Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 525 26 27 28 2933 34 35 36 37
Neponen
26.02.2013 22:35:23

Antti1: Mun mielestä oppimiskäyrä oli mallintavaksi poikkeuksellisen loiva: laitoin samat säädöt, kuin esikuvillaan ja soundi oli siinä. Ensin säädin aivan liikaa Line6:n paskoihin tottuneena ja homma meni metsikköön. Efektit ja härvelit vaan pois, niin soundi olikin kohdillaan melkein heti.

Siksi laitoin tuohon sanan "vähä".
Esimerkiksi itse säädin itselleni eddie van halen soundin seuraavasti: googlasin evh:n setupin ja potikoiden asennot netistä, etin 11r:stä plexi marshallin ja laitoin potikat oikeisiin asentoihin, vähän omaan makuun viilausta, halutut efektit ja saundi oli siinä.
pappasfin
26.02.2013 23:11:39
Karhukoira74: Heh..nii se on siinä ylhäällä joskus ;)

Mut kyllä tuli haukattua vittu 800 eurolla taas paskaa. Laitoin virrat päälle äsken, niin kaikki ite tallentamani presetit ja muokkaamani -gone. Vittu näitten muovilelujen kanssa. Täytyy kysyy Oulusta voiko tän kaupan perua, hommata putkinuppi takas alle. Pitäs uskoo ettei kannata tämmösten rihvelien kanssa ruveta leikkimään. Ikinä enää. Piste.

Mitä ihmettä? Tämä voi tuntua nyt todella tyhmältä kysymykseltä mutta kait
sä tallensit ne sun juttus nimenomaan USER PRESET paikkoihin eikä FACTORY PRESET paikkoihin? Ne kun ei tallennu meinaan tehdas presetteihin. USERIT on isoilla kirjaimilla merkattuna ja FACTORYT on pienillä merkattuna kts. alla kopsaamani teksti jossa tuo on kerrottu.

"Presets A1-Z4 (uppercase letters) are all user presets. If you scroll past Z4, you will find presets a1-z4 (lowercase letters), which are the factory presets. You cannot overwrite the factory presets, but as DMock66 wrote, you can start with a factory preset (a1-z4), alter it to taste, and save it to any preset A1-Z4.
"

Mutta jos tosiaan olet homman hoitanut oikein niin sitten ois eka kerta kun korviini kantautuu, ettei tuossa jokin toimi. (poislukien se USB rimpula)

Tuo on meinaan yksi helppokäyttöisimmistä vehkeistä mitä mä tiedän, yksi parhaimman soundin omaavista vehkeistä ja liitettävyyskin hyvä etc. kehuja joten
ÄLÄ NYT VIELÄ LUOVUTA.

Vaikka mä en ite keikkaile niin kyllä tuon pitäisi toimia aika hyvin myös muiden vehkeiden kanssa ja yksi vaihtoehto tuon kaveriksi keiloilla jne on tietenkin työntää se suoraan PA:n ja siitä kajareihin tai sitten vaikkapa käyttää Tech 21 Power Engine 60 Amp kuten videossa http://www.youtube.com/watch?v=1Z2MHc7tStc (mutta tuota kandee tarkkaan harkita mitä haluaa kokoonpanoksi).

Ainakin itellä olen tuota soittanut niin monitorien, kuulokkeiden kuin myös putkarin etusessä ja efektiloopissa ja aina on toiminut soundit (toki soundia on joutunu tuon putkarin kanssa silleen ruuvailemaan että haen siitä putkarista suht ns. "värittömän perussoundin" jolloinka 11R:n oma soundi pääsee esille.
Enempi tai vähempi kuitenkin aina soundia joutuu ruuvaamaan yleensä olipa laite mikä hyvänsä, tietysti vaikka putkari on helppo niin voi senkin soundia joutua hakemaan riippuen soittopaikan akustiikasta ja kaikesta muustakin.

Mutta joo, haluan vain sanoa, että älä vielä luovuta ja zekkaa tuo mitä kerroin eli onko se tallennus mennyt USER PRESETTEIHIN eikä FACTORY PRESETTEIHIN (anteeksi tämä sekäkielinen esitys ;-) )

Kysyä saa, sitä varten me täällä ollaan ja autetaan jos vain osataan.
PappaSFin
Antti1
26.02.2013 23:16:41
Toisaalta, jos ei vaan herätä hyviä fiiliksiä, niin ei se siitä säätämällä varmaan tule jatkossakaan. Joskus vaan hyvätkin pelit ovat vääriä jollekulle muulle.
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
Karhukoira74
27.02.2013 08:52:12

Antti1: Toisaalta, jos ei vaan herätä hyviä fiiliksiä, niin ei se siitä säätämällä varmaan tule jatkossakaan. Joskus vaan hyvätkin pelit ovat vääriä jollekulle muulle.

Totta turisee kaikki herrat. Eli en varmaankaan osaa käyttää ja säätää vielä lähtökohtaisesti, mitä tulee User/Factory -preseteihin niin LUULISIN että tallensin ne Useriin...ainakin eilen kun laitoin uusiksi ladaten niin ne meni kyllä kaikki tuonne. Katotaan mitä tänään tekee kun avaan laitteen. Mulla on vähä huono puoli tosiaan, että kauheen kauaa en jaksa kikkailla noitten vehkeitten kanssa ja se fiilis mikä niistä tulee niin ei tahdo sitte lähtee pois, sekä hyvässä että pahassa. Mesan Dualin kanssa tottu siihen että virta päälle ja play. Mun mielestä se on helpoin säädettävä ja heti hyvä soundi. Voihan se olla että kaiken tän seikkailun jälkeen vielä siihen palaan takaisin, mutta huorataan nyt erilaisten vehkeiden kanssa vähän aikaa ;)

Khyl mie kaikki neuvot oon täältä imeny kovalevylle, ja ens vkl täytyy treeniksellä säädellä vähän eri intensiteetillä tuota lootaa. Mut eiköhän se ens vkl näytä tapansa, jos siitä ei soundia irtoa niin jos ei saa peruttuu kauppaa niin taitaa yks vekotin tulla torille. Tai katotaan nyt, koneen kautta ihan ok soundithan tossa on...ja kuitenkin pitäs varmaan taas luopua 0.7 x hinnalla niin ehkä sitten nou tänks. Että oottelehan nyt JuSu hetki, katotaan sitä Velocityä mikä sen tilanne on ;) Sen vois ehkä jopa säästää, jos kattois jonkun selkeemmän etusen sille kaveriksi. Vaikka himottais kokeilla putkiräkkivehkeitä kans. Ehkä ENGL:iä tai villinä korttina Marshallia.

Kiitos kaikille vinkeistä! Kyllä niitä testataan treenisolosuhteissakin =)
-So many assholes, so few bullets-
Karhukoira74
27.02.2013 13:28:08

JuSu: No kah, mullahan ois sulle etunen tyrkyllä... =)

JuSu

On merkitty muistiin ;)
Karhukoira74
28.02.2013 11:22:19 (muokattu 28.02.2013 11:32:46)

Jooooooooh. Kyllä tää ei taida olla mun pala kakkua kuitenkaan. Testaan nyt vielä reeniksellä kovemmilla volilla tuolla setupilla mikä mulla on, mutta tuo fiilis alkaa tökkiä vastaan. Jotenkin kaipaa tuosta soittelusta sitä putken orgaanisuutta tai jotain...en tiedä mikä juttu siinä on mutta se vaan tuntuu kuulostavan paremmalta kun on putket takana. Täytyy kattoa mitä ton kanssa nyt sitten tekee...aika kallis loota on kyllä seisottaa kotisoittelussakin, saman asian ajaa ja demot saan tehtyä Zoomin G3:llakin. Miten muuten noiden Pro Tools lisenssien ja iLokien kanssa, pystyykö noita siirtämään toiselle osapuolelle jos myyn laitteen ja ostaja haluaisi myös nuo mukaan? Koska nopeanahan ne jo kaikki omalle koneelle asensin ja lisenssit siirsin iLokiin ja avasin tilin sinne.

Heh. Onneks tuli eilen T-kaupasta Behkun midilankkukin. Enpä ota sitä vielä edes laatikosta esille ;) eurekaPromkin odottaa asennustaan. Vittu mie oon nopee =D
TheMurno
28.02.2013 11:24:20
Karhukoira74: Jooooooooh. Kyllä tää ei taida olla mun pala kakkua kuitenkaan. Testaan nyt vielä reeniksellä kovemmilla volilla tuolla setupilla mikä mulla on, mutta tuo fiilis alkaa tökkiä vastaan. Jotenkin kaipaa tuosta soittelusta sitä putken orgaanisuutta tai jotain...en tiedä mikä juttu siinä on mutta se vaan tuntuu kuulostavan paremmalta kun on putket takana. Täytyy kattoa mitä ton kanssa nyt sitten tekee...aika kallis loota on kyllä seisottaa kotisoittelussakin, saman asian ajaa ja demot saan tehtyä Zoomin G3:llakin. Miten muuten noiden Pro Tools lisenssien ja iLokien kanssa, pystyykö noita siirtämään toiselle osapuolelle jos myyn laitteen ja ostaja haluaisi myös nuo mukaan?

Heh. Onneks tuli eilen T-kaupasta Behkun midilankkukin. Enpä ota sitä vielä edes laatikosta esille ;) eurekaPromkin odottaa asennustaan. Vittu mie oon nopee =D

Myy lankku ja romppu mulle.
Fake and gay
Karhukoira74
28.02.2013 11:28:45

TheMurno: Myy lankku ja romppu mulle.

Täytyy katsoa mihin suuntaan tässä alkaa setup kallistumaan =D
pappasfin
28.02.2013 12:42:02 (muokattu 28.02.2013 12:43:04)
Karhukoira74: ...en tiedä mikä juttu siinä on mutta se vaan tuntuu kuulostavan paremmalta kun on putket takana.

Yksi syy miksi minä kelpuutin tuon 11R on juurikin tuon putkimainen soundi ja dynamiikka. zoomia, boss gt8 ja gt10 ym. trankkuja omistaneena voin puhtaalla oma tunnolla kehua että 11R on soundiltaan mun korviini paras ja ainoa jossa on se putkivehkeen dynamiikka, mun mielestä todella hyvin mallinnettu putkivehkeitä.

Mutta niin se vain menee, että jokaiselle on ne omat sopivat soitinvehkeet, joista tykkää.

Kyllähän mäkin välistä soitan tuon mun Kettusen (Switchblade 50W) combon kautta ja hyvähän se on sekin ja onhan noita liuta putkareita joista tykkään, tulis varmaan kämppä niillä täytettyä jos olis a) tilaa b) rahaa

On mulla joskus käyny mielessä että myis tuon Switchblade 50W kombon pois sekä JP std Musarin kanssa niin sais rahaa ja ostettua jotain uuttakin kun näin kevään korvilla aina kuumotus alkaa ;-)
PappaSFin
Karhukoira74
02.03.2013 18:02:27

Hellyeah. Rack lähtee myyntiin, ei ole mun juttu. Kunhan kaveri testailee vielä kotonaan ja säätelee...ja jos hän ei osta niin sitten torille.
Marzi
02.03.2013 20:08:09 (muokattu 03.03.2013 20:19:05)

Uuden räkin testailua.
http://www.youtube.com/watch?v=iN062S823TU

EDIT: presettejä saa täältä:
https://www.dropbox.com/sh/2c0tftf2w6uynn6/xvwsIq6zbG?m

Monissa tosiaan expressiopedaalilla lauottavissa asioita ja jos FX-looppi on päällä, eikä ääntä sillon tuu, niin napsauta se veks.
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Karhukoira74
02.03.2013 21:55:30

Marzi: Uuden räkin testailua.
http://www.youtube.com/watch?v=iN062S823TU

Noh. Ihan vitun hyvän kuuloista =)
Marzi
03.03.2013 19:53:03

Karhukoira74: Noh. Ihan vitun hyvän kuuloista =)

Tattis. :) Pitää tehdä vielä hienosäätöä PA:n kanssa kun kerkiää.
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Karhukoira74
12.03.2013 14:50:03

