PIM 15.02.2013 14:48:09 | |
---|
Jucciz: Noin omasta mielestä ZZ Topin alkupään levyjen soundimaailma on jotain käsittämättömän upeaa. Tähän mielipiteeseen on helppo yhtyä. Deguellon tai oikeastaan koko 70-luvun ZZ Top kitarasoundit on parasta mitä minä tiedän. Toisaalta taas sitten Recyclerin jälkeisistä soundeista en diggaile kyllä juurikaan. |
Jucciz 15.02.2013 14:57:27 | |
---|
PIM: Tähän mielipiteeseen on helppo yhtyä. Deguellon tai oikeastaan koko 70-luvun ZZ Top kitarasoundit on parasta mitä minä tiedän. Mm. tästä syystä on täällä päässä katras muovautunut sellaiseksi kuin se nyt on. Pleximarsu, 5E3 ja 6G3 - noilla kaikilla on levytetty kiusallisen paljon hyvää kitarasoundia, ja Gibbons sattumalta kaikilla niistä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
kekkuliheikki 15.02.2013 16:14:59 (muokattu 15.02.2013 16:15:41) | |
---|
Muovinen: Jännä kuinka paljon tarkempaa kitaran soittoa (ja viritystä;) tässä oli ekaan verrattuna. Näköjään Fenderistäkin saa murakkaa pörinää ulos! AC/DC:llä kitaran voima pohjautuu aika paljon myös rummuille ja bassolle, jotka tukee riffejä 100%. Moni rumpujaan hiplaileva super-metal-yyber-core-blastaaja sais ottaa korvan käteen ja ottaa oppia näiltä voimasoiton mestareilta. +1 Phil Rudd ja Cliff Williams vetaa NIIN tiukasti. Siis ei metronomitiukasti vaan tiukasti. |
Mulla ei kokemusta ku Fendereistä, mut nyt tuli ostettua 50 wattinen Ceriatone 1987 plexi -nuppi, ja tt-cabs:n 212 kaappi jossa asustavat Celestion Gold ja Celestion G12H. |
Laulava Kylätohtori 15.02.2013 16:46:56 | |
---|
kekkuliheikki: +1 Phil Rudd ja Cliff Williams vetaa NIIN tiukasti. Siis ei metronomitiukasti vaan tiukasti. Ne on muuten todellakin kaksi eri asiaa. Ja tuon kaksikon soitto on kyllä tiukkaakin tiukempaa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Joees 15.02.2013 17:16:19 | |
---|
https://dl.dropbox.com/u/38537399/DSC_1874.JPG Saimpas tänään palacasterini. Kaula tuli teetettyä Finlandia Instrumentsilla ja on mallia iso. Lankku Rockingerilta. Johan tässä kerkesikin ikävöimään teleä. Vaikka esquireahan tämä hakee mutta kuitenkin. Mainion härski vempain. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
PIM 15.02.2013 18:13:41 | |
---|
Methis: https://dl.dropbox.com/u/38537399/DSC_1874.JPG Saimpas tänään palacasterini. Kaula tuli teetettyä Finlandia Instrumentsilla ja on mallia iso. Lankku Rockingerilta. Johan tässä kerkesikin ikävöimään teleä. Vaikka esquireahan tämä hakee mutta kuitenkin. Mainion härski vempain. Niipä näkyy olevan, eikä puutu ku tupakki etumikin kolosta ni olis kun Billy Gibbonsin Esquire. |
Joees 15.02.2013 18:15:51 (muokattu 15.02.2013 18:17:28) | |
---|
PIM: Niipä näkyy olevan, eikä puutu ku tupakki etumikin kolosta ni olis kun Billy Gibbonsin Esquire. Juu ei sinne tupakkia kyllä tule. Jotain ehkä joskus, tai sitten ei. E: Vaikka Gibbonsilla aika lähelle moinen onkin niin tuon ruoskan innoittajana toimi Joe Perry hyvinkin pitkälti. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Midian- 15.02.2013 18:52:43 | |
---|
Digitech bad monkey jäi kainaloon kun kävin hakemassa projektiin uusia potikoita. Mukavasti boostaa Screameria näin pikatestauksella. Kai Hahto lutakko 12.10.2012 "On tää metallin soittaminen vaan niin perkeleen hikistä hommaa" |
PIM 15.02.2013 19:19:45 | |
---|
|
BigPapa 15.02.2013 19:40:22 (muokattu 15.02.2013 19:51:14) | |
---|
Jucciz: Mm. tästä syystä on täällä päässä katras muovautunut sellaiseksi kuin se nyt on. Pleximarsu, 5E3 ja 6G3 - noilla kaikilla on levytetty kiusallisen paljon hyvää kitarasoundia, ja Gibbons sattumalta kaikilla niistä. Varmaankin näin ja vielä: - Fender Deluxe 1x12 - Marshall JCM800/900 - Rio Grande amplifiers - solid state Marshall Valvestate rack amps - Crate V50 - Marshall JPM-1 preamps - Marshall 2x12 cab - Fender Champ (his first amp) - Mohave Scorpion amp head (Live goes to goes to one of the Iso cabs. Vivian Campbell said in a 2005 Modern guitar interview, that Billy brought this amp to the studio to record his parts on vivian's record) - ZT Lunchbox amplifiers - Demeter Iso Box with Eminence governor and Man O War speakers Sokerina pohjalla: http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/3080.jpg http://www.vintageguitar.com/1974/marshall-amplifiers/ Marshall 5005 Lead 12: The Little Screamer Greater distortion at low volumes was also the goal of one of the most interesting amps Marshall released in the early 80s the model 5005 Lead 12. A 12-watt transistor practice amp with a 10 Celestion, it retailed for under $200 and for many came surprisingly close to capturing the great, warm sound of the distorted Marshall amps of years gone by. It was a favorite of many working musicians, including luminaries like Billy Gibbons of ZZ Top. The Lead 12 proved to be enough of a hit with consumers that Marshall has continued to make transistor mini-amps. The 80s and early 90s saw the introduction of the tiny one-watt MS-2, the popular 3005 solidstate Micro-Stack (based on the 5005), and the 10-watt 8001 Valvestate Micro-Stack (part of a series of Marshall amps launched in 91 where all models with 40 watts or more used a 12AX7 tube in their preamps, to drive a solidstate power stage designed to sound and feel like an all-tube power amp), as well as numerous more high-powered combo amps, and even separate transistorized heads. Tämä esimekkinä tällä vedetystä: http://www.youtube.com/watch?v=-BwKGFb0PgI
|
Jucciz 15.02.2013 21:06:03 (muokattu 15.02.2013 21:06:20) | |
---|
BigPapa: Fender Deluxe 1x12 eli juuri 5E3 tai 6G3. Kyllähän Gibbons on varmasti vetänyt sadoilla eri vahvistimilla, ei siinä mitään, tietyt koneet vaan yhdistetään miehen soundiin suhteellisen toistuvasti - ja varmaan ihan aiheesta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Bosambo 15.02.2013 21:21:12 | |
---|
H&K Tubemeister 5 takertui paikallisessa lahkeeseen, enkä ennen kassaa saanut ravistettua irti. Tuliko tarpeeseen? No ei. Tarviiko olla tarve? No EI!!! |
BigPapa 15.02.2013 22:08:32 (muokattu 15.02.2013 22:09:44) | |
---|
Jucciz: eli juuri 5E3 tai 6G3. Kyllähän Gibbons on varmasti vetänyt sadoilla eri vahvistimilla, ei siinä mitään, tietyt koneet vaan yhdistetään miehen soundiin suhteellisen toistuvasti - ja varmaan ihan aiheesta. Se kai on sitten vähän yhdistäjistäkin kiinni, että mikä sieltä mlloinkin pomppaa esiin. Nyt pomppas tämä: http://www.woodytone.com/2010/09/30 … neer-billy-gibbons-eliminator-gear/ http://www.woodytone.com/wp-content … loads/2010/09/Legend_amp_1x12_1.jpg Heres what Eliminator engineer Terry Manning said Billy used on Eliminator: The amp used, almost exclusively, on Eliminator was a Legend. This was about a 50w hybrid unit, employing a tube/valve preamp and a transistor power amp. This is the amp which has a finished wood case, and a rattan-type cane grill. It has one 12 Celestion speaker. |
Jucciz 15.02.2013 23:31:56 | |
---|
Joo mut Eliminatorista lähtien bändi veti mun mielestä aika rajusti sivuun. Ne alkupään hienot levyt on kyllä aika vahvasti Tweed/Brownface/plexi-rutinaa, ja erittäin hienoa sellaista. Ainakin mää tykkään. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
BigPapa 15.02.2013 23:45:45 | |
---|
Jucciz: Joo mut Eliminatorista lähtien bändi veti mun mielestä aika rajusti sivuun. Ne alkupään hienot levyt on kyllä aika vahvasti Tweed/Brownface/plexi-rutinaa, ja erittäin hienoa sellaista. Ainakin mää tykkään. Eipä niistä voi olla tykkäämättä, siksi ne levyt minullakin on. Eliminatorhan on ihan kelpo ZZ levy, mun mielestä. |
Jucciz 15.02.2013 23:51:31 | |
---|
BigPapa: Eipä niistä voi olla tykkäämättä, siksi ne levyt minullakin on. Eliminatorhan on ihan kelpo ZZ levy, mun mielestä. Onhan siinä paljon hittejä, mutta aika vähän sitä soundia, mikä noissa vanhoissa levyissä mua kiehtoo. No, eihän sitä nyt sentään surkeaksi voi sanoa vaikka miten päin asiaa tarkastelisi. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Muovinen 16.02.2013 14:10:01 | |
---|
-General Petrovsky |
slapvete 16.02.2013 16:33:02 | |
---|
Tokai on päheä kuin Jori Malmsten! "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
Tigerstedt 16.02.2013 17:40:18 | |
---|
Vox AC4TV:n kävin poimimassa tänään. Oikein mukavat Voxahtavat puhtaat löytyy, pikkuisen boostattuna rokettirolliakin. Hintaansa nähden oikein pätevä peli. |