Aihe: Tears of the Sun
1
depe
30.04.2004 12:08:11
Juu eli vähän kommentteja Tears of the Sun elokuvasta (ilmestynyt vähän aikaa sitten DVD:llä, ei päässyt teatterilevitykseen Suomessa, joten mennyt varmaan monelta ohi..):

Kyseessä on siis Bruce Williksen sotapätkä. Elokuva sijoittuu Nigeriaan. Bruce lähetetään Navy Seals joukkoineen pelastamaan länsimaalaista naislääkäriä etnisten puhdistusten alta. Ja sitten itse asiaan, eli jos sotapätkät kiinnostavat, niin kannattanee tsekata tämä leffa. Elokuvan ensimmäinen 3/4 on varsin asiallisesti toteutettu ja melkeinpä jopa realistinen. Periaatteessa leffan sanoma on hyvä, koska monelta on mennyt varmasti vähän ohi tälläkin hetkellä Afrikassa tapahtuvien etnisten puhdistusten hirvittävyys. Varsinkin jenkeillä tekisi hyvää katsastaa tämä leffa. No elokuvan loppuosa sitten vähän meinaakin pilata koko homman: typeriä ja epärealistisia juonenkäänteitä, älytöntä ramboilua ja lopussa vielä täysin turhaa "I love you kyyneleet silmissä" -meininkiä.

Kolme tähteä.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
vexu
30.04.2004 14:14:16

Itse kyllä odotin leffata paljon enemmän. Ei nyt aivan huono/turha, mutta toisaalta semmoista ookoo tasoa eikä varmasti aivan heti tule uudestaan katsottua. Kieltämättä se loppupuoli hieman vielä lisäsi negatiivisa tuntoa.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
depe
30.04.2004 14:15:39
Kieltämättä se loppupuoli hieman vielä lisäsi negatiivisa tuntoa.

Joo ellei jopa aika paljon. Rupesi melkein hävettämään se loppu...
Moratoria
01.05.2004 19:26:08
eipä kovin kummonen
Keke Urlaub
01.05.2004 22:48:16

Ei voi käsittää miten noin hyvä teema voidaan tuollaisella sontalopulla pilata. Alku-2/3 oli ihan hyvä, **** alusta, loppu ansaitsee max **.
Made in Bed.
Nimismies
02.05.2004 14:28:35
Kaikin puolin hyvä elokuva, ainoastaan loppu syö tehoa.

Ehdottomasti katsomisen arvoinen.
"Nimismies saa ajaa pihaan"(koska hän kuuluu sisäpiiriin) -Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
Kulkunen
02.05.2004 17:44:38
ei päässyt teatterilevitykseen Suomessa, joten mennyt varmaan monelta ohi

Ootko ihan varma? Näin nimittäin trailereita tuosta teatterissa ja harvemmin niitä näkee suoraan-vuokralle -elokuvista. Itse olin intissä viime vuoden jälkipuoliskon, joten en voi sanoa varmuudella, mutta mielestäni se kävi kyllä teattereissa asti. En tiedä monellako kopiolla ja kuinka pitkään, mutta väittäisin että kävi.

Allekirjoitan aiemmat kommentit. Alku hyvä, toimivaa äksöniä, mutta loppu kusi hommat. Bellucci tosin säväytti paljon enemmän kuin esim. Matrixissa.
The downward spiral never ends.
depe
02.05.2004 18:34:18
Ootko ihan varma? Näin nimittäin trailereita tuosta teatterissa ja harvemmin niitä näkee suoraan-vuokralle -elokuvista.

En ole varma. Näin vain olen lukenut useammastakin lähteestä. Ehkä ne näytti sitä traileria siinä vaiheessa, kun ne vielä luulivat, että se kannattaa tuoda teattereihin, mutta kun elokuva ei sitten USA:ssa lyönyt läpi, niin eivät tuoneet sitä Euroopan (Suomen?) teattereihin.
vexu
02.05.2004 21:56:24

Suoraan videolle/DVD:lle tuo Suomessa meni samoin kuin monessa muussakin paikassa. Menestys oli jenkeissä aika heikko niin tuotayhtiö päätti säästää kulujaan muuallakin, kun luottamus elokuvaan meni.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)