Boyakasha 24.02.2013 10:14:55 | |
---|
Ja täytyyhän myös muistaa, että onhan massiivinen hevimörssäri Antti Railio myös Universalin artisti: levyttihän äijän Celesty-yhtye Vendetta-nimisen albumin vuonna 2009 Spinefarmille, joka on ollut Universalin alamerkki vuodesta 2002. Sattumaako? |
Railio, Kokkonen, Ketola: kolme ison levy-yhtiön marionettia, "yllättäen" kaikki jatkossa. Huikeaako? |
Dunga 24.02.2013 10:19:45 (muokattu 24.02.2013 10:19:57) | |
---|
Mielenkiintoista spekulointia, tulihan tähänkin kauteen nyt jotain kiinnostavuutta. War... war never changes. |
sirdickyj 24.02.2013 11:43:37 | |
---|
Tupuna: Eri mieltä. Lauloi äärirajoillaan, ja todella pinkeästi ja vaivalloisen kuuloisesti. Marija Tauriaisella sentään on tekniikka kunnossa, ja se kuului vaivattomana äänentuottamisena. Eikä se Saukon soundikaan mikään kiva ollut. Tähkä teki kerrankin oikean valinnan, mutta silti on jotenkin tylsä taso tuossa joukkueessa. Eihän äärirajoilla laulamisella oo mitään tekemistä soundin kanssa. Eka asiallinen kommentti oli ku Elastinen sano tästä tummasta kundista et jos soundi on hyvä niin vireellä ei oo niin väliä,, oikeen biisin löytäminen on se juttu. Maailma on täynnä laulajia joilla o oma soundi, ja sen johdosta operoivat yosi kapealla alueella. Hyvä niin. It's the singer, not the song. |
Lennu 24.02.2013 13:30:24 | |
---|
Boyakasha: Railio, Kokkonen, Ketola: kolme ison levy-yhtiön marionettia, "yllättäen" kaikki jatkossa. Huikeaako? Jos ne on isojen levylafkojen marionetteja just siksi, että osaavat? Syy vai seuraus? no is any good musics maked anymore... |
Boyakasha 24.02.2013 15:30:23 | |
---|
Lennu: Jos ne on isojen levylafkojen marionetteja just siksi, että osaavat? Syy vai seuraus? Tottakai ne osaavat ainakin jotain, eihän niitä olisi muuten niille majoreille kiinnitetty. Niin osaavat monet muutkin kisaan osallistuvat. Mielenkiintoista on pohtia, kuinka paljon nuo aiemmat kiinnitykset isoille levy-yhtiöille vaikuttavat menestykseen tässä ohjelmassa. |
Tupuna 24.02.2013 19:52:23 (muokattu 25.02.2013 07:19:05) | |
---|
Boyakasha: Sulla on ollut Tupuna kivoja kommentteja ja huomioita, kiitos niistä. Huomasitko kuitenkin aiemmassa kommentissani, etten kirjoittanut lainkaan tekniikasta yms. mun kirjoissa epäolennaisesta tässä tapauksessa. Totesin, että Susa Saukolla oli MAKEAMPI SOUNDI, mikä tarkoittaa juuri sitä. Hänen äänensä oli jännittävämpi. Samahan oli esim. tuon Ikenna Ikeguonun tapauksessa, jossa hän pääsi jatkoon, vaikka vastapuolella oli parempi tekniikka ja enemmän koulutusta. Susa Saukolla tuntui olevan myös enemmän asennetta ja meisseliä: Tauriainenhan totesi televisiossakin, että hän on saavuttanut kaiken, jos pääsee edes yhden kerran live-lähetyksiin. Aika masentava luovuttajan asenne jos multa kysytään. Saukko pakotettiin äärirajoilleen, koska hänen toive sävellajista sivuutettiin totaalisesti. Silti pingottunut Saukko kuulosti kivemmalta kuin geneerinen luovuttaja-Tauriainen. Joo, ilmaisin itseäni vähän heikosti tuossa aiemmassa viestissäni. Yritin sanoa, että koska Saukko lauloi teknisesti aika huonosti, se kuului myös soundissa mielestäni pahasti pingottuneisuutena ja jännittyneisyytenä. Ymmärrän kyllä, että tarkoitat soundia tekniikan takana. Mut ku.. mutku... hyväkin soundi voi mennä pipariksi, jos ei vaan osaa tuottaa ääntä rennosti. Enkä edes tykännyt siitä soundista sen teknisen vaivallisuuden takana. Makuasioita. Sen sijaan Ikennan kohdalla soundi on niin makea, että pienet vireongelmat eivät haitanneet. Mutta Ikennalla äänentuottaminen - eli perusasioista perusasioin - on kuitenkin vaivatonta! Siinä Saukon ja Ikennan ero. Kiitos Nalle kivasta kommentistasi. EDIT: Musta Osku Ketola on söpö. Onkohan se vapaa? EDIT 2: Vielä tuosta Ikennasta ja Saukosta. Elastinen laittoi Ikennan laulamaan korkealta. Selviytyi, kuulosti vaivattomalta. Saukko lauloi itselleen korkealta. Ei selviytynyt, kuulosti vaivalliselta. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
ferodoz 24.02.2013 21:56:25 | |
---|
Tupuna: Musta Osku Ketola on söpö. Onkohan se vapaa? Ei oo mutta voin viedä terveiset. Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. |
ferodoz 24.02.2013 21:58:52 | |
---|
Linnunlaulupuu: Sun skenepointsit nousee taas vauhdilla. Sä oot kans yks maanvaiva. Ja epäonnistunu ihmisenä, ainakin tosta sairaalloisesta kyttäämisestä päätellen. Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. |
Tupuna 24.02.2013 21:59:58 (muokattu 24.02.2013 22:07:12) | |
---|
ferodoz: Ei oo mutta voin viedä terveiset. Älä suotta. Kuinka vanha hän muuten on? EDIT. Miksi en aisti Osku Ketolassa teeskentelevää apinaa, kuten edellisellä sivulla väitettiin? ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
ferodoz 24.02.2013 22:16:15 | |
---|
Tupuna:Miksi en aisti Osku Ketolassa teeskentelevää apinaa, kuten edellisellä sivulla väitettiin? Koska hän ei ole teeskentelevä apina. :) Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. |
Boyakasha 24.02.2013 22:50:34 | |
---|
Minusta Osku Ketola vaikuttaa falskilta teeskentelijältä. Tällainen kuva hänestä välittyy television välityksellä ainakin minulle. Tuo teennäinen tekoraspi tuossa Kolmannen naisen rallissa ei ainakaan vähentänyt tuota vaikutelmaa. |
ferodoz 25.02.2013 05:16:24 | |
---|
Boyakasha: Minusta Osku Ketola vaikuttaa falskilta teeskentelijältä. Tällainen kuva hänestä välittyy television välityksellä ainakin minulle. Tuo teennäinen tekoraspi tuossa Kolmannen naisen rallissa ei ainakaan vähentänyt tuota vaikutelmaa. Puhutko hänestä ihmisenä vai laulajana? Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. |
Tupuna 25.02.2013 07:22:50 (muokattu 25.02.2013 07:26:26) | |
---|
Boyakasha: Minusta Osku Ketola vaikuttaa falskilta teeskentelijältä. Tällainen kuva hänestä välittyy television välityksellä ainakin minulle. Tuo teennäinen tekoraspi tuossa Kolmannen naisen rallissa ei ainakaan vähentänyt tuota vaikutelmaa. Ai. No mulle tulee television välityksellä ihan toinen fiilis. Näenkö nyt tietokoneen välityksellä sinussa, Boyakasha, pientä kateutta Ketolaa kohtaan? ... ja mitä väliä sillä on, jos hän on ollut musiikkialalla sekatyöläisenä kykyjenetsijästä muusikkoon ja tapahtumajärjestäjään jo aiemmin? Ei minuu kiinnosta. Vain ääni ja esitykset ratkaisevat ainakin minulle tämän pelin, ja noita levy-yhtiöiden salaliittoja tuskin kannattaa alkaa spekuloimaan. Eivät nuo esittämäsi teoriat täälläkään ole saaneet tulta alleen. E: Toisaalta Ketolan perjantaisessa esityksessä kuulin pientä vireheittoa, vaikka soundi oli mielenkiintoisempi kuin Tommilla. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
Boyakasha 25.02.2013 10:13:51 | |
---|
Tupuna: Ai. No mulle tulee television välityksellä ihan toinen fiilis. Näenkö nyt tietokoneen välityksellä sinussa, Boyakasha, pientä kateutta Ketolaa kohtaan? Et näe. Et todellakaan. Tupuna: ... ja mitä väliä sillä on, jos hän on ollut musiikkialalla sekatyöläisenä kykyjenetsijästä muusikkoon ja tapahtumajärjestäjään jo aiemmin? Ei minuu kiinnosta. Vain ääni ja esitykset ratkaisevat ainakin minulle tämän pelin, ja noita levy-yhtiöiden salaliittoja tuskin kannattaa alkaa spekuloimaan. Eivät nuo esittämäsi teoriat täälläkään ole saaneet tulta alleen. Minulle yksi lysti. Minulle tämä on nautinnollista viihdettä spekuloitavaksi. Hupinsa kullakin. Tupuna: E: Toisaalta Ketolan perjantaisessa esityksessä kuulin pientä vireheittoa, vaikka soundi oli mielenkiintoisempi kuin Tommilla. Juu, eihän se Ketolan taistelupari mikään järin häävi ollut hänkään. Sellaisia tarvitaan, jotta kultapoju voi loistaa. :-) |
Boyakasha 25.02.2013 10:14:36 | |
---|
ferodoz: Puhutko hänestä ihmisenä vai laulajana? En tunne häntä ihmisenä, puhun vain siitä kuvasta joka hänestä välittyy television välityksellä minulle. |
ferodoz 25.02.2013 12:58:56 | |
---|
Boyakasha: En tunne häntä ihmisenä, puhun vain siitä kuvasta joka hänestä välittyy television välityksellä minulle. Minä tunnen, mutta jätetään se henkilökohtainen puoli nyt käsittelemättä. Osku on tehnyt uskomattoman määrän määrätietoista duunia musiikin parissa. Jaarli Padington, Palava näin artistipuolelta, sen Warnerin homman ilmeisesti tiesitkin jne kaikkea lukemattomia juttuja. Näkisin ihan että ei ole mikään kultapoju kyseessä. :) mutta analysoi rauhassa, ei se keltään ole pois, päinvastoin. Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. |
Boyakasha 25.02.2013 13:13:20 | |
---|
Juu, varmasti voi ollakin ihan mukavakin sälli, mutta ei vain omaa sellaista tähtikarismaa, jollaista tarvitaan suureen kansalliseen läpimurtoon. |
ferodoz 25.02.2013 13:38:22 | |
---|
Boyakasha: Juu, varmasti voi ollakin ihan mukavakin sälli, mutta ei vain omaa sellaista tähtikarismaa, jollaista tarvitaan suureen kansalliseen läpimurtoon. Kansa äänestäköön siitä, itse en ota siihen kantaa. Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin. |
Tellervo 25.02.2013 16:55:21 | |
---|
Kolmas Nainen -fanina minulle tökki molemmat esitykset ko. biisistä. Yhdellä sanalla: tyl-sää. Harvoin olen näin jyrkkä, mutta nyt taidan huvikseni olla. Monesti ihminen voi laulaa ihan hyvin tai hyvin, mutta silti niin tylsästi ettei siinä ole mitään syvempää tarttumapintaa tai mieleenpainuvuutta. Kaikki on pintaa vaan. Ja tämäntyyppisten formaattien miinuspuoli on se, että huomio helposti kiinnittyy nimenomaan siihen pintaan ja sokaistuu siitä. Paskakin alkaa vaikuttaa konvehdilta kun ei ole mitään parempaakaan mistä valita. "Kyllä tässä sun paskassa tuo ruskean sävy on vähän kivempi kuin tuolla toisella, juu, ihan mahtavaa." No, tämä nyt kyllä meni ehkä jo turhan jyrkäksi. Mutta menköön. Sori :) |