Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: HiWatt: 200W vai 100W ? Vaiko peräti Pleksi ? Tai ?
1
s151669
25.02.2013 00:00:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, kyllä se komppikitaristi joutuu basistin tontille ryhtymään. Eli omatkin kamat tarvitaan ainaisten lainavehkeitten sijaan. Tyylisuunta wanhanliiton heavy, hard rock, hurriganes, etc. Yhtään ei haittaa jos soveltuvat kitarallekin..
 
Erinäisistä syistä kaappi on jo olemassa, GALLIEN KRUEGER 212MBE 8Ohm. Kevyt (15kg) ja herkkä (100dB). Mitäs muuta sitä voisi toivoa ? (Paitsi 4 ohmin versiota puolijohdelaitteiden kaveriksi ?)
 
Kokemusperäisen tiedon perusteella 200W 1x12 trankkucombo + Hartken 1x15 8Ohm lisäkaappi riittää metelin puolesta. Limitteriä vastaan se hakkaa kaiken aikaa mutta kuitenkin.
 
Toisaalta Behringerin 100W@8Ohm trankkunuppi siihen samaiseen lisäkaappiin ei rittänyt mihinkään. Meikäläisen 18W-Marshallin klooni pyyhki sillä lattiaa !? :)
 
Eli eli:
 
200W HiWatt:ia pääsin taannoin testaamaan, kiitos vain, tiedät kyllä kuka. Vaikuttava laite. Sellaisella pääsee varmasti maaliin, ja kolvi on jo kuumana ja uraltonen tilauslaput melkein täytetty kloonin osia varten.
 
Toisaalta tulee mieleen jotta 100W versio olisi halvempi rakentaa, halvempi putkirempata ja kevyempi raahata. Sitten vaan herää kysymys että riittääkö teho ?
 
Toisaalta jos 100W riittää, niin mikäs se Pleksin ja HiWattin soundiero sitten oikein on ? HiWatt on puhtaampi, mutta paljonko ?
 
Bugeraltahan saisi karkkirahalla pleksikloonin, luotettavuus on ? Saahan niiltä SVT-klooninkin, luotettavuus on tuskin huonompi kuin Vietnamin Ampeggien >:-)
 
Villi kortti voisi tietty olla joku tehokas halpa PA-pääte, tyyliin 800W T-Amp. Sille kaveriksi Alembicin etuvahvistimen klooni. Vai onko ihan älytön ajatus ?
 
Antikitarasankari
hollstro
25.02.2013 07:38:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on molemmat, 100 ja 200 W Hiwatt. DR 103 on ihan riittävä kun kaappi on hyyvä (iso ja herkkä) lähes mihin vain.
 
Pleksimarsu kyykkää huomattavasti aikaisemmin ja menee särölle kuin DR103
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Olli.M
25.02.2013 10:12:04 (muokattu 25.02.2013 10:34:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Noniin, kyllä se komppikitaristi joutuu basistin tontille ryhtymään. Eli omatkin kamat tarvitaan ainaisten lainavehkeitten sijaan. Tyylisuunta wanhanliiton heavy, hard rock, hurriganes, etc. Yhtään ei haittaa jos soveltuvat kitarallekin..
 
Erinäisistä syistä kaappi on jo olemassa, GALLIEN KRUEGER 212MBE 8Ohm. Kevyt (15kg) ja herkkä (100dB). Mitäs muuta sitä voisi toivoa ? (Paitsi 4 ohmin versiota puolijohdelaitteiden kaveriksi ?)
 
Kokemusperäisen tiedon perusteella 200W 1x12 trankkucombo + Hartken 1x15 8Ohm lisäkaappi riittää metelin puolesta. Limitteriä vastaan se hakkaa kaiken aikaa mutta kuitenkin.
 
Toisaalta Behringerin 100W@8Ohm trankkunuppi siihen samaiseen lisäkaappiin ei rittänyt mihinkään. Meikäläisen 18W-Marshallin klooni pyyhki sillä lattiaa !? :)
 
Eli eli:
 
200W HiWatt:ia pääsin taannoin testaamaan, kiitos vain, tiedät kyllä kuka. Vaikuttava laite. Sellaisella pääsee varmasti maaliin, ja kolvi on jo kuumana ja uraltonen tilauslaput melkein täytetty kloonin osia varten.
 
