painofdespair 19.01.2013 14:47:49 | |
---|
RaskasMielinen: Powerball I:ssä nyppii juurikin Lead-kanavien yhteinen EQ. Oma komppisoundini on erittäinkin skoopattu, kun taas sooloihin haluan minäkin korostaa middleä. Tuo erillinen EQ-spedu kuukostaa siten erinomaisen hyvälle idealle! Itseltäni löytyy myös tuo Me-70 -multipaavo. Laiskana käytän sitä edit-tilassa mutta voisihan sen muistipaikoille käsittääkseni rakentaa sooloihin sopivia efektikattauksia, joissa hyödyntäisi myös sen EQ:a? Jaksa kaivaa manuaalia... Koska siis olen laiska, niin korostan sooloissa keskialuetta EQ:n sijaan polkaisemalla tuon multopaavon kompuran päälle solo-asetuksella. Lisäksi polkaisen kehiin samaisen multipaavon oman distortionin, josta pidän jopa enemmän kuin itse omistamistani parista erlillissäröttimestä. Moni oletettavasti naureskelee tuollaisen multpaavon käytölle ja hipostelee mieluummin ziljoonan erillisspedun huolellisesti valitulla kattauksella. Multipaavo ei ehkä saa Valvestatea kuulostamaan mukama Rectolta mutta Recton tai Powerballin kaverina ajaa asiansa: the soundi tulee styrkkarista ja sitä vain hieman maustetaan erillislaitteen tarjonnalla. Vähintäänkin kyseinen poljin on helppo tapa tutustua efekteillä maustamisen maailmaan. Kaikkea sekään ei toki kata. Oma perversioni on high gain -vahvistin plus miedohko nauhakaikumallinnos. Hellraiser sopii siinäkin kattauksessa luutuksi mainiosti mutta mielestäni kaikkein parhaiten tähtitarhat tavoittaa vaahteraotelautaisen ynkkä-straton kaulamikillä:D Jees, kyllähän tolla multipötköllä pitäis jaksaa leikkiä enemmän. Parit omat kanavat oon tehnyt, oikeastaan ihan hyvälle kuulostaa! Pystyykö muka tuon ME-70:n EQ asettamaan erikseen kaikille polkimille? Omasta mielestäni EQ:ta voisi säätää pois ja päälle vain sen polkimen avulla, eikä joka presenttiin voi eri EQ:ta tehdä. |
BaldieFarman 19.01.2013 20:02:56 | |
---|
painofdespair: Jees, kyllähän tolla multipötköllä pitäis jaksaa leikkiä enemmän. Parit omat kanavat oon tehnyt, oikeastaan ihan hyvälle kuulostaa! Pystyykö muka tuon ME-70:n EQ asettamaan erikseen kaikille polkimille? Omasta mielestäni EQ:ta voisi säätää pois ja päälle vain sen polkimen avulla, eikä joka presenttiin voi eri EQ:ta tehdä. En ole omistanut kyseistä laitetta, mutta sehän on cosm-mallintava, täysin tikitaalinen vetkutin? Tuntuis TODELLA oudolta, etteikö siinä vois muka säätää jokaisen presetin eq:ta vapaasti. |
RaskasMielinen 20.01.2013 00:40:20 | |
---|
Jucciz: Jos sun pitää jaetulla EQ:lla saada scoopattu ja keskialuevoittoinen soundi, kannattaa tehdä homma niin päin, että säädät vahvistimesta ronskisti middleä soolosoundia varten ja sitten EQ-pedaalilla rakennat sen scoopatun komppisoundin... koska jos sää vahvistimen päästä syöt middlet pois, niitä voi olla hankala tuutata sinne millään pedaalilla takaisin. Hyvä ja tärkeä huomio! Logiikka tuossa on ihan selvä vaikka se unohtuu - näemmä ainakin itselläni - helposti jos/kun rupee "järkeilemään" niin että mä nyt tässä hion "toki" ensin sen mitä soitan ensin eli komppisoundin... Siis: kiitos:) |
yanera 21.01.2013 19:52:44 | |
---|
Laita eq efektilenkkiin. Siten saa irti vaikka mitä... Toiset menee toiset tulee, mutta minä tärisen. |
Minkähän mallista wah wah pedaalia kannattaisi ostaa? Tarkoituksena olisi maustaa maiden -tyylisiä sooloja hiukan lisää. Esimerkkeinä vaikkapa run to the hills, fallen angel sekä puolet sooloista jotka livenä vetävät. Kitarana jaskan sl3 emg mikeillä ja pääasiallisesti soitettais rolandin cube 40xl:n läpitte. Paikallisessa liikkeessä kävin kokeilemassa Voxin peruspedaalia mutta mitään vertailukohtia ei ollut huonon tarjonnan takia. Ehkäpä dunlopin cry baby? Mietteitä tai ideoita? |
Tawsky 20.02.2013 09:34:07 | |
---|
blithe6x: Minkähän mallista wah wah pedaalia kannattaisi ostaa? Tarkoituksena olisi maustaa maiden -tyylisiä sooloja hiukan lisää. Esimerkkeinä vaikkapa run to the hills, fallen angel sekä puolet sooloista jotka livenä vetävät. Kitarana jaskan sl3 emg mikeillä ja pääasiallisesti soitettais rolandin cube 40xl:n läpitte. Paikallisessa liikkeessä kävin kokeilemassa Voxin peruspedaalia mutta mitään vertailukohtia ei ollut huonon tarjonnan takia. Ehkäpä dunlopin cry baby? Mietteitä tai ideoita? Dunlopin perus Cry Babyt on aika takuuvarma valinta, taitaa olla Maidenin ukoillakin räkkimallin vastaavat käytössä. Iteltäni löytyy Ibanezin Weeping Demon, jossa on vähän säätövaraakin. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
blithe6x 20.02.2013 16:07:25 | |
---|
ADEHD:Iteltäni löytyy Ibanezin Weeping Demon, jossa on vähän säätövaraakin. Onko säätö hyödyllinen? Onkohan sitä järkeä lähtä suoraan ostamaan säädettävää mallia vai ei? Ei sitä paljon muuten tule käyteltyä muutakuin noissa sooloissa... Tuleehan wah wahit yleensä kitaran ja vahvarin väliin, ei efektilooppiin? |
mattim 20.02.2013 19:12:35 (muokattu 20.02.2013 19:13:28) | |
---|
kimurantti1: Tämä. On helpompaa leikata taajuuksia jotka on olemassa kuin korostaa taajuuksia joita ei ole olemassa. Toisekseen, kun leikkaa sillä EQ:lla, tulee automaattisesti vähän vähemmän kohinaa kuin korostamalla. Ei sillä etteikö boostata ja korostaakin EQ:lla voisi, itse teen niin, mutta mä en kovin skuuppisoundilla muutenkaan soita, niin ei tarvi korostaa kuin ihan snadisti. Mikä vaan toimii parhaiten. On mahdollista leikata taajuuksia jotka on olemassa kun taas ei ole mahdollista korostaa taajuuksia joita ei ole olemassa. |
Ziggy Bubba 20.02.2013 20:57:39 | |
---|
blithe6x: Onko säätö hyödyllinen? Onkohan sitä järkeä lähtä suoraan ostamaan säädettävää mallia vai ei? Ei sitä paljon muuten tule käyteltyä muutakuin noissa sooloissa... Tuleehan wah wahit yleensä kitaran ja vahvarin väliin, ei efektilooppiin? Ite käytän ennen säröjä, heti virittimen jälkeen. Toki kannattaa kokeilla myös lenkissä. Mun mielestä se vaan toimii vähän liikaa volume-pedaalin tapaan - ennen säröjä soundi on miedompi. En ole suurin perus Itku Vauvan ystävä. Yläpäät on vähän riipivät ja alapäät muhjuset, mutta monet ei ole yhtä tarkkoja näistä. Eli maun mukaan. |
blithe6x 20.02.2013 22:49:50 | |
---|
Tuskin kannattaa lähteä kokeilemaan suurempaa paikkaan tuota kun matkasta koituu jo puolet laitteen hinnasta kuluina... Uskaltaisikohan sitä vaan tilata cry babyn sokkona thoomannilta? |
AngieRainbow 20.02.2013 23:43:27 | |
---|
blithe6x: Tuskin kannattaa lähteä kokeilemaan suurempaa paikkaan tuota kun matkasta koituu jo puolet laitteen hinnasta kuluina... Uskaltaisikohan sitä vaan tilata cry babyn sokkona thoomannilta? Toriltahan saa noita jatkuvasti noin 50 euron hintaan. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=728485 What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |