![]() 11.02.2013 00:19:04 | |
---|---|
Regalis Apertura: Kannattaa kiinnittää huomio ihan pelkkään instrumentaatioon laulun sijasta näin Straton tapauksessa;)... Vaikka kitarointiin tai kosketintyöskentelyyn yms. Sitten kuuntelu sujuu kuin itsestään;). Mitä youtubesta noita kuuli niin ei voi sanoa. Alkaa olla sävellyksetkin niin tasapaksua tavaraa. Ainoat mitkä biiseissä vielä hieman saa syttymään on rummut ja kiipparointi mutta laulujen ja kitaroiden osalta melkoisen köyhää meininkiä. | |
![]() 11.02.2013 08:28:30 | |
tuli aamul radiost toi unbreakble. yks parhaista stratoista hetkeen. vähän muutakin kun sitä tasapaksuutta. kertsin alussa siisti laulukoukku. ja c-osassa se kitaranousukohtajuttu on ihan pirun magee. | |
![]() 11.02.2013 09:06:31 | |
Radio Rock tuntuu ainakin tykkäävän veivata. Eikä ihme, biisihän ei ole liian rockia. | |
![]() 11.02.2013 11:07:39 | |
Fantasmic: Mitä youtubesta noita kuuli niin ei voi sanoa. Alkaa olla sävellyksetkin niin tasapaksua tavaraa. Ainoat mitkä biiseissä vielä hieman saa syttymään on rummut ja kiipparointi mutta laulujen ja kitaroiden osalta melkoisen köyhää meininkiä. Heh, jos bändin jokainen jannu tekee biisejä vrt. ennen vain kitaristi, niin silloinhan yleensä käy niin että sävellyksistä tulee tasapaksua tavaraa..? Not. Ja Kupiasen kitarointihan on just nimenomaan köyhää..? Not. | |
![]() 11.02.2013 13:37:51 | |
vesakos: Ja Kupiasen kitarointihan on just nimenomaan köyhää..? Not. Jotku ei tajuu.. | |
![]() 11.02.2013 13:58:42 | |
vesakos: Heh, jos bändin jokainen jannu tekee biisejä vrt. ennen vain kitaristi, niin silloinhan yleensä käy niin että sävellyksistä tulee tasapaksua tavaraa..? Not. Ja Kupiasen kitarointihan on just nimenomaan köyhää..? Not. Musta on aika heikko keskustelun taso, jos joku kertoo bändin X keskustelussa ettei tykkää jostain biisistä ja jengi alkaa loogisin argumentein perustelemaan sille, miks siitä kuuluis tykätä. Ihmeestäkö sen tietää miten satunnainen kommentoija itselleen määrittelee tasapaksun? Kaikki mielipiteet ovat yhtä oikeutettuja ja saa sanoa ääneen, paitsi jotkut niistä, ts. kaikki negatiiviset. Ihan yleispätevästi lausuttuna, ei välttis vain tästä keskustelusta yksinomaan. Itehän diggasin siis tosta Unbreakable-kappaleesta, mut ihan tätä yleisesti ihmettelen. Ei mulla muuta, takki ja out. | |
![]() 11.02.2013 14:46:19 | |
Jos mua ei sytytä bändin x uusimmat biisit, enkä tunne kyseisen bändin tuotantoa muutenkaan, niin en viitsisi nähdä vaivaa käydä kuuntelemassa juutuubista paria klippiä ja sen jälkeen kertoa pintapuolista analyysiani niistä. Saahan niin tehdä, ei sitä kukaan kiellä. Mutta keskustelun tasosta johtuen tähän puutuinkin, kertokaahan vähän tarkempaa analyysia mitä tarkoittaa sävellysten tasapaksuus? Jotkut ei vaan tajuu. Ja jotkut on Kupiaselle kateellisia, vetäkää itte paremmin, nih! | |
![]() 11.02.2013 15:19:21 | |
vesakos: Jos mua ei sytytä bändin x uusimmat biisit, enkä tunne kyseisen bändin tuotantoa muutenkaan, niin en viitsisi nähdä vaivaa käydä kuuntelemassa juutuubista paria klippiä ja sen jälkeen kertoa pintapuolista analyysiani niistä. Saahan niin tehdä, ei sitä kukaan kiellä. Mutta keskustelun tasosta johtuen tähän puutuinkin, kertokaahan vähän tarkempaa analyysia mitä tarkoittaa sävellysten tasapaksuus? Jotkut ei vaan tajuu. Ja jotkut on Kupiaselle kateellisia, vetäkää itte paremmin, nih! Noh, itse olen stratoja kuunnellut aktiivisesti jouskus 15 vuotta sitten. Sen jälkeen olen mielenkiinnosta aina välillä tsekkaillut miltä bändin nykymeno vaikuttaa. Pari viime levyä on ollut suoraan sanottuna helvetin tylsää ja munatonta paskaa. Tämä uusin unbreakable skipale kuulostaa paikoin jopa oikein hyvältäkin. Silti ollaan kuitenkin todella kaukana menneiden aikojen "nerokkuudesta" sävellysten osalta. Minulle on oikeastaan ihan sama kuka bändissä soittaa ja mitäkin, jos se ei mun korvaan kuulosta hyvältä. Se ei tarkoita, että kritisoin soittotaitoa. Se on varmaan enemmänkin kuin kunnossa näillä kavereilla. Lähinnä ihmettelen sitä, että miten biiseihin ei saada mitään fiilistä. Jos vertaa esim. Helloweenin uusimpaan lättyyn, niin ollaanhan tässä ihan eri aaltopituuksilla sen tunteen kanssa. Osittain tuo menee varmaan soundipolitiikankin piikkiin. Kaikki pitää olla niin siloiteltua ja viimeiseen asti hiottua äänivallia vailla mitään dynamiikkaa. Siinäpä se oli. Rehellinen mielipide. Jos ei kelpaa, niin ihan sama. Yhtä lailla koen tuon tarpeelliseksi sanoa, kuin joku kokee tarpeelliseksi kehua tuttua soittajaa bändissä. Mitä väliä? Ei mitään. | |
![]() 11.02.2013 15:40:43 (muokattu 11.02.2013 15:51:51) | |
Siinäpä ollaan juuri asian ytimessä, tunnetasolla. Jos joku musa ei tavoita mua tunnetasolla puhuttelemalla mua syvästi, ei se tarkoita sitä että se on munatonta paskaa. Itselläni on kokemus juuri päinvastoin. Pari viimeisintä lättyä on tuonut nimenomaan sävellyksissä ihan uusia tasoja, monipuolisempaa modulointia, erilaisia skaaloja, monella tapaa rakennettuja biisejä, hienoja kokonaisuuksia. Toki on niitä ennenkin ollut, mutta melko samalla kaavalla on menty, ja "nerokkaita" melodioita klassisesta musasta lainailtu.. Ja tietysti ei pidä vähätellä tunnetason jutuissa sitäkin, että jos sattuu olemaan vaikka merkittävä elämntilanne, jonka aikana tulee jotain tiettyä plattaa kuunneltua, silloin siitä tulee hyvinkin henkilökohtainen ja merkittävä. Toiselle se saattaa olla munatonta paskaa. Mutta jos niin kuulee sanottavan, niin tottakai sitä haluaa puolustaa omaa näkemystään. Vai onko se kiellettyä? EDIT: Suomi, tuo mielensäpahoittajien luvattu maa.. | |
![]() 11.02.2013 15:51:36 | |
vesakos: Siinäpä ollaan juuri asian ytimessä, tunnetasolla. Jos joku musa ei tavoita mua tunnetasolla puhuttelemalla mua syvästi, ei se tarkoita sitä että se on munatonta paskaa. Itselläni on kokemus juuri päinvastoin. Pari viimeisintä lättyä on tuonut nimenomaan sävellyksissä ihan uusia tasoja, monipuolisempaa modulointia, erilaisia skaaloja, monella tapaa rakennettuja biisejä, hienoja kokonaisuuksia. Toki on niitä ennenkin ollut, mutta melko samalla kaavalla on menty, ja "nerokkaita" melodioita klassisesta musasta lainailtu.. Ja tietysti ei pidä vähätellä tunnetason jutuissa sitäkin, että jos sattuu olemaan vaikka merkittävä elämntilanne, jonka aikana tulee jotain tiettyä plattaa kuunneltua, silloin siitä tulee hyvinkin henkilökohtainen ja merkittävä. Toiselle se saattaa olla munatonta paskaa. Mutta jos niin kuulee sanottavan, niin tottakai sitä haluaa puolustaa omaa näkemystään. Vai onko se kiellettyä? En tarkoittanut tunteella tunnetasoa. Tarkoitin sen musan fiilistä. Jos siinä ei ole henkeä, niin sitä ei ole. Toki tuo on aika henk.koht. sekin mutta jokainen varmaan hiffaa kuitenkin mitä ajan takaa. Eli en sitä, miltä susta tuntuu, kun kuuntelet sitä musiikkia. Ja sinänsä aika huvittavaa, että nyt sä yrität kääntää tuon "onko se muka kiellettyä"-jutun toisin päin. siätähn sulle tuossa yritettiin hienovaraisesti jo vihjatakin. Taisit ymmärtää sitten kuitenkin. | |
![]() 11.02.2013 16:10:10 | |
Rhapa: Siinäpä se oli. Rehellinen mielipide. Jos ei kelpaa, niin ihan sama. Yhtä lailla koen tuon tarpeelliseksi sanoa, kuin joku kokee tarpeelliseksi kehua tuttua soittajaa bändissä. Mitä väliä? Ei mitään. Nimenomaan, ihan vitun sama.. Jos tykkää jostain musasta niin kuuntelee sitä ja antaa olla, mikä järki lähtee jonnekin foorumeille mesoomaan että oonpa oikeammassa kuin sinä kun tykkään tästä enemmän.. Mietityttää joskus, miten paljon tollasen energian paremmin kanavoimisella vois yksilö saada aikaseksi. | |
![]() 11.02.2013 16:23:28 (muokattu 11.02.2013 16:24:02) | |
vesakos: EDIT: Suomi, tuo mielensäpahoittajien luvattu maa.. Kukas se täällä nyt sitä mieltään pahoitteleekaan? Minustakin Straton uudempi materiaali on ollut lähinnä tasapaksua, munatonta ja tylsää. Miksi sinua niin hirveästi haittaa, jos minä tai joku muu tuo sen mielipiteen esille? Pitäisikö tämä ketju pyhittää vaan ihQfanittamiselle ja kritiikkiä ei saa kertoa ollenkaan? Edit: Tonski hyvin tiivistikin homman tuossa yhtä viestiä ylempänä. Ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa, jos joku ei tykkää samasta musiikista kun minä. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" | |
![]() 11.02.2013 16:32:10 | |
Stratovarius se vaan porskuttaa vuodesta toiseen ja se tuntuu joitakin ärsyttävän. 20 vuotta on Suomimetallia Stratojen toimesta viety maailmalle. Hieman kunnioitusta kyseiselle bändille! Ei mulla muuta.. | |
![]() 11.02.2013 16:35:04 | |
P-man: Stratovarius se vaan porskuttaa vuodesta toiseen ja se tuntuu joitakin ärsyttävän. 20 vuotta on Suomimetallia Stratojen toimesta viety maailmalle. Hieman kunnioitusta kyseiselle bändille! Ei mulla muuta.. Ei täällä kukaan oo tainnu kyseistä bändiä kohtaan mitään epäkunnioitusta osoittaakaan. Jos kritisoi nykyistä kappalemateriaalia, niin ei se meinaa etteikö kunnioittaisi bändin saavutuksia. Vai pitäisikö sen kunnioituksen meinata sitä, että kaikki kritiikki on kiellettyä ja bändille pitäisi suoda pyhä koskemattomuus? Tällä perusteella Luluakin pitäisi vissiin väittää mestariteokseksi. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" | |
![]() 11.02.2013 17:16:42 | |
Miikss: Kukas se täällä nyt sitä mieltään pahoitteleekaan? Minustakin Straton uudempi materiaali on ollut lähinnä tasapaksua, munatonta ja tylsää. Miksi sinua niin hirveästi haittaa, jos minä tai joku muu tuo sen mielipiteen esille? Pitäisikö tämä ketju pyhittää vaan ihQfanittamiselle ja kritiikkiä ei saa kertoa ollenkaan? Edit: Tonski hyvin tiivistikin homman tuossa yhtä viestiä ylempänä. Ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa, jos joku ei tykkää samasta musiikista kun minä. Minä ite olin mielensäpahoittaja, se oli osoitettu mulle itselleni. Vähän myös muille. Kieli poskessa. Oikeesti tyypit, tää mitään mesoamista ole. Pitäis vissiin opetella käyttämään hymiöitä :) ;) ettei tule liian vakavasti otetuksi, eihän tässä nyt kyse ole suinkaan esim. EU politiikasta. Oman mielipiteensä esittämiseen kuuluu yleensä myös vastakkaisen mielipiteen lyttääminen, näin se homma vaan toimii, myös EU politiikassa. Pitäisikö ketju pyhittää vain ihqfanittamiselle? Ei. Pitäisikö ketju omistaa vain dissaamiselle? Ei. No millekkäs sitten? Just tämmöselle mitä se nyt on. Vähän menee offtopiciksi, mutta tuosta fiiliksestä ja helloweenista puheenollen tuli tämä mieleen: http://m.youtube.com/watch?v=rVY4CK8ciJw Nyt poistun takavasemmalle, kipeenä on liikaa aikaa lukea foorumeita. | |
