Aihe: Tenorifonin mikitys | 1 |
---|
|
Tämä oli alun perin Stuodiotyöskentely-palstalla, siellä suositeltiin siirtämään tänne Etsin uutta mikkiä tenorifonin mikitykseen 5 jäsenisen (voc,gtr,bass,drum,tsax) bändin PA settiin. Esiintymispaikat pinehköjä, häät, yritystilaisuudet, merkkipäivät yms. Musa enimmäkseen pappajazzia, lattareita, evergreenejä ja joskus sekaan rokettirollia. Jossain nettikeskusteluissa on näkynyt arvioita että kondensaattorimikit olisivat parempina dynaamisiin verrattuna mutta samassa yhteydessä varoitellaan konkkamikkien kierto- ja "vuoto"-ongelmista. Saisiko ehdotuksia hyväksi koetuista mikeistä hintaluokassa alle 400-500 eur, mieluummin tavallinen ständimikki, ei siis klippihärveli. |
|
Vielä jatkoa edelliseen. Netissä löytyy kaikenlaisia mielipiteitä, niin oikeita kuin väritettyjäkin, mm. sellaisia että Heil mikrofonit esim tyypit PR 20, PR 22 ja PR 30 olisivat hinta-laatusuhteeltaan hyviä vehkeitä. Mahtaako täältä löytyä kokemusperäistä todellista tietoa asiasta? |
|
Mites toi industry standard? http://www.thomann.de/fi/sennheiser_md421u4.htm |
NeliX4 06.02.2013 23:35:06 (muokattu 06.02.2013 23:42:01) | |
|
Heil PR30 on hyvä mikki. Olen vähän jotain kokeillut, mutta en ole vielä itselleni tuota kerennyt hankkia. Ostoslistalla on kyllä: http://www.soundonsound.com/pm/nov09/articles/heilpr30.htm PR22 on erinoimainen yleismikki ja sopii hyvin live foniin. PR20 on sama mikki, mutta hieman arempi käsittelyäänille. MD421:sta kans käytetään, kun se on vanha, kallis ja ihan ok soundinen. edit Ehdittiinkin jo väliin tuon MD421:n kans. Yhtä monta syytä on valita se, kun valita joku sulle parempi. Myös MD441 on vanha, hyvä ja kallis. EV RE-20 on se perinteinen "norsun makkara" ja erinomainen fonimikki |
Rouda-setä 07.02.2013 00:33:49 (muokattu 07.02.2013 00:41:36) | |
|
NeliX4: Heil PR30 on hyvä mikki. Olen vähän jotain kokeillut, mutta en ole vielä itselleni tuota kerennyt hankkia. Ostoslistalla on kyllä: http://www.soundonsound.com/pm/nov09/articles/heilpr30.htm PR22 on erinoimainen yleismikki ja sopii hyvin live foniin. PR20 on sama mikki, mutta hieman arempi käsittelyäänille. MD421:sta kans käytetään, kun se on vanha, kallis ja ihan ok soundinen. Ehdittiinkin jo väliin tuon MD421:n kans. Yhtä monta syytä on valita se, kun valita joku sulle parempi. Myös MD441 on vanha, hyvä ja kallis. EV RE-20 on se perinteinen "norsun makkara" ja erinomainen fonimikki Heilin tuotteista koittasin itse ekana PR30:n tai vielä mieluummin PR40:n. Noi 20 ja 22 on ollut omaan makuun aivan liian nasaaleja oikein mihinkään hommiin. PR40 kyllä vakuutti fonissa viimeksi kun tuli vastaan. Aika samanoloinen kuin Ev Re-20. Jota voin kanssa suositella jos mahtuu budjettiin. Samoin Md441:stä mut se on uutena aivan tautisen kallis. |
dewil 07.02.2013 13:28:56 (muokattu 07.02.2013 13:37:04) | |
|
Kerrotko vielä, että miksi mieluiten ständi, eikä klipsi"härveli"? Ihan perus sm58:kin on monesti ihan erinomainen sieppo. Senkun 421 vielä erinomaisempi. Mutta niistä klipsihärveleistä, mä kävin viime vuonna puhaltajille liudan läpi ja suosikiksi valikoitui A-T: http://www.audio-technica.com/cms/w … ed_mics/71d870fb398e6978/index.html Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
|
Yllättävän paljon näissä mikkikyselyissä viitataan tai annetaan suosituksiksi noita Heil:n tuotteita. Onkos kyseessä uusi Audix tai Röde ilmiö? Niinkuin tuolla studiopuolella vastasinkin, niin miltei millä vaan mikillä tuon tenorifonin kanssa pärjää. Nuo aiemmin mainitut ja Beyerin M201TG dynaamisista. Konkkamaailmassa vaikkapa SM81 tai SM87. |
LHU 07.02.2013 13:54:20 | |
|
Pakko toistaa jo aiemmin suositeltuja, Senkun 441 tai 421, mieluiten ensinmainittu. Se on vaan paras tohon(kin) hommaan. Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!! |
mickham 07.02.2013 17:33:03 (muokattu 07.02.2013 17:33:37) | |
|
Niinkuin täällä on jo muutkin toistelleet, saa MD441:llä tosiaan melko hunajaista tulosta. Jos tuntuu ettei se kuitenkaan osu muun soitannan tai budjetin sekaan, niin yllättävän hyviä kokemuksia on saavutettu myös e935:llä. Jos vaikka sattuis ennestään löytyyn jostain niin kokeilemaan vaan. Klipsipuolella ATM350 ja B98H/C on myös tuottaneet onnistumisen hetkiä, vaikkei asiasta nyt kysyttykään. Jaajaa, että jaajaa... |
Einherjar 07.02.2013 20:08:10 (muokattu 07.02.2013 20:09:06) | |
|
mickham: ...yllättävän hyviä kokemuksia on saavutettu myös e935:llä. Ah. Joo! Enpä enää muistanutkaan tätä. Yhdellä keikalla tuli puun takaa raideriin merkkaamattomia tööttejä bändin mukana ja niille oli tarjota vain tuota 935:sta. Yllättävän hyvä tööttimikki oli se. Varsinkin trumpetti jäi soundillaan positiivisena asiana mieleen, mutta muutkin töötit toimivat oikein hyvin. edit: Silti mielelläni 421:stä tarjoilen ensimmäisenä vaihtoehtona. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
pitk 07.02.2013 21:44:33 | |
|
LHU: Pakko toistaa jo aiemmin suositeltuja, Senkun 441 tai 421, mieluiten ensinmainittu. Se on vaan paras tohon(kin) hommaan. Joo, jos ei satu olemaan vanhaa MD409:ä takataskussa. Mulla on ;-) Pitk. |
Katti 08.02.2013 15:13:37 (muokattu 08.02.2013 15:14:51) | |
|
Sirgtr: Tämä oli alun perin Stuodiotyöskentely-palstalla, siellä suositeltiin siirtämään tänne Etsin uutta mikkiä tenorifonin mikitykseen 5 jäsenisen (voc,gtr,bass,drum,tsax) bändin PA settiin. Esiintymispaikat pinehköjä, häät, yritystilaisuudet, merkkipäivät yms. Musa enimmäkseen pappajazzia, lattareita, evergreenejä ja joskus sekaan rokettirollia. Jossain nettikeskusteluissa on näkynyt arvioita että kondensaattorimikit olisivat parempina dynaamisiin verrattuna mutta samassa yhteydessä varoitellaan konkkamikkien kierto- ja "vuoto"-ongelmista. Saisiko ehdotuksia hyväksi koetuista mikeistä hintaluokassa alle 400-500 eur, mieluummin tavallinen ständimikki, ei siis klippihärveli. Näin fonistina, ja äänihahmona ensin kysymys, sitten vastaukset: Miksi ständimikki? Jos itse valitsisin omaan foniin mikkiä, niin tuossa hintaluokassa se olisi joko DPA:n d:vote sarjan 4099 (juu on konkka, mut ei ole ollut ongelmia fonien kanssa ainakaan, plus se vuotosoundi on varsin asiallinen), taikka sitten AudioTechnican ATM350 samaisista syystä. Ständihommissa sitten jo mainitut MD421 tai vielä enemmän MD441. e: kirotusvihreitä Kyllä se kuolema ne univelat kuittaa... |
NeliX4 08.02.2013 15:23:44 (muokattu 08.02.2013 15:24:10) | |
|
Oon ite myös fonisti parissa bändissä ja parhaita klippimikkejä on noi SD systemsit: http://www.bill-lewington.com/sdsys.htm Kaikki muut on foniin kiinnityksen kannalta enemmän tai vähemmän kompromisseja. Toisaalta usean kymmenen keikan tuon kanssa, alkoi se naru hanurissa harmittaa ja vaihdoin langattomaan. Sekin vaihtui parin keikan jälkeen takas ständimikkiin. Ständimikissä pystyy vetämään fonia lähemmäs/kauemmas sooloihin yms. mitä klippimikillä ei. Jos taustatanssiminen on tärkeempää, kuin timangi soundi, niin klippimikki on ok. |
|
Shuren Beta98 on hyvä fonimikki ja jos hankkii sen irtoversion, voi samaa mikkiä käyttää eri telineellä myös tomeissa. Se foniklipsi on Shuren mallissa aika kökkö ja monesti joutuu käyttämään jesaria apuna. Toi Audio-Technica on oikein mainio. Ständimikissä on todellakin se etu, että puhaltaja voi leikkiä etäisyyksillä. Joskus tuli last resorttina tökättyä e906 fonille, eikä ollut huono ollenkaan. - Thank you for your reply, and please understand any frustrations are not directed at you. |
|
pitk: Joo, jos ei satu olemaan vanhaa MD409:ä takataskussa. Mulla on ;-) Pitk. Kandeis varmaan laittaa se parempaan säilöön. |
pitk 08.02.2013 22:39:58 | |
|
multipaavo: Kandeis varmaan laittaa se parempaan säilöön. Hahaha, tästä oli jo erään toisen kanssa tänään puhetta. Keskustelu päättyi off-topicisti parhaaseen hanurin mikitykseen -> MD409 takataskusssa ja RE20 sisämikkinä... |
|
pitk: Hahaha, tästä oli jo erään toisen kanssa tänään puhetta. Keskustelu päättyi off-topicisti parhaaseen hanurin mikitykseen -> MD409 takataskusssa ja RE20 sisämikkinä... Muahaaaahahahahahaha!!!!!!! |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|