Seba 18.02.2013 00:22:32 | |
---|
Kailis: Noksuun yritin tänään ja jumiin meni. Noksut on vähän sellasia :) Kaikki tyylillään, loput jonkun toisen tyylillä. |
rockid 18.02.2013 08:13:24 | |
---|
Samsung Galaxy s3ssa toimiii. Voiko tää tosiaan olla ilmainen? ;-) drummmmzzz........ |
dictatorsh*t 18.02.2013 09:44:36 | |
---|
|
rockid 18.02.2013 11:34:18 | |
---|
drummmmzzz........ |
-Dr.DW- 18.02.2013 11:40:30 | |
---|
Speedy: Tätä en ymmärrä, toiset sanoo että toimii ilmaiseksi, toiset ei.. mikä alusta ja koska otit? Android on ja ihan tuossa jonkin aikaa sitten latasin. Sellainen kun GrooveMobile nimeltään. What happens to songwriter`s, when they die? -They De-Compose. |
dictatorsh*t 18.02.2013 12:50:22 | |
---|
rockid: Mä käytänkin spotifyä. Mietin vaan et luulis olevan laiton toi sovellus... Sama homma, tosin ei se Spotifykään nyt ihan kauheita korvauksia ole artisteille tilitellyt. |
Speedy 18.02.2013 13:18:43 | |
---|
-Dr.DW-: Android on ja ihan tuossa jonkin aikaa sitten latasin. Sellainen kun GrooveMobile nimeltään. Ai, minä luulin että täällä puhuttiin Groovesharkista..=) Sellainen nimittäin oli ainakin silloin olemassa, josta nämä toimimattomuus kokemukset.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
iekku84 18.02.2013 13:21:23 | |
---|
Genistat myyty akuutissa remonttirahapulassa ja tilalle kotiutettu Tama Artstar2 10", 14" ja 20". Alustavasti kaupat sovittu setin laajennuksesta, jahka noita rojuja menisi kaupaksi. Kiitos ja anteeksi. |
-Dr.DW- 18.02.2013 13:59:53 | |
---|
Speedy: Ai, minä luulin että täällä puhuttiin Groovesharkista..=) Sellainen nimittäin oli ainakin silloin olemassa, josta nämä toimimattomuus kokemukset.. No sama kakka, hieman eri pönttö... Eli se GrooveMobile käyttää GrooveSharkin kirjastoa ja on varustettukin samalla logolla. What happens to songwriter`s, when they die? -They De-Compose. |
Seba 18.02.2013 14:01:40 | |
---|
Kyllä nuo spotifyt ja groovesharkit on enemmän bändille mainoskanavia kuin tulonlähteitä. Ne jotka siitä on odottaneet tiliä, ovat ekan tilityksen jälkeen ottanut musiikkinsa pois saatavilta. Niillä tienaa ihan eri tahot kuin ne, jotka sisällön tuottaa, siksi mieluummin käytän ilmaisversioita kuunteluun, ja jos kolahtaa niin ostan levyn kaupasta. Digilevyjä en ole koskaan ostanut, ja tuskin ostankaan, pidän niistä fyysisenä tuotteena enemmän. En toki osta kaikkea mitä kuuntelen, se noissa on juurikin hyvä, kun voi tutustua onko sen arvoisia tuotoksia. Ihan kun artistit juuri mitään levymyynnistäkään tienaisi, mutta kuitenkin. Kaikki tyylillään, loput jonkun toisen tyylillä. |
18is9 18.02.2013 23:04:35 (muokattu 18.02.2013 23:24:16) | |
---|
Seba: Niillä tienaa ihan eri tahot kuin ne, jotka sisällön tuottaa, ... Kui niin? Minulla ainakin on omat tuotokset Spotifyssä kuunneltavana, ja välistä vetää tappiota tuottava Spotify sekä huomattavasti normi levy-yhtiötä pienemmän provikan myynnistä ottava Record Union. Loppu tulee suoraan sisällöntuottajan taskuun. Itse näkisin tämän hyvänä kanavana saada itse tuotettua materiaalia julkiseksi. Jos nyt tehtäisiin ajatusleikki, että Björk tekisi kellaristudiossaan yksin levyn ja pistäisi sen Spotifyyn kuunneltavaksi, niin missä vaiheessa tuosta miljoonasta kuuntelukerrasta nyt joku muu käärisi ne tuohet? Disclaimer: en ole rikastunut Spotifyllä, enkä musiikilla muutenkaan. EDIT: Vai onko Spotifyssä joku samansuuntainen diili kuin Teostollakin on, eli että pienille tekijöille ei tilitetä mitään ja kaikki raha jaetaan Apulannan Tonin ja Maki Kolehmaisen kesken :D? "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Seba 19.02.2013 00:37:48 | |
---|
18is9: Kui niin? Minulla ainakin on omat tuotokset Spotifyssä kuunneltavana, ja välistä vetää tappiota tuottava Spotify sekä huomattavasti normi levy-yhtiötä pienemmän provikan myynnistä ottava Record Union. Loppu tulee suoraan sisällöntuottajan taskuun. Itse näkisin tämän hyvänä kanavana saada itse tuotettua materiaalia julkiseksi. Jos nyt tehtäisiin ajatusleikki, että Björk tekisi kellaristudiossaan yksin levyn ja pistäisi sen Spotifyyn kuunneltavaksi, niin missä vaiheessa tuosta miljoonasta kuuntelukerrasta nyt joku muu käärisi ne tuohet? Disclaimer: en ole rikastunut Spotifyllä, enkä musiikilla muutenkaan. EDIT: Vai onko Spotifyssä joku samansuuntainen diili kuin Teostollakin on, eli että pienille tekijöille ei tilitetä mitään ja kaikki raha jaetaan Apulannan Tonin ja Maki Kolehmaisen kesken :D? Spotify käsittääkseni tienaa mainoksilla, premium asiakkailla biisien myynnin provisiolla. Levy-yhtiöt tekee artistien puolesta sopparit spotifyn kanssa, ja jos artistille maksetaan kuten esim cmx:lle, 40000 kuuntelukerrasta 50€ niin ei tuo paljoa tulonlähteestä käy :) Kovastihan sitä hehkutetaan että korvaukset nousee sitämukaa kun premiumkäyttäjien määrä nousee. Toivottavasti, ettei käy niin että kukaan ei enää viitsi tuottaa musiikkia kannattamattomana ja kohta on tarjolla omakustannedemoja rollareilta, kun keikoilla ne rahat tienataan muutenkin :) Tuo palveluhan on mitä mainioin artisteille ilman levy-yhtiöitä jos omakustanteita kuunnellaan paljon, niin välistävetäjiä on vähemmän. Muuten siitä saakin sen poets of the fall tyyliin 30000 kuuntelua - tienestit 14cnt :) Eli kuka tienaa? Ei ainakaan sisällöntuottajat. Kaikki tyylillään, loput jonkun toisen tyylillä. |
passe 19.02.2013 01:52:07 (muokattu 19.02.2013 01:54:16) | |
---|
Seba: Levy-yhtiöt tekee artistien puolesta sopparit spotifyn kanssa, ja jos artistille maksetaan kuten esim cmx:lle, 40000 kuuntelukerrasta 50€ niin ei tuo paljoa tulonlähteestä käy :) Niin itseasiassa tuohon kuuntelukertojen määrään vielä yksi nolla lisää.. Menee jo kokolailla talk of the streets osastolle, mutta olen antanut kertoa itselleni että Spotifyn omistajaportaasta löytyy levy-yhtiöitä. Jos näin on niin kyynikko voisi sanoa, että mikään muu ei ole muuttunut kuin artistien ja levy-yhtiöiden välinen tulonjako. E: http://en.wikipedia.org/wiki/Spotify Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Seba 19.02.2013 02:32:33 | |
---|
passe: Niin itseasiassa tuohon kuuntelukertojen määrään vielä yksi nolla lisää.. Menee jo kokolailla talk of the streets osastolle, mutta olen antanut kertoa itselleni että Spotifyn omistajaportaasta löytyy levy-yhtiöitä. Jos näin on niin kyynikko voisi sanoa, että mikään muu ei ole muuttunut kuin artistien ja levy-yhtiöiden välinen tulonjako. E: http://en.wikipedia.org/wiki/Spotify Joo kirjoitusvirhe pääsi. Tuo on oivallinen tapa soitattaa omien artistien tuotoksia ilman että niistä tarvii juuri mitään tilittää kyllä. Kaikki tyylillään, loput jonkun toisen tyylillä. |
18is9 19.02.2013 07:39:22 | |
---|
Joo, minäkin olen kyllä nähnyt noita artikkeleita missä artistit itkevät ettei heille tule massia Spotifyn soitoista. Mietin vaan, että onko kyse siitä että Spotify ei oikeasti tilitä ollenkaan, vai siitä että levy-yhtiö vetää kaiken välistä. Siinä on minusta aika iso ero sen suhteen että haukutaanko Spotifytä vaiko sopparia jonka on oman levylafkansa kanssa tehnyt. Soptify kait tekee tappiota, joten jonnekin ne rahat kuitenkin menevät muualle kuin omistajaa rikastuttamaan? "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Speedy 19.02.2013 10:10:28 | |