![]() 11.02.2013 17:31:53 | |
Miikss: Ei täällä kukaan oo tainnu kyseistä bändiä kohtaan mitään epäkunnioitusta osoittaakaan. Jos kritisoi nykyistä kappalemateriaalia, niin ei se meinaa etteikö kunnioittaisi bändin saavutuksia. Vai pitäisikö sen kunnioituksen meinata sitä, että kaikki kritiikki on kiellettyä ja bändille pitäisi suoda pyhä koskemattomuus? Tällä perusteella Luluakin pitäisi vissiin väittää mestariteokseksi. Mun viesti ei ollut kenellekkään henkilökohtaisesti, ärsyttää vaan et silloin harvoin ku tätä Strato ketjua lukee, niin aina on jotain negatiivista. Milloin Kotipellon ääntäminen tai milloin joku muu hyvin epäolennainen. | |
![]() 11.02.2013 21:08:57 (muokattu 11.02.2013 21:09:33) | |
Itseäni ei missään nimessä haittaa muiden mielipiteet, päinvastoin. Teki vaan mieli trollata kun kommentit ovat välillä sitä että joku tykkää ja joku ei tykkää, eikä mitään sen syvällisempää. Anteeksi, jos joku loukkaantui. :) | |
![]() 11.02.2013 22:06:44 | |
vesakos: Jos mua ei sytytä bändin x uusimmat biisit, enkä tunne kyseisen bändin tuotantoa muutenkaan, niin en viitsisi nähdä vaivaa käydä kuuntelemassa juutuubista paria klippiä ja sen jälkeen kertoa pintapuolista analyysiani niistä. Saahan niin tehdä, ei sitä kukaan kiellä. Mutta keskustelun tasosta johtuen tähän puutuinkin, kertokaahan vähän tarkempaa analyysia mitä tarkoittaa sävellysten tasapaksuus? Jotkut ei vaan tajuu. Ja jotkut on Kupiaselle kateellisia, vetäkää itte paremmin, nih! No jokainen tavallaan. Joku kritisoi, toinen kehuu, yksi nuolee persettä. Jos toi on sulle kateuden mittari, eihän täällä sitten juuri muuta olekaan kuin kateellisia sellaisille muusikoille kuten Kotipelto, Tolkki, Tero Vaara, Kirkin wahi yms... Siinä sitä on keskustelulla tasoa kun peesaillaan sillä perusteella että kun tuossa soittaa mun kaverin kaverin nettituttu ja kun bändi on ollut kasassa x-vuosia(samalla kokoonpanolla). Ja mistä ihmeestä sait päähäsi että tunnen bändin tuotantoa vain pintapuoleisesti? :D Sen verran hyvin kuitenkin että voin väittää Elementsien jälkeisten levytysten olleen tylsiä "korvasta sisään ja toisesta ulos". Kun ei lähde niin ei lähde. Pahoitatko sä muuten mielesi jos joku kehuu levyä josta sä et tykkää? Jottei nyt kukaan enempää sieluaan satuttaisi niin mainittakoon vielä ettei Stratovarius ole koskaan ollut varsinaisesti huono ja soittajillahan riittäisi kykyä vaikka muille jakaa. Ei ainakaan vaan tänne asti enää aikoihin ole välittynyt se että bändillä olisi paljoakaan kunnianhimoa hommassaan mukana. | |
![]() 12.02.2013 12:32:17 | |
Heh vähän hymyilytti tuo Halcycon Daysin "trance-soundit";)... Rumpubiittiä myöten;). | |
![]() 23.02.2013 12:41:05 | |
Onko joku jo ehtinyt uutta levyä kuunnella? Itse kuvittelin, että tuun töistä ja levy on postilaatikkossa, olut käteen ja kuuntelemaan mutta perkeleen Itellla päätti että saan sen vasta maanantaina. Spotifystä löytyy muutama biisi uudelta, mutta ei koko levyä. Tosin, nämäkin biisit toimii kyllä omaan makuun hyvin, mutta kokonaisuudesta toki ei saa kuvaa. Boltsa | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)