Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Osaamisen tasot?!?
1
Tuulikello
14.02.2013 23:55:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpä onnistunut löytämään vastausta mieltäni askarruttavaan kysymykseen. Sivujakin tällä osastolla niin paljon ettei millään kaikkia jaksa kahlata läpi :-/ joten oikaistaan sitten siihen asiaan.
 
Mikä tasomääritys olisi (vai onko yhtään mitään) jos osaa:
 
*sujuvasti soittaa nuoteista. Oikea käsi tottelee hyvin, vasen menee merkeillä Hm, A, jne mutta ne bassonuotit tökkii(tarkoitan niitä jotka on viivastolla). Ei varsin sujuvasti mene..
*Korvakuulolta saa poimittua oikean käden melodian. Mahdollisesti paloja vasemman soinnuista.
*Osaa tehdä sujuvan kappaleen itse.
*Osaa soittaa ulkomuistista kappaleita parikymmentä (iskelmää ja poppia)
*Teoriapuoli on vähän niin ja näin (termistö ei hallussa)
 
Itse olen pari vuotta miettinyt pianotunnille menoa mutta opettaja on hakusessa. En haluais että painotus olis klassisella puolella. Iskelmämusiikki kiinnostaa paljon enemmän. Olis kiva kuulla joltain joka antaa pianotunteja, ottaisko tämän "tason" osaajaa oppilaaksi. Neuvoja otetaan vastaan.
 
Ihminen joka ei tee virheitä ei tavallisesti tee muutakaan
KeithbyJones
15.02.2013 00:09:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne yksityiset opettajat katso sitä osaamisen tasoa. Kouluttavat sinua eteenpäin siitä mihin olet itse jäänyt. Googlailemalla löydät varmaan lähipitäjästä/kaupungistasi jonkun opettajan.
 
Jos musiikkiopistolle halajat, täytyy sun olla aika nuori (alle viidentoista ainaki). Mutta siis yksityisille vaa rohkeesti jos oot sit tuota vanhempi sälli.
 
Tuulikello
15.02.2013 00:13:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu. Iän saa laittaa tuplasti eikä sekää riitä. Ei varmaan huoli opistoon enkä sinne kyllä halajakkaa. Kiitti vinkeistä. Ei vaan vielä ole tärpänny open suhteen.
 
Ihminen joka ei tee virheitä ei tavallisesti tee muutakaan
Feline
15.02.2013 15:32:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite olin suurinpiirtein tolla tasolla, kun menin ja hankkiuduin pianotunneille. Ikääkin saman verran suurinpiirtein, tosin itellä oli tossa ennen tunteja 10 vuotta totaalisoittotaitoa. Kyllä kannatti, vieläkään en osaa oikein mitään, mutta olen edistynyt huimasti. Ainakin melkein.
 
Kannattaa tutustua paikkakuntasi ope- ja musiikkikoulutarjontaan ja kysellä sieltä. Varmasti joka tasoiselle oppilaalle ope löytyy, varsinkin isommista kaupungeista.
 
Janus
15.02.2013 17:27:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.jassevarpama.com/4
 
staggiato
15.02.2013 17:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kansalaisopistolle, haku on sitte vasta ensi syksyllä, nythän on lukukausi kesken. Väliajan voit kokeilla yksityitä opetusta.
 
mielestäni osaat jo aika paljon, eikä se klassinenkaan huono ole, monesti kevyt musiikki avautuu sen jälkeen paremmin kun kokeillut jotain klassista ja niitäkin on sellaisia helpompia harjoituksiksi sopivia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «