Aihe: Blackstarin nuppiin kirkkaampaa saundia? Miten?
1 2
warlock
15.02.2013 18:56:20
Kiitoksia kaikista hyvistä vinkeistä. Pitää painella uraltonelle heti tässä kun kiireiltäni ehdin. Jos vaikka innostuisin ite nikkaroimaan uuden kaapin.
Mitäs eroa saundillisesti on 2x12 vs 4x12? Onko mitään kuulevaa eroa? Ajattelin lähinnä budjetin kannalta jos vaikka ite innostun nikkaroimaan.
LaMotta
15.02.2013 22:04:50 (muokattu 15.02.2013 22:38:39)

EQulla. Esim tällä http://altomusic.com/shop/images/pr … 5ab7b3f47c3a7024171978995b195c7.jpg
On aika paljon pienemmän riesan tie kuin ostella elementtejä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
oamkbonor
15.02.2013 22:49:30
Kaverilla on tämmönen: http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=gfouc5evl70f7bbqohjkurbtk1

Toimii kun tauti perinteisten putkikoneiden kanssa.
gator
16.02.2013 02:43:01
oamkbonor: Kaverilla on tämmönen: http://uraltone.com/kauppa/product_ … p;XTCsid=gfouc5evl70f7bbqohjkurbtk1

Toimii kun tauti perinteisten putkikoneiden kanssa.

http://www.thomann.de/fi/harley_ben … id=39871360e1b3276f99b81f80d6a939f1

Toi ylläoleva on sentäs vanerista tehty.
warlock
16.02.2013 09:46:09
gator: http://www.thomann.de/fi/harley_ben … id=39871360e1b3276f99b81f80d6a939f1

Ei ole kyllä hinnalla pilattu. Alle elmenttien hinnalla.
naavanka_
16.02.2013 11:04:22 (muokattu 16.02.2013 11:05:21)
gator: http://www.thomann.de/fi/harley_ben … id=39871360e1b3276f99b81f80d6a939f1

MDF on varsinkin hifi vehkeissä suosittua koska se ei resonoi.
Minä tein oman 1x12 ylikoon kaapin MDF:stä ja kyllähän se toimii jos elementti on hyvä.
Lastulevy onkin jo aika kuraa.

MDF kaappia tehdessä/ostaessa kannattaa ottaa huomioon ainakin helvetillinen paino, ja se ettei MDF kestä kosteutta saatika vettä ollenkaan.
madcow2
16.02.2013 13:43:55
Vähän aiheesta ja hiukan ohikin:

Omasta HT-20:sta sain just eilen mukavan purevaa pikkumuroa pihalle. Clean-kanava päälle ja volume lähelle säröytymistä. Tässä mallissa tuo tarkoittaa noin klo 12. Vahvistimen edessä on Bad Monkey, josta volume täysillä ja gain nollassa. Tone sitten kitaran ja mieltymysten mukaan.

Vahvistin on mallia combo, jonka omaan G12E-50 -elementtiin soittelin. En olisi kyllä uskonut, että tuo komootti herää noin paljon pelkän volumeboostauksen avulla. Nimenomaan sitä paljon kaivattua selkärankaa, rähinää ja purevuutta tuli lisää.
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa.
oamkbonor
16.02.2013 21:10:14

Eri kaiuttimet.
pekurides
16.02.2013 23:29:37

warlock: Jaa no kitaroita on toistakymmentä erilaista ja erilaisilla mikeillä. Teslan mikkejä oon viime aikoina suosinu eniten ja niitäkin on useita erimalleja. Emg:tä on aktiivina ja passiivina ja rockfieldiä mafiat on yhdessä soittimessa.
Sinkkumikeillä varustettu soitin on yleensä clean soitossa käytössä sillä se on ainoa jolla saa edes jotenkin kelvolliset saundit. Kysessä Jem kopio. Runko lehmusta ja kaula vaahteraa.
Joten ei liene soittimissa vika.

nonii... ensinnäkin ne rockdriverit on celestionin halpistuotantoa ja sama lajia on kaikki teslat ja rockfieldit... myös EMG:t jakaa mielipiteitä vahvasti sekä Blackstar uutena valmistajana vielä hakee kannuksiaan että vaikea sanoa vaikka kyseessä olisi jem kopio että soittimissa ei olisi vikaa... se on varmaankin sitten huono instrumentipiuha:=)

eiku oikeasti, hommaa kunnon kaappi "oikeilla" elementeillä!

jos senkin jälkeen vielä kyrsii niin sitten palikka kerralla eliminoit huonot komponentit.

-p-
ps. makuasoita nää loppujen lopuksi on.
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
trih
16.02.2013 23:57:46

Suosittelen: V30, halpa, vaneria, jos ei tuollakaan kirkastu, niin styrkka vaihtoon ja kaapin voi jättää seuraavalle nupille. Harmittaa että joutui omastaan luopumaan.

Mulla oli aikoinaan Blackstarin DISTX pedaali ja samaan aikaan oli myös tuo komero käytössä ja ei sitä liian kirkkaaksi voi väittää, mitä muistan. Jälkeenpäin ajatellen Blackstar tuli ehkä liian rohkein lupauksin markkinoille ja sai innostumaan. Itse ainakin koen, että ei tullut uutta soundia siltä rintamalta.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
warlock
17.02.2013 12:27:03
trih: Suosittelen: V30, halpa, vaneria, jos ei tuollakaan kirkastu, niin styrkka vaihtoon ja kaapin voi jättää seuraavalle nupille. Harmittaa että joutui omastaan luopumaan.

Mulla oli aikoinaan Blackstarin DISTX pedaali ja samaan aikaan oli myös tuo komero käytössä ja ei sitä liian kirkkaaksi voi väittää, mitä muistan. Jälkeenpäin ajatellen Blackstar tuli ehkä liian rohkein lupauksin markkinoille ja sai innostumaan. Itse ainakin koen, että ei tullut uutta soundia siltä rintamalta.

Joo taidanpa päätyä tuohon benttoni kaappiin. Ei kannata edes ite pakertaa ku halvemmalla saa valmiin.

oon mä ollu kuitenki suht tyytyväinen tohon vahvistimeen. ihan ok hinta laatu suhteeltaan.
JohnPatrick
17.02.2013 15:20:20
warlock: Joo taidanpa päätyä tuohon benttoni kaappiin. Ei kannata edes ite pakertaa ku halvemmalla saa valmiin.

oon mä ollu kuitenki suht tyytyväinen tohon vahvistimeen. ihan ok hinta laatu suhteeltaan.

Joskus HB:n omistaneen kehottaisin sua kyllä vielä harkitsemaan. Mun näkemyksen mukaan olet vaihtamassa keskinkertaisen kaapin toiseen, vaikkakin parannusta elementtien myötä hieman tulisikin. Vaihdoin aikoinaan HB:n Mesaan ja täytyy sanoa, että eroa oli sitten kuin yöllä ja päivällä.

Se on selvä, että hintaeroa on, mutta käytettyna torilta voi löytyä kuitenkin jo kohtuuhintaan ihan huippukaappeja. Jos fyrkka on nyt vähissä, niin ehdotan, että säästät hetken ja sitten ostat kerralla kunnon kaapin. Niinhän sitä sanotaan, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa" ja niinhän se taitaa olla...

Ja oma kaappini tosiaan meni jo, eli en ole myymässä mitään vaan pelkästään oma ehdotukseni tähän.
RoopeJ
17.02.2013 17:04:40
Omassa HT20 kombossa (V30) yläpää herää henkiin vasta kun kääntää volaa isommalle ja ylipäänsä vahvistimen oman EQ:n vaikutus on melkoisen hillittyä. Erityisesti kotivolumella soitettaessa suosittelen erillistä EQ:ta sekä tunkkaisuuden karkoittamiseen että mid-scooppiin metallimusassa. Bad Monkey boosteriksi on myös must. Näillä lisäyksillä hienosoundinen vahvistin.
trih
17.02.2013 19:13:30
Tim0: Joskus HB:n omistaneen kehottaisin sua kyllä vielä harkitsemaan. Mun näkemyksen mukaan olet vaihtamassa keskinkertaisen kaapin toiseen, vaikkakin parannusta elementtien myötä hieman tulisikin. Vaihdoin aikoinaan HB:n Mesaan ja täytyy sanoa, että eroa oli sitten kuin yöllä ja päivällä.

Se on selvä, että hintaeroa on, mutta käytettyna torilta voi löytyä kuitenkin jo kohtuuhintaan ihan huippukaappeja. Jos fyrkka on nyt vähissä, niin ehdotan, että säästät hetken ja sitten ostat kerralla kunnon kaapin. Niinhän sitä sanotaan, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa" ja niinhän se taitaa olla...

Ja oma kaappini tosiaan meni jo, eli en ole myymässä mitään vaan pelkästään oma ehdotukseni tähän.

Mitä elementtejä vertailet kirjoituksessa?
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
naavanka_
18.02.2013 00:14:01 (muokattu 18.02.2013 09:53:53)
Tim0: Joskus HB:n omistaneen kehottaisin sua kyllä vielä harkitsemaan. Mun näkemyksen mukaan olet vaihtamassa keskinkertaisen kaapin toiseen, vaikkakin parannusta elementtien myötä hieman tulisikin. Vaihdoin aikoinaan HB:n Mesaan ja täytyy sanoa, että eroa oli sitten kuin yöllä ja päivällä.

Minä vertasin tässä taannoin omaa Orangen PPC 412 (V30 Englanti) kaappia ja HB:n Vintage 412 (V30 Kiina) komottia.
Yllättäväh vähän noilla on saundieroa, Orange on tiukempi ja erottelevampi, HB on isompi ja ehkä hieman löysempi kuten isommat sekä ohuemmat kaapit yleensäkin.

Makuasioita, molemmille varmasti käyttöä löytäisin vaikkakin tuosta Orangen tiukkuudesta pidänkin enemmän.

Minusta ihmiset kuuntelevat liikaa silmillään, hyvää saundia saa vaikka kurkkupurkista saatana.

EDIT:

Pitääpä vielä mainita että kaverilla on Krankin Rev series ylikoon 412 massiivipuukaappi.
Minusta tuo Krankki on vielä huonompi kun mitä HB vaikka on aivan törkeän kallis jne.
Todella löysä ja tunkkainen saundi.
JohnPatrick
18.02.2013 09:34:56
trih: Mitä elementtejä vertailet kirjoituksessa?

Mulla oli HB:ssä vakiot V30:set ja Mesassa myös, tosin ne Mesan omat versiot. Kaapin rakenteen vaikutus oli tosi suuri, kun tuntui, että HB menee aika nopeasti muhjuiseksi, kun taas Mesa pysyi jotenkin hyvin "kasassa" kovempaakin soitettaessa ja soundi oli paljon selkeämpi ja erottelevampi.

En sano, että Mesa on nyt se mitä pitää ostaa, mutta silloin itselle konkretisoitui aika hyvin mitä eroa kaapeilla voi olla ja valitettavan usein hinta korreloi kyllä laatua. Se on varmasti niinkin, että ostaja maksaa merkki-kaapeissa myös osittain merkistä.

HB on hintalaatusuhteeltaan ihan ok, ei siinä, mutta hyvä kaappi se ei mun mielestä ole. Tämä on helppo todeta, kun pääsee tekemään rinnakkaistestin oikeasti hyvän kaapin kanssa.
pekurides
18.02.2013 17:36:11

naavanka_:

EDIT:

Pitääpä vielä mainita että kaverilla on Krankin Rev series ylikoon 412 massiivipuukaappi.
Minusta tuo Krankki on vielä huonompi kun mitä HB vaikka on aivan törkeän kallis jne.
Todella löysä ja tunkkainen saundi.

Tuon Krankin tunkkaisuuden takana on aika pitkälti ne Eminencen v12 legend elementit, itse vaihdoin V30:set tilalle ja kirkastui kummasti sekä aikalailla tiukemmaksi alakerran toisto myös muuttui.

Onhan niissä v30.ssä myös reippaasti isommat magneetit että pitääkin botnea kuulua paremmin.

tavallaan magee saundi myös niissä v12 ... mutta nuhasemmat ovat selkeästi.

tosin oversized kaapit tuntuvat niitä bassoja eritavalla pyörittävän ja "löysempi" voi hyvinkin olla yksi määritelmä kun siellä on enemmän tilää möyriä ja pöristä:=)

Tiukalla vaffarilla se taas tasottuu ja saundi tuntuu isommalta kuin normiskobessa.

makuasioita nämäkin ja eri kaapit ja vaffarit tuntuu hiukan erilailla keskenään käyttäytyvän...
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
naavanka_
18.02.2013 22:34:32
warlock: Äkkiäkös sitä näppärä nikkari nikkaroi pienemmän kaapin jos tuntuu että hb:ssa on liian iso kaappi. Sittenhä sitä pääseeki testaileen erikokoisilla kaapeilla.

HB:N kaapin saa kuitenki kutakuinkin halvemmalla ku mitä pelkät V30 elementit kaupassa.

Innokassonni modaa kaapista vaikka 1/3 avoimen.
Voisi toimia.
aslak
17.09.2015 01:37:22
Ajattelinpa kirjoittaa vaikka edellinen kirjoitus on yli 940 pv vanha.
Mulla on ollut Club 40 (3 kpl) jo useita vuosia (7-v?). Erittäin hyvä combo pienillä
muutoksilla. Ensi töikseni vaihdoin kajarit V30, biassoin melko kuumax ja tein
oman takapaneelin (semi open).
Perusvehjettä vaivaa clean-kanavan kirkkauden puute ja näillä sain homman toimimaan hyvin. Cleanit hoitelen Telellä American Std vähän kompuraa mukaan.
Joku mainitsi vahvaria vaivaavan (clean) middle kuoppa, yhdyn tähän mutta tuolla V30 saa sen korjattua.j
OD osasto tarjoaa kyllä maukkaat runtut, reunat la leadit. Ite suosin LP tyypistä
kepakkoa tähän kanavaan, tallamikiksi ei tulikuuma vaan output siellä 8,5-9, PearlyGates/Alnico 2 Pro. Master puoleen väliin, vola vähän yli, middle ja ISF klo 13 ja gain sietää laajan skaalan. Sekä clean että OD moodina käytän ns Vintage.
Tällä saa jo kartioonkin liikettä. By the way SSH/HSH stratokin pelittää.

Ajan kahta comboa stereona joka laajentaa soundin upeesti varsinkin time pohjaisilla efekteillä (rinnan 100% wet) jonka toteutan RJM Mini Line Mixerillä ja efektoinnin hoitaa tietysti luotettava ja monipuolinen G-Force.

Perus vinkki; älkää vaan laittako ainuttakaan spedua/räkkiefektiä signaalitiehen jossa
on ADDA muunnin ellet toteuta sitä parallellinä ja efektilooppiin. Äläkä osta halpaa paskaa kaapelia joissa kapasitanssi on järkyttävä. Näillä saat varmasti kirkkauden vekka, alapään muhjuksi ja dynamiikan katoamaan.
Elixir ehkä universumin paras jos jostain vielä löydät, Planet Waves Pro, Klotzilla pari kohtuullista että Lavalla. Patch kaapeleiksi George L's.

Täytyy kyllä mainita ettei Blackstarin verstas tuota tasalaatuista kamaa. Kaikki
nuo kolme soundaa inasen erilaisilta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)