Aihe: Tenorifoni ja nainen?
1
saxowoman
24.02.2013 09:55:03
Heh..tuo otsikko, kun en muuta keksinyt. Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä kuuluu onko tenori mahdoton valinta tällaselle lyhyelle/keskikokoiselle naiselle? Kaiken lisäksi mulla pienet kädet ja sellasta kuullut, että se haittaisi tenorin soitossa? Alttoa olen soitellut ja toinen kyssäri liittyen siihen paljon vois pyytää Yamaha yas-62 mallista sillä ei ole paljoa soiteltu ja siihen ostettu Meyer 6 suukappale. Sanovat, että tuo tenori olis jopa helpompi puhaltaa ja vireessä antaa paljon anteeksi. Jupiter 2000 series tenoreita olen harkinnut, onko ne hyviä?
V1lleK
25.02.2013 23:03:07
Kokeilemalla se selviää. Vaikka olisi aiemmin soittanut alttoa kaulahihnan kanssa, niin tenorin painon vuoksi kannattaa harkita fonivaljaiden hankintaa.

Yamahan YAS-62 alttoja näkee silloin tällöin muusikoiden.net:n torilla, esim. nytkin olisi yksi kaupan:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=729430

Kuntohan siinä on määräävä tekijä, miten hintaa arvioi. Ehkä se hintahaarukka käytetyillä mutta hyväkuntoisilla kuuskakkosilla olisi n. 1400-1600 euroa?
You can play a shoestring if you're sincere ~ John Coltrane (1926-1967)
Raaka_Arska
09.03.2013 22:45:01

En suosittele Jupiter -fonia. Osta mieluummin vaikka Yamahan YTS-52 tai YTS-62..suukapulaksi joku Otto Link Super Tone Master...niillä lähtee...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)