Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Isovarpaan jäykistäminen ja rumpujen soittaminen
1
rumppa
07.02.2013 13:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Onkos rumpaleille täällä tehty isovarpaan tyvinivelen jäykistämistä ja kuinka sen jälkeen on jalka pedaalilla toiminut? Entäpä miten se on muuten vaikuttanut elämään?
 
Mulla tuo nivel on aivan loppuun kulunut ja lisäksi isovarpaan päällä on kamalan korkea luukasvain. Minulle on suunniteltu tuota jäykistämistä ja ilmeisesti pohkeen jänteen "vapauttamista", eli katkaisua. Tämän jälkeen kuulemma kävelyä täytyy harjoitella aikalailla.
 
En ole löytänyt kokemuksia siitä, miten se mahdollisesti vaikuttaa rumpujen soittoon. Minulla tämä on vasen eli haitsujalka. Jos keskuudestamme löytyy ihmisiä joille toimenpide on tehty, niin kuulisin mielelläni kokemuksia. Erityisesti siitä, kuinka se vaikuttaa soittamiseen.
 
House Band
07.02.2013 19:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensiks selvennys: Mulle ei ole tuota tehty,mutta kaverille on.
 
Tollasen operaation jälkeen soittaminen on aika pieni ongelma.
Ensin kun olet löytänyt tasapainon yleensä ja kävelyopinnot on loppusuoralla,niin kyllä se soitto sieltä löytyy.
Paikat tulee ensin vaan jumalattoman kipeiks,mutta muista levätä kunnolla,ettei tule rasitusmurtumaa. Asentoja joutuu vähän hakemaan,mutta se on ihan terveellistä muutenkin,ettei kangistu kaavoihin...
Aika parantaa haavat tässäkin tapauksessa.
 
No worries!
 
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
18is9
10.02.2013 17:12:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos joltain löytyy kokemuksia niin minäkin mielelläni kuuntelen. Moinen voi olla itselläkin edessä joskus tulevaisuudessa, kaiken lisäksi oikeaan jalkaan.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Pråme
17.04.2013 02:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on pikkupoikana katkenut vasemman jalan isovarvas ja ajan myötä aikuiseksi kasvaessa se on kasvanut aivan kieroon ja on käytännössä täysin jäykkä. Rumpujen soittoa tämä ei mielestäni haittaa juuri ollenkaan. Soitan paljon teknistä ja aika nopeaakin metallia ja käytän pedaaleilla monia eri jalkatekniikoita (swivel, heel-toe etc). Yksi ongelma, joka varmasti korostuu kun varvas laitetaan n. tunnin sisällä jäykäksi, on kyseisen jalan ns. varominen, eli jalkaa pidetään vähän enemmän irti pedaalista reisilihasten voimalla, ja tästä syystä koko jalka väsyy nopeammin mitä toinen jalka.
 
Tällaista tuli mieleen, sekava teksti johtuu kellonajasta.
 
Muutenhan sen varpaan kanssa kyllä elostelee aivan normaalisti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «