saxowoman 23.02.2013 21:52:12 (muokattu 24.02.2013 09:59:02) | |
---|
Onko kokemuksia? |
baron 24.02.2013 10:44:09 | |
---|
saxowoman: Onko kokemuksia? Kyllä: Hankalaa kun kaikki piisit menee E-duurista! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Katti 24.02.2013 12:27:45 | |
---|
baron: Kyllä: Hankalaa kun kaikki piisit menee E-duurista! Selvennätkö? Tuleehan sinne niitä haasteita transponoinnin kautta, mutta ei nyt mun mielestä ainakaan mitään oikeasti hankalaa... Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
baron 24.02.2013 12:29:10 (muokattu 24.02.2013 12:34:30) | |
---|
Katti: Selvennätkö? Tuleehan sinne niitä haasteita transponoinnin kautta, mutta ei nyt mun mielestä ainakaan mitään oikeasti hankalaa... Alttofoni on Eb-vireinen eli kaikki piisit fonistin kannalta menee Db-duurissa. Jos tää ei tuota sulle ongelmia niin reippaasti mukaan. Toinen rautalankakitaristien rakastama sävellaji on A-duuri ja sulle se on Gb/F#-duuri. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
saxowoman 24.02.2013 15:00:17 | |
---|
Juuh... eli risuaitoja on sitten luvassa:D |
Einherjar 25.02.2013 03:45:37 | |
---|
baron: Alttofoni on Eb-vireinen eli kaikki piisit fonistin kannalta menee Db-duurissa. Jos tää ei tuota sulle ongelmia niin reippaasti mukaan. Toinen rautalankakitaristien rakastama sävellaji on A-duuri ja sulle se on Gb/F#-duuri. Eikös se olisi helpoin vain pudottaa kitaroiden vire puolikkaalla alaspäin, niin koko kööri olisi Eb-vireessä? "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
baron 25.02.2013 09:33:29 | |
---|
Einherjar: Eikös se olisi helpoin vain pudottaa kitaroiden vire puolikkaalla alaspäin, niin koko kööri olisi Eb-vireessä? Tietysti. Mun bändin kitaristeilta se ei vain onnistunut. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
elsewhere 25.02.2013 10:30:11 | |
---|
Vireen pudottaminen on nihkeää, jos aikoo samalla kitaralla soitella muuallakin. Tuntuma muuttuu, intonaatio menee päin honkia ja huonollla tuurilla joutuu käyttämään vielä paksumpia kieliäkin, jotka tuntuvat ihan erilaisilta bendata. Helpoin ratkaisu se varmasti olisi kyllä silti :) ~ Love broke out and I forgot it's war. |
Volle 25.02.2013 13:30:35 | |
---|
baron: Tietysti. Mun bändin kitaristeilta se ei vain onnistunut. Pitikö sitten teettää erikois-spesiaalina E-vireinen rautalanka-alttofoni vai kuivuko koko bändi sitten siihen? |
Volle: Pitikö sitten teettää erikois-spesiaalina E-vireinen rautalanka-alttofoni vai kuivuko koko bändi sitten siihen? Ei vaan alttofonisti soitti sitten Db-duurissa ja sitä vitutti. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
zookiejoe 26.02.2013 08:30:24 | |
---|
saxowoman: Onko kokemuksia? Kysäsepä jäsen Chemolta, soittelee joskus fonia surffimusiikin seassa, tosin tenorifonilla. "Paikallisia sadekuuroja... ja vitut!!"
- Nooa, 4341 eKr |
baron 26.02.2013 08:54:38 | |
---|
zookiejoe: Kysäsepä jäsen Chemolta, soittelee joskus fonia surffimusiikin seassa, tosin tenorifonilla. Se on Bb-viritteinen, vähän helpompi. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
zookiejoe 26.02.2013 09:30:26 | |
---|
baron: Se on Bb-viritteinen, vähän helpompi. Joop, tiesin sen ja oletan myös saxow:n tietävän sen. Voipi miettiä josko tenori olisikin vaikka parempi / helpompi vaihtoehto. "Paikallisia sadekuuroja... ja vitut!!"
- Nooa, 4341 eKr |