Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Linda Gail Lewis (USA) featuring Billy Bremner Tampereen Yo-talo
1
bluesmannen
19.02.2013 15:31:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kuuluisuuden sisarena olemisessa on hyvät ja huonot puolensa. Nimen avulla saa helposti jalan oven väliin. Mutta Jerry Lee Lewisin pikkusiskona on parasta olla hemmetin hyvä, toteaa Linda Gail Lewis kokemuksiensa tuomalla varmuudella.
 
Legendaarinen Linda Gail Lewis (USA) esiintyy Tampereen Yo-talolla to 21.02.2013 ! Mukana myös toinen legenda, huippukitaristi Billy Bremner (ex.Dave Edmunds Rockpile)!
 
Linda kyllä muistuttaa isoveljeään monin tavoin ja jopa pesee tämän yhdessä suhteessa. Hän on nimittäin ollut kahdeksan kertaa naimisissa. Kolme avioliitoista oli vieläpä käyty läpi jo ennen kuin hän oli täyttänyt 16 vuotta! Jerry Lee jää siis kakkoseksi seitsemällä liitollaan.

Linda Gail Lewis on saavuttanut kahden viime vuosikymmenen aikana kasvavaa suosiota Euroopassa Shakin' Stevensin ja Van Morrisonin kanssa tekemillään kiertueilla. Myös Linda Gailin ja Morrisonin yhteinen duettoalbumi You Win Again nousi koviin myyntilukemiin puhumattakaan louisianalaisleidin paljastuksia täynnä olevasta omaelämäkerrasta The Devil, Me And Jerry Lee. Saavutettuaan kriitikoiden arvotusta hän on tehnyt lisää pesäeroa isoveljeensä ja luonut omaa identiteettiään artistina, lauluntekijänä ja muusikkona, mistä todisteena on uusin albumi Out Of The Shadows.
 
"Olen viettänyt koko elämäni musiikin parissa, kertoo Linda. "Vierailin veljeni kanssa Memphisin Sun-levytysstudiossa 12-vuotiaana ja 14-vuotiaana olin hänen kanssaan kiertueella. Veljeni, Little Richard, Elvis ja Chuck Berry olivat kaikki pioneereja. Ilman heitä ei olisi mitään Metallicaa. Mutta 50-luvun musiikki elää ja voi hyvin. Silloin ennen vanhaan heitä kaikkia pidettiin täysinä kapinallisina ja kehveleinä. Oli selvää että Linda Gail ihaili isoveljeään joka vastasi pikkusiskonsa rakkauteen veljellisellä huolenpidolla. "Olin Jerry Leen suojeluksessa kun olimme baanalla. Hän ei sallinut kenenkään edes kiroilla läsnäollessani.
 
Linda ei kuitenkaan tehnyt itseään tykö musiikkibisnekselle. "Sain nuorempana levytystarjouksia , mutta en välittänyt niistä kiertely Jerry Leen kanssa riitti minulle. Omistauduin hänelle. Jerry Lee kyllä näytti minulle joitakin juttuja pianolla, mutta en koskaan opetellut niitä koska en nähnyt siinä mitään pointtia. Missä minä olisin tarvinnut sellaisia taitoja kun olin baanalla itsensä Jerry Lee Lewisin kanssa? Siis, eihän kenelläkään ollut saumaa soittajana hänen rinnallaan siinä showssa. Voin sanoa, kukaan ei halunnut halunnut mennä samalle viivalle.
Lindan sooloura kuitenkin starttasi myöhemmin. 1970-luvun alussa Jerry Lee ja Linda Gail yhdistivät ensin voimansa duoalbumilla Together. Kun siltä lohkaistu single Don't Let Me Cross Over nousi kymmenen myydyimmän joukkoon, Linda uskaltautui nousemaan esiin kuuluisan veljensä varjosta ja sai ensimmäisen soolohittinsä singellä Smile, Somebody Loves You.
 
Kaikista hullun ja hurjan elämänsä käänteistä huolimatta (tai juuri niiden ansiosta) Linda Gail Lewis on vankka muusikko ja samalla neljän lapsen omistautunut äiti. Kitaristi Billy Bremnerin johtaman bändin säestyksellä esiintyvän Linda Gail Lewisin keikka tulee olemaan yksi alkuvuoden kohokohdista. Billy soitti legendaarisessa Dave Edmundsin Rockpile-yhtyeessä ja itse Mr.Edmunds saapuu Tampereelle 31.3.13.
 
TERVETULOA!
 
Liput 20/15 € (BL-jäsenet).
 
Ovet 20.00. Kannattaa tulla ajoissa !!
 
---
BluesLovers ry.
 
blueslovers.info@gmail.com
www.blueslovers.org
BluesLovers Facebook
www.myspace.com/blueslovers
Twitter
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «