Aihe: Tallamikki ja kaulamikki kuulostavat liian samanlaisilta:(
1
hanipai
01.05.2004 03:21:35 (muokattu 01.05.2004 03:33:11)
Hommasin AIr Nortonin kaulaan ja Evon tallaan ja kytkin mikit, mutta pettymys oli suuri, kun mikeillä ei ollut oieastan kuin kirkkauseroa. Niin samanlaisilta tuntuivat, että ajattelin jo, että minulla on switchissä jotain häikkää. Käytin kytkentää, joka löytyi duncanin sivuilta http://www.seymourduncan.com/websit … atics/2hum_vol_tone_3way-w-ssp.html
Minulla tosin ei ole tuota splittiä, kun aikani kikkailin ja näpräsin sen kanssa ja onnistuin yhden push-pull potikan tuhomaan niin ettei se enää naksahtanut asennosta toiseen. Tallalle olisi jäänyt vielä push-pull, muttaa ajttelin saada kitaran toimimaan nyt ihan ilmankin.Onko tuo puolitus jotenkin huomatta lisä, että pitääkö mun nyt sitten kuitenkin puolittaa se tallamikki mielestänne? Eikös yleensä puolitetta kaulamikki?
Kitaramikkien eron huomaa kliineillä, mutta säröillä ei ole juuri eroa ole. Jokin pielessä? Evohan on keraaminen ja Air norton Alnico 5, joten luulisi jotain soundieroakin olevan. Miten asian voisi korjata vai kuuluuko asian olla näin?

Vielä maadoituksesta sen verran, että onko siis oikein, että maadoitukset laittaa volumepotikan kanteen kaikki? Entäs kileimaadoitus laitetaanko tallaltakin tuleva samaan paikkaan? Pitääkö potikoiden välissä olla kannelta kannelle maadoitus? Entä mistä maadoitus switchille. tarkistan vain asian, koska hurinaa kuuluu aika paljonkin rajuilla särösoundeilla. Tosin kieliä koskettaessa ei hurinaa ole ja olen saanut sellaisen käsityksen, että silloin maadoitus olisi kunnossa?

Ja viimeiseksi mitkä hyödyt ovat noilla konkilla jotita laitetaan volume ja tonepotikoihin. Itselläni on tuo tonen keskijalasta volumen oikeaan viritys (toivon, että se ei aiheuta tuota em. ongelmaa,jos esim. viallinen?). Volumellehan saattoi myös laittaa jonkin konkan, mutta mihin väliin?

Kiitos paljon kommenteistamme. Paljon kysymyksiä, joihin jään vastaustanne kaipailemaan.

Hannu
Ostan Yamaha RBX-170/270 basson. SD:n ja Dimarzion mikit kiinnostavat myös. Suht rankka tallamikki ja pehmeä kaulamikki.
hanipai
01.05.2004 21:12:46 (muokattu 01.05.2004 22:11:35)
En viitsi kännipäissäni lähteä yrittämään ratkaista kytkentäasioitasi, mutta on ihan mahdollista että mikit kuulostavat samalle vaikka kytkennät olisivatkin kunnossa. Ikävää, mutta totta, että mikkejä kun ei voi testata niin noin voi käydä.

Älä silti huoli. Jos et halua pitä mikitystä tuommoisena, niin pidä mielessä se että kummassakaan mikissä ei ole mitään vikaa. Käyt ostamassa vaikka evolle kaulaevon pariksi ja air nortonille tone zonen. Siinä onkin sitten mikit kahteen kitaraan.

Moi niin no olis mulla se ToneZone olemassa, mutta sitten joutus laittaan Evolle Paf pron kaveriksi ja se ei ole edes F-spaced. Haluaisin kyllä pitää toisessa kitarassa tuon Tonezone/Paf pro setin, joten yhdeksi vaihtoehdoksi jäisi Evon vaihto esim. SD Customiin. Olisiko muita hyviä tallamikki vaihtoehtoja Air Nortonin kanssa? Ehdotelkaa. Saa myös ehdottaa vaihtoa.
viltsu77
02.05.2004 05:01:45
Kitarapajalta ku ostin oman tallamikin, ni kuunneltiin varmaa tunti cd:ltä erilaisia soundeja .. tosin tietty se soundi oli vähä erilainen ku omassa vahvarissa, mut kyl siitä silti sai aika hyvin tolkkua et mitä on tiedossa. SD Hot Railssiin päädyin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)