Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Strato, alkuperäiset vs. vintage noiseless set, video
1
Spiral
26.02.2013 09:48:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, näytän urpolta kun tuijottelen koneen näyttöä hurinaa kuunnellen ja tasoja tarkkaillen, ja muutenkin, mutta pistetään silti.
 
Vertailussa siis MIM Fender noiseless strat pickups - Stratocaster Classic Series '70s alkuperäiset mikit ja fenderin vintage noiseless set.
http://www.youtube.com/watch?v=elVkJDfFpJA
 
Vahvistimena Blackstar HT-5 -> emulated output -> tietokone. Samat kielet kummallakin mikkisetillä.
 
0:00 original, crunch
0:59 original background noise level
1:21 noiseless, crunch
2:37 noiseless background noise level
2:40 original, clean
3:40 noiseless, clean
4:33 original
5:03 noiseless
5:43 noiseless, full gain (Blackstar HT-5)
 
Noiseless setti on astetta alkuperäisiä kuumempi.
 
Pahoittelut helvetin hyvästä ja teknisesti taidokkaasta soitosta.
 
hallu
26.02.2013 11:52:02 (muokattu 26.02.2013 19:39:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin soitat ja erityisesti plussaa, että soittajan pää on mukana. Aina kun kehdataan omalla naamalla soittaa, niin ollaan jo asteella edistytty.
 
Tuo testi oli myös hyvin laaditta, mutta itse en ihan kamalan merkittäviä eroja tietokoneen kaiuttimista huomannut ja hurinat ei kuuluneet sillä orginaalisetilläkään joten en osaa arvioida asiaa, mutta soundit oli erittäin jees molemmilla mikkiseteillä.
 
E: Joo nyt kuulin minäkin tuon hurinoiden eron kun oikein luureilla kuuntelin. Tietokoneen kajarit oli vaan niin huonot etten niistä sitä huomannut. Onhan nuo paljon hiljaisemmat. Tsaundi oli edelleen hyvä ja soitto letkeää. Hyvä meininki, pitäis varmaan itsekki ostaa tommoset jos vaan joku osais ne mulle vaihtaa.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
JaaGeRMaisTeR
26.02.2013 12:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti laittaa kommenttia mutta pääsi unohtumaan... Nyt se tulee siis. Hyvä video. Naama näkyi tosiaan ja enpä ole ite koskaan oikeen pysähtynyt kuunteleen tuota hurinaa. Millasta hintaa nuo mikit pitää?
 
Spiral
26.02.2013 12:22:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Piti laittaa kommenttia mutta pääsi unohtumaan... Nyt se tulee siis. Hyvä video. Naama näkyi tosiaan ja enpä ole ite koskaan oikeen pysähtynyt kuunteleen tuota hurinaa. Millasta hintaa nuo mikit pitää?
 
149 euroa thomannilla.
 
Itseasiassa, nyt olen hieman hämmentynyt.
Tilausvahvistuksessa näkyy nämä:
http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_hot_noiseless_pickupset.htm
 
Mutta mielestäni sain nämä:
http://www.thomann.de/fi/fender_noisless_set_strat.htm
 
Ööö...
 
Hurinoissa ja pörinöissä on muuten ihan huomattava ero, jos yhtään isommalla kuuntelee.
 
JaaGeRMaisTeR
26.02.2013 14:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä sen kuuli puhelimen kaijuttimestakin :) ei pahan hintaiset :)
 
Gabe
26.02.2013 15:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Itseasiassa, nyt olen hieman hämmentynyt.
Tilausvahvistuksessa näkyy nämä:
http://www.thomann.de/fi/fender_vintage_hot_noiseless_pickupset.htm
 
Mutta mielestäni sain nämä:
http://www.thomann.de/fi/fender_noisless_set_strat.htm
 
Ööö...

 
Joku möhlinki käynyt pakkaajalla?
Spiral
26.02.2013 17:36:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Joku möhlinki käynyt pakkaajalla?
 
Niin siinä on varmaan käynyt. No, ihan hyvä niin.
 
Ziggy Bubba
26.02.2013 17:50:28 (muokattu 26.02.2013 18:07:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne Jeff Beck -malliset on ainakin oikein hyvät värkit. Jos Straton omistaisin, varmaan sellaiset lykkäisin kiinni. Noiden kanssa särösoundissa on potkua mutta Raato-helinät löytyvät myös. Jos siis muistini pelaa niinkuin pitää :)
 
E: Hiuksen hienon eron olen kuulevinani noista pätkistä, säröillä yläpää soi nätimmin ja keskialueella on hilppanen potkua enemmän - tosin vaikea kyllä sanoa mitään kovin varmaa, sillä korvat/aivot helposti huijaavat näissä. Ne kuulevat just sitä mitä odottavat. Parhaiten ne erot huomaa aina ite soittaessa.
 
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
jra
26.02.2013 18:05:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selvästi kuuluu hurinoiden ero kun kuuntelin stereosysteemin kautta kohtuullisella äänenvoimakkuudella. Kerta kuuntelulla en pysty kyllä sanomaan mitään siitä kumpi setti soundaa omaan korvaan muuten paremmalta. Pitää vielä ajan kanssa kuunnella uudelleen.
 
Yllättävän hyvän kuuloista jälkeä olet saanut HT-5:n emulated out:ista. Meneekö aivan luomuna raidalle (luultavasti), eli vain interface kuivana välissä? Itsellä on myös nuppimalli tuosta ja hieman tunkkaisemman/pahvisemman kuuloista olen tuolla tavalla ulos saanut, tosin en ole kokeillut kuin joskus aikoinaan kerran pari. Ja onhan siinä muutamankin muuttuja pelissä.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Spiral
26.02.2013 18:10:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Selvästi kuuluu hurinoiden ero kun kuuntelin stereosysteemin kautta kohtuullisella äänenvoimakkuudella. Kerta kuuntelulla en pysty kyllä sanomaan mitään siitä kumpi setti soundaa omaan korvaan muuten paremmalta. Pitää vielä ajan kanssa kuunnella uudelleen.
 
Juu, samat fiilikset itelläkin, soundissa ei suurta eroa. Eli olen tyytyväinen, koska tykkään alkup. soundeistakin, ja nyt yhtä hyvä soundi ilman hurinoita.
 
Yllättävän hyvän kuuloista jälkeä olet saanut HT-5:n emulated out:ista. Meneekö aivan luomuna raidalle (luultavasti), eli vain interface kuivana välissä?
 
Joo, suoraan raidalle.
 
Itsellä on myös nuppimalli tuosta ja hieman tunkkaisemman/pahvisemman kuuloista olen tuolla tavalla ulos saanut, tosin en ole kokeillut kuin joskus aikoinaan kerran pari. Ja onhan siinä muutamankin muuttuja pelissä.
 
Kyllä siitä saa ihan käyttökelpoista soundia ulos, ei mitään maailmojakaatavan mahtavaa, mutta ok. Kannattaa kokeilla kuitenkin. Mulla on EQ:t yleensä aika tasan kahessatoista, ISF ehkä jossain klo kolmen tienoilla.
 
Gabe
26.02.2013 20:06:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: Niin siinä on varmaan käynyt. No, ihan hyvä niin.
 
Jos soundi on hyvä niin eipä sillä kai ole väliä. Ehkä kuitenkin reklamoisin Thomannille, saatat saada jotain hyvitystä. Mutta hyvän kuuloinen pätkä!
Spiral
27.02.2013 08:14:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Jos soundi on hyvä niin eipä sillä kai ole väliä. Ehkä kuitenkin reklamoisin Thomannille, saatat saada jotain hyvitystä. Mutta hyvän kuuloinen pätkä!
 
En taida jaksaa, olen ihan tyytyväinen noihin, olivat näköjään vielä kalliimmatkin. :)
 
Gabe
27.02.2013 10:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spiral: En taida jaksaa, olen ihan tyytyväinen noihin, olivat näköjään vielä kalliimmatkin. :)
 
Siinä tapauksessa kannattaa varmaan olla vain ihan hiljaa. :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «