Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 587 88 89 90 91497 498 499 500 501
Decadetroll
21.02.2013 23:35:08
korvaoo: ei nyt varsinaisesti ehkä ole turvonnut hintapyyntö, mutta kertokaas, kun törmäsin tossa torilla ko keppiin: ESP Viper Custom Shop STBK notta mikä s***na tossa maksaa? melko hyvin viimeistelty, mutta muuten hyvin peruskepin oloinen, kansikin tehty kahdesta erillisestä loimuvaahterapalasesta. Custom stanssi lavassa nostaa hintaa 5 tonnia? :)

Mikä maksaa customissa yleensä? :)

Harvoinpa näkee customiakaan, missä on loimukansi yhdestä palasesta. Symmetria lienee kuitenki aika haluttu juttu noin keskimääräisesti, siksipä ns. bookmatch.
Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
korvaoo
22.02.2013 13:37:11
Decadetroll: Mikä maksaa customissa yleensä? :)

Harvoinpa näkee customiakaan, missä on loimukansi yhdestä palasesta. Symmetria lienee kuitenki aika haluttu juttu noin keskimääräisesti, siksipä ns. bookmatch.

tossakun ei taida olla edes kirjanen vaan kahdesta ihan eri palasta tehty, ainakin pikaseen syitä katsellessa siltä vaikuttaisi.
kaikki paitsi on turhaa.
naavanka_
22.02.2013 14:44:16
korvaoo: tossakun ei taida olla edes kirjanen vaan kahdesta ihan eri palasta tehty, ainakin pikaseen syitä katsellessa siltä vaikuttaisi.

http://chanarchive.org/content/50_b/109752412/1232015557399.jpg
korvaoo
22.02.2013 17:26:03
naavanka_: http://chanarchive.org/content/50_b/109752412/1232015557399.jpg

ei pitäs lähteä lainkaan mukaan tähän, mutta jotenkin tuli kyllä mieleen seuraava kuva ko. kapineesta:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/ … O-n0nUgRgBdj8dWD3VPBhQ4FiOlegphi5gs
kaikki paitsi on turhaa.
trih
22.02.2013 17:33:16
korvaoo: tossakun ei taida olla edes kirjanen vaan kahdesta ihan eri palasta tehty, ainakin pikaseen syitä katsellessa siltä vaikuttaisi.

ESPin tapauksessa veikkaan, että siinä on jokin idea, joka ei näy tänne asti. Voi tietenkin olla tehty miten sattuu, mutta vaikea uskoa. Esim. pääsääntöisesti niiden custom shopissa tekee yksi heppu koko kitaran alusta loppuun. Tuo on tosin jotain custom-sarjaa eikä yksittäistapaus eli liukuhihnahommaa tietenkin.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
LaMotta
22.02.2013 21:26:13

opel99: jos on customshop espin hinta huikea,niin käykääs katsomassa toomannin sivuilla mitä private stock pärssiset maksaa,niistä voi jo kysyä mikä v***u niissä maksaa.

Koristelun lisääntyminen sekä erikoisemmat puut + muut materiaalit. Soiko se sitten hintaeron verran paremmin, onkin toinen juttu. Perus CEkin soi jo tosi hyvin. Jos tuo soi vielä neljä kertaa paremmin, soi se koko matkan USAsta Eurooppaan ja vielä 25 vuotta senkin jälkeen.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Old Joe
22.02.2013 23:00:13
LaMotta: Koristelun lisääntyminen sekä erikoisemmat puut + muut materiaalit. Soiko se sitten hintaeron verran paremmin, onkin toinen juttu. Perus CEkin soi jo tosi hyvin. Jos tuo soi vielä neljä kertaa paremmin, soi se koko matkan USAsta Eurooppaan ja vielä 25 vuotta senkin jälkeen.

Automaattikitara :D
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Dunga
23.02.2013 11:05:06
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=729421&fb=1

Suht kova hinta kun uusi irtoaa 777e hintaan esim. Music store kölnistä.

Itse kitara on kyllä hieno ja speksit kohdillaan, ei siinä.
War... war never changes.
hallu
23.02.2013 11:42:40
Void: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=729421&fb=1

No toisaalta tuota kitaraa on modattu eli Lollarin mikit vaihdettu ja lukkovirittimet, pleksi ja tremolon blokki. Pitäisi kysyä myyjältä saako orkkikset mukaan, niin kyllähän tuo jo vähän sitä hintaa kohtuullistaa vallankin jos alkuperäiset osat tulee kitaran mukana, niin noille osillehan voi laskea ja melkolaillakin hintaa (varmaan 200-300 euon luokkaa uutena joten käytetynäkin voi niille pikkuisen antaa arvoa).

Muuten en ota kantaa, voihan se ollakin liian kallis, mutta halusin vain huomauttaa että se saksan kitarahan ei ole ihan sama kuin tuo myynnissä oleva (juurikin noiden vaihdettujen osien osalta).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
JaaGeRMaisTeR
23.02.2013 11:44:11
Void: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=729421&fb=1

Totta turiset. Mutta tuota kauppaa olenki ettiskellyt :)
Dunga
23.02.2013 11:44:13 (muokattu 23.02.2013 11:45:07)
hallu: No toisaalta tuota kitaraa on modattu eli Lollarin mikit vaihdettu ja lukkovirittimet, pleksi ja tremolon blokki. Pitäisi kysyä myyjältä saako orkkikset mukaan, niin kyllähän tuo jo vähän sitä hintaa kohtuullistaa vallankin jos alkuperäiset osat tulee kitaran mukana, niin noille osillehan voi laskea ja melkolaillakin hintaa (varmaan 200-300 euon luokkaa uutena joten käytetynäkin voi niille pikkuisen antaa arvoa).

Muuten en ota kantaa, voihan se ollakin liian kallis, mutta halusin vain huomauttaa että se saksan kitarahan ei ole ihan sama kuin tuo myynnissä oleva (juurikin noiden vaihdettujen osien osalta).

No käsittääkseni toi 750e hinta on orkkisosilla ja 950e hinta lisäromujen kanssa.

Eli edelleen kallista puuhaa.

e. lukkovirit ja laukkuhan ovat ihan orkkiskamaa tuossa.
hallu
23.02.2013 11:50:06
Void: No käsittääkseni toi 750e hinta on orkkisosilla ja 950e hinta lisäromujen kanssa.

Eli edelleen kallista puuhaa.

e. lukkovirit ja laukkuhan ovat ihan orkkiskamaa tuossa.

Okei niinpä näytti olevankin, en vain heti huomannut. Okei kallis on siltä osin. Varmaan kun kitara on ostettu kitarapajalta, niin hinta on määritelty siitä mitän on itse maksanut siitä eikä ole huomannut katsoa kuinka halvalla tuolta maailmalta noita saa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
mpekkanen
23.02.2013 12:30:10
Pakko kyllä kirjoittaa nyt aiheesta. Kun ostaa jostain suomalaisesta soitinliikkestä kitaran ja sitten kun sitä on myymässä niin aina joku löytää sivuston jossa sitä samaista peliä myydään huomattavasti halvemmalla. Useasti se soitin ei ole edes sama kitara ja sekin saattaa unohtua ettei ole sen nettisivun luotettavuudesta mitään takeita ja myöskin se että ne postikulut tulee siihen päälle. Hyvällä tuurilla vielä tullitkin jos se on vaikka jenkeistä. Se suomesta ostettu käytetty kitara voi olla hyvissä säädöissä ,vaikka olisi hieman enemmän maksanutkin kuin jossain saksassa. Myös voi olla niinkin että samaa kitaraa saa edullisesti jonkun tietyn värisenä ja tottakai siihen esimerkkiin kaivetaan se kaikista halvin. Thomann taitaa olla Euroopan suurin musiikkipostimyyntiliike,että on varmasti selvä että heidän tilaukset vaikka Fenderiltä on ihan toista luokkaa kuin mitä Suomessa niitä myydään yhteensä. Musiikkiliikkeitä on Suomessa mennyt nurin tosi paljon parinkymmenen vuoden aikana,eikä tulevaisuus sen suhteen näytä kyllä paremmalta.
Valitetaanko siis seuraavaksi ja tulevaisuudessa kun olisi niin paljon mielenkiintoista tavaraa,mutta kun sitä ei pääse missään kokeilemaan. Nythän jo on niin,mutta vielä enemmän.
Ja toisekseen jos itse ei ole ostamassa ja muutenkin on taskussa vain reiät niin eikö ole melko sama mitä joku maksaa. Sitten on eriasia jos selkeästi yritetään kusettaa.
Dunga
23.02.2013 12:38:07 (muokattu 23.02.2013 12:42:14)
mpekkanen: Ja toisekseen jos itse ei ole ostamassa ja muutenkin on taskussa vain reiät niin eikö ole melko sama mitä joku maksaa. Sitten on eriasia jos selkeästi yritetään kusettaa.

No tästä tapauksesta pitää kyllä sanoa että olin ostamassa ja tätä tarjottiin kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla piti kieltäytyä koska ei kiinnosta maksaa KÄYTETYSTÄ uuden hintaa.

Eli: huomioi nyt hyvä mies, että tässä nyt puhutaan käyteystä joka on uuden hintainen.

Uutena ostettaessa: Säädöt osaan itse tehdä, joten ei kiinnosta senkään takia maksaa ylihintaa. Jos osuu nettikaupasta tilatessa huono soitin, sen voi palauttaa.

Eli ei ole sama mitä "joku maksaa", kun tuota rahaa nyt ei ylimalkaisen paljon ole siunaantunut.
jkourula
23.02.2013 12:56:20
Uudessa on myös takuu, joka voi olla hyvinkin arvokas jos vaikka kitaran kaula vääntyy vuodessa käyttökelvottomaksi.
artal
23.02.2013 13:00:50
jkourula: Uudessa on myös takuu, joka voi olla hyvinkin arvokas jos vaikka kitaran kaula vääntyy vuodessa käyttökelvottomaksi.

Mutta eikös tämä ongelma ole jo käytetyssä ohitettu. Ei kai se kaula yhtäkkiä vaikka viiden vuoden ikäisessä kitarassa väänny?
jkourula
23.02.2013 13:10:58
artal: Mutta eikös tämä ongelma ole jo käytetyssä ohitettu. Ei kai se kaula yhtäkkiä vaikka viiden vuoden ikäisessä kitarassa väänny?

Viiden vuoden ikäisessä luultavasti. Pointti silti pätee uudemmissa kitaroissa ja erityisesti sähkölaitteissa.
mpekkanen
23.02.2013 13:17:28
Void: No tästä tapauksesta pitää kyllä sanoa että olin ostamassa ja tätä tarjottiin kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla piti kieltäytyä koska ei kiinnosta maksaa KÄYTETYSTÄ uuden hintaa.

Eli: huomioi nyt hyvä mies, että tässä nyt puhutaan käyteystä joka on uuden hintainen.

Uutena ostettaessa: Säädöt osaan itse tehdä, joten ei kiinnosta senkään takia maksaa ylihintaa. Jos osuu nettikaupasta tilatessa huono soitin, sen voi palauttaa.

Eli ei ole sama mitä "joku maksaa", kun tuota rahaa nyt ei ylimalkaisen paljon ole siunaantunut.

Tätä juttua ei kyllä ollut mitenkään henkilökohtaisesti juuri sinulle tarkoitattu. Minulla on itsellä myyni-ilmoitus ja kun eilen erään ihmisen kanssa yritettiin päästä kauppoihin niin häneltä tuli linkkejä joihinkin paikkoihin mistä ne mun osat sai halvemmalla kuin suomesta. Sitä hän ei ottanut huomioon ettei siinä hinnassa ollut ihan kaikkea mitä siihen mun tallan mukana olisi tullut jotka siihen kuuluisi kumminkin hommata. Myös ne postikulut unohtuivat häneltä täysin.
Kuitenkin katsoin tätä kitarailmoitusta josta sinä nyt puhuit niin onhan se melkein samanhintainen kuin uusi jos se uusi saksassa maksaa 777 ja tämä pyytää 750 samaisesta joita on 2 kpl tullut kitarapajalle. Hän on luultavasti maksanut siitä enemmän kuin sen saksan hinnan. Se korkeampi hintahan oli niiden erillaisten modausten takia korkeampi ja varmasti hän sen 200 euroa saa niistä osisita jos joku haluaa orginaalina tuon soittimen.
Oliko vielä niin että koko kitaraa oli valmistettu vain 200 kpl ihan maailman laajuisesti. Ei tuo minusta ole ihan älytön pyynti soittimesta,jonka arvo ei varmasti ainakaan laske. Osta ihmeessä se saksan kitara pois jos sen noin halvalla saa.
Dunga
23.02.2013 13:24:55 (muokattu 23.02.2013 13:25:54)
Kuitenkin katsoin tätä kitarailmoitusta josta sinä nyt puhuit niin onhan se melkein samanhintainen kuin uusi jos se uusi saksassa maksaa 777 ja tämä pyytää 750 samaisesta joita on 2 kpl tullut kitarapajalle. Hän on luultavasti maksanut siitä enemmän kuin sen saksan hinnan. Se korkeampi hintahan oli niiden erillaisten modausten takia korkeampi ja varmasti hän sen 200 euroa saa niistä osisita jos joku haluaa orginaalina tuon soittimen.
Oliko vielä niin että koko kitaraa oli valmistettu vain 200 kpl ihan maailman laajuisesti. Ei tuo minusta ole ihan älytön pyynti soittimesta,jonka arvo ei varmasti ainakaan laske. Osta ihmeessä se saksan kitara pois jos sen noin halvalla saa.

Yleensä vain käytettynä ostan kamaa, mutta tuo hinta sai kyllä harkitsemaan uudenkin ostoa. Sen verran kiinnostava peli kuitenkin. Keräilyarvoa en usko tuollaisen keräävän...

Mutta kuitenkin jälleen vei käytetty voiton ja Eric Johnson strato tarttui mukaan torilta.

Mutta tuohon aiheeseen vielä: mulle ostajana on yksi hailee mitä omistaja on myymästään romusta maksanut. Ajattelen vain ja ainoastaan omalla lompakollani.

Mikäli on päässyt käymään niin että ostaja on maksanut ylihintaa ja se näkyy hinnassa, jää kaupat useimmiten tekemättä koska ei vaan järki veny siihen, että minä maksaisin "yli markkinahintojen" koska toinenkin on niin tehnyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)