Aihe: Esittelyssä: Fender Tweed Deluxe '60 sekä Brownface Deluxe '61
1 2 3 4 5 6
Gabe
23.02.2013 20:06:15
On muuten komea perhepotretti sulla Jucciz: muusikoiden.net/jasenet/12635

Onko mikään näistä noussut ylitse muiden?
AngieRainbow
23.02.2013 20:13:03
Kiitos vaan Vladille ja Juccikselle eilisestä. Oli kyllä saundit kohdallaan ja pari tiukkaa ZZ-top riffiä jäi vielä kotiinkin tuomisiksi :)

Jucciksen vahvistimista sai taas hyvän m.net-profiilikuvan.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
svilo
23.02.2013 20:16:33
Ziggy Bubba:
E: Jos hyvän profiilin tekeminen on noin vaikeeta, niin sinne meni meikän vähäisetkin kiinnostukset kyseistä ihmelaitetta kohtaan.

Miksi se pitäis tehdä vähän niq sinnepäin, kun tehdään niin tehdään kunnolla ...

/s
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Jucciz
23.02.2013 21:05:02
Ei kai tässä sentään tarkoiteta, että asiat voi tehdä joko vain kuten svilo tai sitten paskasti? ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
23.02.2013 21:13:24
Gabe: On muuten komea perhepotretti sulla Jucciz: muusikoiden.net/jasenet/12635

Onko mikään näistä noussut ylitse muiden?

Kiitokset!

Pakko se on sanoa, että ei noista millään voi nostaa yhtä tai edes muutamaa omaksi suosikiksi. Eri vahvistimet on mulle varmaan vähän kuin taidemaalarille eri värit - ei siellä oo huonompia tai parempia, vaan ainoastaan eri tilanteisiin sopivia sävyjä. Eri päivinä ja eri tilanteissa tekee mieli erilaisia juttuja. :)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
23.02.2013 21:41:22
Jucciz: Kiitokset!

Pakko se on sanoa, että ei noista millään voi nostaa yhtä tai edes muutamaa omaksi suosikiksi. Eri vahvistimet on mulle varmaan vähän kuin taidemaalarille eri värit - ei siellä oo huonompia tai parempia, vaan ainoastaan eri tilanteisiin sopivia sävyjä. Eri päivinä ja eri tilanteissa tekee mieli erilaisia juttuja. :)

Näinhän tuo varmasti meneekin. :) Sikäli onnellinen tilanne sinulla kun noita värejä on noin hyvin käytettävissä. Pistähän ihmeessä lisää juttua noista muistakin jos mieleen tulee, näitä lukee mielellään ihan vain jo itsensä sivistämis tarkoituksessa.
Jucciz
23.02.2013 22:28:17
Gabe: Näinhän tuo varmasti meneekin. :) Sikäli onnellinen tilanne sinulla kun noita värejä on noin hyvin käytettävissä. Pistähän ihmeessä lisää juttua noista muistakin jos mieleen tulee, näitä lukee mielellään ihan vain jo itsensä sivistämis tarkoituksessa.

Kato http://jucciz.com - oon sinne tarinoinut aika monesta koneestani, monissa tapauksessa sekä kulloisestakin mallista yleensä että juuri kyseisestä yksilöstä. Oon rustaillut noita oikeastaan ihan siksikin, että itsekin muistaisin vielä myöhemmin, miten kaikki oikein meni kunkin koneen kohdalla. Samapa se on sitten jakaa muillekin tietoa, kiinnostipa se tai ei.

Tavallaan pidän pientä omaa kamablogiani siellä - tosin ilman pelkoa siitä, että kukaan tulee kommentoimaan. ;)
slapvete
23.02.2013 23:44:11
Ihan hassutusajatuksena ja sivulauseessa:

Olisi kiva jos joku perinnekiukaista viis veisaava hevimies (mikä ei lainkaan ole huono olotila, musassa riittää kaikille tonttia!) tekisi vastaavanlaishenkisen säikeen ja runnoisi menemään esim. EVH III:lla, 5150:lla, Bogner Ecstasylla, Mesa Dual Rectifierilla ja Marshall 2204:llä. Ei olisi väärin se.

Vaikka wanhat mölystimet ovatkin sangen hieno asia, ei niissä ole koko totuus -- onhan niistä toki helppo tykätä, kun niiden soundi kähäyttää aina pintaan jonkun assosiaation joltain rokkenrollin klassikkolevyltä. Paljon on validia soittoa ja musaa veistelty myös sitten '70-luvun.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Hynkel
23.02.2013 23:59:09
Hyvä soitto näistä tekee sen kuuloista miltä kuulostaa. Taidat olla kohtalaisen pätevä soittaja... :)

Mutta kyllä tässä on liityttävä kerhoon, onpahan oivallista pörinää kerrassaan! huhhuh!
Varmista aina että nakissa on kaksi päätä. Jos näin ei ole, kyseessä on rinkeli.
Gabe
25.02.2013 00:26:41
Jucciz: Kato http://jucciz.com - oon sinne tarinoinut aika monesta koneestan

Tavallaan pidän pientä omaa kamablogiani siellä - tosin ilman pelkoa siitä, että kukaan tulee kommentoimaan. ;)

Kappas, siellä riittääkin selattavaa. :)
Jucciz
25.02.2013 00:31:53
Gabe: Kappas, siellä riittääkin selattavaa. :)

Kyllä. Toisaalta, harvapa kai siellä jaksaa viettää aikaa kovin pitkään - tai sit pitää olla todella samanlaisista asioista kiinnostunut kuin sivuston ylläpitäjäkin...

Sivustohan täyttää itse asiassa kymmenen vuotta tänä vuonna. Sehän rupeaa kohta olemaan vintagea itsekin - ainakin internetin mittapuussa. :D
maxillaris
25.02.2013 16:57:01
slapvete: Ihan hassutusajatuksena ja sivulauseessa:

Olisi kiva jos joku perinnekiukaista viis veisaava hevimies (mikä ei lainkaan ole huono olotila, musassa riittää kaikille tonttia!) tekisi vastaavanlaishenkisen säikeen ja runnoisi menemään esim. EVH III:lla, 5150:lla, Bogner Ecstasylla, Mesa Dual Rectifierilla ja Marshall 2204:llä. Ei olisi väärin se.

Vaikka wanhat mölystimet ovatkin sangen hieno asia, ei niissä ole koko totuus -- onhan niistä toki helppo tykätä, kun niiden soundi kähäyttää aina pintaan jonkun assosiaation joltain rokkenrollin klassikkolevyltä. Paljon on validia soittoa ja musaa veistelty myös sitten '70-luvun.

Tuossa joulun alla tuli kaverini toimesta (yhdessä) tehtyä muutama klippi. Haaveena olisi toteuttaa homma uudelleen (joskus myöhemin) kuten tässäkin säikeessä oli tehty, eli kunnolla. Moinen homma vaatii ainakin aikaa paljon, hiukan selkälihaksia ja kärsivällisyyttä olla ottamatta liikaa olutta, sekä tyhjän talon.

Vahvistimia ehdittiin "testailla" ainakin seuraavien osalta: Soldano SLO, Soldanon X88R, Bogner Fish, ADA MP1, Mesa/Boogie quadpreamp, Peavey 5150, Eleven rack, Mesan (2ch) Dual rectifier, päätteenä oli tarvittaessa Strategy 500. Noistakin myllyistä vain lead-kanavaa ja yksi näyte. Vaikka lopputulos oli melko suppea aikaa meni silti lähes 10h. Monet kokeilemisen arvoiset laitteet jäivät silti nurkkiin pyörimään ja se harmittaa se. Kannatan edelleenkin ehdottomasti jonkinlaista High-gain shootoutia..:)
mpekkanen
26.02.2013 02:53:39
Vaikka tästä jo plussan annoinkin niin voisi tehdä samantyylisen kokeen hieman toisinkin. Eli soitettaisiin Line6 tai Behringer mallinnoksia jollain näiden merkkien pikkucomboilla tai soitettaisiin ihan samalla combolla kaikki osuudet eri mallinnoksilla vain.tokain les paulilla ja tokain telellä ja kysyttäisiin miltä kuulostaa. Ääninäytteitä ennen kuitenkin puhuttaisiin niistä vehkeistä joita on mallinnettu ja originaali soittimista. Väittäisin että tulos ei tästä paljon heittäisi,vielä kun asiantuntevasti puhuttaisiin erillaisista kaiutinratkaisuista.
Totta kai tästä vedetään herneitä nenään oikein pussitolkulla,mutta niin se asia vaan on.
Olen jo aikaisemmin maininnut ettei yksittäisen kitaristin hyvä soundi vielä tarkoita että bändillä olisi hyvä soundi tai että se kuulostaisi muutenkaan hyvältä.

Sellainenkin ikävä piirre on että jos joku maksaa paljon niin usea olettaa sen automaattisesti tarkoittavan myös että se on jotenkin muutenkin hyvä. Tämäkään ei aina pidä paikkansa,useasti voi halvemmalla ratkaisulla saada paremman kuuloista jälkeä aikaiseksi.

Söin tänään hernekeittoa jonka itse tein ihan alusta loppuun asti. Siis laitoin herneet jo eilen illalla likoamaan ja tänään keitin valmiiksi ja laitoin lihat sekaan. Tuli muuten tosi hyvää ja ainakin hintaansa nähden paljon parempaa kuin mitä sillä rahalla voisi muuten tehdä.
jyrkalt
26.02.2013 08:26:11
mpekkanen: Vaikka tästä jo plussan annoinkin niin voisi tehdä samantyylisen kokeen hieman toisinkin. Eli soitettaisiin Line6 tai Behringer mallinnoksia jollain näiden merkkien pikkucomboilla tai soitettaisiin ihan samalla combolla kaikki osuudet eri mallinnoksilla vain.tokain les paulilla ja tokain telellä ja kysyttäisiin miltä kuulostaa. Ääninäytteitä ennen kuitenkin puhuttaisiin niistä vehkeistä joita on mallinnettu ja originaali soittimista. Väittäisin että tulos ei tästä paljon heittäisi,vielä kun asiantuntevasti puhuttaisiin erillaisista kaiutinratkaisuista.
Totta kai tästä vedetään herneitä nenään oikein pussitolkulla,mutta niin se asia vaan on.
Olen jo aikaisemmin maininnut ettei yksittäisen kitaristin hyvä soundi vielä tarkoita että bändillä olisi hyvä soundi tai että se kuulostaisi muutenkaan hyvältä.

Sellainenkin ikävä piirre on että jos joku maksaa paljon niin usea olettaa sen automaattisesti tarkoittavan myös että se on jotenkin muutenkin hyvä. Tämäkään ei aina pidä paikkansa,useasti voi halvemmalla ratkaisulla saada paremman kuuloista jälkeä aikaiseksi.

Söin tänään hernekeittoa jonka itse tein ihan alusta loppuun asti. Siis laitoin herneet jo eilen illalla likoamaan ja tänään keitin valmiiksi ja laitoin lihat sekaan. Tuli muuten tosi hyvää ja ainakin hintaansa nähden paljon parempaa kuin mitä sillä rahalla voisi muuten tehdä.

Tästä ei ihan vielä plussaa voi antaa mutta lupaan ostaa popcorneja.
Vladi
26.02.2013 08:26:55 (muokattu 26.02.2013 08:29:05)
mpekkanen: Totta kai tästä vedetään herneitä nenään oikein pussitolkulla,mutta niin se asia vaan on.

Nokun ei se vain ole. En ymmärrä sun pyrkimyksiä vetää linjoja suoriksi milloin tiluttavasta nuorisosta, milloin vanhoista comboista.

Ootko itse koskaan soittanut vanhalla Fender-combolla lujalla? Mielestäni täällä m.netissä on suht yleinen konsensus siitä, että juuri noissa pienemmissä säröissä/päätesäröissä noilla parhaimmillakin mallintavilla (Axe-FX, Eleven Rack jne.) se suurin kehitystä kaipaava osa-alue. Sama päätepörinä on taas se The Juttu mainituissa Fender-comboissa.. Vilkaise vaikka tuota Axe-FX-ketjua referenssiksi. POD:it ja Behringerit taas ovat dynamiikaltaan niin kuolleita, että puukorvaisempikin kuulisi eron.

Ja miksi pitää soittaa nimenomaan Tokailla? Hyviä kitaroitahan nekin ovat, monet ammattilaisetkin käyttää.

Turhaa, provosoivaa ja yleistävää vastakkainasettelua henkilöltä, joka ei itse taida tietää, mistä puhuu.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
mpekkanen
26.02.2013 18:15:43 (muokattu 27.02.2013 07:59:20)
Vladi: Nokun ei se vain ole. En ymmärrä sun pyrkimyksiä vetää linjoja suoriksi milloin tiluttavasta nuorisosta, milloin vanhoista comboista.

Ootko itse koskaan soittanut vanhalla Fender-combolla lujalla? Mielestäni täällä m.netissä on suht yleinen konsensus siitä, että juuri noissa pienemmissä säröissä/päätesäröissä noilla parhaimmillakin mallintavilla (Axe-FX, Eleven Rack jne.) se suurin kehitystä kaipaava osa-alue. Sama päätepörinä on taas se The Juttu mainituissa Fender-comboissa.. Vilkaise vaikka tuota Axe-FX-ketjua referenssiksi. POD:it ja Behringerit taas ovat dynamiikaltaan niin kuolleita, että puukorvaisempikin kuulisi eron.

Ja miksi pitää soittaa nimenomaan Tokailla? Hyviä kitaroitahan nekin ovat, monet ammattilaisetkin käyttää.

Turhaa, provosoivaa ja yleistävää vastakkainasettelua henkilöltä, joka ei itse taida tietää, mistä puhuu.

Multa itseltä kyllä löytyy hieman vanhempi Fender pro junior ja siinä on hyvät soundit. Se ei ole ainoa putkivahvistin jonka omistan ja jollaisia mulla muutenkin on ollut. Kuitenkin joskus soitin eräällä Behringerin mallintavalla combolla useamman vuoden bändin kanssa ja se toimi siinä vallan mainiosti. Oikeasti yllätyin miten hyvä se soundillesesti olikin. Ainoa huono puoli siinä oli se että ne trasistori watit eivät ehkä olleet ihan vastaavia näiden putkivehkeiden kanssa. silloin bändissä oli myös toinen kitaristi ja hänellä oli Line6 combo ja siitä lähti enemmän möykkää,mutta mallinnokset olivat minusta huonompia.
Tokain otin vain esimerkiksi,se olisi voinut olla joku muukin kitara merkki.

Annoin plussan tämän alkuperäisen jutun kirjoittajalle,mutta syy siihen miksi laitoin tämän oli se että monella tuntuu olevan käsitys että kun euroja laitetaan tiskiin suuri pino ja laitteet on vintagea niin niissä on automaattisesti jotenkin aivan uskomattoman hyvä soundi. Näin se asia ei aina ole.

Muokkaan tätä hieman ja laitan esimerkin. Eli slide soitossa voi löytyä todella hyvä soundi jostain danon kitarasta(edullisesta kitarasta) joka ei maksa maltaita ja siihen hommaan voi käydä joku muukin vahvistin kuin todella kallis vuosikerta Fender/Vox/Marshall tai joku muu custom kasattu vehje.
svilo
26.02.2013 19:30:01
mpekkanen:monella tuntuu olevan käsitys että kun euroja laitetaan tiskiin suuri pino ja laitteet on vintagea niin niissä on automaattisesti jotenkin aivan uskomattoman hyvä soundi. Näin se asia ei aina ole.

..näin se on ihan myös uudempien koneiden kanssa, yleensä *user error* ;)

/s
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Gabe
26.02.2013 20:09:38 (muokattu 26.02.2013 20:10:56)
mpekkanen: monella tuntuu olevan käsitys että kun euroja laitetaan tiskiin suuri pino ja laitteet on vintagea niin niissä on automaattisesti jotenkin aivan uskomattoman hyvä soundi. Näin se asia ei aina ole.

svilo: ..näin se on ihan myös uudempien koneiden kanssa, yleensä *user error* ;)

/s

Mutta isommalla rahasummalla voi lähtökohtaisesti olettaa saavansa jotain hieman parempaa kuin satasella parilla. Ja ehkä tuommoinen vintage Fender inspiroi soittamaan hieman enemmän kuin halpis behinger, ei ollenkaan merkityksetn seikka ainakaan minusta.

e. Mutta jokainen vetää sillä millä parhaaksi katsoo.
krk
26.02.2013 20:24:29 (muokattu 26.02.2013 20:28:41)

Hienoja soundeja Juccizella!

Sanotaan nyt vielä sellainenkin viisastelu että ei ne vehkeet itsekseen soi, vaikka olisivat miten kalliita ja vintageja (oli kyllä hyvät feedbackit tossa...:)). Niin että se on se soittaja joka saa kaivettua ne hyvät soundit esiin tai sitten ei.

------------

Juccizen kamat on ihan maailmanluokan vehkeitä, ja niiden dokumentoiminen Kemper-profiloinnilla olisi jo kulttuurihistoriallisesti arvokasta.

Olen kanssa saanut sen käsityksen että Kemperin parhaat profiilit syntyvät pro-laitteilla asiansa osaavien henkilöiden käsissä. Niitä itse tehtyjähän on tarjolla tuhansia mutta laatu näyttää olevan aika heikkoa - tai ei siis riitä mitenkään aika siihen että perkaa 1500 profiilia joista yksi saattaa olla säätämällä ok. Sen sijaan noissa kaupallisissa profiileissa näyttää "hyötysuhde" olevan merkittävästi parempi. Toki kyse on myös makuasioista; ei ole aina profiilin huonoutta jos minä en siitä tykkää.

Mulla on siis Kemper ja olisin kyllä kiinnostunut olemaan mukana eli antamaan Kemperin käyttöön asialliseen profilointiprojektiin. Olen siis jo ollut ja olen edelleen myös valmis maksamaan hyvistä profiileista.

Yksi mahdollisuus olisi pystyttää suomalainen "profiilitehdas". Tässä esimerkkiä kaupallisten profiilien hintatasosta:

http://www.theampfactory.com/

Itseäni ei moinen liiketoiminta sen kummemmin kiehdo, mutta asiakkaan minusta voisi saada.

----------

E. aiheeseen liittyen, tässä esimerkki Kemperin Brownface-profiilista, pitäisi olla Fender Vibrolux 1963

http://maihinnousu.net/s/19081
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)