Toisaalta tulee mieleen jotta 100W versio olisi halvempi rakentaa, halvempi putkirempata ja kevyempi raahata. Sitten vaan herää kysymys että riittääkö teho ?
 
Toisaalta jos 100W riittää, niin mikäs se Pleksin ja HiWattin soundiero sitten oikein on ? HiWatt on puhtaampi, mutta paljonko ?
 
Bugeraltahan saisi karkkirahalla pleksikloonin, luotettavuus on ? Saahan niiltä SVT-klooninkin, luotettavuus on tuskin huonompi kuin Vietnamin Ampeggien >:-)
 
Villi kortti voisi tietty olla joku tehokas halpa PA-pääte, tyyliin 800W T-Amp. Sille kaveriksi Alembicin etuvahvistimen klooni. Vai onko ihan älytön ajatus ?

 
Hiwattikloonia jos miettii niin mie heitän aina tän saman vastauksen :)
 
http://weber-amps.de/en/index.html
 
Mulla on ollut ajossa Mywatt200 nyt jo useamman vuoden ja on selkeä pitopeli. Hienoa työtä sisältäkin (voin laittaa fotoja jos jotakuta kiinnostaa) ja tehot on piisanneet ihan mihin vaan. Hinta taitaa olla tällä hetkellä öpaut 1300-1400€ rahteineen suomeen joten tuollakin osa-alueella vahva vaihtoehto.
 
E: Fotoja laitettu mun profiiliin.
 
Ain't no sunshine when she's gone, and she's always gone too long, anytime she goes away.
Jamppa2
25.02.2013 18:20:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.orangeamps.com/products/ … eads/bass-valve-systems/ad200b-mk3/ Tätä on pyöriny torilla silloin tällöin tonnin pintaan. Toimii myös kitaralla. Helvetin yksinkertainen eli plug and play osastoa. Jos pitää putkiosastoa olla niin varteen otettava vaihtoehto.
 
Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille.
Corba
25.02.2013 21:01:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Hiwattikloonia jos miettii niin mie heitän aina tän saman vastauksen :)
 
http://weber-amps.de/en/index.html
 
Mulla on ollut ajossa Mywatt200 nyt jo useamman vuoden ja on selkeä pitopeli. Hienoa työtä sisältäkin (voin laittaa fotoja jos jotakuta kiinnostaa) ja tehot on piisanneet ihan mihin vaan. Hinta taitaa olla tällä hetkellä öpaut 1300-1400€ rahteineen suomeen joten tuollakin osa-alueella vahva vaihtoehto.
 
E: Fotoja laitettu mun profiiliin.

 
Komppaan Ollia tässä! Hinta-laatusuhteeltaan loistava. Itsellä myös käytössä 200w versio ja ei tartte pa.han bassoa laittaa ravintola keikoilla.
 
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!!
hollstro
25.02.2013 22:12:40 (muokattu 25.02.2013 22:50:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Corba: Komppaan Ollia tässä! Hinta-laatusuhteeltaan loistava. Itsellä myös käytössä 200w versio ja ei tartte pa.han bassoa laittaa ravintola keikoilla.
 
Painon perusteella on kuitenkin ihan eri peli kuin DR201, joka painaa lähes kaksi kertaa enemmän kuin Mywatt. Vaikka kytkentä muuten olisi identtinen, on päätemuuntajalla iso rooli vahvistimen käyttäytymisessä.
 
edit: ei nyt ihan kaksi kertaa.
- Mywatt 22.6 kg
- DR201 34.0 kg (siis vain 1.5 kertaa painavampi)
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Santukka
26.02.2013 08:16:24 (muokattu 26.02.2013 08:24:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Painon perusteella on kuitenkin ihan eri peli kuin DR201, joka painaa lähes kaksi kertaa enemmän kuin Mywatt. Vaikka kytkentä muuten olisi identtinen, on päätemuuntajalla iso rooli vahvistimen käyttäytymisessä.
 
edit: ei nyt ihan kaksi kertaa.
- Mywatt 22.6 kg
- DR201 34.0 kg (siis vain 1.5 kertaa painavampi)

 
Niinno, tuossa mywattissa näyttää verkkomuuntajana olevan rengassydän-hässäkkä. Tuoneeko tuokin sitä painoa himpun alas.
 
e. Piti sanomani, että en lähtis painon perusteella päätteleen mitään.
 
