Mikael 22.01.2013 13:09:30 | |
---|
Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
pimp 22.01.2013 13:19:13 | |
---|
Kallekorvola: Eikös se nyt ole jo ihan julkista tietoa, että FW tulee häviämään myös Maceistä ehkä jo seuraavassa päivityksessä, ja se korvataan ThunderBoltilla. Samaten USB2 lähtee, ja tilalle tulee USB3. Ja kyllä voi poistaa liittimiä, vaikka ois rautaa sille väylälle olemassa vaikka kuin paljon. On tapahtunu ennenkin (TJEU, FW400). Rautavalmistajat ei vaan pysy vauhdissa mukana. Sille ei oikein mahda mitään, eikä sen mukaan voi laiteostojaan priorisoida. Pitää ottaa se, joka toimii, ja on saatavilla nyt. Heh, tulipa vilkaistua tuota mac-vertailua pitkästä aikaa ( http://www.apple.com/fi/why-mac/compare/desktops.html ) ja huomattua, että mac pro on aika kauaksi aikaa jäänyt päivittämättä. Se on ainoa mäkeistä, jossa ei tuota thunderbolttia ole, vielä. Eikä usb3:a. Mutta kun thunderbolttiin saa firewirelaitteet kiinni adapterilla, niin voi olettaa, että nykyiset fw-ääniraudat tulevat olemaan käytössä vielä aika kauan. Words can hurt, you know |
anapena 22.01.2013 13:28:29 (muokattu 22.01.2013 16:10:25) | |
---|
Thunderbolt-fw-adapterilla pääsee uudempien koneiden kanssa firewireen. Mulla pelkkä 3xfw400 Belkinin pci-kortin muodossa, ilman tuollaisia adaptereita, on edelleen kovaa valuuttaa:) Tuo asia ohjasi mun konevalintaani ja kokoonpanoa noin puolitoista vuotta sitten, kun uuden koneen hankinta oli käsillä. Pääasia, että maaliin päästään kukin tavallaan. Mulla yks kiinnostuksen kohde on hyödyntää vanhaa kamaa mahdollisimman pitkään. Toki siinäkin tulee rajat vastaan jossain kohtaa. Istu ja pala! |
Kallekorvola 22.01.2013 21:02:41 | |
---|
Ihan mielenkiinnosta, onko kukaan testannut tota TB-FW -adapteria? Toimiiko se myös kovassa audiokäytössä? Mun MBP:ssa on molemmat, ja ajatus toisesta FW-bussista houkuttaa. Mä pidän FW:ä erittäinkin hyvänä siirtoväylänä, mut 2 asiaa on faktaa: 1) FW ei sekään ole ongelmaton, jos yhden FW-busin perään ketjutetaan paljon laitteistoa. Ei ainakaan kaikkien laiteiden kanssa. 2) FW-väylä tulee piakkoin poistumaan koneiden paneeleista. Tuleeko TB:n kanssa vastaan sama bussin kuormitus/moniajo-ongelma, kun kamaa ketjutetaan? Sitä en tiedä. Sen tiedän, että USB2 on yksisuuntainen tiedonsiirtoväylä (toisin kuin FW tai TB), eikä yhteensopivuus USB3-portin (kaksisuuntainen väylä) tule sitä muuttamaan. USB:n ja FW:n erot olen itse käytännössä testannut, ja siksi en suosittele USB2:ta kenellekään audiokäyttöön. Liian paljon ongelmia, droppeja, latenssia, epävarmuutta ja säätöä. Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa. |
miffe 24.01.2013 04:22:28 | |
---|
Kallekorvola: Ihan mielenkiinnosta, onko kukaan testannut tota TB-FW -adapteria? Toimiiko se myös kovassa audiokäytössä? Mun MBP:ssa on molemmat, ja ajatus toisesta FW-bussista houkuttaa. Ihan normaali FW800 se on, vastaa aiempia töpseleitä. Mulla on koneena 15" Macbook Pro Retina, jossa vaivatta menee sisään 32 raitaa kahdella M-Audio Firewire 1814 -murkulalla, jotka ketjutettu peräkkäin samaan linjaan/piuhaan. Bus-powered ovat tottakai. Ja oli siinä myös Firewire 410 perässä myös. turkulainen |
HateHalon 28.01.2013 14:59:25 | |
---|
HK: Focusriten mikkietusia ei kyllä ainakaan voi suositella kenellekään, ainakaan vakavalla naamalla. Ja toiset kehuu vuolaasti. EI näistä ota selvää. Pitäis ostaa testiin joku 4kanavainen isa. Mutta mikä HK:n mielestä Focusriten etuasteessa mättää? www.halondesign.com |
HateHalon 28.01.2013 15:04:14 | |
---|
Kallekorvola: Mä pidän FW:ä erittäinkin hyvänä siirtoväylänä, mut 2 asiaa on faktaa: 1) FW ei sekään ole ongelmaton, jos yhden FW-busin perään ketjutetaan paljon laitteistoa. Ei ainakaan kaikkien laiteiden kanssa. 2) FW-väylä tulee piakkoin poistumaan koneiden paneeleista. Mie hommasin juuri toisen fw laitteen M-Audio lightbridge ja kyl se pelittää ookoosti sillä vähäisellä testauksella mitä olen testannut. Tarkoitus olisi kokeilla miten motu 828mk3 ja M-Audio toimivat rinnakkain samalla pöytäkoneella. Eli tarkoitus kuormittaa käyttäen 60 kanavaa samanaikasesti. Juu eihän tuota fw löydy mistään enää oikein vakiona, mutta eiköhän pcie ja ec laajennuskortteja tule saamaan vielä vuosia, jolla fw saa koneelle. www.halondesign.com |
Mikael 04.02.2013 11:35:43 | |
---|
Mä asentelin eilen Fireface 800:n studion koneelle ja yllätyin miten helposti kaikki kävi. Yleensä oon tottunut PT/Avid-hommissa siihen että kaikki ei mee nopsaan ja ykkösellä purkkiin kun jotain päivitetään, mutta tää meni ihan heittämällä. RME:n asennus, päivitykset ja ajurit on kyllä ihan huippua. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Krice 06.02.2013 14:53:58 | |
---|
Mikael: RME:n asennus, päivitykset ja ajurit on kyllä ihan huippua. Hinnatkin on huippua. |
anapena 06.02.2013 14:58:44 (muokattu 06.02.2013 14:59:16) | |
---|
Krice: Hinnatkin on huippua. Eiköhän ne ole ihan kohdallaan. Ei kaikki voi olla pirun halpaa...Toisaalta en mäkään ole RMEtä vielä raaskinut hankkia:) Istu ja pala! |
Krice 06.02.2013 15:00:36 (muokattu 06.02.2013 15:00:58) | |
---|
Minullakin muuten on haussa uusi interface Multimixin tilalle. Ainoa vaatimus on, että siinä ei ole high pitch usb -kohinaa. 2 plugi-inputtia olisi myös ihan ok. |
Mikael 06.02.2013 16:35:16 | |
---|
Krice: Hinnatkin on huippua. Nojaa. Ei halvinta muttei kalleintakaan... mun mielestä ominaisuudet ja hinta on RME:llä järkevässä balanssissa. Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Antti1 06.02.2013 17:04:59 | |
---|
Mikael: Nojaa. Ei halvinta muttei kalleintakaan... mun mielestä ominaisuudet ja hinta on RME:llä järkevässä balanssissa. Sä puhut nyt kuitenkin ammattilaisen näkökulmasta, kun taas Krice nysväilee yksinään himassa pöytälaatikkoprojekteja. Ymmärrän molemmat näkökulmat kyllä ja ostaisin itsekin RME:n kamaa, jos vain budjetti antaisi myöten. "Bodybuilding is for men who wax their bodies and traipse around in bikinis. I train."
-Henry Rollins |
|
HateHalon 06.02.2013 22:14:19 | |
---|
Mikael: Nojaa. Ei halvinta muttei kalleintakaan... mun mielestä ominaisuudet ja hinta on RME:llä järkevässä balanssissa. Onhan se ilmeisesti hyvä hinta/laatu-suhde, tosin Motussa saa samat ominaisuudet satasia halvemmalla. En osaa vertailla, kumpi on laadukkaampi, kun ei RME:tä ole ollut, mutta Motu hoitanut tonttinsa hyvin. Tosin sai senkin kanssa tapella alkuun, Oli nirso Firewirepiirisarjasta yms, mutta niin taitaa olla monikin näistä. www.halondesign.com |
Mikael 07.02.2013 09:39:47 (muokattu 07.02.2013 09:45:01) | |
---|
HateHalon: Onhan se ilmeisesti hyvä hinta/laatu-suhde, tosin Motussa saa samat ominaisuudet satasia halvemmalla. En osaa vertailla, kumpi on laadukkaampi, kun ei RME:tä ole ollut, mutta Motu hoitanut tonttinsa hyvin. Tosin sai senkin kanssa tapella alkuun, Oli nirso Firewirepiirisarjasta yms, mutta niin taitaa olla monikin näistä. Mullakaan ei ole kokemusta Motusta, mutta muutaman kolleegan puheista sain sellaisen käsityksen, että ajureiden ja mekaanisen kestävyyden kanssa on ollut ongelmia vaikka soundipuoli onkin kondiksessa. Tosin omassa studion räkissä laitteiden mekaaninen kestävyys aika harvoin joutuu koetukselle... Mut jossain kai ne hintaerot sit näkyy ja ainakin toi softapuoli on RME:llä erittäin hyvin hallussa. Mulla toki painoi vaakakupissa se, että mulla on ollut käytössä Babyface, Octamic II ja ADI-8 DS joista on erittäin hyvät tunnelmat + päivätyöpaikassakin aika paljon RME:tä siellä täällä... Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Krice 07.02.2013 10:30:58 | |
---|
Mikael: Mullakaan ei ole kokemusta Motusta, mutta muutaman kolleegan puheista sain sellaisen käsityksen, että ajureiden ja mekaanisen kestävyyden kanssa on ollut ongelmia Motun foorumiakin lukiessa jää vähän sellainen käsitys, että voi tulla ongelmia. Vaihtoehto voisi olla Propellerhead Balance, koska ajattelin joka tapauksessa hankkia Reason Essentialsin. Tuossahan on myös LisenssiMokkula rakennettuna laitteen sisään, ei tarvitse käyttää sitä usb-tikkua. Vähän alennushintaankin tällä hetkellä Thomannilla. |
anapena 07.02.2013 10:36:03 (muokattu 07.02.2013 10:36:54) | |
---|
Mikael: Mullakaan ei ole kokemusta Motusta, mutta muutaman kolleegan puheista sain sellaisen käsityksen, että ajureiden ja mekaanisen kestävyyden kanssa on ollut ongelmia vaikka soundipuoli onkin kondiksessa. Heh, omat kokemukset ovat päinvastaisia. Tosin mulla on se ensimmäinen firewirepurnu ever, 828. Ruma kuin mikä, mutta madeinusa...kuori paksua plootua ja ajurit ainakin apple-puolella toimivat. Mut varmaan haudataan sen kanssa:) Istu ja pala! |
Krice 07.02.2013 12:58:36 | |
---|
Hassua muuten miten näissä vekottimissa on niin paljon ongelmia. Tuollainen usb-interfacehan on käytännössä A/D-muuntaja ja pari liitintä + säädintä. Ehkä usb-interfacet on vaan niin uusi juttu? Multiefekteissä esim. Zoom B3:lla homma toimii heti oikein ja sitähän voi käyttää kitaralle ja bassolle pelkkänä sisääntulona tietokoneelle, mutta kun siinä ei ole stereo inputtia niin sen vuoksi pitää hankkia erillinen mokkula. B3 on myös todella hiljainen eli mitään ylimääräistä kohinaa ei esiinny. Tosin Zoomilla tuo I/O-homma on pelannut jo pitkään, toisin kuin mallinnukset. |