Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 510 11 12 13 1428 29 30 31 32
Old Joe
17.01.2013 22:59:31
Sattuipa minullekin viime kesänä: Olin ostamassa syntsämodulia ja olin sopinut myyjän kanssa ajan ja paikan mistä noutaa. Sain hankittua itselleni tuuraajan ja lähdin ajamaan. Sopiva maksullinen parkkipaikkakin löytyi, joten olin myyjän ovikelloa rimputtelemassa hyvissä ajoin. Määräaika tuli ja meni. Soitin useamman kerran myyjän kännykkään - ei vastausta. Odottelin runsaan puoli tuntia, jonka jälkeen lähdin ajelemaan takaisin ja juuri perille tultua myyjä soitti naureskellen, että "sori, en huomannut ajan kulua". Sanoin tylysti että "tämä olikin tässä" ja painoin puhelimen kiinni. Matkamittariin kertyi n. 40 km ja tuuraajalle lupailemani puolentoista tunnin reissu venäti yli kahteen tuntiin. Päähän otti kuin pientä oravaa.
Sain sitten toiselta myyjältä tuollaisen modulin, vieläpä himpun halvemmalla ja siinä homma hoitui mallikkaasti.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
Jucciz
17.01.2013 23:05:42
Old Joe: Sattuipa minullekin viime kesänä: Olin ostamassa syntsämodulia ja olin sopinut myyjän kanssa ajan ja paikan mistä noutaa. Sain hankittua itselleni tuuraajan ja lähdin ajamaan. Sopiva maksullinen parkkipaikkakin löytyi, joten olin myyjän ovikelloa rimputtelemassa hyvissä ajoin. Määräaika tuli ja meni. Soitin useamman kerran myyjän kännykkään - ei vastausta. Odottelin runsaan puoli tuntia, jonka jälkeen lähdin ajelemaan takaisin ja juuri perille tultua myyjä soitti naureskellen, että "sori, en huomannut ajan kulua". Sanoin tylysti että "tämä olikin tässä" ja painoin puhelimen kiinni. Matkamittariin kertyi n. 40 km ja tuuraajalle lupailemani puolentoista tunnin reissu venäti yli kahteen tuntiin. Päähän otti kuin pientä oravaa.
Sain sitten toiselta myyjältä tuollaisen modulin, vieläpä himpun halvemmalla ja siinä homma hoitui mallikkaasti.

Ei pitäis lukea näitä. Alkaa vaan tympimään (alaikäisiä lukijoita varten sorvattu lievennetty ilmaus). Mikä hitto siinä on, ettei ihmiset voi tehdä niinkuin sovitaan, etenkin kun on kyse kaupankäynnistä? Ihan normaalit käytöstavat ovat kateissa pahan kerran.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Gabe
17.01.2013 23:22:31
Ei ketään nyt lynkkaamaan tarvitse alkaa, mutta en kyllä ymmärrä tämmöistä päänsilittelyä tai että ei saisi antaa palautetta tämmöisestä toiminnasta. Toiselle voi pahassa tapauksessa tulla rahallistakin tappiota, mielipahasta puhumattakaan. Ei se tekstarin laitto oikeasti ole niin vaikeaa jos jotain yllättävää ilmaantuu. Itselleni ei onneksi montaa kertaa ole näin käynyt, mutta kyllä sitä silti aika tarkkana on nykyisin. Vielä tätä enemmän perseestä on jos menee lähettämään jollekin postiennakolla eikä sitä sitten noudeta. Mikähän tekosyy siihen on?

Tänne torille olisi kätevä semmonen palaute ominaisuus mikä ebayssakin on, sais heti selville millainen myyjä on kyseessä.
fox
18.01.2013 02:02:28

Gabe:
Tänne torille olisi kätevä semmonen palaute ominaisuus mikä ebayssakin on, sais heti selville millainen myyjä on kyseessä.

Se vaan, että kun tuo Tori on vaan sellanen "ilmotustaulu" ja ei sinällään oo tuon "ylläpidon" muuten hoitama tahi junailema, niin hankalahkoa olis tuollasen rekisterin pitäminen?? Ja toisaalta, mitäpäs sillä sitten käytännössä. Oletetaan vaikka, että jotkut kansalaiset rupeis kaverin tiliä boostaamaan, vaikka ihan jollain plektrakaupoilla. Onhan noita suuressa maailmassa vanhalla fleaBay -systeemillä nähty, niin feikkiprofiileja kuin noita boostattuja tilejäkin, kaveri myy satoja nappeja ja paperinukkeja (esimerkiks) ja sitten laittaa jotain arvokkaampaa kamaa myyntiin ynnä tekee kuprun. Ostaja tykkää että "onpas tuolla, satoja positiivisia diilejä ja 100% palautteella!" ja iskee kiinni.
Onhan tuolla noita ketjuja täälläkin, joissa voi jotain kauppakumppania kehua. Mutta kyllä se silti taitaa se perskohtainen vaikutelma siit vastapuolesta olla se, joka eniten painaa. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
FensonGibder
18.01.2013 07:23:57 (muokattu 18.01.2013 07:24:16)
AngieRainbow:
Tässä kävi eräs herrasmies taanoin kokeilemassa myynnissä olevaa kitaraani. Totesi kaiken olevan kunnossa ja ostavansa kitaran. Sovittiin, että hän tulee tiettynä päivänä tiettyyn aikaan hakemaan ja maksamaan kitaran. Sovitin menoni sen mukaan. No eihän se sankari tule. Ei vastaa puhelimeen eikä myöhemmin pikaviesteihin tai mihinkään. Sillä oli varmaan lapsi kipeänä tai se oli joutunut onnettomuuteen tai kuollut. Mnetissä se kyllä oli kirjautuneena, mutta ei kannata vastata, että 'sorry, en päässyt', kun on tuntematonkin vielä.

Voi vittu!

jos se oli kotimatkalla törmännyt kaljankipeeseen muusikkoon, joka myi ihanasti relikoituneen gibson LP custominsa vuodelta -78 viidelläkympillä.
Riffi, nyt.
Laulava Kylätohtori
18.01.2013 09:11:24
Jucciz: Ihan normaalit käytöstavat ovat kateissa pahan kerran.

Tämä on valitettavasti totta, eikä rajoitu pelkästään muusikoiden torille - eikä edes kaupankäyntiin yleensä...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
balanced1
18.01.2013 09:18:56
Laulava Kylätohtori: Tämä on valitettavasti totta, eikä rajoitu pelkästään muusikoiden torille - eikä edes kaupankäyntiin yleensä...

Tuntuu olevan sellainen yleinen välinpitämättömyys pop joka asiassa nykyään, etenkin nuorison osalta(ei tietysti pitäisi yleistää).
Töissä huomaa pahan asennevian nuorison keskuudessa kun tulee uusia työntekijöitä. Mikään ei kiinnosta ja sellainen yleinen uusavuttomuus ja hälläväliä asenne. Näkyy täälläkin, kun yrität sellaisen kanssa kauppaa tehdä tms, niin eihän siitä mitään tule kun vastaukset on tyliin: "emt, tai jotai niiku LOL mut kuitekii". No ehkä vaan olen wanha enkä ymmärrä :D
Laulava Kylätohtori
18.01.2013 09:43:22
balanced1: Tuntuu olevan sellainen yleinen välinpitämättömyys pop joka asiassa nykyään, etenkin nuorison osalta(ei tietysti pitäisi yleistää).
Töissä huomaa pahan asennevian nuorison keskuudessa kun tulee uusia työntekijöitä. Mikään ei kiinnosta ja sellainen yleinen uusavuttomuus ja hälläväliä asenne. Näkyy täälläkin, kun yrität sellaisen kanssa kauppaa tehdä tms, niin eihän siitä mitään tule kun vastaukset on tyliin: "emt, tai jotai niiku LOL mut kuitekii". No ehkä vaan olen wanha enkä ymmärrä :D

Näinhän se on. Töihin tullaan, koska huvittaa. Ollaan pois ilmoittamatta. Mitään ei pystytä tekemään, ellei joku pidä kädestä ja kerro yksityiskohtaisia ohjeita, mitä seuraavaksi pitäisi tehdä. Täydellinen oma-aloitteisuuden puute ym... Ja oma lajinsa ovat myös ne, jotka luulevat olevansa suoraan koulusta tultuaan maailmanjohtajia ja suuria herroja, joille kuuluu miljoonien palkka, mutta kyvyt ja paineensietokyky ovat nollassa....

Kaikki eivät tietenkään ole tällaisia, mutta tuntuu, että aina vain suurempi ja suurempi osa nuorisosta...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
joku muu sikko
18.01.2013 09:58:21
Viimeisen 2 viikon kokemukset: Yksi ilmoitus josta otin yhteyttä niin tuli vastaus että "meni jo". Ilmoitus hävisi sittemmin.
Sitten toinen kitaran myyjä joka ei jaksa vastata että meni jo tai vastata yhtään mitään sen jälkeen kun sai kitaransa myytyä (toki huomasin että ilmoitus poistui). Varmaan taas tätä sukupolvea, jota ei ole opetettu edes tervehtimään muita ihmisiä saati sitten vastaamaan kysymyksiin. :)
There is no school like "old school".
18is9
18.01.2013 10:03:29

Gabe:

Tuolla rumpupalstalla sellainen on käytössä.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Gabe
18.01.2013 10:04:27
fox: Se vaan, että kun tuo Tori on vaan sellanen "ilmotustaulu" ja ei sinällään oo tuon "ylläpidon" muuten hoitama tahi junailema, niin hankalahkoa olis tuollasen rekisterin pitäminen?? Ja toisaalta, mitäpäs sillä sitten käytännössä. Oletetaan vaikka, että jotkut kansalaiset rupeis kaverin tiliä boostaamaan

Onhan tuo totta tuokin. :/ Sinänsä jo turhauttavaa että tällaisia pitää edes miettiä. Jotta se toimisi niin pitäisi aika radikaaleja muutoksia tehdä. Nojoo, pari huijausyritystä minun kohdalleni on sattunut ja ne on kyllä selvinneet nopeasti viestejä vaihtaessa. Parit oharit olen saanut myös osakseni, toinen oli sellainen mitä jo vähän epäilin viestien laadun perusteella mutta toinen tuli ihan yllätyksenä. Näistäkään ei mitään sen suurempaa vahinkoa tai ajallista menetystä tullut. Valtaosa kaupoista on onneksi sujunut kuitenkin fiksusti ja vaivatta.
Shakata
18.01.2013 10:13:53
Itsekin olen aika paljon kauppaa tehnyt torilla (sekä ostanut, että myynyt) ja 99,9% tapauksista homma on toiminut aina todella mallikkaasti. Eriyisen hienoa on ollut jutella toisten harrastajien kanssa kitarakamoista ja musiikista yleensäkin.

Mun mielestä epäkohtia ja huonoja kokemuksia kaupanteosta saa ja pitääkin tuoda esille, mutta koko nuoremman sukupolven lynkkaaminen ei ole kovin reilua - monesti nuoriso on ne tavat kuitenkin omaksunut aikuisilta ihmisiltä...niin hyvät kuin huonotkin.
"One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz." Lou Reed
Gafa
18.01.2013 12:59:11
Shakata: Itsekin olen aika paljon kauppaa tehnyt torilla (sekä ostanut, että myynyt) ja 99,9% tapauksista homma on toiminut aina todella mallikkaasti. Eriyisen hienoa on ollut jutella toisten harrastajien kanssa kitarakamoista ja musiikista yleensäkin.

Mun mielestä epäkohtia ja huonoja kokemuksia kaupanteosta saa ja pitääkin tuoda esille, mutta koko nuoremman sukupolven lynkkaaminen ei ole kovin reilua - monesti nuoriso on ne tavat kuitenkin omaksunut aikuisilta ihmisiltä...niin hyvät kuin huonotkin.

Lähes kaikki kaupat sujuneet hyvin, loistavia tyyppejä.

Kohtuutonta lynkata, mutta jos näiden höpöhöpö-kirjoitusten johdosta edes muutama omaksuisi "reilu peli" meininkiä Mnetissä, se on vaivan väärti. Koko maailmaa ei voi pelastaa, suomalaisuuteen tuo sanan pitäminen vaan kuuluu.

Tosin ne jotka oli jo junnuna perseestä, ovat sitä kyllä vieläkin. Eivät oppineet, vaikka oli nenä mustana jo nuorena.

- "Vaan ovelammiksi ovat rotat käyneet."
Gabe
18.01.2013 13:05:42
Shakata: Mun mielestä epäkohtia ja huonoja kokemuksia kaupanteosta saa ja pitääkin tuoda esille, mutta koko nuoremman sukupolven lynkkaaminen ei ole kovin reilua - monesti nuoriso on ne tavat kuitenkin omaksunut aikuisilta ihmisiltä...niin hyvät kuin huonotkin.

Ihan totta. Sanotaan nyt että olen tehnyt kauppaa parin nuorison edustajankin kanssa, ja hyvin on sujunut. Oikein kohteliaita olivat ja muutenkin yhteydenpito ja jutustelu sujui oikein mallikkaasti. Eiköhän niitä huonoja yksilöitä ole ihan joka ikäryhmässä. Ja eikös nuorison huono käytös ole oikeastaan ennemminkin vanhemman sukupolven, eli vanhempian vika? Ainakin itse olen ollut siinä käsityksessä että lapsia pitää kasvattaakin.
delarco
20.01.2013 14:12:44 (muokattu 20.01.2013 14:13:06)
Mäkin vielä odottelen vastausta yhteen myynnissä olleeseen Gibsoniin.
Lähetin ekan yv:n 8.6.2012

Sitten koitin muutaman kerran soittaa ja kehtasin vielä lähestyä muutamalla tekstiviestillääkin.

Ei kuulunut koskaan mitään.

:)
Kontiak
20.01.2013 16:05:40 (muokattu 20.01.2013 16:07:53)
Gabe: Ei ketään nyt lynkkaamaan tarvitse alkaa, mutta en kyllä ymmärrä tämmöistä päänsilittelyä tai että ei saisi antaa palautetta tämmöisestä toiminnasta. Toiselle voi pahassa tapauksessa tulla rahallistakin tappiota, mielipahasta puhumattakaan. Mikähän tekosyy siihen on?

Asetelmahan on niin, että meillä on myyjiä, jotka päivystävät työpäivän verran kuusi päivää viikossa tietyissä osoitteissa ja sitten meillä on ostajia, jotka eivät osta näiltä myyjiltä.

Kokemuksesta voi pyytää kovemman hinnan kuin tuotteesta. :)
http://www.truthinshredding.com
mpekkanen
19.02.2013 21:13:19 (muokattu 19.02.2013 21:24:20)
Laitoin toissapäivänä pikaviestiä torille iltamyöhään kun sinne tuli yksi kitara myyntiin. Ajattelin sitten etten yöllä soita vaan soitin nyt sitten aamulla. Myyjä ei voinut myydä minulle siksi ettei ollut vielä katsonut koneelta josko joku olisi sen jo varannut. Sovittiin että ottaa yhteyttä jos myy mulle. Ei ottanut,mutta laittoi ilmoitukseen että varattu. On ihme meininkiä. Olin kuitenkin ensimmäinen joka kitarasta soitti ja olisin ilman tinkimisiä maksanut soittimen hinnan ja kaikkia lähetyskulut.
Joitakin päiviä sitten ehdotin vaihtokauppaa eräälle tyypille ja hän sanoi ettei mun ilmoituksessa ole semmoista mitä hän etsii. No minä kerroin,että mulla sattuu myös sellainenkin olemaan ja ehdotin kauppoja. Tyypistä ei kuulunut enää mitään.Viime viikolla taisin yhteen ilmoitukseen laittaa että ostaisin sen. Ei tullut edes vastausta,eikä muuttunut ilmoituskaan kun vasta parin päivän päästä.
Tuntuu että joillakin on tosiaan ihan pienimmätkin käytöstavat täysin hukassa. Musta on jo pitempään tuntunut siltä että joistakin ihmisistä on vaan ihan mukava laitaella ajan kuluksi viestejä. Pyytää kuvia jne.
Joillakin voi olla elämässä muutakin kuin että vastailee näihin ihan lämpimikseen.

Tänne pitäis laittaa sellainen lista johon voisi klikata sellaiset myyjät jotka ovat epärehellisiä tai toimivat muuten täysin hyvien tapojen vastaisesti. Sellainen että tee omalla vastuulla kauppaa näiden kanssa.
Eihän se tietenkään ole mahdollista,mutta tulipahan vaan mieleen.
J-PPP
19.02.2013 21:58:13
mpekkanen: Laitoin toissapäivänä pikaviestiä torille iltamyöhään kun sinne tuli yksi kitara myyntiin. Ajattelin sitten etten yöllä soita vaan soitin nyt sitten aamulla. Myyjä ei voinut myydä minulle siksi ettei ollut vielä katsonut koneelta josko joku olisi sen jo varannut. Sovittiin että ottaa yhteyttä jos myy mulle. Ei ottanut,mutta laittoi ilmoitukseen että varattu. On ihme meininkiä. Olin kuitenkin ensimmäinen joka kitarasta soitti ja olisin ilman tinkimisiä maksanut soittimen hinnan ja kaikkia lähetyskulut.

En nyt tuossa näe mitään erityisen kummallista. Luultavasti myyjä halusi tehdä kaupat paikallisesti, jolloin raha vaihtaa usein nopeammin omistajaa eikä tarvitse pakkailla tai käydä Matkahuollossa tai postissa. Varattu lienee tarkoittanut, että käytännössä myyty, mutta vielä ei oltu ehditty tehdä kauppoja loppuun.
mpekkanen
19.02.2013 22:20:15
J-PPP: En nyt tuossa näe mitään erityisen kummallista. Luultavasti myyjä halusi tehdä kaupat paikallisesti, jolloin raha vaihtaa usein nopeammin omistajaa eikä tarvitse pakkailla tai käydä Matkahuollossa tai postissa. Varattu lienee tarkoittanut, että käytännössä myyty, mutta vielä ei oltu ehditty tehdä kauppoja loppuun.

Oletko sitä mieltä vaikka joku soittaa ja sanoo että ostaa laitteen niin on ihan ok,että myyjä jää jahkailemaan jos tulisi joku parempi tarjous jostain muualta tai ettei tarvitsisi postittaa. Hänen ilmoituksessa ei lukenut että nouto niinkuin monella on. Ilmoitus on torilla vieläkin,vaikka minä olisin ostanut sen heti.
Eikös yleensä ole tapana myydä sille joka sen ensimmäisenä ostaa ja minä olin ensimmäinen joka hänelle soitti kitarasta. Huutokaupat on sitten erikseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)