---|
18is9:Soptify kait tekee tappiota, joten jonnekin ne rahat kuitenkin menevät muualle kuin omistajaa rikastuttamaan? Jos levy-yhtiöt omistavat osinkoja Spotifystä, kuka omistaa loput? Sinälläänhän tappiota tekevässä yrityksessä ei ole mitään järkeä - mikä on niin hyvä keksintö ja kuka on niin hyvä tahtoinen että myy jotain tappiolla? Mutta jos oletetaan että levy-yhtiöt omistavat koko paskan, silloinhan se voi paperilla tehdä tappiota, mutta käytännössä levy-yhtiöt tienaavat enemmän kuin myymällä pelkästään konkreettisia levyjä. Tässä tapauksessa täyttäisi varmasti aika hyvin rahanpesun kriteerit, joten tuskin se pelkästään niin on.. No eikös sulla ollut siellä musiikkia? Oletko saanut mitään mistään (eli siis kuka artisteille maksaa, spotify vai levy-yhtiö)? Miten sait musiikin sinne, eli kenen kanssa teit sopimuksen - jos sulla ei siis ollut sopparia levy-yhtiöiden kanssa? Saako artisti itse päättää, vai meneekö pelkästään levy-yhtiön pamppujen mieltymysten mukaan, ketkä sieltä löytyy.. Minusta tuo on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto, kuin että porukka latailisi musiikkia laittomasti.. Miten muuten lie (raha-)asiat Netflixissä, mikä tekee samaa leffapuolella. Joillakin saattaa olla ennakkokäsitteitä indie-bändejä vastaan, tuolla on se hyvä puoli että kukaan ei tiedä onko levytyssopimusta vai ei.. Bändit löytyy helposti, eikä tarvitse ensiksi eksyä kenenkään kotisivuille.. Spotin takia on monta levyä tullut ostettua, mutta toisaalta monta on jäänyt ostamattakin - eli fifty sixty..=) Aa, viimeisin ostos, 20" Dream Contact ride, ja peltivaihtokaupoissa 10" stagg stäckiksi 12" Wuhanin chinan kanssa.. Ei ole kyllä ihan yhtä hyvä combo kun 10" A spalshin kanssa, mutta ajaa asiansa, Zilukalle on käyttöä enemmän muualla.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
kincy 19.02.2013 11:23:35 | |
---|
Pearl Masters Premium Legend MPL sarjan 14"x14" lattiatomi. Syyskuu, missä viivyt.. |
18is9 19.02.2013 12:52:51 (muokattu 19.02.2013 13:08:48) | |
---|
Speedy: No eikös sulla ollut siellä musiikkia? Oletko saanut mitään mistään (eli siis kuka artisteille maksaa, spotify vai levy-yhtiö)? Miten sait musiikin sinne, eli kenen kanssa teit sopimuksen - jos sulla ei siis ollut sopparia levy-yhtiöiden kanssa? Saako artisti itse päättää, vai meneekö pelkästään levy-yhtiön pamppujen mieltymysten mukaan, ketkä sieltä löytyy.. Minulla on musiikia spotifyssä, enkä ole saanut mainittavia korvauksia, joka on kyllä suhteessa siihen ettei niitä biisejä ole kyllä juuri kuunneltukaan. Olen tehnyt Record Unionin kanssa diilin, he vetävät välistä (jos nyt oikein muistan) 30% kaikesta Spotify-tulosta. Minulla ei kuitenkaan ole näkyvyyttä siihen, millä kriteereillä Spotify maksaa Record Unionille korvauksia. Näen kuitenkin sen, kuinka paljon biisejä on kuunneltu. EDIT: Siis tiivistettynä, olen tehnyt sopimuksen levy-yhtiön kanssa, sopimuksessa on sovittu että saan 70% korvauksista, mutta en kuitenkaan näe suoraan sitä sopimusta minkä levy-yhtiöni on tehnyt Spotifyn kanssa. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Niq 19.02.2013 14:40:47 | |
---|
Ilmoittaako Spotify biisien soitoista teostoon? Sitä kauttahan käytännössä pitäisi myös biisien tekijöille tupsahdella rahaa. Jos ei, niin onhan se nyt sitten pöljää. |