Aihe: Mistä Original Floyd Rose halvimmalla?
1 2 3
zedder
07.02.2013 11:57:26
vilpor79: Oisko muuten jollain haisua meneekö tuo ofr "heittämällä" jacksonin lisenssi floikan tilalle? ilmeisesti menee? ja että onko mitään iloa vaihtaa mitään noita muita kilkkeitä (esim. jousia, tolppia, lukkosatulaa), vai olisiko järkevä vaihtaa pelkkä tuo "varsinainen tallaosa"?

Täältä löytynee vastaus moneenkin aihepiiriä liippaavaan kysymykseen:

http://audiozone.dk/index-filer/TremoloInfoProject.htm
vilpor79
07.02.2013 12:31:46
Michele: Riippuu siitä, onko kyseessä JT-6, JT-590 (sama kuin Schaller) vai JT-580. Mulla oli tuo jälkimmäinen huonompi, jossa tallan kielilukkojen ruuvit oli pikavirittimien edessä. Näin ollen se on lyhyempi kuin OFR, ja rungon reititys ei sitten ollut suunniteltu pidemmälle tallalle. Ts. nyt kielilukkojen ruuvit osuu hitusen verran lakkapintaan kun kampeaa ylöspäin.

Sanovat että jousia kannattaa vaihtaa säännöllisesti, ainakin muutaman vuoden välein. Jännityksessä oleva metalli väsähtää aikanaan.

Tolppia ja lukkosatulaa ei kai tarvitse vaihtaa jos ne ei ole kuluneet.

Yksi mikä kannattaa vaihtaa jokaikiseen floikkaan ja sen johdannaiseen, on messinkinen sustainblokki. Siitä on täällä oma topikkinsa jossain..

Mutta siis eikö toi OFR Pro ole nimenomaan tuota varten? siis jos nuo lukkojen ruuvit on etupuolella? vai eikö sekään sopinut?
Michele
07.02.2013 13:01:54
vilpor79: Mutta siis eikö toi OFR Pro ole nimenomaan tuota varten? siis jos nuo lukkojen ruuvit on etupuolella? vai eikö sekään sopinut?

Pro menisi hyvinkin, näinhän se onkin. Toi low-pro on vaan tosi tyhmä ratkaisu mun mielestä, kuuskulmakolot runnoutuu hyvin äkkiä kun avainta on vaikea saada kunnolla pohjaan, virittimet on pahasti tiellä. Halusin myös ehdottomasti Gotohin, jota ei saa tuolla virityksellä. Kyllä tuon kanssa soittaa oikein mainiosti, kun en koskaan tempase ylöspäin niin lujaa että mitään jälkeä jäisi.

Täällä esitelty lähemmin tuota Gotohia:
http://www.jcfonline.com/threads/13 … tle-of-the-Floyds-Gotoh-vs-Schaller
warlock
09.02.2013 21:56:24
Ruattista saa gotohin floikkaa lähes 100e halvemmalla ku suomesta. Kaikki floikat mitä oon tarvinnu niin olen tilannu ruattista. Jossain vaihees graptechin floikat oli puoleen hintaan karvan yli 100e. Niitä tuli sitten tilailtua useampiki varastoon. Usein Graptechin stringsaver talla palatki on kalliimmat ku koko talla.

http://gmf.jetshop.se/en-GB/floyd-rose-c-1188-1.aspx
Decadetroll
09.02.2013 22:05:30
warlock: Ruattista saa gotohin floikkaa lähes 100e halvemmalla ku suomesta. Kaikki floikat mitä oon tarvinnu niin olen tilannu ruattista. Jossain vaihees graptechin floikat oli puoleen hintaan karvan yli 100e. Niitä tuli sitten tilailtua useampiki varastoon. Usein Graptechin stringsaver talla palatki on kalliimmat ku koko talla.

http://gmf.jetshop.se/en-GB/floyd-rose-c-1188-1.aspx

Oi perkules, tämä oli hyvä vinkki. Pitänee jossain välissä pistää tilaten. Kiitos! Plussaa saat.
Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
warlock
09.02.2013 22:10:35
Decadetroll: Oi perkules, tämä oli hyvä vinkki. Pitänee jossain välissä pistää tilaten. Kiitos! Plussaa saat.

Suosittelen. Ja toimitus on nopeaa. En ole vielä mistään löytäny yhtä edullisesti gotohin floikkaa
mpekkanen
10.02.2013 13:58:21
KunnonKeikkaBasisti: Kiinasta löytyy alle kolmeekypää mun mielestä en muista nyt sivustoa mutta halvalla sai.

Väittäisin että oli se talla mikä tahansa niin ihan halvinta ratkaisua ei kannata ostaa. kitara kyllä soi huomattavasti paremmin jos se talla on ihan oikeaa rautaa.
Decadetroll
11.02.2013 11:26:46
Michele: Todellakin kiitos tästä! Koetin etsiä Gotohin floikkaa eurooppalaisista kaupoista, mutta tuolle sivulle en löytänyt. Eksyin sitten Millbrookiin... No, vielä on kaksi OFR kitaraa joihin voisi laittaa joko Gotohin tai sitten tuon Graphtecin Ghostin. Hitto kun alkoi himottaan piezot..

Sp-elektroniikasta saa myös gotohin floikkaa. Kalliimpi toki kuin tuo ruotsalaisten.
Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean
Valka
11.02.2013 17:35:56
Vähän ohi aiheesta muttakun nyt tuli kyseisestä
svensson kaupasta puhe.
Todella höveliä palvelua heillä,tuli sieltä rompetta
tässä syssyllä tilattua mm. 3 satulaviilan sarja.

Olikin sitten sarja loppunut hyllystä,niin postittivat
Hoschon 10 viilan sarjan samaan hintaan.
Saimpa sitten 5 kympillä sarjan joka muualla maksaa lähemmäs kolme kertaa enempi.
Started out with nothing and still got most of it left.
vilpor79
11.02.2013 17:59:40
Ei nyt ihan hirveesti liity aiheeseen mutta kyseisestä lafkasta näytti saavan aika hyvään hintaan allpartsin kauloja, ainakin osa malleista oli jonnin verran halvempia kuin suoraan allpartsilta tilaamalla!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)