"Ei mitään sointuja vaan meininkiä!"
s151669
26.02.2013 10:07:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä ehdotuksia useammastakin suunnasta. Kiitos vain. Aloitusviestistä tosin taisi jäädä hieman epäselväksi että jos HiWatt on suunta, niin se tehdään luonnollisesti itse. Johan tässä jo useampi vuosi on kitaraakin omavalmisteilla soitettu.
 
hollstro: Mulla on molemmat, 100 ja 200 W Hiwatt. DR 103 on ihan riittävä kun kaappi on hyyvä (iso ja herkkä) lähes mihin vain.
 
Paljoko on iso ja herkkä ?
 
Kaivelin vähän speksejä. Se 1x15 on (mahdollisesti) 98dB/W, meitsin 2x12 on speksien mukaan 100dB/W. Numerothan ei tietty kerro mitään jos vasteessa on joku huima piikki jossain mikä nostaa keskiarvoa.
 
Pleksimarsu kyykkää huomattavasti aikaisemmin ja menee särölle kuin DR103
 
Mä olen itseasiassa pari keikkaa vetänytkin joskus Silver Jubileella - joka ei bassokäytössä juuri pleksimarsusta taida erota - ja Trace Elliotin 1015 -kaapilla. Se taitaa olla jo kategoriassa Iso ja Herkkä ? Yhtään vaan en muista miten meteli riitti. Toisaalta sen Jubileen saanee äkkiä treenikselle kyllä kokeiluun tuon nykyisen kaapin kanssa. Sitten tietää jo enemmän.
 
No, sattuneesta syystä on "onneksi" aikaa pohtia tätäkin. SG Standard -basso tuli taloon ja rahat on loppu :)
 
Antikitarasankari
mtnen
26.02.2013 22:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Aloitusviestistä tosin taisi jäädä hieman epäselväksi että jos HiWatt on suunta, niin se tehdään luonnollisesti itse.
 
4xKT88 eroaa ainakin mulla selvästi soundiltaan 4xEL34-versiosta. Sellainen pyöreämpi ja pehmeämpi.
 
hollstro
26.02.2013 22:35:36 (muokattu 26.02.2013 22:36:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Hyviä ehdotuksia useammastakin suunnasta. Kiitos vain. Aloitusviestistä tosin taisi jäädä hieman epäselväksi että jos HiWatt on suunta, niin se tehdään luonnollisesti itse. Johan tässä jo useampi vuosi on kitaraakin omavalmisteilla soitettu.
 
Now we are talking. Nimimerkki mtnen on tainnut tehdäkin molemmat Hiwattit itse?
 
Paljoko on iso ja herkkä ?
 
Kaivelin vähän speksejä. Se 1x15 on (mahdollisesti) 98dB/W, meitsin 2x12 on speksien mukaan 100dB/W. Numerothan ei tietty kerro mitään jos vasteessa on joku huima piikki jossain mikä nostaa keskiarvoa.

 
Kaiutinpinta-ala selittää isolta osalta tuon eron. Iso on vähintään 4x10", mieluiten 8x10" tai 4x12" tai 2x15 " skobe, herkkä yli 100 dB/W/m
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Maisteri
26.02.2013 22:41:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Hyviä ehdotuksia useammastakin suunnasta. Kiitos vain. Aloitusviestistä tosin taisi jäädä hieman epäselväksi että jos HiWatt on suunta, niin se tehdään luonnollisesti itse. Johan tässä jo useampi vuosi on kitaraakin omavalmisteilla soitettu.
 
