Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EZ drummer tai vastaavan käyttö Garagebandissa ja sähkörummuilla
1
lonkkari
13.02.2013 22:41:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytössäni on halpissähkörummut jotka on kiinni MIDI:llä Focusrite 18i6 äänikorttiin joka on kiinni Macissa. Softana olen käyttänyt Garagebandia.
 
Nyt kun olen rumpuja äänitellyt, olen valinnut software trackin ja sieltä rumpusetin ja alkanut paukuttamaan sähkörummuilla ja hyvin toimii. Soundit ovat melko rajalliset kuitenkin. Tiedän että EZ drummerissa on paljon looppitoimintoja, mutta onnistuuko sen käyttö siten että pystyn siis itse soittelemaan sähkörummuillani EZ drummerin soundeilla?
 
Onko EZ drummer autuaaksi tekevä soundien suhteen vai onko järkeviä kilpailijoita kun käyttö on ainoastaan omaksi ja kavereiden iloksi?
 
L-studio
14.02.2013 02:15:08 (muokattu 14.02.2013 23:14:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä meitsin Dynacordeilla (jotka on tosi wanhat) ja livenä PT:llä jytisee. Pellit erikseen. Vaan hakemista ym se vaatii, eli jos et ole niin tietsikka-friend, niin...
En usko ettei onnistuisi GB:lläkään, on muuten yllättävän kova äänitysohjelma, kun konepellin alta sorkkii.
EzDrummerilla on parisenkymmentä eri satsia/soundimaailmaa josta valkata.
Sitten on sen isoveli Superior, jossa pääsee säätämään oikein kunnolla, jopa enemmän kuin oikeata settiä.
Vaan suosin akustista ja hyvää rumpalia, ilman korjailuja.
Ja nämä vaatii tietysti lompsaa, mutta onneksi on ne demot ensihätään.
 
Niin, ei se ToonTrack ole suinkaan ainoa...
BFD, Addictive Drums ja muut...
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
JPQ
14.02.2013 04:11:58 (muokattu 14.02.2013 04:12:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tykkään Ez drummerin soundista eniten ern saanut addictive drumsin demolla haituja mieleiseksi vaikka miten säädin.
ps. bfdeen demo kaatui alle 5 tunnin testijakson aikana kaksi kertaa macillä sen takia en halunnut sitä enempää testata. ja itsellä ei ole varaa palkata soittajia eikä oikein tarpeeksi lähellä asu soittotaitoisiakaan. ja kuitenkin soundi ihanteeni vaatinee aika kalliit vehkeet eli oma perus setti juuri nyt Ezdrummerin Vintage Rock.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
L-studio
14.02.2013 23:39:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meitsin suosikkeja ovat: Classic4ch ja Nashville, vanha proge kun olen ja näiden tyylistä olen tehnyt jo -70 luvun alusta. Vaan kaikki muuttuu ja se on vain hyvää. Metal Heads uusille bändeille on hyvä myös. Ja pellitkin menee.
 
Kiippareilla mennään kun stylejä näytetään, jutuista keskustellaan ja tilaustöissä joskus ilman rumpaleita. On hyvä osata monta soitinta äänittäjänä, tuottajana, säv-ja-sov ym tekee leivän päälle muutakin kuin ylähuulen, vanha vitsi, anteeksi!
 
SampleTron, SampleMoog, B4 ja muu vanhaa kamaa sisältävä on hyvää, keskityn siihen minkä osaan kunnolla, kun kaikkea ei tarvitse osata.
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
Danko
14.02.2013 23:53:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

L-studio: Sitten on sen isoveli Superior, jossa pääsee säätämään oikein kunnolla, jopa enemmän kuin oikeata settiä.
 
Panic Roomin Plecillä Superior Drummer tuntuu olevan "a-must-have" työkalu miksausvaiheessa.
http://www.youtube.com/watch?v=NunNmvZWvzI&t=2m21s
Hateformin kolmannella ei rumpalin toivomuksesta sampleja käytetty, ja toisaalta siinä olis mennyt hieman Petraxilla vietetty viikko hukkaan...
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
lonkkari
15.02.2013 10:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi lähinnä että jotain "demoja" kotona soittelisi mutta paremmalla soundilla kuin GB originaalikilkutukset. Mutta pääpointti sillä että saa kuitenkin itse ne soitettua, toki optio siihen jos haluaa jotain vaikeampaa tehdä loopeilla on tervetullut. Treeniksellä on toki sitten oikeat rummut ja oikea rumpalikin :)
 
L-studio
16.02.2013 23:40:18 (muokattu 17.02.2013 13:02:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonkkari: Mutta pääpointti sillä että saa kuitenkin itse ne soitettua, toki optio siihen jos haluaa jotain vaikeampaa tehdä loopeilla on tervetullut
 
Ei se EzDrummerin/EZ solo/DAW ruuvailu ole niin vaikeata, kun siinä perus EZ-setissä tulee ihan jees soundinen Pop/Rock setti, jos ne perusäänet kalikassa ei miellytä. Alle 100e t-kaupassa. Ja se on lähinnä midikarttojen opettamista että mistä tulee mitäkin, ja kun Save As-komennoilla menee, niin se on sitten vain kerta ja eiku menoksi. Siinä on jo looppeja mukana ja niitähän midinä netissä riittää.
 
Näin pääsee käyttelemään sitten muitakin kirjastoja looppeineen, kunhan ne ostelee ja ne ei maksa paljoakaan, mutta jos hommaa monta niin hintaa kertyy kanssa. Riippuu niin lompsata ja mitä haluaa. Ne demo soundit kannattaa kuunnella.
 
Itsellä oli se Superior koekäytössä, ihan kätevää, mulle ihan liikaa ruuvaamis mahdollisuuksia. Kyllä pitää aikaisemmin päättää jo miten mennään, toisille hinkkaaminen on se juttu, ei mulle. Mutta teenkin vanhan soundista ruttua.
 
P.S. Harrastan myös wanhoja museo-m-pyöriä, niitä ei saa tunettaa eikä tuunata.
 
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
lonkkari
18.02.2013 17:28:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitoksia vastauksista. Pitänee lähteä peruspaketista sitten liikkeelle ja katsella kuinka pahasti lähtee lapasista :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «