Vainottu 24.02.2013 12:14:57 | |
---|
Jos otetaan mikä tahansa keskustelupalsta internetissä jossa jäseniä niin paljon kuin muusikoiden.netissä, ei "turhilta" keskusteluilta voi välttyä. Ja kyllä niitä röllöllöö-kavereita riittää ihan koko ikähaitarista. Olen todennu että kun aloittaa keskustelun järkevällä ja selkeällä viestillä, saa hyvinkin fiksuja vastauksia asiaansa. Apua on tullut monilta vanhoilta ja uusilta m.netin jäseniltä. Toisaalta ois hyvä muistaa että jos joku 12 vuotias kitaristin alku kyselee täällä niitä tyhmiä kysymyksiä, voi kysyjä olla ihan vakavissaan asiansa kanssa. Kyllä minä muistan ajan reilu 15 vuotta sitten kun käsitys kitarakamoista oli kuus kieltä ja meteli. Silloin "mikä on hyvä hevivahvari" kuulostaa ihan loogiselta kysymykseltä. Omista tarpeista ei välttämättä osaa sanoa kovin tarkasti. "Minä vaan soitan kitaraa". Ei siinä vaiheessa välttämättä ole käsitystä mikä ero on putkivahvistimella ja trankulla. Passiivimikki vs aktiivimikki jne. Yritetään siis auttaa uusia muusikonalkuja kärsivällisesti. :) Ja miksi ei vanhempiaki. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
JaaGeRMaisTeR 24.02.2013 13:00:46 | |
---|
Tuetaan edellistä postausta :) se on paljon kiinni siitä että ihmisillä tulee vaan tarve postilla jotain ja tehdä uusia ketjuja. Ite lopetin e savukkeen keskustelut kokonaan koska siellä kuukauteen ei tullut mitään uutta kun onko joku testannut jotain uutta kartoa tai atoa. Ennen siellä oli tyyli että se aloittaa kuka kerkeää ensin testata. Loppui se innostus itse mennä testaamaan ja kysyttiin vaan uudestaan ja uudestaan... Mutta tuokin johtui siitä että jäsen määrät kasvoi ja innostus testata itse loppui. Tällänen kokemus edellisestä keskustelusta missä olin mukana. Tuntui sillon että taso laski ja lähdin pois sieltä. No oli siis enemmän normaalia kehitystä :) Jäsenet tuplaantuu niin rollolllollot lisääntyy lineaarisesti suhteessa kertoimella 1, 4 :D |
komero 24.02.2013 15:15:24 (muokattu 25.02.2013 12:24:14) | |
---|
Ittellä on sellanen jännä ominaisuus, että yleensä (tai ainakin hyvin usein) kun kirjoitan jotain johonkin ketjuun niin koko ketju loppuu siihen tai sitten kommenttini tai kysymykseni ohitetaan täysin (eli kukaan ei vastaa mitään minun juttuihini). Taidan siis laskea keskustelujen tasoa roimasti. Joko pysäytän hyvän jutun kokonaan tai täytän turhilla kommenteilla keskustelua jolloin muiden on hankalampi lukea ko. ketjua. Mutta poikkeuksiakin on. Esimerkiksi kun kaappasin Fender '57 Deluxe -ketjun omilla kysymyksilläni samaisesta laitteesta niin sain paljon asiallisia neuvoja ja erittäin hyvää infoa pikaviesteillä eräältä aktiiviselta jäseneltä (jota syytetään näistä tässä ketjussa mainituista kommenteista usein, mutta ne ovat kyllä lähes aina asiaan hienosti pureutuvia; joillakin ne vaan tarttuvat johonkin provo-reseptoriin vähän liian tiukasti). Nyt kyllä tuli sellaista höpötyslöpötystä, että koitapa saada punaisesta langasta kii :D Olen syyllistynyt tämänkin ketjun tasonlaskuun jo useammin aiemmin. Hienoa äidinkieltä minulta kiitos olekaa hyvä. |
Laulava Kylätohtori 24.02.2013 23:15:18 | |
---|
komero: ..... Ensin sanon höpsis ja sitten kysyn, että selvisikö se 57 tweedin "ylimääräisen" särön syy jo? Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
komero 25.02.2013 14:30:19 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ensin sanon höpsis ja sitten kysyn, että selvisikö se 57 tweedin "ylimääräisen" särön syy jo? Ei selvinnyt. Tosin en ole vielä päässyt testaamaan toisella tasuriputkella. Ilmoittelen sinne ketjuun kun jotain selviää ja laitan ääninäytettä ehjästä vahvistimesta kunhan se ehjääntyy. Ihan mahtava vahvistin, rikkinäisenäkin :) |