Tietokoneimmeisille oikeestaan kymysys...koskien tuota Pro Toolsia ja iLokia. Tässä hierotaan kauppaa yhden mnettiläisen kanssa tuosta rackista, ja annan tietty kaiken mukaan mitä tuli. Onnistuukos tuon Pro Toolsin asennus ja käyttö uudelle koneelle pelkästään tuon iLokin ja Pro Toolsin levyn avulla? Lisenssien siirtohan näköjään toiselle tilille on 25 taalaa per lisenssi, mutta niitä ei ole mahkuja siirtää kun ei ole noita kansainvälisiä maksutapoja käytössä...eikä kyllä kiinnostaisi 8 eri lisenssiä ruveta siirtelemäänkään samaan rahaan.
sustain65
17.03.2013 19:29:38
Pitäisi saada kitaramekkalaa 11R:stä laadukkaasti ulkomaailmaan, niin että mekkalaa riittäisi treenikämpälle ja pienimuotoiselle keikalle tarvittaessa. Siksi yritän saada selkoa (PA-)aktiivikaiuttimien hyvyydestä 11R:n kanssa.

Joissakin nettikeskusteluissa hehkutetaan EV:n aktiivikaiuttimia/-monitoreita. Onko täällä ketään jolla olisi kokemusta EV:n aktiivikaiuttimista 11R:n jatkeena? Esim. mallista EV ELX 115P?
Antti1
17.03.2013 22:54:16
EV:t on sieltä kirkkaammasta päästä. Mä osaan lattiamontun muotoisista ja kohtuullisen edullisista suositella FBT StageMaxX 12Ma -monttua. Se toistaa äänen halutulla tavalla, ainakin Genelecien ja AKG:n luurien pohjalta säädettynä. On myös koaksiaalirakenteinen, joten pieni sekä kevyt ja äänen levityskulma on erinomainen 90x90. Hyvälaatuista ääntä lähtee paljon enemmän kuin tarpeeksi. En oo vielä saanut luukutettua niin kovaa, että soundi huonontuisi.
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
TheMurno
18.03.2013 20:02:46
Tulihan se hommattua viimeinkin (viime perjantaina jo tosin). Jonkun verran tullut ruuvattua luurien kanssa ja hyvä kliini-saundi on löytynyt, mutta on yks pikku probleema, joka vähän vaikeuttaa saundien ettimistä. Laite melkein mykistyy, kun pistän modulaatio-efektit (esim. chorus) pois päältä. Vähän hankalahkoa etsiä tiukkaa rytmisärötystä, kun mitään ei kuulu tai mukana on kaiken maailman muljutusta. Googlesta ja ohjekirjasta ei ole ollut mitään apua ongelman suhteen. Laitteen ja kuulokkeitten volumet on melkolailla maksimissa.
Fake and gay
aristoteles666
18.03.2013 20:13:26

TheMurno: Tulihan se hommattua viimeinkin (viime perjantaina jo tosin). Jonkun verran tullut ruuvattua luurien kanssa ja hyvä kliini-saundi on löytynyt, mutta on yks pikku probleema, joka vähän vaikeuttaa saundien ettimistä. Laite melkein mykistyy, kun pistän modulaatio-efektit (esim. chorus) pois päältä. Vähän hankalahkoa etsiä tiukkaa rytmisärötystä, kun mitään ei kuulu tai mukana on kaiken maailman muljutusta. Googlesta ja ohjekirjasta ei ole ollut mitään apua ongelman suhteen. Laitteen ja kuulokkeitten volumet on melkolailla maksimissa.

lyön vaikka vetoa että ongelman ratkaisu löytyy ohjekirjasta, lue se.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
TTV
18.03.2013 20:15:35
TheMurno: Tulihan se hommattua viimeinkin (viime perjantaina jo tosin). Jonkun verran tullut ruuvattua luurien kanssa ja hyvä kliini-saundi on löytynyt, mutta on yks pikku probleema, joka vähän vaikeuttaa saundien ettimistä. Laite melkein mykistyy, kun pistän modulaatio-efektit (esim. chorus) pois päältä. Vähän hankalahkoa etsiä tiukkaa rytmisärötystä, kun mitään ei kuulu tai mukana on kaiken maailman muljutusta. Googlesta ja ohjekirjasta ei ole ollut mitään apua ongelman suhteen. Laitteen ja kuulokkeitten volumet on melkolailla maksimissa.

Käykö näin kaikissa preseteissä vai vain jossain tietyssä? Toimiiko tehdas presetit oikein?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)