Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bossin OD-3
1
acwc
25.02.2013 11:40:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko hintansa väärti (110e olis tossa..)
 
Soitan acdc, rollareita, ganesia.. bluesia.. eli ei mitenkään kamalasti säröä tarvitse olla. Ajaisko Bossin SD-1 saman asian.. hintaeroahan noilla on. Miksi niillä on niin paljon? Ei ole vielä Bossin säröjä tullu kokeiltua.
 
Antti1
25.02.2013 11:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta ehdottomasti käytettynä, en uuden hintaa makselisi tuosta kyllä itse. Ihan ok poljin, aika paljon noita halvempia purkkeja paksusoundisempi, mutta säröä ei ole älyttömän paljoa. Kyllä sillä kuitenkin perinteistä rokkia rusentaa menemään.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
ZeusMalt
25.02.2013 11:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole itse kokeillut OD3sta mutta edellisen kanssa samoilla linjoilla kuitenkin. Luulis torilta löytyvän huokeammin. Vertailevaa tutkimusta voi tehdä esim kuuntelemalla youtube-pätkistä eroja.
Sd1stä yksistään vertailtuna originaalina ja mun modaamana löytyy tästä: http://www.mikseri.net/artists/se-mods/boss-sd-1-se-mod/532765/
Tuosta kuulet ainakin miltä kuulostaa täysin kliinin päälle stratolla soitettuna.
 
acwc
25.02.2013 12:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis liikkeestä tuo hinta uutena:) Vai paksumpi saundi, se on totisesti plussaa, itelläni hörnerin compura ja excaliburin tone screamer joita koko ajan käytän, mut syövät lespani mureuden ihan täysin, vaikka muuten ovat hyväsoundisia.
 
Antti1
25.02.2013 12:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos ts on tuttu poljin, niin tossa on vähän maltillisempi ja loivempi korostus yläkeskiäänillä. Alapää säilyy myös paljon paremmin ja säröä ehkä inan verran enempi. Riippuu toki mikä ts-purkki on, mä en oo just tota nimenomaista vätkätintä koittanut. Oletan sen kuitenkin olevan jonkinlainen 808-johdannainen.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
ZeusMalt
25.02.2013 12:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nopeesti ku tsekkasin niin Antti1 on oikeilla jäljillä. Myös OD-3ssa on särön symmetrinen klippaus, kuten ts808ssa. SD1ssä taasen on asymmetrinen klippaus.
 
Laulava Kylätohtori
25.02.2013 13:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antin kanssa samoilla linjoilla. SD-1:een verrattuna muistelisin, että säröä on vähän enemmän, soundi ehkä vähän paksumpi, eikä OD-3 leikkaa alataajuuksia yhtä paljon kuin SD-1...
 
Osta käytettynä ja vieläpä modattuna, niin kyllä pitäisi riittää.. Jos kuitenkin satanen pitää väkisin tuhlata, niin osta torilta Mi Audion Blues Pro, on meinaan oikesti parempi kuin Bossit...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
benny
25.02.2013 13:35:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaanpa tätä aihetta hieman, onko joku tuon OD-3:n sijaan kokeillut kitaralla ODB-3:ta?
 
Referenssinä ainakin Buzz Osborne niminen mies vannoo sen nimeen.
 
shitfuck inc.
Antti1
25.02.2013 13:38:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: Lainaanpa tätä aihetta hieman, onko joku tuon OD-3:n sijaan kokeillut kitaralla ODB-3:ta?
 
Referenssinä ainakin Buzz Osborne niminen mies vannoo sen nimeen.

 
No joo, oon kokeillut. En tykännyt siitä kitaralla edes sitäkään vähää, mitä bassolla. Bassollakaan se ei imo sovi oikein mihinkään muuhun, kuin sellaiseen tarkoituksella vähän paskan kuuloiseen överisurinaan RHCP:n joidenkin pätkien mukaisesti. Kamalan sirisevä ja muovinen soundi mun korvaani, mutta rankalla säätämisellä käyttökelpoinen ainakin bassolla.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
benny
25.02.2013 13:41:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: No joo, oon kokeillut. En tykännyt siitä kitaralla edes sitäkään vähää, mitä bassolla. Bassollakaan se ei imo sovi oikein mihinkään muuhun, kuin sellaiseen tarkoituksella vähän paskan kuuloiseen överisurinaan RHCP:n joidenkin pätkien mukaisesti. Kamalan sirisevä ja muovinen soundi mun korvaani, mutta rankalla säätämisellä käyttökelpoinen ainakin bassolla.
 
Onhan siinä nippeliä ja nappelia tämmöselle Fuzz/Orange-miehelle jolla pedaaleissa pääasiassa 2 potikkaa ja vahvistimessa jopa mitä 3?
 
shitfuck inc.
Antti1
25.02.2013 13:42:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

benny: Onhan siinä nippeliä ja nappelia tämmöselle Fuzz/Orange-miehelle jolla pedaaleissa pääasiassa 2 potikkaa ja vahvistimessa jopa mitä 3?
 
Mut hei, osta käytettynä ja kokeile. Kyllä noita torilla pyörii ja omansa saa varmaan ennenpitkää pois, jos ei tee tyhmiä kauppoja. Voi olla, että mun hyvä soundi on sulle ihan paskaa ja päinvastoin. Kyllähän tuo sellaiseksi efektinomaiseksi turinaksi varmaan menee, mutten mä sitä pääasiallisena särönlähteenä käyttäisi kuin pakon edessä.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
Laulava Kylätohtori
25.02.2013 13:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mut hei, osta käytettynä ja kokeile. Kyllä noita torilla pyörii ja omansa saa varmaan ennenpitkää pois, jos ei tee tyhmiä kauppoja. Voi olla, että mun hyvä soundi on sulle ihan paskaa ja päinvastoin. Kyllähän tuo sellaiseksi efektinomaiseksi turinaksi varmaan menee, mutten mä sitä pääasiallisena särönlähteenä käyttäisi kuin pakon edessä.
 
Tämäpä tämä. Osta, vaikka molemmat SD-1 ja OD-3 ja vertaa rinnakkain. Torilta noita saa halvalla ja samaan hintaan kiertoon, jos ei miellytä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Antti1
25.02.2013 13:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tämäpä tämä. Osta, vaikka molemmat SD-1 ja OD-3 ja vertaa rinnakkain. Torilta noita saa halvalla ja samaan hintaan kiertoon, jos ei miellytä...
 
Selvennykseksi vielä, että ylläoleva keskustelunpätkä liittyi nimenomaan bassosäristimeen, eikä otsikon overdriveen. Mutta pätee toi vinkki silti.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
Laulava Kylätohtori
25.02.2013 13:55:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Selvennykseksi vielä, että ylläoleva keskustelunpätkä liittyi nimenomaan bassosäristimeen, eikä otsikon overdriveen. Mutta pätee toi vinkki silti.
 
Ei se mitään, olen jo tottunut siihen, että käsitän kaiken väärin.. ;)
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Laulava Kylätohtori
25.02.2013 19:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=730336
 
Siitä. Monten modaukset ovat oikeasti todella hyviä...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «