Laulava Kylätohtori 10.02.2013 21:53:04 | |
---|
antnis: Saa siinä yleisesti ottaen paremman toimintavarmuuden ja polttoainetalouden. Aika heikko vertailukohde autot ja kitarat muutenkin. Jos vertaa 2-3 vuotta vanhaan vaihtoehtoon, niin ei saa.. Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Jucciz 10.02.2013 21:57:19 (muokattu 10.02.2013 21:57:37) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jos vertaa 2-3 vuotta vanhaan vaihtoehtoon, niin ei saa.. Niin... tippuuhan ekan 3-4 vuoden aikana auton hinnasta varmaan neljäsosa tai joissain malleissa enemmänkin, mutta suorituskyvystä ehkä enintään pari prosenttia. Siitä voi laskea, miten uusi auto on järkevä hankkia. Tietty jos on millä mällätä... sithän ei oo väliä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
antnis 10.02.2013 22:00:03 | |
---|
Riippuu pitkälti siitä, että miten paljon niitä kilsoja tulee. Ja uuden auton takuutkin ovat (olisivat) kivat. |
Gabe 10.02.2013 22:03:32 | |
---|
Lancelot: Röökistä on päästy, mut alkomahoolilla vielä mennään, ja sitäkin lähinnä sauna-annoksin.. Nyt on kiva muistella menneitä ja laittaa rahansa soittopeleihin! Kyllä minullakin vielä alkoholia menee, lähinnä olutta ja sitäkin huomattavasti vähemmän kuin ennen.. perheellinen kun olen. Onhan noita menneitä reissuja hauska muistella, enkä niitä oikeastaan kadukaan. Itse en siis mikään ongelma käyttäjä ole ollut. :) Nykyisin kitarakamat menee kuitenkin rahankäytössä näiden ohitse. |
Jucciz 10.02.2013 22:03:52 | |
---|
antnis: Riippuu pitkälti siitä, että miten paljon niitä kilsoja tulee. Ja uuden auton takuutkin ovat (olisivat) kivat. Oishan ne joo, mutta eipähän moisista tartte edes unelmoida. No, mulle uusi auto ei koskaan ollu erityisen suuri kiinnostuksen kohde - jos nyt autot ylipäätään. Varsinaiset intohimon kohteet ovat vähän muualla. ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
MikaHekkanen 10.02.2013 22:05:35 | |
---|
Jucciz: Oishan ne joo, mutta eipähän moisista tartte edes unelmoida. No, mulle uusi auto ei koskaan ollu erityisen suuri kiinnostuksen kohde - jos nyt autot ylipäätään. Varsinaiset intohimon kohteet ovat vähän muualla. ;) Mulla mahtaa juuri ja juuri olla autoissani kiinni enemmän rahaa kuin soittokamoissani. Ehkä. Päiväni murmelina? burgerina? hurmurina? |
antnis 10.02.2013 22:08:31 | |
---|
Jucciz: Oishan ne joo, mutta eipähän moisista tartte edes unelmoida. No, mulle uusi auto ei koskaan ollu erityisen suuri kiinnostuksen kohde - jos nyt autot ylipäätään. Varsinaiset intohimon kohteet ovat vähän muualla. ;) Eipä tarvi ollakaan, pikemminkin oli kyse siitä, että minulla on kaukaisilta ajoilta suht paljon kokemuksia toimintakyvyttömistä kärrryistä... :D |
Jucciz 10.02.2013 22:12:29 | |
---|
MikaHekkanen: Mulla mahtaa juuri ja juuri olla autoissani kiinni enemmän rahaa kuin soittokamoissani. Ehkä. Mulla tuskin kymmenesosaa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
MikaHekkanen 10.02.2013 22:31:59 | |
---|
Jucciz: Mulla tuskin kymmenesosaa. Sulla onkin vain yksi auto? Päiväni murmelina? burgerina? hurmurina? |
Jucciz 10.02.2013 23:34:20 | |
---|
MikaHekkanen: Sulla onkin vain yksi auto? Joo. Mitäpä sitä usealla kun ei harrasta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
JaaGeRMaisTeR 10.02.2013 23:43:17 (muokattu 10.02.2013 23:44:10) | |
---|
Omat soittokamat on maksanu saman verran ku vaimon auto... tai vaihtoehtosesti jotain 1:8 omasta batmobiilista.. en kyllä tiiä mistä moisia vertauksia on tänne ilmestyny mutta laitanpa jonon jatkoksi. Ja takasi topic aiheeseen mikseri on tulossa suraavaksi musiikki aiheiseksi vehkeeksi. E: se ei tule millään tapaa liittymään kyllä kitaraan... |
Boogierooster 11.02.2013 00:02:36 | |
---|
Asiaan. Viime aikoina on omistukseen siirtynyt pari kappaletta jaappanin poikien esimerkkiä stratosta, toinen vähän vitnakempi (vanha, hyvä, nuhjunen) ja toinen sitten modernimpi (vaikkakaan ei ajaton). Aloitetaan jälkimmäisellä. https://www.dropbox.com/s/pi9944i7kowuiou/IMGP4522.jpg Charvel STX Custom stratohirviö 90-luvun alusta. Sunburstia ja kluson-tyyppisiä virittimiä lukuunottamatta tässä ei juuri perinteitä näytä ensisilmäyksellä olevan kunnioitettu. 475 Deluxesta lainattu runko, floikka ja kielilukot, Reflexin aktiivimikit mid- ja treble boost/cutilla. Kaikessa ei ole kuitenkaan keulittu, runko on saarnea komealla syykuviolla ja kaula vaahteraa ruusupuuotelaudalla. Radius on tuollainen modernille stratolle ominainen, samoin nauhat, joita on 22. Tässä yksilössä on hieman harvinaisempi ja silmillekin ystävällisempi lapa, verratkaa vaikka tähän! http://www.smalltownbluesman.de/wp-content/uploads/charvel_neu1.jpg Sitten siihen perinteisempään. https://www.dropbox.com/s/g7kodelalnkc21k/IMGP4523.jpg Fender MIJ '67 / '68 Stratocaster vuodelta '96. Tässä taas mennään hyvinkin perinteiden mukaan, hieman Jimi Hendrixiä kumartaen. Runkopuuna on leppää ja kaula on tehty vaahterasta, jossa on erillinen "maple cap" -vaahteraotelauta ajan hengen mukaan. Lapa on tietysti aikakauden huomioiden iso, jes! Kaulan radius on pieni ja samoin kaula on melko kapea. Paksuudeltaan se on kuitenkin suunnilleen Charvelin luokkaa. Tallapalat on aiempi omistaja vaihtanut Graphtechiin. Tästä kitarasta löytyy netistä jonkin verran keskustelua, sillä kitara ei ole Re-issuena kaikkein onnistunein. Lisää voi lukea esim. http://planetbotch.blogspot.fi/2012 … er-mij-68-hendrix-stratocaster.html Törsäsin vielä vähän ylimääräistä Lindy Fralinin Vintage Hot -mikkisettiin. Laitan tämän jossain vaiheessa tuohon Fenderiin kiinni, samalla menee häiriösuojaus uusiksi. Ei ole nimittäin mikään hiljaisin tuo. Loppuun vielä perhekuva! https://www.dropbox.com/s/wlcsyaw7kvoslo2/IMGP4487.jpg |
J.Nikkanen 11.02.2013 00:55:11 | |
---|
Ostin uudet kielet kun vanhat meni rikki. Kyllä nyt kelpaa. |
Jucciz 11.02.2013 01:03:26 | |
---|
J.Nikkanen: Ostin uudet kielet kun vanhat meni rikki. Kyllä nyt kelpaa. Tää on just tätä nykypäivän kertakäyttöajattelua: heti ostetaan uutta kun vanha menee rikki eikä selvitetä, voisko korjaaminenkin olla vaihtoehto. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Laulava Kylätohtori 11.02.2013 09:56:13 | |
---|
antnis: Eipä tarvi ollakaan, pikemminkin oli kyse siitä, että minulla on kaukaisilta ajoilta suht paljon kokemuksia toimintakyvyttömistä kärrryistä... :D Ei mulla mitään periaattellista ole, kyllä minullekin uusi auto kelpaisi, mutta kun se rahan perkele pistää vastaan. Parempi ajaa vanhalla ja itse soitella kunnon vehkeillä kuin kuunnella uuden auton radiosta muiden soittoa... Itsekin tapellut romujen kanssa sen verran, että uusi auto on käynyt haaveissa useammin kuin kerran. Mutta eivät tunnu ne uudetka olevan sen toimintavarmempia kuin muutaman vuoden vanhat.... Romuja kaikki, tuurista se on kiinni, millaisen yksilön saa... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
JaaGeRMaisTeR 11.02.2013 11:40:20 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei mulla mitään periaattellista ole, kyllä minullekin uusi auto kelpaisi, mutta kun se rahan perkele pistää vastaan. Parempi ajaa vanhalla ja itse soitella kunnon vehkeillä kuin kuunnella uuden auton radiosta muiden soittoa... Itsekin tapellut romujen kanssa sen verran, että uusi auto on käynyt haaveissa useammin kuin kerran. Mutta eivät tunnu ne uudetka olevan sen toimintavarmempia kuin muutaman vuoden vanhat.... Romuja kaikki, tuurista se on kiinni, millaisen yksilön saa... Lisätään tähän että välttämättä se auto mikä ei toimi itellä toimii sillä seuraavalla :D |
PIM 11.02.2013 12:22:05 | |
---|
AngieRainbow: Mummovainaa tuppasi sanomaan: "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa." :D
Tuo varmaan piti paikkansa aikoinaan, kun hinta ja laatu kulki käsi kädessä. Nykyään kun asiaa sotkee kaiken maailman brändilisät ei tuo laatu välttämättä korreloi hinnan kanssa ihan samaan malliin. Itse päivittäisin tuon sanonnan muotoon "Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa." |
Muovinen 11.02.2013 15:00:28 | |
---|
Semiakustisen pähkäily loppui siihen kun sain vihdoin tehtyä kaupat Bajasta ja torille ilmestyi Tokai ES-110 Gibsonin burstbuckereilla ja laukulla varustettuna. Ei siis tullut hankittua mitään niistä, joita mulla oli ostoslistalla (Starfire/Midtown/Viking), mutta joskus täytyy improvisoida tilanteen ja mahdollisuuksien mukaan. Toivottavasti tuli tehtyä hyvä päätös... Jos ei muuta niin on tämä ainakin lähtöhinnaltaan kalliimpi kuin yksikään noista kolmesta :P -General Petrovsky |
Ostin uudelle SG: lle Gibsonin uskomattoman hienon, viininpunaisen nahkahihnan. Hintaakin oli. Hihnalukot ja pedaalimuuntajalle uusi jakopiuha tuli myös hommattua. sääh |
tracyjacks 12.02.2013 16:16:57 | |
---|
Orange TH30 ja Orangen 2x12" Vintage 30:llä tuli tänään, nam nam. "Aren't you a little short for a stormtrooper?" |