpekkanen
27.02.2013 11:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ota kantaa Gibsonien laatuun,mutta Thunderbird on aika kaulapainoinen soitin. Onko sillä sitten mitään vaikutusta siihen kuinka hyvä soitin on, se lienee makuasia.
 
Dropped C
27.02.2013 17:34:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko G:nkin Tunska kaulapainoinen? Epin kuulemma on ja on toi oma Tokainkin. Mutta siinä on hihnatapin paikka vaihdettu ja on muutenkin naurettavan kevyt, niin ei haittaa.
 
hollstro
27.02.2013 20:10:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Onko G:nkin Tunska kaulapainoinen? Epin kuulemma on ja on toi oma Tokainkin. Mutta siinä on hihnatapin paikka vaihdettu ja on muutenkin naurettavan kevyt, niin ei haittaa.
 
On
 
..............
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «