Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 524 25 26 27 2833 34 35 36 37
vottonen
23.02.2013 22:25:34
Karhukoira74: Juuh...tuolleen meni. Ja noita outputteja kans kääntelin, ja tuolla viimeisellä vaihtoehdolla basso hävis mutta oli ihan pirun sirinää. Voimatonta. Johtuuko sitte ku on tottunu Dual Rectoon. Muilla vaihtoehdoilla esim. Amp output tai Rig output oli täyteläisempi, mutta puuroinen ja tunkkainen. Nollasin treeniksellä laitteen, mutta jostain syystä ei soundi muuttunu. Kotona tässä koneella taas testasin noihin pikkumonitoreihin (rig output -asetuksella), nollasin tehdasasetuksille ja ihan kuullostaa eri laitteelta taas. Säröpreseteilläkin kuulostaa että jotain jerkkua ois takana, samoin ladatut presetit kuulostaa joltain. Täytyy testata taas seuraavan kerran kun reenikselle menee mikä mulla kusee. Luulis että ei se tuosta Rocktronista kiinni ole, vaan just noista ulosheittoasetuksista...ehkä volumeasetukset?

Mie joudun säätään kahdet eri saundit erikseen monitoreille ja kaapin kautta soitettuna, etenkin Equsta Low gainia pirusti isommalle, jos soittaa kaapin kautta.

Monitoreihin Rig output ja kaappiin Rig out no cab, säröjäkin joutuu säätää, mut isoin on Eq:n säätö. Monitoreille säädetyt saundit kuulostaa just ponnettomalta pasalta kaapin kautta soitettuna. Ja päättärinä miul Rocktron Vel 300. Näin miulla aenakin, en tiedä kuinka muilla :)
http://caughtinthebetween.com
Karhukoira74
23.02.2013 22:45:52

vottonen: Mie joudun säätään kahdet eri saundit erikseen monitoreille ja kaapin kautta soitettuna, etenkin Equsta Low gainia pirusti isommalle, jos soittaa kaapin kautta.

Monitoreihin Rig output ja kaappiin Rig out no cab, säröjäkin joutuu säätää, mut isoin on Eq:n säätö. Monitoreille säädetyt saundit kuulostaa just ponnettomalta pasalta kaapin kautta soitettuna. Ja päättärinä miul Rocktron Vel 300. Näin miulla aenakin, en tiedä kuinka muilla :)

Dänx...tästä on hyvä lähtee itekin säädää... =)
-So many assholes, so few bullets-
Michi
24.02.2013 07:43:15
JuSu: Ei kait Velocity nyt odota instrumenttitasoista signaalia, pääteaste kun on...?

JuSu

I see your point and stand corrected :-). Eipä ollu ajatus mukana ihan kokonaan tuota kirjoittaessa minulla, eipä ei.
-Up The Irons!-
Karhukoira74
24.02.2013 17:05:03

Nyt hävis ääni Pro Toolsin kautta...sen kun laittaa päälle niin äänen tulo 11R:stä lakkaa. On nää vähä liian hienoja vehkeitä putkimiehelle prkl.
pappasfin
24.02.2013 17:58:43 (muokattu 24.02.2013 17:59:18)
Karhukoira74: Nyt hävis ääni Pro Toolsin kautta...sen kun laittaa päälle niin äänen tulo 11R:stä lakkaa. On nää vähä liian hienoja vehkeitä putkimiehelle prkl.

Nou hätä.

Jos USB johto on se 11R:n mukana tullut niin vaihda toiseen (ilmeisesti sulla on jokin Zoomin USB joka toiminee).

Laitoin mun profiiliin kuvan Protoolsista, vaikka mulla on 8 ja sulla 10 niin pari juttua siitä näkyy.

Jos 11R:n äänet ei kuulu niin

- Sulla pitää olla se Audio Track aktivoitu eli se neliö aktivoitu (punainen väri mulla kun aktiivisena).

- Toiseksi I/O alta pitää olla Eleven Rack aktivoitu (Eleven Rig L/R (Stereo) ) tai mistä sulla ne äänet otetaan siinä

Zekkaa noi, koska kun Protarin laittaa päälle niin ainakaan mulla ei ne 11R:n äänet kuulu, vaan pitää olla Audiotrack jne. vastaava tehtynä ja sopiva äänilähde siihen valittuna kuten tuossa ylempänä mun selittämä Eleven Rig L/R siinä I/O kohdassa.
PappaSFin
Karhukoira74
24.02.2013 18:10:46

pappasfin: Nou hätä.

Jos USB johto on se 11R:n mukana tullut niin vaihda toiseen (ilmeisesti sulla on jokin Zoomin USB joka toiminee).

Laitoin mun profiiliin kuvan Protoolsista, vaikka mulla on 8 ja sulla 10 niin pari juttua siitä näkyy.

Jos 11R:n äänet ei kuulu niin

- Sulla pitää olla se Audio Track aktivoitu eli se neliö aktivoitu (punainen väri mulla kun aktiivisena).

- Toiseksi I/O alta pitää olla Eleven Rack aktivoitu (Eleven Rig L/R (Stereo) ) tai mistä sulla ne äänet otetaan siinä

Zekkaa noi, koska kun Protarin laittaa päälle niin ainakaan mulla ei ne 11R:n äänet kuulu, vaan pitää olla Audiotrack jne. vastaava tehtynä ja sopiva äänilähde siihen valittuna kuten tuossa ylempänä mun selittämä Eleven Rig L/R siinä I/O kohdassa.

Tänks! Pienestä kiinni, eli tuo punainen neliö ei ollut aktiivinen. On nää pienestä kii aina =D
Kari1304
24.02.2013 23:20:19
Olipahan oma hommansa saaha tuo pro tools toimimaan tämän windows 8:n kanssa. Lopulta onnistu.
pappasfin
25.02.2013 01:10:29 (muokattu 25.02.2013 16:22:51)
Kari1304: Olipahan oma hommansa saaha tuo pro tools toimimaan tämän windows 8:n kanssa. Lopulta onnistu.

Hyvä homma, ite pysyttelen vielä tuon Win7 käyttiksessä.
Jossain vaiheessa sitten pitää taas katsoa jos vaihtais muttei ainakaan vielä.

On tuo Eleven Rack vaan hyvin soundaava vehjes, tänään tuli improvisoitua sooloskabaan veto (tosin vetäydyin skabasta) eli improsin ja pistin ekalla purkkiin, tyyliin jazzahtavaa himmausta ;-)

Ken haluu kuunnella niin löytyypi

http://maihinnousu.net/s/19073

Kitarana Ibanezin JSM100 ja laitteen siis 11R
PappaSFin
Karhukoira74
25.02.2013 09:41:59

pappasfin: Hyvä homma, ite pysyttelen vielä tuon Win7 käyttiksessä.
Jossain vaiheessa sitten pitää taas katsoa jos vaihtais muttei ainakaan vielä.

On tuo Eleven Rack vaan hyvin soundaava vehjes, tänään tuli improvisoitua sooloskabaan veto eli improsin ja pistin ekalla purkkiin, tyyliin jazzahtavaa himmausta ;-)

Ken haluu kuunnella niin löytyypi

http://maihinnousu.net/s/19073

Kitarana Ibanezin JSM100 ja laitteen siis 11R

Hyvältähän tuo kuullostaa. Ja kyllähän tuo monitorin kautta kotona edelleen on ihan ok. On kyllä noita soundeja sellaisiakin että ainakin omaan korvaan tuntus että erottaa heti että nyt ei oo oikea vahvari kyseessä...vaikka en kultakorva olekaan. Pääasiassa tuntuu että noissa preseteissä on bassoa ihan pirusti.

Täytyy seuraavan kerran treeniksellä kokeilla taas uudelleen mitä tuo sanoo sen V300:n ja Rectokaapin kanssa. Jos ei tuu miellyttävää ulos niin....noh, katotaanpa sitte. Mie oon näitten kans vähä hätäinen, jos ei heti miellytä niin poissss..... ;) Saa nähä kerkeekö se Behkun lankkukaan tulla, ehkä en avaa sitä pakettia jos sillä sais edes sitten omansa pois ;)

Kauheesti kyllä kaasuttaa putkipääte tuon Velocityn tilalle, ja putkiräkkivehkeet nyt yleensä =D Jos rahaa ois ku ruhtinailla niin VHT 2/90/2. Ja jostain syystä Marshallit, ei ole koskaan mulla ollutkaan...ainakin tän klipin mukaan metallit irtoisi https://www.youtube.com/watch?v=hsAPURvGNTU Sorry, offtopic.
Neponen
25.02.2013 12:56:54

Karhukoira74: Hyvältähän tuo kuullostaa. Ja kyllähän tuo monitorin kautta kotona edelleen on ihan ok. On kyllä noita soundeja sellaisiakin että ainakin omaan korvaan tuntus että erottaa heti että nyt ei oo oikea vahvari kyseessä...vaikka en kultakorva olekaan. Pääasiassa tuntuu että noissa preseteissä on bassoa ihan pirusti.

Täytyy seuraavan kerran treeniksellä kokeilla taas uudelleen mitä tuo sanoo sen V300:n ja Rectokaapin kanssa. Jos ei tuu miellyttävää ulos niin....noh, katotaanpa sitte. Mie oon näitten kans vähä hätäinen, jos ei heti miellytä niin poissss..... ;) Saa nähä kerkeekö se Behkun lankkukaan tulla, ehkä en avaa sitä pakettia jos sillä sais edes sitten omansa pois ;)

Kauheesti kyllä kaasuttaa putkipääte tuon Velocityn tilalle, ja putkiräkkivehkeet nyt yleensä =D Jos rahaa ois ku ruhtinailla niin VHT 2/90/2. Ja jostain syystä Marshallit, ei ole koskaan mulla ollutkaan...ainakin tän klipin mukaan metallit irtoisi https://www.youtube.com/watch?v=hsAPURvGNTU Sorry, offtopic.

Matrixin päätteistä on aika hyvänolosia klippejä tehty ja sitä tonnista olen päässy testaamaan. Ei aina uskoisi, että trankkupääte kyseessä..
Ja kyllä mä ton 11r:n kaveriks ostaisin trankkupäätteen. Tarvii miettiä niitä putkia ollenkaan.
Karhukoira74
25.02.2013 13:06:45

Neponen: Matrixin päätteistä on aika hyvänolosia klippejä tehty ja sitä tonnista olen päässy testaamaan. Ei aina uskoisi, että trankkupääte kyseessä..
Ja kyllä mä ton 11r:n kaveriks ostaisin trankkupäätteen. Tarvii miettiä niitä putkia ollenkaan.

Tuota Matrixia kans mietin jo ennen Rocktronia...lähinnä talous- ja kiiresyistä sitte tilasin tuon Velocityn. Täytys keretä sinne reenikselle säätää tuota lootaa vaan...mut tosiaan kyllä eka reeni oli ihan suoraan sanoen pettymys soundien puolesta =Z Kotona kuulostaa ihan hyvältä.
Antti1
25.02.2013 13:32:20
Karhukoira74: Tuota Matrixia kans mietin jo ennen Rocktronia...lähinnä talous- ja kiiresyistä sitte tilasin tuon Velocityn. Täytys keretä sinne reenikselle säätää tuota lootaa vaan...mut tosiaan kyllä eka reeni oli ihan suoraan sanoen pettymys soundien puolesta =Z Kotona kuulostaa ihan hyvältä.

Niinno, montuille tehdyt säädöt nyt eivät lähtökohtaisestikaan voi oikein toimia toisen päätteen ja kitarakaapin kanssa. Kaikki täytyy tehdä uusiksi alusta alkaen. Kokeilitko sitä vinkkiäni Velocityn volan suhteen, eli gainit täysille päättäristä?
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
Karhukoira74
25.02.2013 13:38:27

Antti1: Niinno, montuille tehdyt säädöt nyt eivät lähtökohtaisestikaan voi oikein toimia toisen päätteen ja kitarakaapin kanssa. Kaikki täytyy tehdä uusiksi alusta alkaen. Kokeilitko sitä vinkkiäni Velocityn volan suhteen, eli gainit täysille päättäristä?

Juu testasin khyl sitäkin, mutta varmaan se lähtökohtaongelma oli siinä...tai on että ite 11R:n päästä en säätäny juurikaan yhtään niitä presettejä. Volumeita yritin pyöritellä, sekä noita uloslähtöjä..mutta ei ne korjannu tilannetta. Täytyy testata seuraavalla käynnillä joku peruspreset (esim. Diezelin kun latasin), vetää kaikki nollille ja efektit pois ja sitte ruveta nostelee tasoja.
Marzi
25.02.2013 21:16:47

Mulla on 11R:ssä studiossa säädetyt soundit ja toimii kotona, treeneissä ja keikalla. In-ear -monitorit käytössä koko sakilla ja suoraan tiskiin menee. Hyvillä studiomonitoreilla kun säätää, niin hyvän PA:n pitäis toistaa sama asia nätisti, mikäli se on osattu virittää. Kokeilin myös Mesan Fifty/Fiftyllä ja toimi kuin ajatus, mut sen ja kahden 4*12 kaapin raahaaminen ei ole tällä hetkellä järkevä ajatus.

PS. Sitä hienosäätöä ei tehdä millään puhevoimakkuudella...
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
vottonen
26.02.2013 10:53:53
Karhukoira74: Juu testasin khyl sitäkin, mutta varmaan se lähtökohtaongelma oli siinä...tai on että ite 11R:n päästä en säätäny juurikaan yhtään niitä presettejä. Volumeita yritin pyöritellä, sekä noita uloslähtöjä..mutta ei ne korjannu tilannetta. Täytyy testata seuraavalla käynnillä joku peruspreset (esim. Diezelin kun latasin), vetää kaikki nollille ja efektit pois ja sitte ruveta nostelee tasoja.

Juu, nui presetit on säädetty yleensä monttujen kautta soitettaviks, päättäri+kaappi vaatii eq-säätöö aeka radikaalisti et kuulostaa hyvältä imo. Ja vaikkei oo kaappimallinnus päällä, niin sillä Reso-säädöllä pystyy vielä viilaan saundia kaapin kans.

Manuaalia kannattaa tavata aluks, vaek ei se anna ku pintapuolisen kuvan laitteesta, itte pittee säätää yrityksen erehyksen kautta :D. Miul ollu 11R muutaman kuukauden ja viäkään en oo ihan kaikkia mahollisuuksia oppinu käyttään..Toevotvast täs oli ies vähä asiaa, on meinaan kuolemankrapi ja piä jiässä :D.
http://caughtinthebetween.com
Karhukoira74
26.02.2013 17:10:11

Heh..nii se on siinä ylhäällä joskus ;)

Mut kyllä tuli haukattua vittu 800 eurolla taas paskaa. Laitoin virrat päälle äsken, niin kaikki ite tallentamani presetit ja muokkaamani -gone. Vittu näitten muovilelujen kanssa. Täytyy kysyy Oulusta voiko tän kaupan perua, hommata putkinuppi takas alle. Pitäs uskoo ettei kannata tämmösten rihvelien kanssa ruveta leikkimään. Ikinä enää. Piste.
Grugi
26.02.2013 17:32:27
Karhukoira74: Heh..nii se on siinä ylhäällä joskus ;)

Mut kyllä tuli haukattua vittu 800 eurolla taas paskaa. Laitoin virrat päälle äsken, niin kaikki ite tallentamani presetit ja muokkaamani -gone. Vittu näitten muovilelujen kanssa. Täytyy kysyy Oulusta voiko tän kaupan perua, hommata putkinuppi takas alle. Pitäs uskoo ettei kannata tämmösten rihvelien kanssa ruveta leikkimään. Ikinä enää. Piste.

Heh no sattuuhan sitä, en ole kyllä tollasesta kuullu aikasemmin. Ei nää kapistukset toisaan kaikille sovi mutta onneksi on vaihtoehtoja.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Antti1
26.02.2013 20:29:14
Neponen: Jännä. Itellä ei oo mitään ongelmia.
Vaatiihan nää vähä opettelua, mutta en nyt muovipaskaks menis haukkumaan.

Mun mielestä oppimiskäyrä oli mallintavaksi poikkeuksellisen loiva: laitoin samat säädöt, kuin esikuvillaan ja soundi oli siinä. Ensin säädin aivan liikaa Line6:n paskoihin tottuneena ja homma meni metsikköön. Efektit ja härvelit vaan pois, niin soundi olikin kohdillaan melkein heti.
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
JuSu
26.02.2013 22:29:23
Karhukoira74: Heh..nii se on siinä ylhäällä joskus ;)

Palio haluat siitä Velocitysta...? =)

Nyt seuraa itsestäänselvyyksien latelua: Joko laite on viallinen, tai käyttäjä ei vaan osaa.

Mä tiedän, että 11R:stä saa päätteen ja kitarakaapin kautta mainioita soundeja, joten itse laitteessa vika ei ole, jos se vain on ehjä.

Mullakin homma meni nimenomaan niin päin, että en saanut mitään kovin järkevää kuulokkeiden tai aktiivimonitorin kautta (joskin molemmat olivat laatua paska), mutta päätteen ja kitarakaapin kautta homma toimi lähes heittämällä. Siksikin uskallan epäillä kuten toisessa kappaleessa kehtaan väittää. =)

Vielä hieman kokemuksia... 11R myös toistaa kitaran ominaissoundin ihan hyvin. Kaivelin tuossa S-S-S -straton kotelostaan, ja huitelin menemään XTC Red -mallinuksen kautta haigeiniä. Aikä väkivaltainen, mutta varsin maukas soundi.

JuSu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)