Aihe: Minne keikalle seuraavaksi Toinen säkeistö:
1 2 3 4 5112 113 114 115 116175 176 177 178 179
artope
25.02.2013 17:47:04

baron: Kun ensi pe keikan paikka on mulle ventovieras niin kävin tsekkaamassa:
Kerrankin helppo roudaus, autolla pääsee ulko-oven eteen ja soittopaikka ihan siinä edessä.

Siis ulkokeikka...
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
ferodoz
27.02.2013 05:50:47

Melko hiljasta vappuun asti, maaliskuussa 3 keikkaa ja huhtikuussa 4. Mutta innolla odottelen vappua, ja mahtavaa Seinäjoki-Vantaa-Levi-Seinäjoki reissua. Pistokeikkoina luonnollisesti kaikki.
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Santukka
27.02.2013 09:35:35
ferodoz: Melko hiljasta vappuun asti, maaliskuussa 3 keikkaa ja huhtikuussa 4. Mutta innolla odottelen vappua, ja mahtavaa Seinäjoki-Vantaa-Levi-Seinäjoki reissua. Pistokeikkoina luonnollisesti kaikki.

Tuossa vapun alla olis itellä kans maanmahtava Vantaa-Kuopio-Seinäjoki-Levi-Tyrnävä-Levi-Äkäslompolo-Kajaani -turnee. Saa istuskella mersun kyydissä.
"Ei mitään sointuja vaan meininkiä!"
Epämuusikko
27.02.2013 10:11:11
Santukka:Levi-Tyrnävä-Levi
Tämä siivu ei mene mun jakeluun :D
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Santukka
27.02.2013 10:13:31
Epämuusikko: Tämä siivu ei mene mun jakeluun :D

Mikä tuossa ei mee jakeluun?
Epämuusikko
27.02.2013 10:25:14 (muokattu 27.02.2013 10:25:40)
Santukka: Mikä tuossa ei mee jakeluun?

En ymmärrä että mikä ajaa ihmisen ajamaan tuollaista siksakkia.

En myöskään ymmärrä kahden bändin keikkojen erillis-PA:ita but that's just me.
(kuten rivien välistä lienee luettavissa en tee tanssikeikkoja :D)
EP
27.02.2013 14:41:41
Epämuusikko: En ymmärrä että mikä ajaa ihmisen ajamaan tuollaista siksakkia.

Kai se on työn, eli palkan vuoksi tehtävä?

Joskus on jo tilanahtaudenkin vuoksi käytettävä samoja laitteita, jopa rumpuja ja soitinvahvistimia, mutta sehän riippuu eri soittajien sosiaalisuudestakin.
Epämuusikko
27.02.2013 21:27:27
EP: Kai se on työn, eli palkan vuoksi tehtävä? Joo, mutta mikä vitun järki tuossa on?

Joskus on jo tilanahtaudenkin vuoksi käytettävä samoja laitteita, jopa rumpuja ja soitinvahvistimia, mutta sehän riippuu eri soittajien sosiaalisuudestakin.

Sehän olis just mainioo. pl. kiipparit ja kitarapedaalit. Mutta että kaksi PA:ta mitä ihmettä? Toisaalta, ulkopuolinen äänentoistofirma haluaa omansa pois, ja se heille suotakoon.

silti!
Thefish
28.02.2013 07:47:13
Epämuusikko:

Ei niitä usein ymmärrä turvetta vääntävätkään.

Useamman kerran on järkkärin taholta kuulunut "no minä aattelin että te keskenään sovitte sen laitteistokysymyksen", kun lauteilla on kysymysmerkkinä kolme toisilleen ennen tuntematonta bändiä omine aikatauluineen ja pa- kamoineen.

Tekis mieli tokaista "no minä ajattelin että sä itse ymmärrät hypätä vaikka tohon lietesäiliöön ennenkuin lataan sua käkättimeen", helvetti sentään.

Ehkä joku päivä noin teenkin, tulis edes hyvä mieli.
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Santukka
28.02.2013 07:52:10
Epämuusikko: Joo, mutta mikä vitun järki tuossa on?

Mun mielestä se on ihan mukavaa hommaa, ei sun sitä tartte ymmärtää.

Mikä järki on pyöriä täälä hevonperseesä koko ajan?
WanhaWetäjä
28.02.2013 10:28:42 (muokattu 28.02.2013 10:29:45)

Epämuusikko: Joo, mutta mikä vitun järki tuossa on?
Saa olla pois kotoa, matkustella ja viettää hienoa hotellielämää? Ei vaan, tietyssä iässä tuo jätkäporukassa pyöriminen on jopa hauskaa mutta kun sitä tekee vaikka vaan 5 vuotta ammatikseen niin kyllä siitä suurin hohto katoaa varsinkin kun keikat on usein ns "tikkataulukeikkoja".
Logiikasta ei voida puhua jos keikkamatka on Tre-Sodankylä-Raisio-Tre, näitä vaan joutuu tekemään joskus jos tekee tanssikeikkaa.

Sehän olis just mainioo. pl. kiipparit ja kitarapedaalit. Mutta että kaksi PA:ta mitä ihmettä? Toisaalta, ulkopuolinen äänentoistofirma haluaa omansa pois, ja se heille suotakoon.
Näin se menee...toki joitain kertoja on saanut vetää toisten kamoille kun kahen bandin mestassa on ollut jo valmis kattaus, toisaalta taas monet haluavat vetää omalla PA:lla vaikka vois käyttää vihollisbandin kamoja, ei tarvi säätää.
Vuokra PA:ta saa käyttää harvoin jos koskaan, niitten mukanahan tulee äänimies/roudari(t) ja niitten duuni on se toinen bandi.
Aika usein rumpusettia on saanut käyttää, kuin myös bassokamoja.

silti!
Joo, ite oon tehnyt näitä hommia niin kauan että mikä vaan vähänkin helpottaa duunia niin sen mukaan mennään. 500km bussissa ja valmis kattaus on huomattavasti houkuttelevampi vaihtoehto kuin että pitää alkaa väsyneenä roudaan omia tötteröitä ahtaalle stagelle.

Tänään viimenen Saariselkä, huomenna ja la Ruka, sitten pääsee himaan...2 viikkoa Lapissa alkaa olla siinä ja siinä, tosin nyt on ollut ok olosuhteet eli omat kämpät, hyvä ruoka ja kelitkin kohillaan.
Mutta helvetin hiljastahan täällä on ollut vaikka on hiihtolomat, ulkolaisia turisteja riittää kyllä mutta ei tanssiväkeä, pääosin raksutetaan ei kellekkään...
Villi veikaus on että esim Saariselän soittopäivät vähenevät lähitulevaisuudessa, bandejä on ihan turha pitää alkuviikosta jos tanssiijoita on 4/ilta, Levillä on sentään vähän vilkkaampaa.
lalovone
28.02.2013 10:45:22
Lauantaina Akaa...
karviaismarja on karvanen marja
ferodoz
28.02.2013 11:10:39

Epämuusikko: En ymmärrä että mikä ajaa ihmisen ajamaan tuollaista siksakkia.

Emmäkää ny ihan innosta puhkuen tollaseen lähtisi. Ei tollasista kaiken järjen mukaan oo edes rahallisesti mitään hyötyä. Toi Vantaa-Levi pistojutskakin on vähä rajoilla että kannattaisko.
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Santukka
28.02.2013 13:07:56
ferodoz: Emmäkää ny ihan innosta puhkuen tollaseen lähtisi. Ei tollasista kaiken järjen mukaan oo edes rahallisesti mitään hyötyä. Toi Vantaa-Levi pistojutskakin on vähä rajoilla että kannattaisko.

No sehän riippuu aivan siitä, että joutuuko itse maksamaan polttoaineita.
ferodoz
28.02.2013 14:09:15 (muokattu 28.02.2013 14:10:35)

Santukka: No sehän riippuu aivan siitä, että joutuuko itse maksamaan polttoaineita...

... plus viidestäsadasta muustakin asiasta. Käyt matkalla yhteensä 3-4 kertaa syömässä abclla seisovan pöydän, juot 6 kuppia kahvia, kaljat ( ja tupakit?)päälle, niin alkaa kustannuksia kertymään. Siihen päälle vielä kaikki muut asiat mitä ostat, ja sitten kun suhteutat yhteenlasketun summan siihen että paljonko sulle jää keikasta käteen, niin ei se nyt hirveen kannattavaa ole kuitenkaan. Aikaa menee helvetisti, ja varsinkin jos vaihtoehtona olis vapaapäivä Levillä, niin kyllä jäis multa tekemättä toi keikka, jos liksa ei oo mikään järjettömän kova.

En tokikaan arvostele henkilö-/bändikohtaisia valintoja, että ei kantsi vetää herneitä poskionteloon. :)
EP
28.02.2013 14:14:07
ferodoz: ... plus viidestäsadasta muustakin asiasta. Käyt matkalla yhteensä 3-4 kertaa syömässä abclla seisovan pöydän, juot 6 kuppia kahvia, kaljat ( ja tupakit?)päälle, niin alkaa kustannuksia kertymään. Siihen päälle vielä kaikki muut asiat mitä ostat, ja sitten kun suhteutat yhteenlasketun summan siihen että paljonko sulle jää keikasta käteen, niin ei se nyt hirveen kannattavaa ole kuitenkaan. Aikaa menee helvetisti..

Kaikki on suhteellista, saahan tuon kaiken tosiaan menemään vaikkei tekisi yhtään mitään. : )
ferodoz
28.02.2013 14:16:58

EP: Kaikki on suhteellista, saahan tuon kaiken tosiaan menemään vaikkei tekisi yhtään mitään. : )

Onhan nyt toki. Mutta miksi tehdä elämästään hankalaa väkisin? Tuskin kukaan nauttii olla Sprintterin takapenkillä 800km jos vaihtoehtona on olla Levillä laskettelemassa/juomassa/mitävain.
Santukka
28.02.2013 14:36:58
ferodoz: ... plus viidestäsadasta muustakin asiasta. Käyt matkalla yhteensä 3-4 kertaa syömässä abclla seisovan pöydän, juot 6 kuppia kahvia, kaljat ( ja tupakit?)päälle, niin alkaa kustannuksia kertymään. Siihen päälle vielä kaikki muut asiat mitä ostat, ja sitten kun suhteutat yhteenlasketun summan siihen että paljonko sulle jää keikasta käteen, niin ei se nyt hirveen kannattavaa ole kuitenkaan. Aikaa menee helvetisti, ja varsinkin jos vaihtoehtona olis vapaapäivä Levillä, niin kyllä jäis multa tekemättä toi keikka, jos liksa ei oo mikään järjettömän kova.

En tokikaan arvostele henkilö-/bändikohtaisia valintoja, että ei kantsi vetää herneitä poskionteloon. :)

Aina noista mulle on rahaa käteen jääny. Ilmeisesti en osaa käyttää tarpeeksi paljo rahaa keikkareissuilla.

Ja jos näitä hommia rupiaa tuosta "kun siihen menee niin paljo aikaakin, en jaksa istua autossa, menee rahaa röökiin ja ruokaan" -kantilta ajatteleen, niin on parempi jättää tekemättä. Ja mikä "vaihtoehtona vapaapäivä Levillä"? Ei ole semmosta vaihtoehtoa, kun on keikka kahden Levin keikan välissä.

Mutta nämähän on täysin henk. koht. valintoja, joten eipä sitten siitä sen enempää.
ron.aiden
01.03.2013 18:45:02
Epämuusikko: Mutta että kaksi PA:ta mitä ihmettä?

Ajan säästöä ja säädön minimointia. Oikeesti. Muutaman ylimääräisen laatikon kantaminen on usein pienempi paha kuin hirveä säätö kanavajakojen yms. kanssa. Sitä paitsi vihollisorkesterin raapiessa vielä viimeistä settiään pystyy usein kasaamaan jo suurimman osan omista wekottimista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)