Toki jos osaa ja haluaa, mikäpä siinä DIY-puuhastelussa. Mutta jos oikein helposti ja edullisesti tahtoo Hiivatti-meininkiin päästä käsiksi, niin tuostapa...
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=730759
 
Tommonen Sound Cityn 6xEL34:lla oleva 120W päättäri on kyllä aika hurja. Siis hetken aikaa itelläkin pyörähti tuommoinen 120W SC, mutta PA-nuppi. Tämmöinen varmasti basso- ja kitarakäyttöön vielä kivempi. Se PA-nuppi ei sit kuitenkaan pysynyt, kun ei vaan ollutkaan varaa/intoa pitää sekä JCM-kasisatasta että tuota Sound Cityä. JCM-nupista nyt ei ainakaan raskinu vielä siinä vaiheessa luopua. No, vastahan sai sekin mennä sit kaappeineen, kun tuli VBA400...
 
www.thedgu.com
hollstro
26.02.2013 23:43:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maisteri: Toki jos osaa ja haluaa, mikäpä siinä DIY-puuhastelussa. Mutta jos oikein helposti ja edullisesti tahtoo Hiivatti-meininkiin päästä käsiksi, niin tuostapa...
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=730759
 
Tommonen Sound Cityn 6xEL34:lla oleva 120W päättäri on kyllä aika hurja. Siis hetken aikaa itelläkin pyörähti tuommoinen 120W SC, mutta PA-nuppi. Tämmöinen varmasti basso- ja kitarakäyttöön vielä kivempi. Se PA-nuppi ei sit kuitenkaan pysynyt, kun ei vaan ollutkaan varaa/intoa pitää sekä JCM-kasisatasta että tuota Sound Cityä. JCM-nupista nyt ei ainakaan raskinu vielä siinä vaiheessa luopua. No, vastahan sai sekin mennä sit kaappeineen, kun tuli VBA400...

 
Sound City:n kytkäri on ihan eri kuin Hiwattin. Se että Reeves aikoinaan oli SC:llä töissä ja modaili Townsendile SC-styrkkareita on tiedossa. Hän keräsi rahaa tehdäkseen oman tuotteen joka onkin legendaarinen.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
s151669
27.02.2013 09:32:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Sound City:n kytkäri on ihan eri kuin Hiwattin.
 
Joo. Mä pääsin kokeilemaan sen DR201:n lisäksi vissiin juuri tuon mallin tai ainakin hyvin lähelle olevaa Sound Cityä. Hyvä vahvistin, mutta selvästi eriparia mun kanssa. Saisi varmaan modattua lähelle HiWattia jos muuntajat on Partridget, mutta syntihän tuollaisen modaaminen alkaa olla.
 
Seuraavien treenien jälkeen tiedettäneen lisää.
 
Antikitarasankari
aho
27.02.2013 17:08:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Sound City:n kytkäri on ihan eri kuin Hiwattin. Se että Reeves aikoinaan oli SC:llä töissä ja modaili Townsendile SC-styrkkareita on tiedossa. Hän keräsi rahaa tehdäkseen oman tuotteen joka onkin legendaarinen.
 
Etenkin tuo malli 120 wattinen markIV on jo eri.
 
ei tajuu
s151669
04.03.2013 21:43:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas. Treenit Jubileella soitettu. Teho riittää niukin naukin, soundi on kokoajan vähän murolla. Ihan kiva, mutta kun muutakin vedetään kuin Lemmyä ja Black Sabbathia niin puhdastakin tietysti voisi irrota.
 
Eli lisää kaiutinpinta-alaa tai lisää tehoa.
 
Roudauspoliittisista syistä (joutuu itse kantamaan, peräkärrystä loppuu tila) tuo kevyt neodyymimagneetti 2x12 olisi kyllä todella kiva. Samoin se olisi sopivan kokoinen pystyasennossa noille meidän tyypillisille postimerkkistageille.
 
Se olisi myös houkuttelevasti sopivan levyinen räkkilaitosten alustaksi. Eli kuinkas metsässä ollaan yhdistelmällä PA-pääte ja kiva (putki / mallintava) etuaste ? Pikaprotoilu kotona käyttäen Tonelab ST:tä etuasteena ja viritnvahvistinta "päätteenä" ei kuulostanut pahalta. Jääkö multa jotain huomioimatta ?
 
Antikitarasankari
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «