Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Toivoisin apua etuaste asiassa
1
rso
20.02.2013 09:54:02 (muokattu 20.02.2013 09:55:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve,
 
Nyt olisi kipeästi tarvetta mahdollisimman hiljaiselle etuasteelle. Teen äänityksiä hiljaisissa paikoissa ja myös siellä, missä ei ole aina sähköä tarjolla. Eli etuaste olisi hyvä olla patteritoiminen. Tallentimena minulla on Zoom h4n ja Roland r-26.
 
Teen efekti ja ambienssi -äänityksiä, lähinnä omia samplekirjastoja varten. Tällä hetkellä ongelmana on näiden kahden tallentimen etuasteiden kohina, joka tulee esiin varsinkin hiljaisessa ympäristössä.
 
Toivelista:
 
- mahdollisimman HILJAINEN!!
- mielellään pattereilla/akuilla toimiva
- mielellään kaksi kanavainen, tai jos samaan rahaan saa kaksi yksikanavaista.
- max. 500e
 
Tiedän että 500e ei ole paljon, mutta kertokaa mitä sillä saa vai saako mitään?
 
Kapane
20.02.2013 12:59:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

500 ei saa oikeen juuri mitään. Jokin Sound Devicesin mikseri voisi olla tässä kohtaa hyvä, mutta joudut silti kikkailemaan Zoomin kanssa.
 
Tutki kuitenkin vaihtoehdot
- Sound Devices
- Nagra
- Fostex
 
http://vimeo.com/46875594#at=0
Kapane
20.02.2013 13:00:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.sounddevices.com/products/usbpre2/key-features/
 
http://vimeo.com/46875594#at=0
rso
20.02.2013 13:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kapane: http://www.sounddevices.com/products/usbpre2/key-features/
 
Kiitoksia. Tiedän, että tuolla 500e on aika hankala löytää mitään kunnollista, mutta uskon että sillä löytyy jotain ja sitä jotain etsin.
 
Tuota Sound devicesin kaksikanavaista olen katsellut. Se olisi muuten ihan loistava, mutta on tuplasti oman budjettini hintainen (noin 1000e).
 
Olisiko mitään muuta? Jos miettii noiden tallentimien omia rupuetusia, luulisi tuolla 500e löytyvän kyllä parannusta. Kuitenkin tärkeimpänä ominaisuutena pidän hiljaisuutta.
 
Antti1
20.02.2013 13:40:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee mieleen myös, että ovathan sulla sit mikitkin tarkoitukseen sopivat? Riittävän pieni pohjakohina niissä ja tarpeeksi herkkyyttä, jottei etusta täydy luukuttaa täysillä. Suuntakuviot ja kunnon tuulisuojat sit tietty kans. Ainakin monissa halvemmissa etusissa usein gainisäädön ääripäätä lähestyttäessä alkaa häiriöt kasvamaan eksponentiaalisesti verrattuna hyötysignaaliin --> ei hyvä juttu. Sikäli olisi syytä panostaa myös jo mikkeihin.
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
rso
20.02.2013 13:48:28 (muokattu 20.02.2013 13:49:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tulee mieleen myös, että ovathan sulla sit mikitkin tarkoitukseen sopivat? Riittävän pieni pohjakohina niissä ja tarpeeksi herkkyyttä, jottei etusta täydy luukuttaa täysillä. Suuntakuviot ja kunnon tuulisuojat sit tietty kans. Ainakin monissa halvemmissa etusissa usein gainisäädön ääripäätä lähestyttäessä alkaa häiriöt kasvamaan eksponentiaalisesti verrattuna hyötysignaaliin --> ei hyvä juttu. Sikäli olisi syytä panostaa myös jo mikkeihin.
 
Hyvä huomio. Eivät ole, ainakaan laatunsa tai herkkyytensä puolesta. Päämikkeinä minulla on Oktava MK 012 pari, Rode NT2 ja Rode NTG2. Mikkejä olen nihkeä vaihtamaan koska helpompaa ja edullisempaa on hommata se hyvä etunen.
 
Olen antanut itselleni ymmärtää että esim. fetheadilla voisin halvalla nostaa noiden mikkien heikkoa signaalia ennen varsinaista etusta.
 
Antti1
20.02.2013 13:53:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rso: Hyvä huomio. Eivät ole, ainakaan laatunsa tai herkkyytensä puolesta. Päämikkeinä minulla on Oktava MK 012 pari, Rode NT2 ja Rode NTG2. Mikkejä olen nihkeä vaihtamaan koska helpompaa ja edullisempaa on hommata se hyvä etunen.
 
No eihän noi huonoimmasta päästä tosiaankaan ole, muttei välttämättä ihan minkään linnunviserryksen äänittelyn standardejakaan. Mut palikka kerrallaan vaan, etunen tossa varmaan enempi nyt tökkii.
 
Olen antanut itselleni ymmärtää että esim. fetheadilla voisin halvalla nostaa noiden mikkien heikkoa signaalia ennen varsinaista etusta.
 
No joo, mutta etunenhan sekin on. Kannattaa tsiigailla jos noi rahat sijoittamalla saisi kuitenkin suoraan fiksumman etusen. Noilla tulee mukaan kuvioon kuitenkin erityisesti phantomin laatu suhteessa kohinaan, muuttavat impedanssia yms. Kuinka paljon sillä on merkitystä taas, selvinnee ainoastaan kokeilemalla.
 
Sori, etten osaa nyt ehdottaa sulle mitään tiettyä laitetta, yritän vain antaa vähän uutta ajateltavaa aiheen ympäriltä. :)
 
"Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train." -Henry Rollins
rso
20.02.2013 14:32:38 (muokattu 20.02.2013 14:34:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan nämä kuvauspuolen lootat mistään kotoisin: http://www.juicedlink.com/ ??
 
Noissa ainakin ulkoinen rakenne ja lähtö 3,5mm on heikko lenkki. Vaikea myös uskoa että etuset olisivat kovinkaan laadukkaita. Mutta menevät ainakin budjettiin ja ovat kenttäkäyttöisiä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «