Aihe: Uutta Stratoa vai vanhan remppaa, kas siinäpä pulma..
1 2
Rämppy
05.02.2013 20:42:59
gunnar: Aloittajan speksejä vastaa jotakuinkin täydellisesti Kinmanin mikit.
Soundimieltymykset on toki sit asia erikseen, mutta siis speksit täsmää, eli
hurinattomat, vasenkätisellä staggerilla (mahtuu siis normi routtaukseen) ja haluttaessa kapenevalla (tallasta-kaulaan) napapala.
Tilasin tollasen setin suoraan Kinmanin pajalta, kaikki pelas hienosti ja tyytyväinen olen.

Mä voin myös suositella Kinmanin mikkejä. Muitakin hyviä hurinattomia stratomikkejä on, mutta nuo ovat kyllä parhaasta päästä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
WanhaWetäjä
05.02.2013 21:48:25

gunnar: Aloittajan speksejä vastaa jotakuinkin täydellisesti Kinmanin mikit.
Soundimieltymykset on toki sit asia erikseen, mutta siis speksit täsmää, eli
hurinattomat, vasenkätisellä staggerilla (mahtuu siis normi routtaukseen) ja haluttaessa kapenevalla (tallasta-kaulaan) napapala.
Tilasin tollasen setin suoraan Kinmanin pajalta, kaikki pelas hienosti ja tyytyväinen olen.

Muuten erittäin jees mutta 700-750 €:n arvoiseen kitaraan 350€:n mikit? Nostaako nuo kitaran arvon yli tonniin? Tuskin..
Lacet maksaa 160€, ei ainakaan v..tuta niin paljoa jos soundi ei miellytä ja kitarasta voi pyytää ainakin 800 jos menee myyntiin, ite maksoin 7000mk v 96. Pystyykö tuosta laskemaan noin suunnilleen mitä tuosta vois tänä päivänä saada? Rahanarvotaulukon mukaan 7000mk ois tänä päivänä 9072mk eli yli 1500€! Perhana sentään, ei kai 700€ voi olla tuon skitan tämän päivän arvo?

Täältä myös ääni Kitarafaktorille, jos tarvii luu satulaa teettää!
Työnjälki on erinomaista!

Satularempasta en tiedä tarviiko sitä tehä, mikit aattelin vaihdattaa Kitarakuussa, se on mulle tuttu paja, sen kautta tilaan mikitkin, ei ole Visalla varaa että voisin ite hoitaa mikkien hommaamisen, jos nyt ylipäätään tuohon remonttiin lähen.
LaMotta
05.02.2013 21:51:24 (muokattu 05.02.2013 21:54:22)

Tuo De Luxe Plus Stratocaster olisi jonkinasteinen sijoitus.

E: Pitikö se olla vasuri? No eihän se sitten käy.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Rg505bk
06.02.2013 10:03:40
Mikeille hieman eksoottisempi vaihtoehto:

http://www.bg-pups.com/

Tuolta yhden setin V60 - mikkejä tilasin ja tyytyväinen olen ollut. Hintakin oli kohdallaan, koko setti vähän yli sata euroa Suomeen toimitettuna. Hurinattomathan nuo eivät ole, mutta melko hyvin hurinat ovat pysyneet kurissa ihan vaan aluminiteipin (=ilmasotointiteippi) avulla.

....ja multa ääni vanhan kitaran remppaamiselle ;)
gunnar
06.02.2013 13:02:19 (muokattu 06.02.2013 13:06:19)
WanhaWetäjä: Muuten erittäin jees mutta 700-750 €:n arvoiseen kitaraan 350€:n mikit? Nostaako nuo kitaran arvon yli tonniin? Tuskin..
Lacet maksaa 160€, ei ainakaan v..tuta niin paljoa jos soundi ei miellytä ja kitarasta voi pyytää ainakin 800 jos menee myyntiin, ite maksoin 7000mk v 96. Pystyykö tuosta laskemaan noin suunnilleen mitä tuosta vois tänä päivänä saada? Rahanarvotaulukon mukaan 7000mk ois tänä päivänä 9072mk eli yli 1500€! Perhana sentään, ei kai 700€ voi olla tuon skitan tämän päivän arvo?

Joo onhan ne näköjään nykyään aika hintavat, tais jäädä Kinmanit alle 300e silloin kun itse ne ostin!
Mut anyway, mä en oo miettinyt mikkejä kitaran jälleenmyynti arvon kannalta, hyviä mikkejä voi kierrättää kitarasta kitaraan.
Laitoin Kinmanit aluksi vanhaan Tokain Japski stratoon ja se heräsi henkiin.
Tokain jälleenmyynti arvo on varmaan vieläkin vaatimattomampi, kuin ton sun mutta se on hyvä soitin 80-luvulta!
Nyt nuo samaiset mikit on mulla toisessa stratossa, jolla oon soittanut viimevuodet aktiivisemmin.

En sano et Kinmanit olis mikään ainoa oikea vaihtoehto, tulipahan vaan mieleen vihjata, kun sullakin oli noita erityisvaatimuksia napapaloista jne...
Sanoisin myös, että jos olet nykyiseen kitaraan muuten täysin tyytyväinen, niin lähtisin kokeilemaan laatumikkejä siihen! Toki riskinä on et uudet mikit ei miellytäkkään, mut pitäähän elämässä riskejä ottaa ;)
WanhaWetäjä
06.02.2013 13:16:01

Rämppy: Lace Sensorit on ihan jees. Eivät parhaimmillaan haettaessa klassisia vintage-stratosoundeja, mutta muuten oikein hyvät.
Joo, tuubivideoiden perusteella soundi tuntus olevan varsin ok ja kyllä sieltä se perinteinen srato kuuluu ihan riittävästi, nuo ois just silleen sopiva kompromissi eli hyvä soundi&hurinattomuus kohtuu hintaan, asennettuna parin sadan nakki. Menee vahvasti harkintaan. No joo, kitaran ulkonäköhän tuossa muuttuu kun nuo ovat kuorelliset mikit, mutta ei se mua haittaa.

DiMarzio Area -mikkejä olen kuullut kehuttavan, tosin mulla ei ole niistä kokemusta. Ovat halvemmat kuin Kinmanit, Levytukku myy.
Hyviä vaihtoehtoja on varmasti monia, jos niitä alkaa liikaa pähkäileen niin vaikeaksi menee, kyllä mä taidan tuohon Lacen settiin päätyä.

Jostain syystä en ole tykännyt Fenderin noiseless-mikeistä, jotenkin kliiniset mun korvaan. Mutta mä olenkin mä.
Sama homma noissa nyt kitarassa olevissa perusmikeissä, saahan niistä ihan ok soundit himassa PODin/softien kaa mutta jotenkin ponnettomat nuo on livena, varsinkin cleanit. Ja se surina on jossain mestoissa ihan järkyttävä vaikka perussuojaus on tehty.
BigPapa
06.02.2013 13:20:57 (muokattu 06.02.2013 13:25:12)

WanhaWetäjä: Joo, tuubivideoiden perusteella soundi tuntus olevan varsin ok ja kyllä sieltä se perinteinen srato kuuluu ihan riittävästi, nuo ois just silleen sopiva kompromissi eli hyvä soundi&hurinattomuus kohtuu hintaan, asennettuna parin sadan nakki. Menee vahvasti harkintaan. No joo, kitaran ulkonäköhän tuossa muuttuu kun nuo ovat kuorelliset mikit, mutta ei se mua haittaa.

Jos sitä perinteistä Straton soundia Lace Sensoreilla hakee, niin sitten ne olis ne Lace Sensor Goldit. On sellainen E.C Signature ollut mulla, millä vaimo nykyään soittelee ja siinä on noi.

Tässäkin niitä kuulee:

http://www.youtube.com/watch?v=qOXeDvXe-gw

http://www.lacemusic.com/sensors.php
WanhaWetäjä
06.02.2013 13:35:39

gunnar:
En sano et Kinmanit olis mikään ainoa oikea vaihtoehto, tulipahan vaan mieleen vihjata, kun sullakin oli noita erityisvaatimuksia napapaloista jne...

No en nyt tiedä vaatimuksista, napapalat voi olla hiukka sivussa kieliin nähden eikä se vaikuta mitenkään, mutta oishan se plussa jos ne ois ihan kohillaan. Kyllä mä tuota Kinmania harkitsen vielä joskin Lace on ykkösvaihtoehto jo ihan hinnan puolesta, Kinmanit asennettuna 400, lacet 200. Eihän tuo ole iso raha sinänsä mutta kun ei voi tietää onko siitä vastaavaa hyötyä...

Sanoisin myös, että jos olet nykyiseen kitaraan muuten täysin tyytyväinen, niin lähtisin kokeilemaan laatumikkejä siihen! Toki riskinä on et uudet mikit ei miellytäkkään, mut pitäähän elämässä riskejä ottaa ;)
Onhan sen noinkin ja saishan noista mikeistä lähes omansa pois, tosin vasurisetti voi olla hankalampi myydä.

Asiantuntijan sanoin ja vähän karrikoiden ; kitaroiden tuunaus on hukkaan heitettyä rahaa JOS ajatellaan tuunaukseen käytettyä rahaan vs tuunatun kitaran jälleenmyyntiarvo.
gunnar
06.02.2013 15:54:19 (muokattu 06.02.2013 15:56:02)
WanhaWetäjä: No en nyt tiedä vaatimuksista, napapalat voi olla hiukka sivussa kieliin nähden eikä se vaikuta mitenkään, mutta oishan se plussa jos ne ois ihan kohillaan. Kyllä mä tuota Kinmania harkitsen vielä joskin Lace on ykkösvaihtoehto jo ihan hinnan puolesta, Kinmanit asennettuna 400, lacet 200. Eihän tuo ole iso raha sinänsä mutta kun ei voi tietää onko siitä vastaavaa hyötyä...

No juu onhan siinä kieltämättä hintaeroa tuolla kokeilulla!

Onhan sen noinkin ja saishan noista mikeistä lähes omansa pois, tosin vasurisetti voi olla hankalampi myydä.

Ei se mitään, mä voin ostaa ;)
Mutta ihan totta, paras olis jos pärjäis oikeakätisellä setillä. Voi olla, että oikeakätisesti staggeroitu mikki mahtuukin rungon routtaukseen ympäri pyöräyttämällä. Kannattaa tarkastaa routtaukset, sellasessa uima-allas routtauksessa ei ainakaan oo tätä ongelmaa.

Asiantuntijan sanoin ja vähän karrikoiden ; kitaroiden tuunaus on hukkaan heitettyä rahaa JOS ajatellaan tuunaukseen käytettyä rahaan vs tuunatun kitaran jälleenmyyntiarvo.

Varmaan totta, jos jälleenmyyntiarvoa mitataan.
Kaikkea ei voi tosin ajatella rahassa esim. kun toi vanha Tokai sai ikään kuin uuden elämän mikkien vaihdon ja muutaman muun tunetuksen myötä! Tuossa Tokaissa on kyllä rutkasti tunnearvoa, se on mun eka sähkökitara, jonka kesätyörahoilla ostin 80 luvun lopulla. Jälleenmyyntiarvolla ei tässä yhteydessä oo senkään takia väliä, koska tätä ei vaan voi myydä ;)!
WanhaWetäjä
06.02.2013 16:26:10

BigPapa: Jos sitä perinteistä Straton soundia Lace Sensoreilla hakee, niin sitten ne olis ne Lace Sensor Goldit. On sellainen E.C Signature ollut mulla, millä vaimo nykyään soittelee ja siinä on noi.
Sitä meinasin että se straton perusluonne säilyisi, jotkut mikithän saattaa muuttaa sitä liikaa, tää mitä suositeltiin eräältä taholta on eri setti eli Sensor Hot Gold http://www.musiciansfriend.com/acce … sor-hot-gold-with-hot-bridge-3-pack ...vähän kalliimpi ja kuumempi kuin tuo perus Gold, kovasti positiivisia arvioita tuo setti on käyttäjiltään saanut, soundi on vähän erilainen/tanakampi/täyteläisempi kuin mitä perus Goldissa, näin ymmärsin.

Tässäkin niitä kuulee:

http://www.youtube.com/watch?v=qOXeDvXe-gw

http://www.lacemusic.com/sensors.php

Erittäin ok clean, toki soittotyyli, vahvistin, kielet, plektra, säädöt...kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ite huomasin jo aikaa sitten että Straton tonenappulalla on iso merkitys soundiin, ainakin PODien/softien kaa, etenkin kevyillä säröillä usein liian raaka ylämiddle saa kummasti pehmeyttä kun pudottaa tonea reilusti, silti soundi on vielä tarpeeksi kirkas eikä mene tukkoon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)