crystalmusic 25.02.2013 14:40:51 | |
---|
Dropped C: On tuolla bassopuolellakin noita maestroja jotka ilmoittavat heti, että väh. 300W putkivaffari ja rantasauna on se ainoa oikea peli, jos joku vienosti kysyy "ripuliranteiden vehkeistä". Ja sitten nää äijät ite soittavat jotain humppaa, missä pärjäisi jollain 60w kombolla... Tosin kyllä näiltä väliin asiallistakin vastausta pukkaa. Tää pitää paikkansa. Eihän tuolla bassopuolella varsinaista keskustelua pääse edes syntymään, kun heti uusi topikki ammutaan alas koska aloittaja ei halua soittaa viiden tonnin bassolla putkinupin läpi. Väsynyttä. Onhan noita maailmalla onneksi asiallisiakin bassofoorumeita. |
J.Nikkanen 25.02.2013 14:44:14 | |
---|
crystalmusic: Tää pitää paikkansa. Eihän tuolla bassopuolella varsinaista keskustelua pääse edes syntymään, kun heti uusi topikki ammutaan alas koska aloittaja ei halua soittaa viiden tonnin bassolla putkinupin läpi. Väsynyttä. Harmillista. Liian usein näin, mutta aina joskus sekin toki onnistuu. Onhan noita maailmalla onneksi asiallisiakin bassofoorumeita. Hmmm.... Jenkkejä en kyllä jaksa, ovat jotenkin niin tavan toopeja välillä. Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka |
Master Of The Universe 25.02.2013 18:28:34 (muokattu 25.02.2013 18:30:23) | |
---|
Pitäis olla joku vitun täydellisten ihmisten muusikoiden.net. I fart in your general direction. :) All I know is that any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure.
-Quark- |
Sarko 25.02.2013 18:44:37 | |
---|
Master Of The Universe: Pitäis olla joku vitun täydellisten ihmisten muusikoiden.net. I fart in your general direction. :) Tsemppiä hei. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Numb 25.02.2013 18:59:33 | |
---|
Mä vastailen aloittelijoiden kysymyksiin aloittelijapalstalla asiallisesti, jos mulla jotain annettavaa on. Esim kitarakamapalstalla taas ei kiinnosta vastata siihen seitsemänteen sadanteen "mikä paras 500 euron kitara, soitan sekä heviä että metallia" -ketjuun. Ei edes, että käytä hakua tai että mene kokeilemaan mikä sun mielestäs on paras. En vastaa mitään. Eikä mua sekään haittaa, että vastaavia kyselyketjuja aukeaa aika usein. Mun mielestäni on jopa jotenkin arroganttia tuohtua niistä: "Tulit tänne clutteroimaan mun muusinetin". Mitä tulee keskusteluun, niin mä en osallistu taikka lue sellaisia, jotka jostain syystä ärsyttävät mua. Biisikyselyjä ohjaan joskus linkillä biisikyselyketjuun, ja pändiläishakuja wantediin. Mut en mä pidä tarpeellisena kommentoida niitä, ainakaan henkilöönkäypään sävyyn. Jos olet uittupää, niin uittupäänä sut tunnetaan. Kitaradada on mun vakioalusta, sinne naputtelen eniten, ja vakiot siellä ovat jollakin tapaa nettituttuja. Niitä voi sanoa håmåiksi, koska se on kitaradadan meining. Se on vähän niin kuin kaikille avoin huone, jossa keskustellaan jonkun verran kitaroista ja aika paljon kaikesta muusta. Paljon on vanhoja vakioita myös kadonnut, kuka huoneisiin, kuka kokonaan. Perussyy on aina se, että muusinet ei tunnu perustellulta. Jollain ei ole aikaa, jonkun mielestä ennen oli kaikki paremmin, jotakuta ei vain enää kiinnosta. Mut porukan vaihtuminen on aivan normaali ilmiö. Ja kun porukka vaihtuu, aina jotakin muutakin muuttuu samalla. Mut pähkinänkuoressa. Älä osallistu ärsyttäviin keskusteluihin. Päätän tajunnanvirtani täältä tähän. |
Master Of The Universe 25.02.2013 19:14:22 | |
---|
Oikeesti, vittu mitä ämmiä pitää olla että jaksaa valittaa tän foorumin tasosta. Get a life! All I know is that any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure.
-Quark- |
Laulava Kylätohtori 25.02.2013 19:21:28 | |
---|
Master Of The Universe: Oikeesti, vittu mitä ämmiä pitää olla että jaksaa valittaa tän foorumin tasosta. Get a life! Voi kun olisinkin ämmä, mutta ei... ei olen likainen mies, jolla on se iljettävä, likainen ja paha elin kasvanut "sinne"... Siis se väärä, se pippeli... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Karvamammutti 25.02.2013 19:35:12 | |
---|
Edelliseen viestiini lisäten: Ärsyttää kun tämäkin foorumi on kaikenmaailman vihervassarihippien valtaama. Missä kaikki hienot oikeistomuusikot joita ei ruohonjuuritason napinat liikuta? Kysynpähän vaan. Twinkle: "hyvät jätkät istuu mammutin vasemmalla ja oikealla puolella ja tuomitsevat sieltä eläviä ja kuolleita." Traditional: "Kaikki on paskaa, paitsi Karvamammutti." |
FensonGibder 25.02.2013 19:47:53 | |
---|
Karvamammutti: Edelliseen viestiini lisäten: Ärsyttää kun tämäkin foorumi on kaikenmaailman vihervassarihippien valtaama. Missä kaikki hienot oikeistomuusikot joita ei ruohonjuuritason napinat liikuta? Kysynpähän vaan. Where's the sanity? I'd loved to change the world.. Riffi, nyt. |
Sarko 25.02.2013 20:14:35 | |
---|
Master Of The Universe: Oikeesti, vittu mitä ämmiä pitää olla että jaksaa valittaa tän foorumin tasosta. Get a life! Sama valittaa, tämähän on keskustelufoorumi. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Wradlin 25.02.2013 20:54:04 (muokattu 25.02.2013 20:54:41) | |
---|
Karvamammutti: Edelliseen viestiini lisäten: Ärsyttää kun tämäkin foorumi on kaikenmaailman vihervassarihippien valtaama. Missä kaikki hienot oikeistomuusikot joita ei ruohonjuuritason napinat liikuta? Kysynpähän vaan. Ne on kiertueilla ja Linnan juhlissa. E: Master Of The Universe: Oikeesti, vittu mitä ämmiä pitää olla että jaksaa valittaa tän foorumin tasosta. Get a life! Jos valittaa siitä, että muut valittavat niin täytyy kyllä mennä vielä huonommin. |
Wradlin:Jos valittaa siitä, että muut valittavat niin täytyy kyllä mennä vielä huonommin. Vähä vissiin koko ketjun pointti hakuses? All I know is that any marriage where the female is allowed to speak and wear clothing is doomed to failure.
-Quark- |
mpekkanen 25.02.2013 21:19:05 | |
---|
On täällä paljon hyviäkin kirjoituksia,mutta joskus kyllä kieltämättä ottaa päähän. Sellainen kun on nähnyt vaivaa jonkun asian eteen ja siitä asiallisesti kirjoittaa niin ensimmäiseksi muutamat takertuvat kirjoitusvirheisiin tai kappale jakoon,jota on joko liikaa tai liian vähän. Näin koko asia menee aivan ohi kun tartutaan johonkin täysin epäolennaiseen asiaan. Sitten on vielä nämä jotka provosoivat ihan tahallaan oli asia mikä tahansa. Minusta ainakin musiikki on mukava ja mielenkiintoinen asia josta olisi mielenkiintoista keskustella ihan asiallisesti muiden kanssa. Enkä tarkoita sitä,että kaikkien on oltava samaa mieltä. |
J.Nikkanen 25.02.2013 21:47:43 | |
---|
Master Of The Universe: Vähä vissiin koko ketjun pointti hakuses? Mut aina voi laittella vaikka että rölö-kakka-sääh. Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka |
Wradlin 25.02.2013 22:57:41 | |
---|
Master Of The Universe: Vähä vissiin koko ketjun pointti hakuses? Ilmeisesti. Kyllä sinä sen vielä löydät. |