Incarnation 30.04.2004 22:29:06 | |
---|
Minkähänlainen mahdollisuus olisi saada tehtyä itse hyvät piirrustukset valmiin kitaran pohjalta? Onko kukaan tehnyt siis niin, että pirun iso paperi pöydälle, kitara paperille ja bodyn ääriviivoja piirtämään? "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Teijo K. 30.04.2004 23:01:16 | |
---|
Minkähänlainen mahdollisuus olisi saada tehtyä itse hyvät piirrustukset valmiin kitaran pohjalta? Onko kukaan tehnyt siis niin, että pirun iso paperi pöydälle, kitara paperille ja bodyn ääriviivoja piirtämään? Olen sen noinkin tehnyt, ja hyvä siitä tuli. Kiva soittopeli. Sitten siirryin siihen, että luonnollestelen soittimen suoraan vapaalla kädellä siihen puuhun josta sen teen. Eli aihioon. Saan sillälailla aidomman fiiliksen siihen. Lyijykynä on kova sana muuten siinä. Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista. |
Incarnation 30.04.2004 23:05:19 | |
---|
Käväisi vaan mielessä kun tuntuisi maksavan nuo valmiit piirrustukset jos jostain hommaa, eikä viitsisi ekasta (tulevasta) projektista yhtään ylimääräistä maksaa. Ajattelin, että pyydän bändimme kitaristilta Jacksonia lainaksi ja vedän bodyn äätiviivat (varmaan täytyy vetää koko kitaran?) jollekin isolle paperille ja sitten vähän muuttelen siinä paperilla muotoja mieleisiksi. Pitäisi siis toimia? Muuten, minkälaiselle paperille kannattaa piirrustukset rustata? "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Käväisi vaan mielessä kun tuntuisi maksavan nuo valmiit piirrustukset jos jostain hommaa, eikä viitsisi ekasta (tulevasta) projektista yhtään ylimääräistä maksaa. Ajattelin, että pyydän bändimme kitaristilta Jacksonia lainaksi ja vedän bodyn äätiviivat (varmaan täytyy vetää koko kitaran?) jollekin isolle paperille ja sitten vähän muuttelen siinä paperilla muotoja mieleisiksi. Pitäisi siis toimia? Muuten, minkälaiselle paperille kannattaa piirrustukset rustata? Ihan paksuhko paperi, ja sitten leikkaat sen kitaran aihion siitä irti että saat siirrettyä sen mallin aihioon. Varo ettei ulkomitat pääse kasvamaan kynän säteen verran. Halkaistu lyijykynä toimi munsta aika kivasti tässä. Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista. |
miktol 01.05.2004 14:02:10 | |
---|
Käväisi vaan mielessä kun tuntuisi maksavan nuo valmiit piirrustukset jos jostain hommaa, eikä viitsisi ekasta (tulevasta) projektista yhtään ylimääräistä maksaa. Itse lainasin piirustukset Teleen kirjastosta ja 1:1-kopion teko yhdelle isolle paperille kopiofirmassa maksoi 6 €. Ei tullut kovin kalliiksi noinkaan. :) Jos omasta kirjastosta ei löydy sopivia piirustuksia, niitä voi kaukolainata. |
blöö 01.05.2004 15:00:41 | |
---|
1:1-kopion teko yhdelle isolle paperille kopiofirmassa maksoi 6 €. Ei tullut kovin kalliiksi noinkaan. :) No siähän kalliissa kopio firmassa kävit :) mä otin 2 kopiota 1:1 lessistä ja makso yhteensä 8e, noh eipä toi ero oikeesti kitarabudjettiin paljo vaikuta mut suunnilleen noilla paikkeil ton kokosten kopioitten hinnat näköjää pyörii. Kirjastoista saa ilmaseks lainattua, tosin jacksoneita on varmaan turha kysellä mut "perusmallit" löytyy. Metalristi. |
Incarnation 01.05.2004 16:32:10 | |
---|
...tosin jacksoneita on varmaan turha kysellä mut "perusmallit" löytyy. No jos piirrustuksiin päädyn niin tuskin mitään jacksonia lähden tekemään. Tietysti voisi tehdä telen jossa vain tallahumppari... ;) "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
patte 02.05.2004 11:25:51 | |
---|
Itsehän sain straton bodyn piirustukset niin että Paint Shop Pro:ssa piirtelin vektoreilla ne straton muodot kohdilleen, sitten skaalasin niitä niin että pituus bodyn perästä siihen kaulaliitoksen kärkeen oli 40cm (joka se oikeassa stratossa on), sitten paloittelin tuon kuvan neljään pienempään osaan jotka sitten tulostin ja sitten vaan teippailtiin palat yhteen ja avot. Ihan hyvä siitä tuli. |
blöö 02.05.2004 15:02:14 | |
---|
Itsehän sain straton bodyn piirustukset niin että Paint Shop Pro:ssa piirtelin vektoreilla ne straton muodot kohdilleen, sitten skaalasin niitä niin että pituus bodyn perästä siihen kaulaliitoksen kärkeen oli 40cm (joka se oikeassa stratossa on), sitten paloittelin tuon kuvan neljään pienempään osaan jotka sitten tulostin ja sitten vaan teippailtiin palat yhteen ja avot. Ihan hyvä siitä tuli. Itse kokisin helpommaksi kipaista kirjastossa, kirjaston piirrustukset (Ikaalisten koulun) on myös aika paljon kattavammat kuin tuon esimerkin pelkkä bodymuoto, tämä siis helpottaa ensiprojektiaan tekevälle. Kokeneemmat on sitten toinen juttu, mutta aloittelialle "hyvistä/kattavista" piirrustuksista voi olla paljonkin apua. Metalristi. |
Incarnation 02.05.2004 22:14:04 | |
---|
Tuon Explorerin hevitelen innoittamana olen päätynyt nyt siihen, että taidan kuitenkin tehdä telen. Oikeastaan senkin takia kun sanovat sen olevan hyvä ekaksi projektiksi. Piirrustukset todennäköisesti lainaan tai ostan, mutta kattellaan. "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |