![]() 08.02.2013 12:07:01 | |
---|---|
Migo: Tämäpä varsin. St.paulin myyjä valitteli samaa hommaa, mut loppuviimein selvisi, että expansion pack kuuluu pakettiin. Soundstoren pakettiin kuuluisi vaan PT10, mutta ei expansion packia, jota kyllä ihmettelen suuresti. No fukc...sitte meni vissiin 34 eypoo ylimääräistä Ouluun. Mut menkööt, tilattu mikä tilattu =) Ja toimituskulut ois tasottanu tota kuitenkin ;) Nyt miettii sitä päätettä... -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 08.02.2013 12:13:20 (muokattu 08.02.2013 12:14:39) | |
Karhukoira74: Kerkesin jo järkkäämään PROMin =) Tänään toimitaan taas niin nopeasti ettei itekään pysy mukana... =D Tänään onkin perjantai ja viikonloppu edessä, taida pistää saunan lämpee tänään ja ottaa parit Forester´s oluset ja sitten rentoutua 11R ja kitaran kanssa illan hämyssä, tosin ekaks pitää selvitä tuosta lumisateesta ja kauppareissusta emännän kanssa ;-) Edit: Sorry offtopikki kirjoitukseni PappaSFin | |
![]() 08.02.2013 12:14:13 | |
pappasfin: Tänään onkin perjantai ja viikonloppu edessä, taida pistää saunan lämpee tänään ja ottaa parit Foresters oluset ja sitten rentoutua 11R ja kitaran kanssa illan hämyssä, tosin ekaks pitää selvitä tuosta lumisateesta ja kauppareissusta emännän kanssa ;-) Eli pahimmat on vielä edessä ;) -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 08.02.2013 12:30:04 | |
Karhukoira74: Vielä miettiä möiskö tuon Mesan kaapinkin, ja hommais parit monitorit...vai hommaisko sen Matrixin päätteen. Ja mitä möis pois että sen saisi =) Ennen kuin ostat tai ainakaan luovut mistään, kannattaa testata huolella. Itse en toistaiseksi ole saanut 11R:stä kuulokkeilla tai aktiivikaapin kautta kovin kummoisia soundeja ulos. Tämä johtuu varmastikin osin säätäjän laiskuudesta, mutta suurin syy on se, että kitaravahvistimen vasteeseen tottuneena mä haluan, että sitä ilmaa liikkuu isosti ja soundi välittyy korville sitä kautta. Aktiivikaapin kautta toki ilmaa saa liikkeelle, mutta sitten ongelmaksi tulee mikkimallinnus, joka on kaiutinmallinnuksen kanssa naimisissa, eikä sitä saa erikseen pois päältä. Eli sieltä full range pömpelistä puhaltaa pihalle samaa soundia, mikä menisi mikitetystä kitarakaapista tiskiin. Mä en halua kuulla sitä, mä haluan kuulla sen kitarakaapin soundin niin kuin seisoisin sen edessä. Tämän vuoksi olen itse saanut parhaat tulokset ajamalla 11R:ä päätteeseen ja oikeaan kitarakaiuttimeen. Viimeksi hankin edukkaan trankkucombon (H&K Edition Blue 60R) ja laitoin siihen kunnon kaiuttimen (Eminence Tonespotter). Ajamalla 11R:n signaalia suoraan Kettusen suht soundia värittämättömään päätteeseen sain oikein maukasta soundia pihalle, paljon parempaa kuin ajamalla kaappi/mikkimallinnettua soundia aktiivikaiuttimeen. Eikä paljoa rasittanut lompakkoa tuo. Mutta riippuu toki täysin siitä, mitä soundia haluat kuulla. Lisäksi havaitsin, että kaiuttimella on tässä(kin) tapauksessa huomattava vaikutus soundiin. JuSu | |
![]() 08.02.2013 12:45:13 | |
JuSu: Ennen kuin ostat tai ainakaan luovut mistään, kannattaa testata huolella. Itse en toistaiseksi ole saanut 11R:stä kuulokkeilla tai aktiivikaapin kautta kovin kummoisia soundeja ulos. Tämä johtuu varmastikin osin säätäjän laiskuudesta, mutta suurin syy on se, että kitaravahvistimen vasteeseen tottuneena mä haluan, että sitä ilmaa liikkuu isosti ja soundi välittyy korville sitä kautta. Aktiivikaapin kautta toki ilmaa saa liikkeelle, mutta sitten ongelmaksi tulee mikkimallinnus, joka on kaiutinmallinnuksen kanssa naimisissa, eikä sitä saa erikseen pois päältä. Eli sieltä full range pömpelistä puhaltaa pihalle samaa soundia, mikä menisi mikitetystä kitarakaapista tiskiin. Mä en halua kuulla sitä, mä haluan kuulla sen kitarakaapin soundin niin kuin seisoisin sen edessä. Tämän vuoksi olen itse saanut parhaat tulokset ajamalla 11R:ä päätteeseen ja oikeaan kitarakaiuttimeen. Viimeksi hankin edukkaan trankkucombon (H&K Edition Blue 60R) ja laitoin siihen kunnon kaiuttimen (Eminence Tonespotter). Ajamalla 11R:n signaalia suoraan Kettusen suht soundia värittämättömään päätteeseen sain oikein maukasta soundia pihalle, paljon parempaa kuin ajamalla kaappi/mikkimallinnettua soundia aktiivikaiuttimeen. Eikä paljoa rasittanut lompakkoa tuo. Mutta riippuu toki täysin siitä, mitä soundia haluat kuulla. Lisäksi havaitsin, että kaiuttimella on tässä(kin) tapauksessa huomattava vaikutus soundiin. JuSu Juuh...oon ihan noviisi näissä räkki/päättäriasioissa. Ja ajattelin kyllä itekin nyt ensihätään ajella Mesan Rectokaapilla tuota 11R:ä, eli päätteen hankinta on edessä eniveis. En raaski tuosta kaapista luopua ja monitoria hommata niillä rahoilla...jos alkaa tuntumaan siltä että putkinuppi pitää kans olla niin puolet niistä hankinnoista on jo sitte tallessa kuitenkin. Ainakin nyt tähän alkuun näin. Vois kokeilla jollain päätteellä touhua miltä se maistuu. http://www.thomann.de/fi/crown_xls_1000.htm http://www.thomann.de/fi/behringer_epx2000.htm http://www.thomann.de/fi/behringer_epx_3000_europower.htm Tuossa noita mitä äkkiseltään katoin..eli periaattessa tommoset kävisi? Onko noissa päätteissä paljon eroja ja ennenkaikkea vaikutusta soundiin? Onko järkeä edes noin isoja päätteitä katella? Matrix on hypetetty mutta siihen ei paukut riitä. -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 08.02.2013 12:51:03 (muokattu 08.02.2013 12:53:48) | |
Karhukoira74: Tuossa noita mitä äkkiseltään katoin..eli periaattessa tommoset kävisi? Onko noissa päätteissä paljon eroja ja ennenkaikkea vaikutusta soundiin? Onko järkeä edes noin isoja päätteitä katella? Matrix on hypetetty mutta siihen ei paukut riitä. Periaatteessa lineaarinen vahvistin voisi toimia hyvin, koska 11R:n mallinnuksessa on se päätteen osuus mukana. Kun signaali ajetaan pellolle oikean kitarakaapin kautta, on siinä soundissa kaikki osatekijät mukana. Huokeahko vaihtehto räkkipäätteeksi voisi olla myös Rocktron Velocity, esim. uusi Velocity 300. Itse päädyin hankkimaan tuollaisen EHX .44 Magnum -pedaalikokoisen päätteen, ja se toimii 11R:n ja 2x12" -kitarakaapin välissä loistavasti. http://www.thomann.de/fi/rocktron_velocity_300.htm http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_44_magnum_power_amp.htm Toki Magnumin 44 W:n teho on bändikäytössä vähän kysymysmerkki, en ole itse päässyt tuota bändin kanssa testaaman. Ääntä _tuntuisi_ kyllä lähtevän runsaasti, mitä olen varovasti kokeillut. JuSu | |
![]() 08.02.2013 13:02:58 | |
JuSu: Periaatteessa lineaarinen vahvistin voisi toimia hyvin, koska 11R:n mallinnuksessa on se päätteen osuus mukana. Kun signaali ajetaan pellolle oikean kitarakaapin kautta, on siinä soundissa kaikki osatekijät mukana. Huokeahko vaihtehto räkkipäätteeksi voisi olla myös Rocktron Velocity, esim. uusi Velocity 300. Itse päädyin hankkimaan tuollaisen EHX .44 Magnum -pedaalikokoisen päätteen, ja se toimii 11R:n ja 2x12" -kitarakaapin välissä loistavasti. http://www.thomann.de/fi/rocktron_velocity_300.htm http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_44_magnum_power_amp.htm Toki Magnumin 44 W:n teho on bändikäytössä vähän kysymysmerkki, en ole itse päässyt tuota bändin kanssa testaaman. Ääntä _tuntuisi_ kyllä lähtevän runsaasti, mitä olen varovasti kokeillut. JuSu Rocktron on ihan vaihtoehto. Täytyy tutustua tuohon... -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 08.02.2013 13:05:58 | |
Karhukoira74: Rocktron on ihan vaihtoehto. Täytyy tutustua tuohon... http://www.thomann.de/fi/art_sla2.htm ja totakin porukka käytellyt 11R:n ja Axen kanssa. Siinähän nuita vaihtoehtoja on pähkäilyksi asti. =) | |
![]() 08.02.2013 13:06:51 | |
Karhukoira74: Rocktron on ihan vaihtoehto. Täytyy tutustua tuohon... Kehotan suakin sitten kokeilemaan eroa siinä, että paraneeko soundi päättärin möykkähanikat kaakossa. Mulla oli soundissa todella dramaattinen ero, täysillä olevan eduksi. Kyse ei siis ollut äänenpaineesta, vaan etusesta samalle tasolle laskiessa soundi tuli paljon avoimemmaksi. Sellainen purkkimainen keskiääni katosi kokonaan ja soundista tuli vain kaikin puolin massiivisempi. "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins | |
![]() 08.02.2013 13:09:04 | |
Joo on...kiitos kaikille vinkeistä =) Täytyy illemmalla tutustua noihin tarkemmin...Rocktron kyllä vaikuttaa kiinnostavalta ja hinnaltaankin sopii pirtaan. Ehkä nuo puhtaasti PA-päätteet kannattaa ilmeisesti sitten unohtaa...? Toisaalta hinnat niissäkin on aika maltillisia, ja kaverille voi aina kaupataa pikkupäätteet ;) -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 08.02.2013 13:14:30 | |
JuSu: Periaatteessa lineaarinen vahvistin voisi toimia hyvin, koska 11R:n mallinnuksessa on se päätteen osuus mukana. Kun signaali ajetaan pellolle oikean kitarakaapin kautta, on siinä soundissa kaikki osatekijät mukana. Huokeahko vaihtehto räkkipäätteeksi voisi olla myös Rocktron Velocity, esim. uusi Velocity 300. Itse päädyin hankkimaan tuollaisen EHX .44 Magnum -pedaalikokoisen päätteen, ja se toimii 11R:n ja 2x12" -kitarakaapin välissä loistavasti. http://www.thomann.de/fi/rocktron_velocity_300.htm http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_44_magnum_power_amp.htm Toki Magnumin 44 W:n teho on bändikäytössä vähän kysymysmerkki, en ole itse päässyt tuota bändin kanssa testaaman. Ääntä _tuntuisi_ kyllä lähtevän runsaasti, mitä olen varovasti kokeillut. JuSu Itse olen tykästyny tohon Velocityyn, ostin ton 11R:n kaveriks tovi sit. Päädyin tohon lähinnä Reactance ja Definition -säätöjen takkii, pystyy säätään vähän saundia eri olosuhteisiin sopivimmaks helpommin. En ole vielä reeniksellä testannu isomman kaapin kans, täytyypi kahtoo jaksaako raahata Espooseen asti räkkiä ja midilankkua ens vloppuna.. http://caughtinthebetween.com | |
![]() 08.02.2013 14:45:59 | |
JuSu: Ennen kuin ostat tai ainakaan luovut mistään, kannattaa testata huolella. Itse en toistaiseksi ole saanut 11R:stä kuulokkeilla tai aktiivikaapin kautta kovin kummoisia soundeja ulos. Tämä johtuu varmastikin osin säätäjän laiskuudesta, mutta suurin syy on se, että kitaravahvistimen vasteeseen tottuneena mä haluan, että sitä ilmaa liikkuu isosti ja soundi välittyy korville sitä kautta. JuSu Onko sulla se expansion pack? Speaker break-up simuloinnilla saa kummasti sitä "ilman liikettä" apinoitua. | |
![]() 08.02.2013 14:47:30 (muokattu 08.02.2013 14:48:03) | |
Neponen: Onko sulla se expansion pack? Speaker break-up simuloinnilla saa kummasti sitä "ilman liikettä" apinoitua. Vaan ei se silti sitä mikitetyn soundin luonnetta poista, jos ko. asiaa inhoaa. Jännää sinänsä, ettei valmistajat ole vieläkään lähestyneet asiaa tuolta kantilta, että tehtäisiin vaihtoehto myös ilman mikin ominaissoundia. E: Mut niin tosta ominaisuudesta. Se vissiin toimii ilman kaappimallinnustakin, eli kannattaa kokeilla myös kitarakaappiin ajaessa. "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins | |
![]() 08.02.2013 14:49:16 | |
Karhukoira74: Joo on...kiitos kaikille vinkeistä =) Täytyy illemmalla tutustua noihin tarkemmin...Rocktron kyllä vaikuttaa kiinnostavalta ja hinnaltaankin sopii pirtaan. Ehkä nuo puhtaasti PA-päätteet kannattaa ilmeisesti sitten unohtaa...? Toisaalta hinnat niissäkin on aika maltillisia, ja kaverille voi aina kaupataa pikkupäätteet ;) En sanoisi ihan noinkaan, että kannattaa PA-päätteet unohtaa. Jengi on saanu melko uskottavaa soundia ulos myös noilla Behkun pikkupäätteillä, ja aiemmin mainituilla ARTin SLA-1/2-vermeillä. Olen tainnukin mainostaa jo tässäkin ketjussa, että itse olen enemmän kuin tyytyväinen 11R -> Peavey Windsor fx return -> Marshall JCM900 1960B -ketjun soundiin. Mutta tarkoituksena on testata päätteenä vielä oman PA:n T.Amp-kiveä ja kuunnella kummissaan ;-). JuSuko se oli tuossa aiemmissa kun puhui ettei monitorista ole saanut mieleistään soundia ulos...? Itsellä (hyvin vähällä säätämisellä huom!) samanlaiset kokemukset, en tykännyt ollenkaan soundista suoraan Behkun ja Laneyn kulmien kautta. MUTTA vastaavasti tiskiin suoraan kuulosti erittäin maukkaalta! -Up The Irons!- | |
![]() 08.02.2013 14:54:06 | |
Michi: JuSuko se oli tuossa aiemmissa kun puhui ettei monitorista ole saanut mieleistään soundia ulos...? Itsellä (hyvin vähällä säätämisellä huom!) samanlaiset kokemukset, en tykännyt ollenkaan soundista suoraan Behkun ja Laneyn kulmien kautta. MUTTA vastaavasti tiskiin suoraan kuulosti erittäin maukkaalta! No olisikohan kenties sit kiinni siitä, että ajaa mekkalaa paskan kuuloisiin monttuihin..? :D Mulla on FBT Stagemaxx 12MA lattiakulmana ja en keksi mitään valitettavaa soundissa. Pelkästään säätäjän ja soittajan taidoista kiinni ainakin tällä pöntöllä. "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins | |
![]() 08.02.2013 14:57:35 | |
Antti1: No olisikohan kenties sit kiinni siitä, että ajaa mekkalaa paskan kuuloisiin monttuihin..? :D Mulla on FBT Stagemaxx 12MA lattiakulmana ja en keksi mitään valitettavaa soundissa. Pelkästään säätäjän ja soittajan taidoista kiinni ainakin tällä pöntöllä. Joo, veikkaan kans että ongelma on juurikin tossa :-P. Enkä minä rehellisesti sanottuna säätänyt 11R enkä noita pönttöjäkään mitenkään mihinkään suuntaan. Oksensin vaan soundille ja jatkoin säätämistä ilman kulmia ;-). -Up The Irons!- | |
![]() 08.02.2013 15:00:27 (muokattu 08.02.2013 15:01:10) | |
Michi: Joo, veikkaan kans että ongelma on juurikin tossa :-P. Enkä minä rehellisesti sanottuna säätänyt 11R enkä noita pönttöjäkään mitenkään mihinkään suuntaan. Oksensin vaan soundille ja jatkoin säätämistä ilman kulmia ;-). Niinno mikä toimii kellekin! Mä olin melkolailla tyytyväinen siihen soundiin, minkä olin säätänyt Geneleceillä ja AKG:n luureilla etukäteen. 11R kiinni monttuun ja se oli siinä. Todennäköisesti yläpääntoisto vielä tasoittuu, kun tarpeeksi töräyttelen tolla FBT:llä. Se kun on aivan uusi vehje, pitää vielä sisäänajaa mokoma. Oma tarkoitushan on käyttää nappimonttuja, mutta pakko on toisessa bändissä kavereidenkin kuulla jotain. Siksi ostin lattiakulman itselleni. Voihan siitä olla muutakin hyötyä joskus. "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins | |
![]() 08.02.2013 15:18:19 | |
Varmasti on hyötyä kulmasta, ainahan sen jalan siihen päälle saa jos ei muuta keksi käyttöä sille :-). Juu, itellä vielä vaikeuksia päästää irti tuosta half stäkin visuaalisesta puolesta, sillä tässä, osaksi ainakin, kuljettelen tota 4x12 komeroa ja nuppia mukana. Ja kuten sanottu, soundi miellyttää niin omaa kuin muidenkin bändiläisten korvaa (ja jopa miksaaja on mielissään :-O) niin mikäpä tässä on tuuletellessa. -Up The Irons!- | |
![]() 08.02.2013 21:06:33 (muokattu 08.02.2013 21:14:25) | |
Mun bändin EP:llä on vahvasti Eleven Rack läsnä. Kaikki cleanit ja leadit suoraan 11R:ää, komppikitarat re-ampattiin Tremo-o-verb ja Stiletto -Mesoilla. Livenä 11R suoraan tiskiin. Sama soundi kotona, treeneissä, studiossa ja keikoilla. Parasta! http://open.spotify.com/artist/176Ebqa5dZtMZFHldPC8Pe Edit: panoraama viime keikalta, räkissä näkyy oranssi ystävä. :) http://www.virtualfinland.fi/Kaupun … it/Seinajoki/Musiikki/Upside-Crown/ Tarpeeksi on aivan liian vähän. | |
![]() 08.02.2013 22:10:56 | |
Jebu. Rocktron Velocity 300 tuli tilattua...KVG-toimintaa ja kilautus kaverille vahvisti päätöksen. Millbrookilta 365 eypoa kotiin kannettuna. Näillä nyt mennään, kunhan saa Rackin kotio...taitaa mennä pari viikkoa ainakin, oli Oulun pojilla hylly tyhjä ja tukkuunkin tavara vasta tuloillaan kuun puolessa välissä. Douh. Kauan joutuu oottaa =D Täytyy tilaisuuksien tullen piruuttaan testata noita PA-päätteitä kavereitten kamoilla...ihan mielenkiinnosta. Ja ite asiassa, onhan mulla treeniksella 2 kpl dB:n Cromo12 pönttöjä joista on laulut otettu ulos. Testisou. -So many assholes, so few bullets- | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)